Toon posts:

[Infinity] Tweeter gescheurd, welke ter vervanging? (pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.075 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een van mijn tweeters is gescheurd, althans, het lijkt erop dat een van de draadjes die naar het midden toe lopen door midden is (als ik de andere tweeter erin hang werkt het wel):
Afbeeldingslocatie: http://www.bvanhout.demon.nl/ff/tweeter3.jpg
De speakers die ik heb zijn Infinity Reference 51 mk II, alleen ik kan daar weinig info over vinden op internet en de handleiding heb ik niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.bvanhout.demon.nl/ff/reference51mkii.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bvanhout.demon.nl/ff/type.jpg

Is deze tweeter te repareren? Zoja, waar kan ik dat (laten) doen?
Zo nee, kan ik deze vervangen door een andere? Wat is een goede tweeter voor een redelijke prijs? En waar kan ik deze kopen (of bestellen)?
Liefst in de regio Eindhoven.

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 23:48 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12 12:36

JT

VETAK y0

Je moet kijken naar een tweeter met dezelfde gevoeligheid als je speakers en je moet ook de tweeter van je andere hele speaker vervangen, omdat die anders klinkt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Overigens heb ik het volgende nog over deze speakers gevonden:
The Model 51, at 870 mm, is even taller, and is a three-way floorstander, employing the same combination of 200 mm woofer, 100 mm midrange and the 10 mm tweeter as the Model 41. This is also where bass response becomes really impressive: this speaker goes down all the way to 35 Hz.
En van een andere site:
Infinity Reference 51 MK II << zurück

Beschreibung: 3-Wege, 120 W Nennbelastbarkeit, 175 W Musikbelastbarkeit, 8 Ohm Nennimpedanz -- Abmessungen BxHxT (cm): 25,4 x 87 x 30,7 -- Gewicht: 16,5 kg -- Anzahl: 1
Hersteller: Infinity

Verwijderd

Topicstarter
Overigens vind ik net op conrad.nl dit

Ziet er exact hetzelfde uit, alleen staan er geen afmetingen bij :-(
Achter op mijn infinity's staat dat het 6 ohm is (zie plaatjes hierboven). Kan ik er dan ook een 8 ohm tweeter op aansluiten?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12 15:11
ga even langs bij de www.speakerland.nl daar hebben ze zeker een goede vervanger, visaton oid. daar weten ze ook alles van die dingen af dus ik verwacht dat ze je wel kunnen helpen.
neem dan de tweeter uit die andere (de goede) ook mee, dan kunnen ze die doormeten bijvoorbeeld.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:57

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik zou infinity nederland es opbellen en vragen wat je het beste kan doen,
toen de bassen van mn vaders b&w dm2a's der uit lagen kon ie ze daar voor een zacht prijsje laten fixen :)

blabla

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Het meest logische is inderdaad om contact op te nemen met de importeur.....lijkt me niet zo moeilijk te bedenken hè? Als je andere tweeters er in gaat zetten moet je er twee kopen en je zit met het 'gat' dat nu al in je speakers zit...of de nieuwe tweeter past er precies in (onwaarschijnlijk) of je moet frezen (niet zo leuk). Dan moet je nog hopen dat het geluid bij de rest van de speaker past en moet je trouwens ook nog je filter aanpassen als het goed is. Dussuhh.....maar ff bellen met de importeur hè? En om je maar weer even te helpen kan je hier info vinden over de importeur: http://hifi.nl/importeursoverzicht.php?impid=65

Ik heb trouwens een paar jaar geleden eens een tweeter moeten vervangen van een Mordaunt Short Classic 40 en was inclusief montagekosten 100 gulden (45 euro) kwijt.

[ Voor 16% gewijzigd door zimbab op 22-10-2003 11:33 ]

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Ik weet wel dat je bij tannoy onderdelen kan bestellen. Als ik jou was zou ik eerst eens naar de importeur gaan bellen en vragen of dat met dat merk van jou ook mogelijk is. suc6

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Van mijn Infinity ref 31 MKII speaker is de specificatie als volgt (zal wel zelfde tweeter zijn):

TW010IY Gold 10mm
Gold Plated Polymer dome tweeter

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat voor draadje bedoel je precies? loopt er aan de achterzijde een draadje naar binnen wat kapot is? Want ik heb even de mijne los geschroefd, en het ziet eruit dat je het achterte blokje los kan maken door het opzij te klikken/draaien. wellicht dat je t dan kan solderen ofzo?
En anders valt er vast wel een nieuw evoor te bestellen, mocht ue niet los te krijgen zijn kun je een 31mk2 voor 50€ kopen (correct), waar als t goed is dezelfde driver inzit.

Verwijderd

_ferry_ schreef op 22 October 2003 @ 15:37:
En anders valt er vast wel een nieuw evoor te bestellen, mocht ue niet los te krijgen zijn kun je een 31mk2 voor 50€ kopen (correct), waar als t goed is dezelfde driver inzit.
Dat is de enigste echt goede oplossing. Ze hebben waarschijnlijk nog wel een goedkoper exemplaar van een lagere serie waar ook de tweeter wordt gebruikt.

De importeur kan je waarschijnlijk niet helpen omdat het echt om een oude serie gaat.

Een vervangingsexemplaar moet je matchen en daarnaast ook nog eens een 6 ohm model vinden als je het scheidingsfilter niet wilt vervangen.

De tweeter is trouwens wel makkelijk te vervangen (geweest) de frontplate kun je namelijk heel makkelijk loshalen. Ik vermoed dat er dan ook wel vervangingsetjes zijn geweest. :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:39
Het staat me bij dat infinity voor deze reeks een default tweeter heeft gebruikt en een gouden laagje er overheen heeft gespoten (laten spuiten). Is volgens mij ook hier eerder langsgeweest. De kans zit er dus dik in dat het gewoon deze tweeter is:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/D3/D3F9953E7D7D798EE10000000A010251.JPG

In dat geval kun je de kosten besparen en gewoon zo'n ding bij Conrad bestellen. Ik vermoed namelijk dat Infinity zelf de tweeter niet zal leveren voor een dergelijke prijs (kan het mis hebben hoor). Of gewoon op zoek gaan naar een andere.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ShittyOldMan schreef op 22 October 2003 @ 20:08:
Het staat me bij dat infinity voor deze reeks een default tweeter heeft gebruikt en een gouden laagje er overheen heeft gespoten (laten spuiten). Is volgens mij ook hier eerder langsgeweest. De kans zit er dus dik in dat het gewoon deze tweeter is:
[afbeelding]

In dat geval kun je de kosten besparen en gewoon zo'n ding bij Conrad bestellen. Ik vermoed namelijk dat Infinity zelf de tweeter niet zal leveren voor een dergelijke prijs (kan het mis hebben hoor). Of gewoon op zoek gaan naar een andere.
dr zit bij bovenstaande foto een grote magneet onder, dat is bij die van infinity niet.

• voodooless
  • Laatst online: 24-12 17:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer achter de gegevens van de tweeter te komen, en probeer dan het liefst de zelfde opnieuw te krijgen.

Vind je deze niet, dan moet je denk ik eens kijken naar andere merken. Het is een 3-weg systeem, dus de crossover frequentie is niet zo kritiek, zorg gewoon dat je eentje hebt met een vlakke karakterestiek en een vermogen dat bij de rest past. Ik zou als ik hou wel wel beide tweeters (dus ook die van de werkende speaker) vervangen, anders gaat het waarschijnlijk vreemd klinken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

_ferry_ schreef op 22 October 2003 @ 20:20:
[...]

dr zit bij bovenstaande foto een grote magneet onder, dat is bij die van infinity niet.
Dat kan zijn om hem magnetisch af te schermen, maar denk niet dat het dezelfde is aangezien de Infinity helemaal in plastic is omkapselt. Misschien wel een Neodym magneet dus oid.

Zat nog even te denken, denk niet dat het zo handig is om een nieuw exemplaar (luidspreker) te halen aangezien je ze altijd per 2 koopt. Per stuk verkopen doen ze meestal niet. Misschien kan je wel goedkoop een beschadigd exemplaar op de kop tikken. :)
Pagina: 1