Problemen met Xs4all

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 890 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik maar denken dat het aan mn kapotte modem ligt :S
mgoed, krijg nu nieuwe modem, ding wou geneens meer opstarten, enigste wat ie deed
is een rood lampje laten branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maar hoe kan je nou een week onder attack liggen? De IP adressen zijn bekend, dan kun je toch de politie inschakelen die de IP adressen toch weer snel kan achterhalen en blokkeren oid?
Je moet er niet aan denken dat dit nog een week zo doorgaat...
En die attackers, die hebben zeker onbeperkte bandbreedte ofzo, een week XS4ALL proberen plat te gooien lijkt me toch dataverkeer zuipen :P
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 16:26

stefklep

((Stefklepje))

Glacier schreef op 22 October 2003 @ 11:02:
Maar hoe kan je nou een week onder attack liggen? De IP adressen zijn bekend, dan kun je toch de politie inschakelen die de IP adressen toch weer snel kan achterhalen en blokkeren oid?
Je moet er niet aan denken dat dit nog een week zo doorgaat...
En die attackers, die hebben zeker onbeperkte bandbreedte ofzo, een week XS4ALL proberen plat te gooien lijkt me toch dataverkeer zuipen :P
:'(
Na dat niet alleen Xs4all loopt ook schaaden op beheerder moeten ook elkeer oplosing vinden en die zijn er volgens mijn ook niet zo blij mee. En wij als gebruikers ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Tegen een echte DDOS attack is weinig te beginnen. hoeveel bandbreedte, servers of failover je ook inbrengt, ook hier geldt: There's always a bigger fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
(jarig!)
@ mughato; lees de link even dan weetje waar het over gaat

http://www.planet.nl/plan...ontentid=411300/sc=632446

[ Voor 20% gewijzigd door avon op 22-10-2003 20:09 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
fantastisch..
[20:24] <Hennie|AFK> shit
[20:24] <Hennie|AFK> xs4all begint weer ruk te worden
[20:25] * Disconnected
Session Close: Wed Oct 22 20:25:09 2003
Ik heb pas 5 minuten internet.. heeft er verder niemand last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Pingen naar xs4all.nl [194.109.21.3] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 194.109.21.3: bytes=32 tijd=20 ms TTL=61
Mijn verbinding valt nu soms helemaal weg. Ook wanneer ik niet van xs4all sites / servers gebruik maak.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Ok

En nu ben ik zeker WEER de enigste die er net uitging?

een reboot van de router liet alles weer werken maar is het nu officiel al opgehouden?
Of moet ik morgen de mensen van draytek in de nek springen :(

ik heb een draytek vigor 2200e.

ik ben weer een beetje te snel tegen xs4all.. op het forum van draytek staat dat het een bekend probleem is. en sinds kort op treed

[ Voor 27% gewijzigd door Hennie-M op 24-10-2003 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn router de laate week 3 keer gereset,
voor het eerst in 1 jaar, en de verbinding, is soms super traag.
Hoop niet dat het zo blijft, was altijd zo tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Afgelopen nacht was mijn verbinding onstabiel, verder merk ik er niets van. Tsja, dat de smtp af en toe niet echt snel hapt, maar verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:01
Ik heb zo af en toe voor een minuut of 10 dat ik geen verkeer over m'n lijn krijg. Traceroutes laten zien dat de connectie xs4all-ams-ix dan een packetloss van 90+% heeft :|
Laten we maar hopen dat ze het snel oplossen / dat eventuele aanvallen snel stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het kunnen dat je een appel computer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 01:34:
Zou het kunnen dat je een appel computer hebt?
Erm, verkeerde topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

MikeN schreef op 24 October 2003 @ 01:28:
Ik heb zo af en toe voor een minuut of 10 dat ik geen verkeer over m'n lijn krijg. Traceroutes laten zien dat de connectie xs4all-ams-ix dan een packetloss van 90+% heeft :|
Laten we maar hopen dat ze het snel oplossen / dat eventuele aanvallen snel stoppen.
Op zich niet heel logisch. Dat zou betekenen dat hun netwerk naar achter het niet trekt. Ik kan toch wel zeggen dat ik zéér ervaren ben in het ontvangen van attacks, maar over de AMS-IX heb ik nog nooit een attack aan zien komen.

[ Voor 3% gewijzigd door jep op 24-10-2003 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Bij mij werkt niet alleen de smtp server soms niet maar eerst valt msn weg, en vrij snel daarna ook irc en kan ik geen internet pagina's meer ontvangen.

emule zegt dat hij nog wel online is maar ontvangt en verstuurt geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
jep schreef op 24 October 2003 @ 09:57:
[...]

Op zich niet heel logisch. Dat zou betekenen dat hun netwerk naar achter het niet trekt. Ik kan toch wel zeggen dat ik zéér ervaren ben in het ontvangen van attacks, maar over de AMS-IX heb ik nog nooit een attack aan zien komen.
Mja, ik heb ook geen idee wat ze aan het uitspoken zijn, ik weet alleen dat het zo is :) En of het door een aanval komt of door iets anders, het effect is voor mij hetzelfde: ik kan niet internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Nou het is nog niet echt beter, om de 10/20 minuten valt de verbinding helemaal weg... (msn uit, geen www)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2024
hier ook problemen, soms duurde het minuten voor een page opende, of er was geen data verkeer mogelijk, of werd verbroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Klinkt lekker zeg dit :{
Dit betekent dus dat theoretisch die aanval voor eeuwig door kan gaan? Er kan blijkbaar nix tegen worden gedaan :(
Ben je dan mooi klaar mee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023
Nou het is nog steeds niet over, en nu is het wel weer heel erg zeg...

En op de xs4all site, staat er niet eens wat over!!
Ik vind dit echt heel slecht van xs4all, hier informeer je je gebruikers toch over?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Ik merk niks meer, werk toch de hele dag op deze aansluiting. En emailen ook. ;) Ik vind dat ze het technisch erg goed regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik merk er ook niets tot weinig meer van. Vooral de snelheid van Newszilla is weer top, dat was tijdens het hoogtepunt van deze aanvallen wel anders. Bij downloaden haal ik ook de gewone 80 kb/s en surfen gaat ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik schop dit topic weer even. Dit omdat ik op dit moment niet echt bepaald een echte stabiele snelheid heb met Newszilla, en dat al meerdere dagen lang. Kan dat aan XS4ALL liggen (met die aanvallen dus) of ligt dat op 1 of andere manier aan mij? (wat me erg onwaarschijnlijk lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
AK47 schreef op 05 november 2003 @ 20:57:
Ik schop dit topic weer even. Dit omdat ik op dit moment niet echt bepaald een echte stabiele snelheid heb met Newszilla, en dat al meerdere dagen lang. Kan dat aan XS4ALL liggen (met die aanvallen dus) of ligt dat op 1 of andere manier aan mij? (wat me erg onwaarschijnlijk lijkt)
Dat is bij mij eigenlijk allang normaal geworden 's avonds. Dan heeft Newszilla het altijd wel zwaar. Bijvoorbeeld 's ochtends haal ik echter veel stabiele snelheden. Als je drie connecties opengooit heb je trouwens meestal niet zo veel last van het schommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
  • Laatst online: 04-05-2024
Moewoah, ik moet zeggen dat ik veel stabielere downloadsnelheden gehad heb. Ik werk ook standaard met 3 connecties, maar toch schommelt het behoorlijk zo af-en-toe. Ik vond 't nogal vreemd, omdat ik 't nog nooit zo erg gezien heb...

Edit: Misschien is het toch wat drukker als normaal op Newszilla de laatste tijd, maar ik dacht dat het iets te maken had met de eerder genoemde aanvallen. Nah jah, maakt niet heel erg veel uit...wacht ik gewoon wat langer :Y)

[ Voor 35% gewijzigd door AK47 op 05-11-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Misschien heeft het ook wat te maken met de breedbandverhogigen, Newszilla had het al zo druk, en dan komt nu iedereen met gemiddeld nog meer bandbreedte aanzetten wat allemaal gevuld moet worden.

Ik krijg overigens de laatste paar dagen verschikkelijk vaak 'Post Purged' (wat niet klopt, de post staat nog vaak gewoon op de server) en 'Failed to Connect'. Dit lijkt me niet normaal: hebben meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag van nieuw xs4all-adslgebruiker

ik heb heden via de KPN alcatel speedtouch 510 ethernet modem gekregen (ik begreep dat het een thomson zou wezen nou ja)

ik ben van plan via een plaatselijke leverancier usrobotics wifi router/pcmcia en pci kaarten aan te schaffen en te laten installeren. (pakte de adsl aansluiting gelijk mee)

hij beweert echter dat het veel beter is een usrobotics e-techrouter met adsl modem te installeren omdat een ander modem teveel afgeregel betekent waardoor het installeren veel duurder wordt.

als er iemand is die dit snapt: klopt het verhaal van de leverancier? en zo ja: is usrobotics naar uw smaak gelijkwaardig aan de speedtouch van alcatel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 22:39:
vraag van nieuw xs4all-adslgebruiker

ik heb heden via de KPN alcatel speedtouch 510 ethernet modem gekregen (ik begreep dat het een thomson zou wezen nou ja)

ik ben van plan via een plaatselijke leverancier usrobotics wifi router/pcmcia en pci kaarten aan te schaffen en te laten installeren. (pakte de adsl aansluiting gelijk mee)

hij beweert echter dat het veel beter is een usrobotics e-techrouter met adsl modem te installeren omdat een ander modem teveel afgeregel betekent waardoor het installeren veel duurder wordt.

als er iemand is die dit snapt: klopt het verhaal van de leverancier? en zo ja: is usrobotics naar uw smaak gelijkwaardig aan de speedtouch van alcatel?
Kzou de speedtouch nemen want die komt alhier veelvuldig voor en daarom heb je de grootste kans dat iemand jouw vragen begrijpt.

Afregelen is een bullshit verhaal tenzij hij bedoelt om je aanlog gegevens in te voeren. Het duurder worden voor instellen van je inloggegevens mag mi hoogstens €10,- extra kosten wat goed verdient is. De man z'n gezin moet & mag ook eten. Voor een ervaren persoon is het instellen, 2 min werk. Nou ja met je PC opstarten en controleren, laten we zeggen 10min.

Het instellen en afconfiguren van je wireless/router zal ws ook zo'n 10-15 min nemen vermits bekend is hoe je het wil gebruiken en evt. beveiligen. Nacontrole van de PC's neemt zo'n 5 min.

Denk eerder dat de man alles van USR wil verkopen en dat de Alcatel niet (hoog) in z'n assortiment zit.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 23:06

DDX

alcatel heeft wel 1 super nadeel: als stroom uitvalt gaat hij niet meer automatisch aan bij terugkomen stroom

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
DDX schreef op 05 november 2003 @ 23:12:
alcatel heeft wel 1 super nadeel: als stroom uitvalt gaat hij niet meer automatisch aan bij terugkomen stroom
Groot? :D.

Hoe vaak valt de stroom bij jou wel niet uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:27

Pimmuz

Roar

Ik merk daar nix van... Ding gaat gewoon weer aan maarja het lijkt wel alsof als de stroom uitvalt bij ons en weer aangaat alsof het hele huis een dikke schok krijgt werd ooit wakker van dat mens op me mobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Genghis Khan schreef op 05 november 2003 @ 23:51:
[...]

Groot? :D.

Hoe vaak valt de stroom bij jou wel niet uit dan?
vanmorgen dus toevallig weer eens
6:45 plop alles uit
en nu zit ik op mijn werk en kan pas vanavond modem weer eens aanzetten :(

edit:

afgelopen jaar 5 keer ofzo stroom uitgevallen bij ons....
(niet lang dus ups trekt het wel voor mijn servers, maarja modem blijft nu dus uit...)

[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 06-11-2003 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01-2024
De topicstarter vroeg naar eventuele oplossingen die ik ook graag zou zien,,,
En iedereen stort zijn hart uit over slechtlopende verbindingen, dat weten we nu wel dus nu graag de serieuzere meldingen en eventueel oplossingen.

Ik denk dat er eerst maar eens goed vastgesteld moet worden wat het probleem is, zomaar roepen dat er een D(Dos) aanval is, is het makkelijkste...

De verbinding bij mij loopt heel wisselend en zakt ook helemaal terug naar 0 en blijft daar ook langere tijd op staan en komt dan ineens weer terug.
Maar aan de andere kant als er een constante verbinding (80 kb/s) is dan loopt deze soms ook door naar veel hogere snelheden zoals uitschieters als 2800 kb/s
dit duurt maar heel even (2 a 3 seconden) waarna hij vrolijk verder loopt op 80 kb/s.
Als dit bij meerdere mensen voorkomt kunnen die pieken leiden tot een slechte of geen verbinding bij andere.

Dit zal allemaal wel mooi geregeld zijn door een loadrunner of netlimiter oid, als ze misschien hier eens naar gaan kijken ipv dat d(dos) attacks verhaal...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Je snapt toch wel dat men tegen die DDoS heel moeilijk iets kan doen? Dat is nou eenmaal zo.

Des al niet te min vind ik 't keurig hoe ze 't flikken, ik heb nergens last van. Wat jij hebt lijkt me meer een toevallige brakke lijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
James_Watt schreef op 06 november 2003 @ 13:33:
De verbinding bij mij loopt heel wisselend en zakt ook helemaal terug naar 0 en blijft daar ook langere tijd op staan en komt dan ineens weer terug.
Maar aan de andere kant als er een constante verbinding (80 kb/s) is dan loopt deze soms ook door naar veel hogere snelheden zoals uitschieters als 2800 kb/s
dit duurt maar heel even (2 a 3 seconden) waarna hij vrolijk verder loopt op 80 kb/s.
Een ADSL lijn haalt geen 2800 kbyte/s. Verder heb ik er nooit last van, ik trek uren achter elkaar gewoon 82 kbyte/s. Dit ziet er meer uit als een brakke lijn of een brakke server.
Als dit bij meerdere mensen voorkomt kunnen die pieken leiden tot een slechte of geen verbinding bij andere.
Dat zal wel meevallen, Xs4all heeft wel een aardige capaciteit om een uitschietertje op te vangen.
Dit zal allemaal wel mooi geregeld zijn door een loadrunner of netlimiter oid, als ze misschien hier eens naar gaan kijken ipv dat d(dos) attacks verhaal...
Helaas wordt de snelheid gelimiteerd door KPN en dit gebeurd in de DSLAM in je telefooncentrale. Zoveel valt er dus niet aan af te stellen :)

[edit]
Overigens heb ik helemaal geen problemen meer met m'n verbinding enzo, 24x7 werkt het perfect :)

[ Voor 5% gewijzigd door MikeN op 06-11-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie het volgende melden.

Er waren inderdaad Ddos attacks geweest. Hier is inmiddels actie voor ondernomen.

Newszilla is een experimentele newsserver. Voor een stabiele newsserver is er news.xs4all.nl. Dus daarover zeiken heeft niet echt veel zin. Temeer juist omdat ie "experimenteel" is er zo een groot aanbod is aan laten we zeggen "spul"...

De reden dat een verbinding instabiel kan zijn, ligt of aan de bedrading/splitter thuis of aan de bedrading tussen de telefooncentrale in de wijk en je huis.

Je kan altijd 0900-8085 bellen en vragen aan de KPN ADSL desk om je lijn te laten meten op ruis. Vraag hierbij altijd een ticketnummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 15:15:
Er waren inderdaad Ddos attacks geweest. Hier is inmiddels actie voor ondernomen.

Newszilla is een experimentele newsserver. Voor een stabiele newsserver is er news.xs4all.nl. Dus daarover zeiken heeft niet echt veel zin. Temeer juist omdat ie "experimenteel" is er zo een groot aanbod is aan laten we zeggen "spul"...

De reden dat een verbinding instabiel kan zijn, ligt of aan de bedrading/splitter thuis of aan de bedrading tussen de telefooncentrale in de wijk en je huis.
Die schommelingen vinden meestal plaats tussen 22:00 en 01:00, verder loopt het goed hier....
En dat "2 jarige experiment" is een groot succes dus neem maar in produktie die hap :P

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xs4all heeft het internet nu nog steeds niet gefixt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops dubbel post :)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 17:42:
xs4all heeft het internet nu nog steeds niet gefixt :(
mm hier anders al een hele tijd nergens last van met xs4all basic.
weet je zeker dat het aan xs4all ligt ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh als ik iets download of een spel speel of wat langer online ben gaat me internet timeout ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 17:45:
uh als ik iets download of een spel speel of wat langer online ben gaat me internet timeout ...
niet een kabeltje stuk ofzo binnenshuis........

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah denk et niet heb kabels enzo al gecheckt en vervange ik heb et probleem al een week nu :( ik ga es me netwerk kaart vervange misschien dat et daar aan ligt anders weet ik et ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Hier (omgeving Den Haag) heb ik er niet dusdanig last van gehad dat het me is opgevallen. Af en toe valt newsbin een paar seconden stil, maar over het algemeen een strakke 110 KB/s download ... ook met online gamen merk ik er niks van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Xs4all heeft gewoon 1 netwerk hoor. Het maakt dus niet uit waar je zit, kwa overlast. Ik heb alleen even niet snel gebruik kunnen maken van xs4all's transit 2 weken geleden en 2 keer mijn mail niet kunnen afleveren. That's it.

Je zult 't dus intern of bij KPN moeten zoeken denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 22:47

mr_petit

opperprutser

damn... kan het zijn dat de boel bij xs4all weer platligt?

zowel m'n webspace als http://www.xs4all.nl/nieuws/storingen/ werkt bij mij niet.. :/

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op 15 november 2003 @ 19:20:
damn... kan het zijn dat de boel bij xs4all weer platligt?

zowel m'n webspace als http://www.xs4all.nl/nieuws/storingen/ werkt bij mij niet.. :/
Kan kloppen, ook hier alles dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is er hier wel, maar erg traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

hmms service.xs4all.nl data teller werkt opeens niet meer
vrijdag nog wel traffic
maar zaterdag en zondag 0,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op 23 november 2003 @ 22:11:
hmms service.xs4all.nl data teller werkt opeens niet meer
vrijdag nog wel traffic
maar zaterdag en zondag 0,0
hmm, werkt hier ook niet... Maar dat gebeurd wel vaker, maar ze tellen het wel.. morgen zullen ze dat wel weer aanslingeren en zullen ook die zaterdag en zondag ingevuld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:46:
[...]

hmm, werkt hier ook niet... Maar dat gebeurd wel vaker, maar ze tellen het wel.. morgen zullen ze dat wel weer aanslingeren en zullen ook die zaterdag en zondag ingevuld worden :)
ah ok, toch leuk om te weten wat ik nou doe aan traffic
verder onzinnige info natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:46:
[...]

haha wordt alleen maar erger :

http://www.xs4all.nl/nieuws/storingen/showreport.php3?id=718

Vanwege defecte hardware is ons Service Centre niet bereikbaar. We
denken dit later vandaag opgelost te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

gaat lekker met xs4all...
nu hele verbinding gone (fast adsl)
en ik zie meer mensen van irc verdwijnen met adsl van xs4all.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Bij ons ligt de XS4ALL lijn er ook weer uit .... zucht...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup ik ben er ook uit (in Huizen, NH)
geen mail meer voor mij ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Omvangrijke ADSL storing volgens de storingen pagina.
Gelukkig heb ik nog nergens last van. (PowerADSL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vatt schreef op 25 november 2003 @ 11:00:
Omvangrijke ADSL storing volgens de storingen pagina.
Gelukkig heb ik nog nergens last van. (PowerADSL)
is inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

lig er hier relkens 5 minuten uit :(
xs4all basic capelle aan den ijssel.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Hier in haarlem met Fast ADSL net een kwartiertje verbinding dood.. M'n router zei wel 'connected'' :?

Nu gaat ie weer lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

op newszilla komt sinds vanmorgen bijna niks meer binnen (iig de headers)
gisterenavond was het al wat slechter, maar nu is het bijna 0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 19:01
Zou 2/12 een verhuizing plaatsvinden, maar het lijkt wel of ze al 2 dagen geleden zijn begonnen. Iemand meer info?

Shit does not happen, it's being produced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Lijkt me niet. Ik ben geen seconde offline geweest dus betwijfel of 't in hun ip-netwerk lag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 19:01
Even voor de duidelijkheid, ik heb het over Newszilla. Niet dat het uit de lucht is maar headers worden niet of incompleet aangeleverd.

Shit does not happen, it's being produced

• DDX

DDX

inmiddels staat xs4all traffic overzicht alweer stil sinds afgelopen zaterdag
meer mensen last van, of is het alleen op mijn adsl aansluiting ?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
DDX schreef op 18 december 2003 @ 17:19:
inmiddels staat xs4all traffic overzicht alweer stil sinds afgelopen zaterdag
meer mensen last van, of is het alleen op mijn adsl aansluiting ?
Bij mij ook, dus da's mooi ongemerkt downloaden.
Of ze hebben de stats nog niet bijgewerkt.

Senile! Senile Oekaki

• SPee
  • Laatst online: 12-09 18:50
Ik denk het laatste, omdat die stats niet door XS4all worden bijgehouden, maar door de breedband leverancier KPN :)

let the past be the past.

• jep

jep

SPee schreef op 18 december 2003 @ 17:26:
Ik denk het laatste, omdat die stats niet door XS4all worden bijgehouden, maar door de breedband leverancier KPN :)
Wel door xs4all. ;) Heeft ermee te maken dat ze hun servers en spul hebben gemoved. Op de xs4all site stond dat stats even niet gemeten zouden worden maar later wel bijgewerkt.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:47
El_GringO schreef op 21 oktober 2003 @ 16:45:
Ik heb zelf een adsl basic abonnement bij XS4All, en ik heb ook af en toe wat problemen met mn verbinding. Sites die niet bereikbaar zijn, de verbinding van MSN die eruit vliegt, maar de snelheden die ik verder haal lijken in orde.

De sites van XS4All zijn de laatste tijd ook erg slecht bereikbaar, maar volgens mij stond daar al wat over in het storingsoverzicht.

De meeste problemen lijken echter meestal binnen het uur weer verholpen te zijn, laten we hopen dat dit tijdelijke problemen zijn.

edit:

Ik zit trouwens in groningen, en de problemen zijn ongeveer een weekje geleden begonnen. Daarvoor al drie jaar lang zo goed als storingsvrij kunnen internetten
offtopic:
wat doe je met mijn nick ;)

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

jep schreef op 18 december 2003 @ 17:40:
[...]

Wel door xs4all. ;) Heeft ermee te maken dat ze hun servers en spul hebben gemoved. Op de xs4all site stond dat stats even niet gemeten zouden worden maar later wel bijgewerkt.
Nee hoor, wel door KPN, deze houdt traffic per dipstick bij. En XS4All krijgt deze gegevens (realtime) door van de KPN.

Heel simpel dus, daardoor snap ik niet waarom Planet dat traffic overzicht nooit voor elkaar heeft. Maar das misschien een beetje offtopic.

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 21:33
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 18:51:
[...]

Nee hoor, wel door KPN, deze houdt traffic per dipstick bij. En XS4All krijgt deze gegevens (realtime) door van de KPN.
Niet realtime.. om het uur stuurt KPN die gegevens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

kan het zijn dat de mail van xs4all er weer uit ligt?
zowel via pop als webmail kan ik er niet bij.
De servicepagina werkt nog wel,
(en ik heb ook nog gewoon verbinding 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
mr_petit schreef op 19 december 2003 @ 00:39:
kan het zijn dat de mail van xs4all er weer uit ligt?
zowel via pop als webmail kan ik er niet bij.
De servicepagina werkt nog wel,
(en ik heb ook nog gewoon verbinding 8)7 )
Aangekondigt onderhoud, zie storings overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Doh!!!!!

en dat doen ze tussen 0.00u en 1.00u s'nachts???
net als iedereen z'n mail wil lezen 8)7

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Kan het zijn dat er weer problemen zijn?
mail binnenhalen gaat slecht, hun site is nauwelijks bereikbaar, m'n icoon valt van tijd tot tijd uit :'(

Verwijderd

ik heb al bijna 2 jaar adsl van xs4all en heb nergens last van eerst had ik basic adsl en daarnaa fast adsl en nog nooit problemen gehad, zelfs niets gemerkt van de speed updates, mijn verbinding liep gewoon vrolijk door, email ophalen is geen probleem, eigenlijk nog nooit last gehad, alleen de download counter deed het ff niet op de site van xs4all maarja als dat alles is....

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

tsja, ik heb ook al bijna 3 jaar adsl, en heb tot op de laatste maanden (ddos enz) ook nog nooit problemen gehad.. (nou ja, een keer eerder heft 15min de mail eruit gelegen).

maar jij kan nu gewoon http://www.xs4all.nl/ openen?

edit:
mail werkt nu wel weer

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 25-12-2003 18:05 ]

• Hennie-M
nee die site werkt niet.

en mail is echt TRAAG

• jant
  • Niet online
Hennie-M schreef op 25 december 2003 @ 18:05:
nee die site werkt niet.

en mail is echt TRAAG
Er is een DDoS-je aan de gang.
http://www.xs4all.nl/nieuws/storingen/showreport.php3?id=738

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

DDoS
Gemeld door: cor
Datum melding: Thursday 25 December 2003
Begintijd probleem:
Geschatte tijd om het probleem te verhelpen: onbekend
Er is op dit moment een DDoS gaande richting shell servers en
www.xs4all.nl. Hierdoor zijn beide services af en toe slecht
bereikbaar.

Excuses voor de overlast,

Cor
Weet iemand eigenlijk de reden van de DDos?
Is daar ooit duidelijkheid in gekomen over vorige keer? (en deze keer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Misschien een paar zielige ventjes die een beetje jaloers zijn op de beste provider van Nederland... Of zal Scientology er misschien achter zitten? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
T-Junkie schreef op 25 december 2003 @ 22:19:
[...]

Weet iemand eigenlijk de reden van de DDos?
Is daar ooit duidelijkheid in gekomen over vorige keer? (en deze keer!)
Ik denk niet dat XS4ALL zin heeft om daar uitspraken over te doen. Algemeen bekend is natuurlijk het feit dat de gemiddelde DDoS-attacker nogal geil is op de aandacht die hij krijgt bij een aanval, wat natuurlijk het laatste is wat je zo'n figuur gunt. Bij de laatste DDoS op Fok!/T.net werd er ook zo weinig mogelijk aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

k had er ook al last van :'( dit is ook niet de eerste keer he, ze zijn volgens mij al maanden bezig... ziekelijk })
ook newszilla lijdt er helaas onder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23
jeroen__online schreef op 26 december 2003 @ 00:28:
k had er ook al last van :'( dit is ook niet de eerste keer he, ze zijn volgens mij al maanden bezig... ziekelijk })
ook newszilla lijdt er helaas onder :(
Newszilla is de laatste tijd gewoon brak wegens een verhuizing, heeft denk ik niets met deze DDoS te maken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

ik heb geen enkel probleem met mijn xs4all basic abo.... ik zit hier in drenthe misschien kan iedereen zijn regio ff geven kunnen we misschien 8erhalen of het per regio uitmaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Heeft ook niks te maken met je verbinding zelf (tenminste, volgens mij niet...), maar probeer www.xs4all.nl/blablabla maar eens te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Yup, de site van XS4ALL schijnt er nog steeds uit te liggen. Jammer dat er niet echt iets bekend is (tenminste bij mij - anyone help me out) over de toestand van newszilla op dit moment, want het is nog steeds bagger (sommige groepen updaten met zo'n 5 KB/s en uploaden is ook huilen met de pet op).

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

nare man schreef op 26 december 2003 @ 12:27:
Yup, de site van XS4ALL schijnt er nog steeds uit te liggen. Jammer dat er niet echt iets bekend is (tenminste bij mij - anyone help me out) over de toestand van newszilla op dit moment, want het is nog steeds bagger (sommige groepen updaten met zo'n 5 KB/s en uploaden is ook huilen met de pet op).
Dat zal wel mede veroorzaakt worden door die DDoS op hun netwerk he..

/edit:

Op dinsdag 23 december vanaf 10:00 zal XS4ALL alle news servers
verhuizen naar ons nieuwe datacenter. Dit geldt voor zowel
news.xs4all.nl als newszilla.xs4all.nl.

Door de omvang van de verhuizing, in totaal meer dan 30 servers,
zullen beide diensten een groot deel van de dag niet bereikbaar zijn.

Excuses voor het ongemak,

Cor

Helaas is er verhuizing nog niet voltooid. Er is wat stuk aan
news.xs4all.nl, daar zijn we nu mee bezig. Verder zijn er geen
serieuze slachtoffers gevallen.

Helaas is er wel een netwerk probleem, wat de netwerk mensen aan het
uitzoeken zijn. Het probleem uit zich in packetloss wat voor een
netwerk dat heel snel moet zijn nogal vervelend is. Ook daar wordt
aan gewerkt,

We hopen eea snel weer werkend te hebben,

Cor

[ Voor 53% gewijzigd door MAZZA op 26-12-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
nare man schreef op 26 december 2003 @ 12:27:
Om die reden gebruik ik de laatste tijd alleen nog maar Astraweb, en geen Newszilla meer. Ben nu als testje toch eens een headerupdate @ Newszilla aan het doen, maar gaat eigenlijk best goed :? 98kb/s (kilobyte dus).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
XanderH schreef op 26 december 2003 @ 18:29:
[...]

Om die reden gebruik ik de laatste tijd alleen nog maar Astraweb, en geen Newszilla meer. Ben nu als testje toch eens een headerupdate @ Newszilla aan het doen, maar gaat eigenlijk best goed :? 98kb/s (kilobyte dus).....
Het vage lijkt wel, dat het verschilt per nieuwsgroep :s sommige groepen updaten supersnel, andere met maar 10 KB/sec. Dit was vroeger (lees: tot enkele dagen geleden, voor die verhuizing) nooit zo. Ook kan ik nu niks fatsoenlijk meer uppen - telkens na 500 KB houdt hij ermee op, dit was eerst ook niet zo. :( :(

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
nare man schreef op 26 december 2003 @ 23:24:
[...]

Het vage lijkt wel, dat het verschilt per nieuwsgroep :s sommige groepen updaten supersnel, andere met maar 10 KB/sec. Dit was vroeger (lees: tot enkele dagen geleden, voor die verhuizing) nooit zo. Ook kan ik nu niks fatsoenlijk meer uppen - telkens na 500 KB houdt hij ermee op, dit was eerst ook niet zo. :( :(
Mja, heb ff zitten testen. De 2 uitersten zijn a.b.sounds.mp3.full_albums (de snelste) en a.b.games (de langzaamste). Die gaan met respectievelijk 85kb/s en 0,1kb/s :( .

Uploaden gaat hier btw wel gewoon goed??

edit:

OMG :{ .... PowerPost stond ingesteld om te posten met Astraweb 8)7
Uploaden met Newszilla heb ik dus niet geprobeerd, ff doen :P

edit:

Uploaden met Newszilla gaat hier ook fout idd, had een testfile van 10mb, en hij stopte na 3MB gewoon.....

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 28-12-2003 21:20 ]

Pagina: 1 2 Laatste