Welke videokaart ?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• rarepop
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09-2021
Het is dus zo ik heb dus zo'n Compaq Deskpro EP model TD 6/550 gekregen van het werk van me vader. Ik draai hier leuk linux redhat 9.0 op. Nou is het probleem dat ik de standaard video kaart een beetje brak vind (Matrox Millennium G200-SD AGP) en ik graag een wat beter videokaart wil. Maar omdat ik niet echt zin heb heb om voordat ik die videokaart installeer drivers te zoeken en omdat compaq niet alle videokaarten accepteerd zou ik graag willen weten of een van jullie hier misschien meer over kan vertellen en welke videokaart jullie kunnen aanraden.

Thanks _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

P.S. de videokaart is bedoeld om een wat mooier beeld te krijgen uiteraard en ook als het ff kan om op de compaq spellen te spellen.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-03 22:31

Hu9o

Schokkend

Nep tweaker :p

Lees de faq ff.

edit:
Dit dus

[ Voor 59% gewijzigd door Hu9o op 21-10-2003 21:24 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:03
Een matrox kaart levert absoluut de mooiste beeldkwaleit... dus wat dat betreft ga je er op achteruit...

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

koop maar een ATI 9800 pro

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

ja dan heb je wel snelle een mooie beelden

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat voor specs heb je? Want als het een p1 voor maar iets te zeggen, is het dan wel overkill om een vette 9800pro in te zetten ;)

Verwijderd

55o mhz stond er toch volgens mij een radeon 9800 pro is erg hoog gegrepen

Verwijderd

wat een raar gesprek

• rarepop
pisart schreef op 21 oktober 2003 @ 21:28:
Wat voor specs heb je? Want als het een p1 voor maar iets te zeggen, is het dan wel overkill om een vette 9800pro in te zetten ;)
idd en dat past ook nooit omdat een ATI 9800 pro 8x AGP heeft en het moederbord van die compaq volgens mij 2x dus dat kan nooit goed gaan

Verwijderd

Is dat niet een beetje overkill, jochies boven mijn post?

Opzicht als je wil verbeteren qua beeldkwaliteit dan ben ik bang dat dat niet gaat lukken, aangezien je een Matrox kaart hebt die bekend staat om zijn superieure beeldkwaliteit.

Ik denk zelf dat je wel voldoende hebt aan een Radeon 8500 of misschien een Geforce 4 Mx of een Ti4200 kaart.

Sneller dan dat is alleen maar zonde aangezien ik denk dat dan de rest van je systeem de bottleneck is(Specs van pc).

Opzich kan een radeon 9800 wel werken op 2x Agp hoor :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 21:31 ]

Verwijderd

Zie = > FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

Een antwoord op je vraag. :)

• rarepop
specs van me pc:

• P550MHz(440BX)
• 30 GB Maxtor HDD
• specifications Processor Type Intel® Pentium® III Processor Speed 550MHz
• Cache Size 512 KB
• Hard Drive Type SMART III ULTRA ATA
• 256 MB ram 133 Mhz
• Memory Type SDRAM
• Graphics Type Matrox Millennium G200-SD AGP
• Chipset Intel 440BX
• AGPset Drive Type 3-1/2"

Verwijderd

radeon 8500 lijkt me wel goed of een mooie ti 4200 die zijn ook nog wel goed en kan er alles nog mee spelen niet op de hoogste resolutie maar dat is denk ik ook niet nodig

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Hmmmmm. Je bent wel een echte newbee (34 posts).

Toch zou ik als ik jou was niet te veel upgraden aan deze bak. Hoogstens een gf mx 440 of een tnt 2 kopen als die al past. Je spellen zullen niet veel beter draaien met een duurdere videokaart. Een radeon 8500 of gf 4200 zijn gewoon PUUR overkill en dus geld verspilling voor deze bak.
Ik hoop voor je dat je pc meet als de standaard 64 mb geheugen heeft anders zou ik er zouiezo niet eens een nieuwe videokaart voor kopen. De millenium is niet de beste kaart die er is, maar voor kantoor werk op een goede monitor SUPER. Gamen gaat echter wat slechter

Weet van mijn ervaringen met compaq dat er maar weinig videokaarten passen.
Compaq's werken zeer goed, mits je NIETS wil upgraden. Zelfs harddisks kunnen soms al een ramp zijn.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Naar mijn idee is een radeon 8500 (of ieder vergelijkbare kaart) geen bottlenek in mijn oude config p3 800 en de kaart draaien spellen nog best redelijk.
Het is altijd lastig maar als je nog een beetje wil gamen is dat toch wel een vereiste

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
rarepop schreef op 21 October 2003 @ 21:33:
specs van me pc:

• P550MHz(440BX)
• 30 GB Maxtor HDD
• specifications Processor Type Intel® Pentium® III Processor Speed 550MHz
• Cache Size 512 KB
• Hard Drive Type SMART III ULTRA ATA
• 256 MB ram 133 Mhz
• Memory Type SDRAM
• Graphics Type Matrox Millennium G200-SD AGP
• Chipset Intel 440BX
• AGPset Drive Type 3-1/2"
Met die specs ga je echt geen games fatsoenlijk kunnen spelen. Zelfs niet met de beste grafische kaart op de markt. Je cpu is gewoon veel te traag.
Je kan mss overwegen om je cpu te vervangen door een celeron 1400mhz tualatin eventueel mbv een converter en dan een 8500 of ti4200 of zo te kopen.

• rarepop
Het is ook niet de bedoeling om de allernieuwste spellen erop te spellen, maar spellen zoals deus ex

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-02 00:09
Een matrox kaart levert absoluut de mooiste beeldkwaleit... dus wat dat betreft ga je er op achteruit...
valt wel mee, mn g200 (mystique) kan niet tippen aan mn ti4200

Aangezien je linux draait kun je het beste een nvidia kaartje nemen, 2d doet (mits je een goed merk hebt of een redelijk recente) niet onder voor matrox en voor 3d is nvidia eigenlijk de enige keus onder linux

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• rarepop
blouweKip schreef op 21 oktober 2003 @ 22:21:
[...]

valt wel mee, mn g200 (mystique) kan niet tippen aan mn ti4200

Aangezien je linux draait kun je het beste een nvidia kaartje nemen, 2d doet (mits je een goed merk hebt of een redelijk recente) niet onder voor matrox en voor 3d is nvidia eigenlijk de enige keus onder linux
hehe aan hier heb ik tenminste wat aan alleen nu wil ik nog weten of mijn compaq hem accepteerd

• blouweKip
Geen idee, mail ff naar compaq (of hp tegenwoordig), ik kan me niet voorstellen dat het een probleem zou mogen zijn..

Verwijderd

Topic staat helemaal verkeerd en ik denk (of weet het al zeker) dat de VB FAQ je kan helpen, zoniet dan vraag ik me af wat je hier komt doen. :)

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb een tijdje terug een fiets gekocht met 12 versnellingen, dus 2 tandwielen voor en 6 achter. Nu wil ik sneller kunnen fietsen.... als ik 12 tandwielen voor achter koop kan ik dan sneller ???

• blouweKip
mits je een pak vla op je hoofd zet en hard "ni" roept wel ja :P

[ Voor 16% gewijzigd door blouweKip op 21-10-2003 23:11 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 22:56
Pas op met een EP series van Compaq heb hier naast me ook een staan. Dacht laatst leuk videokaart je gekocht sis6326 DVD met 16 MB ram AGP 2x. Iets beter dan die ATI rage pro 4 mb :+. Dus ik dat ding er in gezet, ding piepen. Dus ik nieuwste bios op die compaq gedaan, weer met oude videokaart. Dus toen weer die Sis er in, piep piep etc. Dus toen, hmzz veel zitten zoeken, kwam ik uit op usergroups in amerikaanse compaq dacht ik :?. Daar moet je voor de gein is zoeken, indien je een videokaart neemt, anders werkt het gewoon niet.

Tevens zou ik niet een dikke ati nemen. Maar eerder een betere cpu > 1 Ghz +/- en een low-budget ATI kaartje (indien dat werkt ;) ).

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

een radeon 8500/9100 (is hetzelfde) zou volgens mij ideaal zijn voor jou systeem..

deze kaart geeft leuke beelden en heeft een goede 3d

edit: mijn kaartje werkt perfect onder linux hoor (suse/redhat) en er zijn linuxdrivers te vinden op www.ati.com ...

[ Voor 31% gewijzigd door bogy op 21-10-2003 23:19 ]

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• blouweKip
Verschil is dat de performance van ati's binary drivers nog steeds flink achterloopt op hun windows drivers terwijl nvidia's linux drivers even snel/sneller zijn op linux als op windows. (en dit gewoon al sinds ze er zijn voor linux, snap niet waarom ati er nu nog niet in geslaagd is)

toch wel fijn als je een spelletje speelt om het maximale eruit te kunnen halen..

[ Voor 21% gewijzigd door blouweKip op 22-10-2003 00:03 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou zo zeggen, probeer dat eerst zelf uit te zoeken en stel je vraag in het goede forum.
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.