Toon posts:

Paar GF2 MX vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een Geforce 2 MX van Hercules binnen gekregen. Kaart ziet er degelijk uit: 5.5ns ram en een heatsink op de chipset.
Maar met welke drivers krijg ik de meeste performance in games in WinME en Win2K ??

2e vraagje: hoe kan je zo'n kaart een beetje overklokken ?

3e vraagje: wat voor AGP bus kan zo'n kaart hebben, wat wordt bijvoorbeeld sneller: 106MHz FSB en AGP 2/3 of bijv 95MHz FSB en AGP 1-1 ??

Systeem:
C566 @ 901
256 MB PC133
Hercules GF2 MX
WinME en Win2k
46.1 GB IBM Deskstar (die dingen konden toch een hoge PCI frequentie hebben ?)

[edit]
voor degenen die dat belangrijk/interessant vinden: dit alles zit op/aan een Abit BE6-II revisie 1.1 :)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Wat voor mobo heb je? Je hebt bijna hetzelfde systeem als ik.. Ben ook wel geinteresseerd in de antwoorden op de vragen.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Maar met welke drivers krijg ik de meeste performance in games in WinME en Win2K ??

De meeste gebruiken (volgens mij) de 6.34 drivers.

2e vraagje: hoe kan je zo'n kaart een beetje overklokken ?

Gewoon proberen ;) Het hangt er een beetje vanaf met wat voor merk geheugen wordt gewerkt. Sommige merk geheugen laat zich niet zo makkelijk overclocken (bv Winbond geheugen).

3e vraagje: wat voor AGP bus kan zo'n kaart hebben, wat wordt bijvoorbeeld sneller: 106MHz FSB en AGP 2/3 of bijv 95MHz FSB en AGP 1-1 ??

Ik weet niet of je videokaart het trekt als je hem op 95mhz FSB en AGP 1-1 zet, maar is gewoon een kwestie van proberen. Met 106mhz FSB en AGP 2/3 zit je wat veiliger (70mhz).

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Maar Mark, hoe overklok je dan?

antwoord: Met Powerstrip of met de Coolbits Reg. (zoek maar ff bij de files van www.nvnews.net voor dat ding)
(powerstrip moet je ff in de meuktracker van T.net zoeken) :+

(mark, wie is mark :? )

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Ook zonder dat soort proggies is al te overklokken: Hercules levert zelf al een overklokproggie bij, wat te vinden bij je Beeldschermeigenschappen.

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
HJS, bij de goede GeForce 2 kaarten (U know what brand I mean) wordt er standaard al een OC prog geinstalleerd :P Ik heb hier nu een kaartje op 270 core en 500 memory lopen :9

BTW, Who the hell is mark ;)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

ik heb een asus 7100 op 200/200 , met 80 mhz agp bus. werkt prima.
Kaartje wordt wel erg heet met deze combinatie,
dus heb ik een vaag soort backplate cooling toegepast.
(92mm ventilator op cpu ,boven kaart)

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart en ik heb hem al een beetje overclockt tot 195/200, maar moet er nog ff een cooler voor kopen en dan ga ik nog wat hoger.

Ik heb het nu met Powerstrip gedaan omdat het standaard proggie niet werkte met de detonator drivers.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81774

hier sttat ook nog wat om hem te overclocken.:)
Pagina: 1