Asus P2B start niet op

Pagina: 1
Acties:

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Tja, adsl aangevraagd; dus tijd om een servertje te gaan bouwen. Dus heb ik m'n oude pctje maar weer uit de kast gepakt: asus p2b, PII-400, 128 MB, Diamond Viper 550.

Let wel: ik heb alleen alle onderdelen weer op hun plaats gehangen. Verder zijn het gewoon dezelfde onderdelen als die ik tot 2 jaar terug gebruikt heb. Wat er nu precies gebeurt, is het volgende:

- Ik zet de computer aan.
- De HD en de CD-rom spinnen netjes op.
- Power-lampje begint te knipperen
- Geen beeld
- Geen biepjes
- Processor-fan staat stil

Heeft iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken? Misschien een lege batterij van het bios?

Fanx, Ernst.

edit: Mischien handig om ook nog te vermelden:
Ook zonder HD, CD-rom en videokaart de zelfde symptomen.

[ Voor 9% gewijzigd door apyss op 26-11-2002 16:07 ]

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat de HD en CDROM opspinnen (met andere woorden: dat het mobo een power good signaal geeft) maar dat de cpu-fan het niet doet vind ik vreemd.
Wat ik zou doen:
Alle overbodige hardware verwijderen (dus met alleen CPU, geheugen, videokaart draaien), CPU, videokaart en geheugen goed aandrukken, de aansluitingen van de CPU-fan en de PC-speaker nakijken enne....dan booten.

I reject your reality, and substitute my own.

• apyss
Tijd voor een status-update... Ik heb alle zooi losgekoppeld. Het enige wat nu nog aangesloten is zijn de ledjes, de voeding, het geheugen en de proc. De dimm heb ik inmiddels ook al in de twee andere sloten geprobeerd.

Uiteraard heb ik alle jumper instellingen 3x gecontroleerd. Ik heb voor de zekerheid zelfs even geprobeerd de bus te down-clocken naar 66 MHz. Allemaal geen resultaat.

Verder heb ik ook al een andere voeding aangesloten, helaas met hetzelfde resultaat.

Ik maak me trouwens niet zozeer zorgen over de fan van de cpu die het niet doet (hij zou gewoon stuk kunnen zijn; dan zet ik er wel een nieuwe op). Ik maak me wel zorgen over wat dat knipperende powerlampje en het ontbreken van beepjes te betekenen heeft.

Nog steeds zeer benieuwd naar jullie ideeen.

• pretorian
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
moederbord, processor of geheugen is dood.

[ Voor 39% gewijzigd door pretorian op 26-11-2002 17:23 ]

• apyss
mmm... daz nog eens vrolijk nieuws...
Lijkt me overigens niet logisch dat die dingen overlijden in hun winterslaap (dwz. als je er 2 jaar nix mee gedaan hebt)... :D