Toon posts:

Asus P2B + Abit Slotket converter + Cel466: geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is al heel veel geschreven over de P2B maar ik kom er echt niet uit.

Ik ben een PC aan het samenstellen en als ik hem aanzet spint de HD op, fans gaan draaien alleen er is geen beeld.

Ik heb de Asus P2B revisie 1.10 (Met de nieuwste BIOS, 1012). Ik heb een Abit Slotket converter en een Celeron 466. De FSB zet ik op 66 mhz. De multiplier veranderen heeft niet veel zin (is toch gelockt).
Op de converter heb ik het voltage ingesteld op 2.10 volt (wat toch klopt?).

Verder zitten er nog 4 jumpers op de converter. Een zwarte waarmee je kan schakelen tussen PPGA Celerons en Coppermines. Niet aan de orde dus laat het mooi staan op PPGA. En drie groene waarmee je de FSB kan instellen (66/100/133 of AUTO). Heb ik op auto staan. Op 66mhz zetten werkt ook niet. Voltage op AUTO zetten werkt ook niet.

Update: nu lees ik hier: Asus P2B start niet op

"Processor, moederbord of geheugen dood." Ik heb het ding nu net getest met een slot1 PII-400 en dat werkt wel. Dus misschien is de processor kapot.

Waarom een Celeron 466 ipv P2-400? De P2-400 wil op 496, maar als ik de Celeron op 583 kan krijgen is die sneller B)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 02:22 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Volgens mij is de Vcore van de socket 370 Celeron 433 2.0v, niet 2.1v. En heb je je BIOS instellingen verder goed staan voor de Celeron :?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
In de BIOS kan je verder nagenoeg niets prcessor/FSB/voltage gerelateerds instellen, in tegenstelling tot de Abit BH6 die ik vroeger had... En die 2 volt klopt, zie ik nu, maar dat werkt ook niet...

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31
Geeft het moederbord in combinatie met die celeron piepjes als je geen geheugen installeert?

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

1. De CPU hoeft niet kapot te zijn; de slot1 convertor kan ook brak zijn.

2. Knappe jongen als je die CPU op 583 MHz krijgt. De snelste non-overclocked Mendochino was 533 MHz, en dat was echt de limit.

3. Hoe staan de FSB jumpers op het moederbord ingesteld? Misschien op 100 MHz? Eventuele FSB jumpers van de slot-1 adaptor worden niet gebruikt. Als je PII-400 MHz wel boot zonder dat je FSB jumpers op het mobo hebt omgezet, staan ze waarschijnlijk op 100 MHz, en dan gaat die Celeron niet werken.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

2. Knappe jongen als je die CPU op 583 MHz krijgt. De snelste non-overclocked Mendochino was 533 MHz, en dat was echt de limit.
De 366'en en 400'jes draaien anders bijna allemaal met het grootste gemak op FSB@100 bij een lichte voltageverhoging (resulterend in 550 en 600MHz). Zelf heb ik een Dual 500@600 gehad die ook nog verder kan tot 637,5 op 2,2V. Don't underestimate the Celeron Powah ;)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Conclusie: BalusC = Knappe jongen :P

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1