[winXP] Stotterend geluid bij typen*

Pagina: 1
Acties:

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33
Als ik een cd afspeel vraag WinXP home wat ik wil doen. Selecteer dan WMP(9) en speelt keurig af. Totdat ik Word of i.d. open en ga typen. Zodra ik ga typen gaat het geluid stotteren. Zodra ik stop met typen speelt hij weer prima door. Heb dit probleem niet alleen met WMP maar ook met andere audioplayers. Ligt niet aan het dvd station want de NEC1300 geeft hetzelfde probleem. DMA staat aan, nieuwste drivers, WMP9, DirectX 9, alle update's.
Sys:
Mobo:MSI 648NeoL
Mem: 512MB PC3200
CPU: P4 2,66 FSB800
HDD: Maxtor 120Gb 7200rpm ATA133
VGA: GeForce FX5200
PCTV-kaart (Pinnacle)

Wie kan mij helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door bverwijs op 21-10-2003 13:59 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

momania

iPhone 30! Bam!

Gebruik je toevallig de onboard nforce geluidskaart :?

[search=stotterend,geluid,typen]
Geluid stottert tijdens typen

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb [winXP] in de topictitel gezet :)
In Windows Operated Systems - Policy kun je de regeltjes die in WOS gelden terug vinden :)

• bverwijs
Nee, het is AC'97 onboard. Ik had de search al gebruikt maar niks bruikbaars voor mij :(

Verwijderd

Misschien moet je winamp eens proberen. Ik denk dat wmp9 alles digitaal afspeelt, en winamp doet dat als je hem instelt, analoog.

• bverwijs
Nee, ben geen fan van WinAmp. Wil graag gewoon WMP 9 blijven gebruiken. Dit moet toch gewoon kunnen?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[rml][ usb2.0]hoe weet je of het is geinstalleerd?[/rml]

ik had sortgelijk probleem (by typen dus) maar dit was dus usb/driver related. mischien info voor jou?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Nexus six
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:46
Zoals je zelf al aan gaf heb je de nieuwste drivers enz. al gedownload en ge installeert. Maar heb je die over de oude drivers heen gezet of heb je de oude driver(s) ook daadwerkelijk eerst verwijdert. Dit veroorzaakt ook vaak problemen.

p.s. zijn de problemen ontstaan na een wijziging in je systeem (installatie van een programma of een instelling die je geweizigt hebt)

Wat meschien ook wel een goede is om even naar te kijken is je virituele geheugen.

Laat het ff weten als je verder komt met dit probeem en wat de oplossing was.

• bverwijs
De hardware waarvan ik drivers heb vernieuwd (nu ook de usb KarreMania) heb ik eerst gedeïnstalleerd. Geen oplossing. De problemen zijn sinds het bouwen van de pc dus vanaf het begin. Virueel geheugen ga ik even checken...

• Nexus six
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:46
Heeft je pc het trouwens in beide drive's:
- BenQ 48x16x48 en BenQ 16x48 het zelfde probleem ?

Weet niet of je dit ook al gedaan hebt, maar mischien is een firmware update ook wel een oplossing voor je probleem.

[ Voor 40% gewijzigd door Nexus six op 21-10-2003 15:56 ]

• bverwijs
Virtueel geheugen is 768mb voor ieder station. Nee nexus, dat is een ander systeem die in m'n specs staat.
In de huidige pc zit een MSI StarSpeed DVD-rom drive 16x en een NEC ND1300 DVD-RW.
Bij alle2 de drive's firmware update's gedaan, geen oplossing.
Ga nu geheugen maar vervangen, kijken wat er dan gebeurt.
Iig iedereen bedankt voor de tips, ze zijn nog steeds welkom!

• bverwijs
Probleem opgelost.
Probleem was de processor. Een andere processor (zelfde merk/type) er in gezet en geen probleem meer.
Pagina: 1