Toon posts:

Vriendelijk verzoek aan mod Koffie.

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik wil graag moderator Koffie willen vragen of hij misschien zijn ondertitel zou willen veranderen. Hij heeft als ik mij goed herinner 'botte L*L' staan. De reden waarom ik dat vraag is dat op mijn werk een stricte firewall wordt gehanteerd die alle abusive woorden herkent en dan de hele pagina blocked.

Thuis heb ik dit even ge-checked en nu weet ik dus waarom op het werk de pagina's niet worden weergegeven. De sysbeheerder heeft dit overigens bevestigd.
Belangrijkste reden waarom ik Koffie dit vraag is omdat hij starter is van een aantal, voor mijn opdracht erg nuttige, FAQ's.

Ik snap dat het niet mogelijk is om de 'gewone' topics zuiver te houden van abusive-content echter daar moet ik me dan maar bij neerleggen. Als iemand scheld dan heb ik gewoon pech :)

Echter: de FAQ's van Koffie zijn daarmate nuttig dat ik het jammer vind dat ik die niet kan raadplegen op mijn werk.

Ik wil moderator Koffie daarom dus vragen of hij wellicht daar iets aan kan doen. Zo niet, dan heb ik denk ik gewoon pech, edoch leek het mij de moeite waard om er melding van te doen.

Ik dank jullie, en moderator Koffie in 't bijzonder, alvast hartelijk voor het begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Had je Koffie niet kunnen mailen. Dat is veel handiger.
koffie (at) Tweakers (dot) net

Volgens mij kan je dat veel beter doen, dan dit topic te gaan openen.
En wel jammer dat die woorden op je werk blockt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OUTerspace schreef op 21 October 2003 @ 08:45:
Had je Koffie niet kunnen mailen. Dat is veel handiger.
koffie (at) Tweakers (dot) net

Volgens mij kan je dat veel beter doen, dan dit topic te gaan openen.
En wel jammer dat die woorden op je werk blockt.
Ja heb ik geprobeerd maar de 'how-to-reach-us' FAQ deed het niet bij mij.
Melding:"
User not allowed to access category: 6
(Interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)"

Vandaar..

Ik ga hem nu in ieder geval even een mail sturen. Bedankt voor het adres. :)
/me had het wellicht ook zelf kunnen verzinnen koffie (at) tweakers (dot) net

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:17
Wat je natuurlijk ook kunt doen is in je profiel 'toon ondertitel' uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Inderdaad... gewoon even de ondertitels uitzetten in je prefs :)

Dat lijkt mij de meest voor de handliggende oplossing.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CubicQ schreef op 21 October 2003 @ 09:04:
Wat je natuurlijk ook kunt doen is in je profiel 'toon ondertitel' uitzetten :)
Heb ik geprobeerd, maar op de een of andere manier pakt ie dat niet.

Misschien doordat toch de gehele content wordt 'gelezen' maar dan niet wordt weergegeven in mijn profiel? :?

Lees: data op server wordt toch opgehaald

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Raar dat je dan evengoed die pagina niet kan bekijken.
Als jij instelt dat je geen ondertitels wilt zien dan krijg jij de pagina ook zonder ondertitels, de proxy waar alles dan op gefiltert wordt zal het woordje l*l dan niet eens zien. :)

Weet je zeker dat het aan het botte geslachtsdeel van Koffie ( :P ) ligt?

Edit:
En als je de signatures uitzet, heb je het dan ook?

[ Voor 10% gewijzigd door curry684 op 21-10-2003 10:13 . Reden: als je met geslachtsdelen smijt kan TS niet meer meelezen ;) ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Wat een antieke brakke proxy om word-filtering te gebruiken... is het ze wel eens opgevallen dat als ik bij Google zoek naar l*l dat er maar 2 Nederlandse hits op de eerste pagina zitten?

Ik zal iig even dit topic opkuisen zodat er geen scheldwoorden meer letterlijk voorkomen, zou handig zijn als iedereen daar ff rekening meehoudt *wink bazs2000 ;)*

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:06
@TS: Kan je trouwens niet zorgen dat die 'abusieve'-woordenfilter wordt aangepast? Lekker l*llig als je een keer iets over s*ksuelevoorlichting wil opzoeken.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:22

Eijkb

Zo.

TS is waarschijnlijk een gewone gebruiker op het werk en ik denk niet dat er filters worden aangepast omdat hij zonodig privé wilt internetten (ondanks dat hij vermeld dat hij tweakers nodig heeft bij zijn huidige opdracht). Daarnaast is zo´n proxy idd brak, maar je moest eens weten hoeveel bedrijven die dingen nog gebruiken! Niet ieder bedrijf heeft een ICT afdeling die het budget heeft om ieder jaar zijn 'maatregelen' up to date te brengen.

Waarom moeten er zo nodig 'abusive' woorden gebruikt worden eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Eijkb op 21-10-2003 10:35 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Eijkb schreef op 21 oktober 2003 @ 10:34:
Waarom moeten er zo nodig 'abusive' woorden gebruikt worden eigenlijk?
Mjah ik vind de term 'botte l*l' nu niet echt kwalijk, in Crew Algemeen staat ook een topic met 'driewerf k*t' in de titel :)

Of het al of niet ethisch is is een 2e, maar we leggen hier de grens meer bij personal en pointless abuse.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

curry684 schreef op 21 October 2003 @ 10:38:
in Crew Algemeen staat ook een topic met 'driewerf k*t' in de titel
Er staat 'ruk', geen k*t... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik weet niet welk filter precies wordt gebruikt, maar is er niet nog een tweede filterwoord dat gebruikt wordt (Koffie als je bij een thee fabrikant werkt :+ ), of is misschien heel GoT geblocked (kan je wel andere pagina's bekijken)?
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 08:48:
Klinkt (zonder te weten wat voor filter je werk gebruikt) als een melding van GoT zelf, wat was de precieze link?
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 09:09:
Heb ik geprobeerd, maar op de een of andere manier pakt ie dat niet.

Misschien doordat toch de gehele content wordt 'gelezen' maar dan niet wordt weergegeven in mijn profiel? :?

Lees: data op server wordt toch opgehaald
Als ik het even uit zet, komt het woord Vitamine (jouw ondertitel) niet meer voor in de HTML source, ik kan me dus niet indenken dat het filter dit nog wel ziet (al kan er een geheugen van te blocken URL's zijn).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord duurde wat langer omdat ik net ook geen content zag. Tnx voor de edits :)
bazs2000 schreef op 21 October 2003 @ 10:08:
Edit:
En als je de signatures uitzet, heb je het dan ook?
Ja :(
TRON schreef op 21 oktober 2003 @ 10:29:
@TS: Kan je trouwens niet zorgen dat die 'abusieve'-woordenfilter wordt aangepast? Lekker l*llig als je een keer iets over s*ksuelevoorlichting wil opzoeken.
Nou: ik heb al zitten stoeien met systeembeheer, echter dit is een uitbesteed bedrijfje en change-policies zitten ze en we(ons bedrijf) niet op te wachten atm ben ik bang
Eijkb schreef op 21 October 2003 @ 10:34:
TS is waarschijnlijk een gewone gebruiker op het werk en ik denk niet dat er filters worden aangepast omdat hij zonodig privé wilt internetten (ondanks dat hij vermeld dat hij tweakers nodig heeft bij zijn huidige opdracht). Daarnaast is zo´n proxy idd brak, maar je moest eens weten hoeveel bedrijven die dingen nog gebruiken! Niet ieder bedrijf heeft een ICT afdeling die het budget heeft om ieder jaar zijn 'maatregelen' up to date te brengen.
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
F_J_K schreef op 21 October 2003 @ 11:27:
Klinkt (zonder te weten wat voor filter je werk gebruikt) als een melding van GoT zelf, wat was de precieze link?
Dat is zo te zien inderdaad een melding van react, niet van een proxy, tenzij jullie proxy ook engels en nederlands door elkaar gebruikt. :P

De precieze link is misschien iets verstandiger handiger, zodat we ook hier eens kunnen gaan controleren. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Werkt dit ? :+

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 21 October 2003 @ 11:27:
Ik weet niet welk filter precies wordt gebruikt, maar is er niet nog een tweede filterwoord dat gebruikt wordt (Koffie als je bij een thee fabrikant werkt :+ ), of is misschien heel GoT geblocked (kan je wel andere pagina's bekijken)?
Nee, dat is bij ons niet het geval. Ik mag wel alles bekijken van concurrenten. :) Het is echt puur en alleen abusive content. Wel als er op nu.nl iets staat van kinderp*rn*, dan blocked ie ook die site.
Dat was de FAQ van Lieve Adjes, waarin je contacts van mods kon zoeken.
Als ik het even uit zet, komt het woord Vitamine (jouw ondertitel) niet meer voor in de HTML source, ik kan me dus niet indenken dat het filter dit nog wel ziet (al kan er een geheugen van te blocken URL's zijn).
Dat is ook bevestigd door sysbeheer. Er wordt een cache gemaakt van alle abusive sites die dan in het vervolg niet meer te benaderen zijn. Ik heb daarvoor gebeld en ze hebben mijn cache geleegd van GoT zodat ik hier 'nieuwe' topics kan lezen.

Ik heb het dus ook met alle andere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koffie, dankje! De netwerk FAQ werkt nu.

btw: heb zojuist sysbeheer aan de lijn gehad en die vertelde me dat de optie Use http 1.1 through proxy connections aangevinkt moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 08:48:
[...]

Vandaar..

Ik ga hem nu in ieder geval even een mail sturen. Bedankt voor het adres. :)
/me had het wellicht ook zelf kunnen verzinnen koffie (at) tweakers (dot) net
Dat topic wat jij bedoeld staat in de trashcan (catagorie 6 bevat de crewfora), aangezien het enorm verouderd was. De nieuwe staat lang en breed onder de 'faq' knop boven aan :) De Organisatie achter GoT dus.

edit:
@ m-m: het is al aangepast in "Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!", credits go to moto-moi.

[ Voor 11% gewijzigd door Rafe op 21-10-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Wat natuurlijk niet echt handig is imho, als een faq obsolete is kan je beter de post wegeditten en een verwijzing naar het nieuwe linkje erin zetten dan het topic trashen. Want er zal nog wel vanuit andere threads die men met de search kan vinden gelinked worden naar die URL.

[ Voor 4% gewijzigd door m-m op 21-10-2003 20:21 ]

Pagina: 1