Toon posts:

PINE XFX GeForce FX 5200 zorgt voor problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo zijn er meer mensen met het volgende probleem:

Heb een PINE XFX GeForce FX 5200 geinstalleerd met 128mb en 8x agp. Netjes aangesloten op een 8xagp moederboard. (AsRock)
De computer werkt goed, behalve bij sommige spellen. Zo staat Vice City op zijn kop. Alle gebouwen en auto's lijken na een tijdje binnenste buiten te zitten. De lijnen lopen kruislings door het scherm.
ERGER NOG: Bij een ander spel knalt de hele pc er uit. Pas wanneer ik van stopcontact wissel (!!) start hij weer op. (Daarna ook weer in dat vorige contact!!)

Dit vond ik op het forum: Pine GF FX 5200 verbrand :)

Daarom dacht ik dus.. meer mensen dit probleem?? Is dit een garantie geval of beter nog omruil mogelijk? (Mijn broertje heeft dezelfde kaart en precies hetzelfde probleem, met een compleet andere pc/moederboard etc)

Bedankt alvast

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
meer specs, welke drivers...

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Zie @ * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * & Post hierboven. Niet genoeg info, + wat je hebt gedaan etc.

Probeer je kaart in een andere systeem te zetten en kijk dan hoe het werkt. :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 22:20:
.... Mijn broertje heeft dezelfde kaart en precies hetzelfde probleem, met een compleet andere pc/moederboard etc
Hebben jullie ze tegelijk gekocht? Lijkt me heel erg toevallig dat twee kaarten in twee verschillende systemen hetzelfde vage probleem oplevert :?

Heb je al andere drivers geprobeerd, zowel video als chipset. Wat voor specs heb je voor de rest. Is je pc wel aangesloten op een geaard stopcontact. Wie heeft die kaart ingebouwd?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wat die specs betreft.. kan ik wel geven maar aangezien het twee verschillende pc's betreft zal dat wat betreft de game Vice City bijvoorbeeld niet uitmaken. Totaal verschillende componenten.
Heb gister echter nog wel de NIEUWSTE versie van de nvidia-drivers geinstalleerd en het "wir-war" probleem lijkt verholpen te zijn. Maar dan nog vindt ik het vreemd dat zo'n nieuwe kaart een spel ineens helemaal door de war gaat schoppen.

Toch nog even de specs van de pc die eruit knalde:

Asrock K7S8X + LAN
AMD Athlon 2200+ proc. + BOX koeling
Pine GeForce FX5200 128mb 8xagp
IDE 40,0 Gb Maxtor 6E040L0 7200/133 Liquid Bearing
De voeding:
Middel Tower ATX (300W) P4/AMD
Verder zit er nog een DVD-speler en CD-writer van het merk Lite-On in. Samen op een aparte (apart van de HD) IDE-kabel uiteraard.

Kan dit alles misschien met de VOEDING te maken hebben? Is 300 Watt standaard of weinig?
En moet ik nog iets instellen bij deze voeding voor ik een moederboard aansluit.. zit er dus iets van een spannings/vermogensregelaar op?

Al vast weer bedankt.

PS: Is het volgens jullie mogelijk dat door een eventueel "driver" probleem een pc afslaat? De pc deed het daarna niet meer TOT DAT ik hem in een anders stopcontact deed. Vervolgens werkte het contact daarvoor ook gewoon weer. Maar deed zich hetzelfde probleem na een tijd weer voor.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 10:26 ]

Verwijderd

Het probleem met vice city is op te lossen door de 1.1 patch te installeren.

Bij welk spel knalt de hele pc er uit? Komt het alleen voor bij dat spel of ook bij andere?

Verwijderd

Topicstarter
Haha denk dat je het niet vaak gespeeld hebt; het barbie spel.
Maar ik denk dat het aan de stroom lag.. de stekkerdoos maakte misschien kortsluiting. Althans de AARDE en ik las op het forum dat aarde niet half moet werken bij een computer. De CD-Rom speler is ook al over toeren geraakt en nu kapot!!

PS Die pc was voor een klein meisje en die speelde dat barbiespel. O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 20:30 ]

Pagina: 1