Toon posts:

De ideale gratis! pc

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Is ClarkConnect niet veel eenvoudiger? Dan heb je een ingebouwd web control panel en eventueel Webmin. ClarkConnect is puur op netwerken gericht, debian is meer algemeen.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
wat moet je invoeren bij de windows PC als je op internet wil? of geeft de router IP addressen aan je computers?

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 20:43:
ik heb nog wel een p1 75 mhz liggen, een s7 mobo met pci en isa :), een 3 com netwerkkaartje met 3 verschillende uitgangen (utp coax en nog wat, zit pas sinds 2 jaar op de comp) en wel 2 mb edo geheugen!! ;) , mischien op te sturen, die processor en netwerkaartje zijn via mn pa gratis op te sturen, mobo word lasrig maar ik kan het vragen!
zeg t maar, of mail ff
gaat morgen de deur uit!, was je ff helemaal vergeten :| , maar je hebt t dus overmorgen hoop ik :)

suc6 alvast..

edit:
mn pa doet gaar over het versturen :( nou wil ie het niet opsturen :| ff overtuigen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 22:17 ]

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Als je het snel en makkelijk wilt laten draaien zou ik idd Debian vergeten.
Ik draai thuis Freesco dat draait binnen 5 minuten. het is heel makkelijk om alle routing instellingen te doen en veranderen.
Maar voor de lol en leerzaamheid is een "echte" linux distubutie natuurlijk veel beter.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

Vind het een beetje foute topic titel,
Wand mijn gratis pc was een duron 750 met 160 Mb en 10 gig, een p1 150 met 80 MB, en 4 gig
Allemaal ideaaler dan die 100 mhz van jouw.

Verder kan je zelf ook wel bedenken (of lezen)
wat je nog kan draaien op een 100 mhz machine.

Misschien mooi om linux op te leren (anders had je deze vraag niet gesteld toch ?).

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een AMD K6-2 550+ gekregen en een Socket 7 Asus P5A gekregen. Een defect packard bell computer uitelkaar gesloopt waarvan het mb stuk was en de kast helemaal leeg gehaald ex voeding. 20 gb gratis van Compaq machine erin gezet gekregen vanwege een nieuwe 80 gb. Gratis een Plextor oude 12 speed scsi brander erin gezet met een scsi adaptec 2904 kaart met een gratis oude 8 speed dvd speler van IBM(LG). Van iemand had ik nog 256 mb gehad en 2 x 64 mb erbij geplaatst uit de oude packard bell machine. Verder heb ik nog een Voodoo3 3000 AGP+tv out erbij gezet die ook uit een oude machine had van iemand anders. De geluidskaart was ook bij iemand vandaan gehaald die de oude Creative SB Live 5.1 niet meer wilde. De lan kaart was een Intel Pro uit de rommelbak van de PCdump. Zodoende heb ik een lekker snelle machine met voldoende geheugen en harde schijf waarvoor ik geen klap heb betaald. Even inelkaar zetten en je hebt een complete multimedia machine die ook met W98/W2k/WXP zal draaien en waar je ook je beeld op je TV kan plaatsen.

Het volgende waarmee ik nu ga werken en ga proberen te verzamelen is al bijna binnen. Intel Pentium III 1000, 128 mb ook gekregen van Twinmos, Intel 815 moederbord ook al gehad hiervoor, 6 gb ook overgehouden ergens, voor de videokaart heb ik een ATI Rage 128 Pro TV out/TNT2 TV out kaartje ergens uitgeplukt. Ik heb al een Mycom kast ergens staan die ik ook heb gekregen. Nu nog de CD-romspelers. IK heb de CD-Writer al(4 speed Philips) en dan ook nog een gewone cdromspeler en het werkt. Ik moet nu nog een geluidskaart hebben en een goede harde schijf want 6 gb is niet genoeg waarvoor ik het wil gebruiken en het lijkt wel een koelkast dat ding van Seagete.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Zet er win3.11 op ;)

Linux Red Hat 7.1 draait er wel op... (text mode)

Verwijderd

Ik heb thuis nog een oud pctje staan niet kapot te krijgen:

Cyrix m2 300 hij heeft veel mankementen maar werkt nog best goed :D

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28
Ik heb niet alles doorgelezen, maar misschien heb je er wat aan.

Ik heb een P1-66MHz (op een 486 moederbordje :D) waar 24MB op zit (kan ook 32MB zijn, het heeft in ieder geval een paar jaar op 16MB gedraaid). Ik gebruik hem nu niet meer omdat ik een nieuwe server heb, maar er heeft altijd Debian/GNU Linux op gedraaid. Er stond Apache (+PHP) en MySQL op, ook wat mail zooi, maar dat heeft nooit echt gewerkt op die server omdat ik de moeite niet genomen heb om een goeie HOWTO te zoeken of het zelf uit te vinden :)

De server hield het super uit, hij deed het altijd perfect, maar toen ik na een tijdje 10 miljoen SQL queries per week kreeg duurde het opvragen van een pagina op de webserver 'even' (paar seconden, nog geen 10) :)

(Het was ook een router)

Je kan deze pc dus perfect als router/webserver gebruiken, ik neem aan dat jij nooit 10 miljoen SQL queries per week gaat genereren op een huis/tuin/keuken server, dus dat gaat ook goed. Als je een beetje ervaring hebt met Linux (of die op wilt doen) dan is Debian een goeie keus voor je server, lekker stabiel en het heeft niet al die onnodige snufjes voor nieuwe hardware, zoals USB (of je compileert gewoon je eigen kernel zonder die troep ;)), die wel in nieuwe versies van RH of Suse zitten.

uiteraard draaide dit alles in NIET-grafische mode ;)

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels heb ik er succesvol debian op draaien, en ik leer per dag weer wat meer van debian, prima OS hoor!

en extra onderdelen kan ik natuurlijk altijd gebruiken, zie msn, icq of ie-meel :)

@ itsalex:
jij hebt het mooi voor elkaar met die spullen! ;)
Ik zou het niet weten waar ik dat soort spullen vandaan moest halen!
Ik ben ook tevreden met mijn pc'tje hoor, want het gaat me erom om te kijken wat die ouwe spullen nog kunnen en om ze weer eens nuttig te maken...
en uiteraard om GNU/Linux eens te proberen!

@ ferenc:
ik begin het topic dan ook met het vermelden met de specificaties van het 'ding'. ;)

Ik wil het pc'tje dan ook wel wat oc'en. In de bios is er geen mogelijkheid om te overclocken (fsb noch mp). Ik vermoedt dat het dan met jumpers moet... Is dat even effectief en risicovol?

offtopic:
ik ga nog ff wat pic's posten, hoe plaats je die in je post?? alvast bedankt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 19:41 ]

Pagina: 1 2 Laatste