Toon posts:

Pine GF FX 5200 verbrand :)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal maanden geleden een Pine GF FX 5200 bij Gistron besteld en heb daar sinds een aantal dagen problemen mee. Een aantal keer toen ik mijn pc aanzette knalde die na enige tijd uit waarbij het poweron ledje en netwerkledje wel bleven branden. Maar na nog een keertje aanzetten hoorde ik geknetter uit de pc komen >:) ik dat ding openmaken en ik kwam erachter dat het aan de videokaart lag. 1 van de connectie pinnetjes met het AGP slot was een beetje zwart en het goud/koper wat erop zat zat aan mijn AGP slot gesmolten. Videokaart deed uiteraard niks meer :) Alleen nu het probleem, er word volgens Gistron geen garantie gegeven op dit soort dingen...... Vinden mensen van wel?? hier wat pics
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~i.hartman/AGPSLOTklein.JPG
Klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~i.hartman/GFFX5200klein.JPG
klikbaar

Oja en als ik helemaal geen garantie krijg ga ik zelf proberen om zo'n goud/kopere connectortje erop te lijmen/solderen :) heeft iemand dit ooit al gedaan en zou dit mogelijk zijn? verder is er namelijk niks zwart op de kaart.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tja, als er al spul van de videokaart aan het AGP slot zijn vastgesmolten heb je volgens mij iets meer te doen dan alleen maar een connectortje op je kaart te solderen.

Ik heb weinig ervaring met solderen etc. Maar dit lijkt me toch echt een garantie verhaaltje. Tenzij je zelf in gebreke bent gebleven natuurlijk. Niets vaags op je PC gedaan???? :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wat voor een reden geven die lui dan om je geen garantie te geven ?, want dit lijkt mij een produktie fout van de kaart het is iig niet iets waar jij iets aan kan doen

Verwijderd

Heb je zelf ook modificaties aangebracht?

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
als jij niks hebt gedaan dan is het dus niet jouw fout, dus is het de fout van of de videokaart producent, of je moederbordfabricant, ik gok op een productiefout van je Videokaart btw....
gewoon garantie eisen :d

Verwijderd

Stuur nog maar eens een mail naar Gistron met link naar dit topic. Kunnen ze zien dat jij het ook niet kon helpen. Volgens mij moeten ze hier gewoon garantie op geven.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
ik heb precies het zelfde meegemaakt met een saphhire 9800 pro
netjes in de RMA een andere gekregen
en ik heb mijn naam natuurlijk erg tegen ivm hard oc-werk

1 trace van de agp door gefikt
geen gezeur gewoon garantie

[ Voor 19% gewijzigd door petervandamned op 12-06-2003 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf niks an de kaart gedaan, dus zal dan garantie moeten krijgen... Alleen dat Gistron nog aan hun hoofd krijgen... zal effe mailtje van gistron eronder zetten:

Het probleem wat u hier schetst, kan het gevolgt zijn van het verkeer of scheef plaatsen van de videokaart. Echter kunnen we helaas geen garantie bieden op doorgebrande producten.
Het eventueel opsturen van deze producten heeft dan ook weinig zin.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 18:16 ]

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je onder delen koopt, dat zelf in elkaar zet en dan bv dit gebeurt. Krijg je dan ook garantie? Want ik denk dan dat de winkel eerst de user beschuldigd van fout inelkaar monteren.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 18:12:
Ik heb zelf niks an de kaart gedaan, dus zal dan garantie moeten krijgen... Alleen dat Gistron nog aan hun hoofd krijgen...
dan vraag je toch rechtstreeks rma aan bij de fabrikanr, als dat kan.
ReseT schreef op 12 June 2003 @ 18:16:
Als je onder delen koopt, dat zelf in elkaar zet en dan bv dit gebeurt. Krijg je dan ook garantie? Want ik denk dan dat de winkel eerst de user beschuldigd van fout inelkaar monteren.
ze beschuldigen idd eerst de user, had bij mn chiefteckast een doa-voeding :( ik bellen zeggen ze, heb je alle stekkers er goed ingedaan dus niet omgedraaid |:( zo had die gast nog een paar van die opmerkingen, gelukkig reageerde de directeur van chieftec nederland een stuk beter bij de 3de doa-voeding :z

[ Voor 51% gewijzigd door MewBie op 12-06-2003 18:21 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan die verkeert geplaatst zijn als die het 1,5 maand gewoon gedaan heeft en ik er niks aan heb aangepast, hij zat gewoon vast in het mobo zelfs met de klipje van de asus a7v8x :S

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17
Jonge gewoon nieuwe ijsen :P.
Als ze weigeren rijd je er gewoon naar toe en sla je de boel aan gort :D.

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 12-06-2003 18:29 ]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:05
STIMPPYYY schreef op 12 juni 2003 @ 18:26:
Jonge gewoon nieuwe ijsen :P.
Als ze weigeren rijd je gewoon er naar toe en sla je de boel aan gort :D.
dat klinkt als een job voor de GoT knokploeg ;)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Gewoon even netjes naar die winkel toe gaan, emailen heeft geen zin.
Via email kan je iedereen makkelijk afwijzen, gewoon even naar toe gaan en niet weggaan totdat je zeker weet dat het onder garantie valt.
Ik heb zoiets als dit nog nooit eerder megemaakt en het lijkt me stug dat jij het zelf gedaan heb, of iets dergelijks, wat ik me wel kan voorstellen is dat het een productiefout was bij het soldeerwerk. Dat is dan gaan vonken en zo is ook je agb-bus beschadigd. Het kan makkelijk want der gaan heel wat ampere's door je agp bus.
Gewoon garantie claimen dus, maar niet via mail of telefoon.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17
MewBie schreef op 12 juni 2003 @ 18:28:
[...]

Ja idd :D.

Meteen ff een Radeon 9800 Pro mee pikken, is nooit verkeerd toch O-).

Maar ff serieus dit valt toch echt onder garantie. Anders bel je ff PINE en vraag je hoe het daar zit met de garantie....

[ Voor 28% gewijzigd door STIMPPYYY op 12-06-2003 18:31 ]

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 18:12:
Ik heb zelf niks an de kaart gedaan, dus zal dan garantie moeten krijgen... Alleen dat Gistron nog aan hun hoofd krijgen... zal effe mailtje van gistron eronder zetten:

Het probleem wat u hier schetst, kan het gevolgt zijn van het verkeer of scheef plaatsen van de videokaart. Echter kunnen we helaas geen garantie bieden op doorgebrande producten.
Het eventueel opsturen van deze producten heeft dan ook weinig zin.
Buwhaa, wat een stelletje luiwammessen, zij kunnen hem toch opsturen naar de leverancier :? Een zaak hier in de buurt nam ooit mijn moederbord in en heeft toen netjes een nieuwe geëisd (er zat totaal geen garantie meer op!)
Gewoon kwestie van slechte service denk ik...
(of oordeel ik nu te snel?)

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Als je bij Gistron geen gehoor krijgt gewoon direct naar de fabrikant mailen, geeft meestal een beter resultaat (heb ik toch al 2 keren gemerkt :) )

Verwijderd

Imo heeft Gistron gelijk dat dit geen garantiekwestie is. Het is nl. maar zeer de vraag of dit defect voortvloeit uit een productiefout of ander defect. Het zou net zo goed kunnen dat de contactjes van het mobo ietwat gecorrodeerd of vervuild waren, en dat daarom dit defect opgetreden is.

Zie het als een natuurramp: niemand kan er iets aan doen, maar het valt nooit onder de garantie/verzekering.

//edit
uiteraard zou Gistron of de fabrikant het ding onder coulance kunnen vervangen. Dit is echter geen recht.

//edit2
het zou me overigens niet verbazen als het zaakje gewoon weer werkt als je het allemaal goed schoonmaakt (contactjes eventueel licht opschuren met een heel fijn schuurpapiertje.

Solderen zou ik niet aan beginnen, je videokaart zit dan vast aan je mobo; gaat een van beide kapot heb je weer geklooi.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 18:39 ]

Verwijderd

MewBie schreef op 12 June 2003 @ 18:28:
[...]

"Modnerds in Action Part 2,5"

--> je kunt natuurlijk ook de consumentenbond inschakelen, klinkt oubollig, maar ze krijgen een boel gedaan hoor.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 19:10 ]

Verwijderd

fout.... Gistron moet bewijzen dat de user in de fout was. Dit kunnen ze gewoon niet bewijzen --> dus garantie.
Staat in de wet :) Als ze je dus geen garantie geven, vind ik dat een zeer slechte zaak van Gistron.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 03:15 ]

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Tja een geval als dit word toch erg moeilijk.
Dit kan door meerdere dingen komen waardoor garantie echt buiten het spel valt.

Onweer, overspanning, overklokken, verkeert/scheef plaatsen, etc etc.

Ik denk dat hier weinig garantie mee te verhalen valt, iets wat op dergelijke manier verbrand is valt echt wel onder, geen garantie.

Asmodean
Gistron moet bewijzen dat de user in de fout was. Dit kunnen ze gewoon niet bewijzen --> dus garantie.
Als jij je cpu terug stuurt met een brand plek hoeven hun ook niet aan te kunnen tonen dat dit door jou komt. (lulkoek dus)

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Ja zeg als we zo gaan praten is er dus bijna helemaal geen garantie, tja onweer naja in het de policy staat geen garantie is als het product is beschadigd door natuurlijke omstandigheden :? .
Als die het 1.5 maand deed is ie echt niet verkeerd geplaats ofzo.
En hoe overspanning ? als je je AGP op 1.8v zet is het ook geen reden om geen garantie te geven omdat AGP dat aan kan.
En bij Gistron en Cpu`s is het altijd zo: tja koeler verkeerd geplaats dus geen garantie, terwijl het ook een fabrikatie fout kan zijn.
En tja als het in de wet staat is het geen lulkoek.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
screamteam schreef op 12 June 2003 @ 18:29:
Gewoon even netjes naar die winkel toe gaan, emailen heeft geen zin.
Via email kan je iedereen makkelijk afwijzen, gewoon even naar toe gaan en niet weggaan totdat je zeker weet dat het onder garantie valt.
Ik heb zoiets als dit nog nooit eerder megemaakt en het lijkt me stug dat jij het zelf gedaan heb, of iets dergelijks, wat ik me wel kan voorstellen is dat het een productiefout was bij het soldeerwerk. Dat is dan gaan vonken en zo is ook je agb-bus beschadigd. Het kan makkelijk want der gaan heel wat ampere's door je agp bus.
Gewoon garantie claimen dus, maar niet via mail of telefoon.
Tja ik ben dus al naar Gistron toegeweest.. Het enige probleem is dat ze 1 gewoon bedrijf hebben en 1 webshop. En ze zeggen dat deze apart van elkaar werken maar toch weer samen :? Bij de gewone winkel ben ik dus al geweest om het spullie in te leveren. Daar zeiden ze dat het garantie was, maar dat het eerst naar de webshop toemoest om daar gecontroleerd te worden. Enja toen het daar was kreeg ik dus een telefoontje waarin ze mij verwezen naar het eerste mailtje. Denk dus dat ik komende week maar effe naar de webshop toe rijdt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 18:37:
Imo heeft Gistron gelijk dat dit geen garantiekwestie is. Het is nl. maar zeer de vraag of dit defect voortvloeit uit een productiefout of ander defect. Het zou net zo goed kunnen dat de contactjes van het mobo ietwat gecorrodeerd of vervuild waren, en dat daarom dit defect opgetreden is.

Zie het als een natuurramp: niemand kan er iets aan doen, maar het valt nooit onder de garantie/verzekering.

//edit
uiteraard zou Gistron of de fabrikant het ding onder coulance kunnen vervangen. Dit is echter geen recht.

//edit2
het zou me overigens niet verbazen als het zaakje gewoon weer werkt als je het allemaal goed schoonmaakt (contactjes eventueel licht opschuren met een heel fijn schuurpapiertje.

Solderen zou ik niet aan beginnen, je videokaart zit dan vast aan je mobo; gaat een van beide kapot heb je weer geklooi.
Dat de contactjes vervuild zijn lijkt me sterk, het is de pc van mijn broer waar hij en ik nooit wat mee doen kwa OC-en en kaarten effe verwisselen enzow.
Schoonmaken van de videokaart heeft geen zin aangezien het contactje dus weggebrand is...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 11:01 ]

Verwijderd

Dat de contactjes vervuild zijn lijkt me sterk, het is de pc van mijn broer waar hij en ik nooit wat mee doen kwa OC-en en kaarten effe verwisselen enzow.
Schoonmaken van de videokaart heeft geen zin aangezien het contactje dus weggebrand is...
Weet je dat zeker? In alle gevallen waarin ik iets dergelijks gezien heb, was het oppervlakte verkoold.

Wat er gebeurd is dit: het contact is slecht, waardoor er een veel kleiner contactopervlak is. Bij hoge spanningsoverdrachten zal er dan een spanningsboog ontstaan door de vervuiling heen, waardoor de vervuiling verkoold. Naarmate dit langer doorgaat wordt het contactoppervlak steeds kleiner, totdat het hele oppervlak verkoold is, en er dus geen contact meer is. Dit is ook de reden waarom zo'n PC best nog een tijd prima kan werken.

Wat betreft garantie: het verhaal 'zij moeten aantonen dat user fout is' is in dit geval kul. Immers het apparaat zelf is technisch in orde, het geconstateerde defect is geen productfout of technisch defect in de zin van een doorgebrand component oid. DUS het is de schuld van de user. Deze redenatie houdt juridisch ook stand.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het pinnetje is ervan zat vastgesmolten in het AGP slot zoals je mischien ook wel kan zien op de foto's en is dus niet meer aanwezig op de videokaart..

Verwijderd

stelletje eikels daar :r .... ik wou mn nieuwe mobo cpu en geheugen daar halen maar mag achteraf dus blij zijn dat ik het niet heb gedaan 8)7

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik ben het er niet mee eens dat het geen productiefout zou zijn.
Als op de een of andere manier de overgangsweerstand wat te hoog zou zijn geweest, is dat niet direct de fout van de gebruiker.

Als ik achter de TD-balie zou hebben gestaan, zou ik in elk geval de kaart ingenomen hebben en overlegd hebben wat ermee te doen.
Dit soort dingen gaat met videokaarten dusdanig weinig fout en het is aantoonbaar dat de kaart er goed in zat (overeenkomstige smelt/brand-punten)

Daarnaast is het bekend dat de FX vrij veel vermogen trekt, dus is het best aannemelijk dat juist de voedingspin eruitfikt.

Als het betreffende printspoor een ietwat dunnere plek heeft gehad door een wat te lang etsprocess oid. dan is het best mogelijk dat deze op een gegeven moment doorbrand.

IMHO is dit dus geen fout van de user.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, wat raden jullie me aan om ermee te doen??, kaart ligt nu nog bij Gistron

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
HE Hezik, ben jij soms zelf werkzaam in deze branche ofzo? jees man. Wat moeten wij nou met dat stomme gelul van je?!? Die jongen wil gewoon een nieuwe kaart hebben!!
Modbreak
Jongen is hier al op gewezen.
Gelieve dit geblaat te negeren en ontopic verder te gaan :)

Sorry! ik heb gewoon te veel nare ervaring wat betreft garantie claims.

[ Voor 116% gewijzigd door BalusC op 13-06-2003 23:39 . Reden: modbreak fixed & hr color=red ]

Verwijderd

dan ga ik maar alvast even bestelling annuleren van mijn pc.... als dat zo moet straks als er wat kapot gaat... dan maar ergens anders vandaan....

Verwijderd

LordRAN schreef op 13 juni 2003 @ 13:10:
HE Hezik, ben jij soms zelf werkzaam in deze branche ofzo? jees man. Wat moeten wij nou met dat stomme gelul van je?!? Die jongen wil gewoon een nieuwe kaart hebben!!
En bedankt hoor. Ik probeer gewoon antwoord te geven op een hier gestelde vraag, dat is de bedoeling van een forum. If you don't wanna know the answer, don't ask the question!

Hij kan best een nieuwe kaart willen, kan ik me best voorstellen, maar zijn vraag is of dat reëel is.

Met deze post voeg je niets toe aan dit topic, behalve een flame. Kun je beter laten, denk ik.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad :/ LordRAN, ga je je eens vermaken in de peuterspeelzaal oid. Of als je jezelf een herkansing wil gunnen, herlees dan de [faq]GoT registratievoorwaarden[/] en in het bijzonder het Forumgedrag gedeelte. Hiermee kun je voorkomen dat je in de toekomst weer de plank misslaat qua het gebruik van GoT :)

Verwijderd

wanneer contactjes vuil waren zoals jij stelt hezik... had hij al meteen kapot moeten gaan... niet na 1,5 maand pas...

ik denk dat de redenatie van jou dus juridisch GEEN stand houd... (hoe kan hij anders toch 1,5 maand correct waren, als de contacjes vuil waren?)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
Topicstarter: ben je hier blij mee ofzo? Waarom die :) in de topictitel ?

RMA aanvragen bij XFX B)
en zie ook hier B)
offtopic:
BalusC: moet je er wel <hr color=red> van maken, dit staat niet mooi :+

[ Voor 67% gewijzigd door Glashelder op 13-06-2003 13:40 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 17:18:
Ik heb een aantal maanden geleden een Pine GF FX 5200 bij Gistron besteld en heb daar sinds een aantal dagen problemen mee. Een aantal keer toen ik mijn pc aanzette knalde die na enige tijd uit waarbij het poweron ledje en netwerkledje wel bleven branden.
Een gevalletje eigen schuld? Je kan natuurlijk gewoon doorijden met een auto waarvan het rode olielampje brandt, maar ga dan niet bij de garage zeuren ;)

Het kan aan van alles liggen:
• mobo AGP slot niet in orde
• AGP kaart niet in orde
• niet goed in elkaar gezet
• domme pech

Dit, samen met het lekker doorstoken van een combinatie met een overduidelijk probleem, geeft Gistron toch voldoende reden om zich in ieder geval eens achter de oren te krabbelen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 13:07:
Hmm, wat raden jullie me aan om ermee te doen??, kaart ligt nu nog bij Gistron
Ik zou nog eens heel serieus met ze bellen en proberen alsnog garantie te krijgen. De redenatie van TD-er is een ander standpunt dan de mijne, maar erg bruikbaar in zo'n gesprek. Misschien gaan ze overstag.

Lukt dat niet --> terugvragen en proberen bij fabrikant.

Verwijderd

Ach een vriend van me heeft ooit 3 moederborden opgeblazen door een (intussen bekend) foutief component in zijn PC. Hij heeft gewoon 2x zonder vragen een nieuwe NForce2 van MSI gehad en toen die op was heeft ie er een van ASUS gehad.

Dit alles zonder problemen terwijl het toch aan zijn PC lag en niet eens aan een productiefout oid. Bij die winkel stuurde ze die mobo's gewoon terug en kregen ze er een nieuwe voor in de plaats, daar was het dus gewoon een service kwestie.
Lijkt me ook gewoon dat dit een kwestie van service is en dat je gewoon een nieuwe zou moeten krijgen

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wekkel schreef op 13 juni 2003 @ 13:33:
[...]

Een gevalletje eigen schuld? Je kan natuurlijk gewoon doorijden met een auto waarvan het rode olielampje brandt, maar ga dan niet bij de garage zeuren ;)

Het kan aan van alles liggen:
• mobo AGP slot niet in orde
• AGP kaart niet in orde
• niet goed in elkaar gezet
• domme pech

Dit, samen met het lekker doorstoken van een combinatie met een overduidelijk probleem, geeft Gistron toch voldoende reden om zich in ieder geval eens achter de oren te krabbelen?
Komop zeg: denk jij er echt aan om je grafische kaart er maar is uit te halen als je PC er een paar keer uitknalt? B)

Geloof er geen zak van. En wat dan nog; dan is het nog z'n eigen schuld niet.

Als dat olielampje na een paar minuten weer uit gaat (zoals hier het geval was dan) dan rijd jij toch ook (voorlopig) door?

De ervaring leert trouwens ook dat er geen garantie wordt gegeven op apparaten die bijna stuk zijn, onder het motto 'na een reset doet ie het weer' B)

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 13-06-2003 13:43 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Als dat olielampje na een paar minuten weer uit gaat (zoals hier het geval was dan) dan rijd jij toch ook (voorlopig) door?
Nee, het geval was hier: over een periode van een aantal dagen ging dat lampje meerdere keren aan/uit.

In dat geval zou ik echt m'n oliepeil gaan controleren of naar de dealer.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maar zou je dan het probleem zoeken in je katalysator?

hoe had hij dit nou kunnen weten?

Verwijderd

De "domme consument" heeft ook recht op garantie en die denkt daar ook niet aan. Dat bedrijf moet gewoon wat flexibeler doen en goede service leveren. Hier krijgen ze alleen maar een slechte naam van en dat kost ze veel meer dan dat ene kaartje

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De "domme consument" die die kaart wel scheef in het AGP-slot drukt, of een koeler verkeerd plaatst op een AMD proccesor (of P!!!) krijgt ook geen garantie B)

Verwijderd

dual-zip schreef op 13 juni 2003 @ 13:49:
Maar zou je dan het probleem zoeken in je katalysator?

hoe had hij dit nou kunnen weten?
Als je zelf de kennis niet in huis hebt, is het verstandig bij storingen contact op te nemen met de winkel.

En ja, als mijn PC zomaar uitvalt dan wacht ik niet eens tot het een 2e keer gebeurd, maar schroef 'm gelijk open. Dat valt nl. onder abnormaal gedrag.

Alsjeblieft mensen, ik begrijp ook wel dat het leuker is als je gelijk een nieuwe kaart krijgt en dat een winkel best kan besluiten zoiets onder coulance te doen.

Maar laten we wel reëel blijven, er zijn genoeg argumenten voor het niet verlenen van garantie in dit geval (vooral het argument van Wekkel lijkt me erg sterk).

//edit
en nee, ik werk niet bij die winkel noch bij een andere winkel noch in de PC-detailhandel.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 14:03 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je zelf de kennis niet in huis hebt, is het verstandig bij storingen contact op te nemen met de winkel.
En wat doen ze dan? Juist. Stekker erin en starten

Meneer, deze PC is in orde B)

En daar heb ik ervaring mee. Kostte me 15 euro om een K7T-Pro te laten testen "meneer, ik heb blaat blaat windows geinstalleerd blaat dus er is niets mis mee, wil je wel effe 15 euro dokken voor het testen?"

:( :(

[ Voor 35% gewijzigd door Glashelder op 13-06-2003 14:09 ]

Verwijderd

dual-zip schreef op 13 juni 2003 @ 14:08:
[...]

En wat doen ze dan? Juist. Stekker erin en starten

Meneer, deze PC is in orde B)

En daar heb ik ervaring mee. Kostte me 15 euro om een K7T-Pro te laten testen "meneer, ik heb blaat blaat windows geinstalleerd blaat dus er is niets mis mee, wil je wel effe 15 euro dokken voor het testen?"

:( :(
En als je PC dan na 3 dagen kapot gaat, heb je garantie en krijg je je EUR 15 terug..

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 14:12:
[...]

En als je PC dan na 3 dagen kapot gaat, heb je garantie en krijg je je EUR 15 terug..
Nee, dan heeft de gebruiker het veroorzaakt :z

net als hier... :z

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Misschien kun je het op lossen door het spoortje vast te lijmen met secondlijm. en later de verbinding herstellen met zilverlijm. Maar ga eerst maar voor de gerantie!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

dual-zip schreef op 13 June 2003 @ 14:13:
[...]

Nee, dan heeft de gebruiker het veroorzaakt :z
Alleen heb je dan WEL een juridische grond om er tegenin te gaan, dit itt. tot hier...

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 13 June 2003 @ 13:42:
[...]

Komop zeg: denk jij er echt aan om je grafische kaart er maar is uit te halen als je PC er een paar keer uitknalt? B)
Tja videokaart heb ik er dus uitgehaald na alle andere dingen al apart geprobeert te hebben in andere pc...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 14:19:
[...]

Alleen heb je dan WEL een juridische grond om er tegenin te gaan, dit itt. tot hier...
Denk het niet. Gaan ze vast zeggen dat je er mee hebt zitten klooien in die paar dagen, omdat 'ie het wel deed toen de pc bij hun stond

• motormuisje
Kijk now we are talking. Zo denk ik er ook over. Gewoon pech hebben :)

Verwijderd

Denk het niet. Gaan ze vast zeggen dat je er mee hebt zitten klooien in die paar dagen, omdat 'ie het wel deed toen de pc bij hun stond
Wat ze zeggen is vrij irrelevant. Juridisch != wat ze zeggen.

Maar goed, als ik het goed inschat zul je blijven volharden in je stelling 'pc-winkels zijn kut' en is deze discussie vrij nutteloos. TS komt er ook geen klap mee verder, dus ik stel voor dat we het hier bij laten.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat ze zeggen is vrij irrelevant. Juridisch != wat ze zeggen.
Dat is precies de reden waarom de TS hier wel garantie moet krijgen. Ze moeten kunnen aantonen dat die kaart er scheef in gezeten heeft

of niet?

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

offtopic:
Wat voor digicam heb je gebruikt voor die foto's, vind ze er rete strak uitzien

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

dual-zip schreef op 13 June 2003 @ 14:30:
[...]

Dat is precies de reden waarom de TS hier wel garantie moet krijgen. Ze moeten kunnen aantonen dat die kaart er scheef in gezeten heeft

of niet?
Juist!

Verwijderd

Hebben jullie de discussie uberhaupt wel gelezen?

Nog 1 keer dan:

1) topicstarter heeft storingen aan zijn PC, maar doet niets (biedt 'm niet ter reparatie aan)
2) defect kan voortkomen uit verkeerde plaatsing/vuile contacten/brute pech. Dit had bij een tijdige reparatie bekeken kunnen worden, nu niet meer.

Dus geen garantie. Punt. Simpel.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hoe kan je dan zo zeker zijn dat het niet aan het moederbord ligt dan? Als het daar aan ligt, is het braden van de videokaart gevolgschade, die bij de winkel van het mobo terechtkomt, niet de winkel van de videokaart.

Ik proef hier (zoals vaker) een regelrechte hetze richting de winkel. Het is wijzer om je werkelijke opties eens goed te overdenken in plaats van op voorhand al over de zeik te gaan. Wat je hier beredeneert en bespreekt hoeft niet 1:1 bij de winkel neergelegd te worden.

Kennis maakt macht. Als je alleen bevestiging zoekt van users die ook Gistron aan de hoogste boom willen hangen met de riek in de hand, had je net zo goed dit topic niet kunnen openen.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

2) defect kan voortkomen uit verkeerde plaatsing/vuile contacten/brute pech. Dit had bij een tijdige reparatie bekeken kunnen worden, nu niet meer.
Reset PC werkt PC terug aan klant niks mee mis

TS: Kaart terugvragen en direct via XFX een RMA aanvragen

Verwijderd

dual-zip schreef op 13 June 2003 @ 14:43:
[...]

Reset PC werkt PC terug aan klant niks mee mis

TS: Kaart terugvragen en direct via XFX een RMA aanvragen
Dit had je al eerder gepost, en was al beargumenteerd waarom het niet zo is.

Is het in jouw visie uberhaupt mogelijk dat de winkel in deze juist gehandeld heeft?

Om even het olielampje-voorbeeld erbij te halen..

situatie 1:
- klant krijgt herhaaldelijk een brandend olie-lampje, gedurende een aantal dagen
- klant blijft doorrijden
- motor draait in de soep

situatie 2:
- klant krijgt herhaaldelijk een brandend olie-lampje
- klant gaat direct naar garage
- garage constateert geen defect en stuurt klant weer op pad
- paar dagen later draait de motor in de soep. Oorzaak: geen olie.

Is het voor jou nu echt zo hard om het verschil tussen situatie 1 en situatie 2 op juridisch vlak te zien? Om te zien dat het redelijk is dat klant1 geen garantie krijgt, en klant 2 wel?

Daarnaast ga je totaal voorbij aan optie3:
- garage constateert defect en repareert het.

Je gaat er bij voorbaat al van uit dat de winkel het defect niet gevonden had. dit is niet gebaseerd op daadwerkelijke kennis (immers de PC in kwestie is nooit weggebracht) en is in deze discussie dus pure stemmingmakerij.

Ja, er zijn winkels die redeneren zoals jij doet. Ja, deze winkels verliezen het juridische gevecht om garantie als de PC langsgebracht is. Nee dit is niet relevant want deze PC IS NIET WEGGEBRACHT.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 14:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 14:40:
Hebben jullie de discussie uberhaupt wel gelezen?

Nog 1 keer dan:

1) topicstarter heeft storingen aan zijn PC, maar doet niets (biedt 'm niet ter reparatie aan)
Er zijn zoveel redenen waarom een PC plotseling uitvalt of niet goed start. Temperatuur processor, windows error, nuke attack, elektriciteitsnet storing etc etc en ook een fout in de videokaart ..... Een reset wil wel eens helpen, kan je gelijk ook kijken hoe heet bijvoorbeeld de processor is of misschien heeft winxp een foutmeldingsreport gemaakt. Ik ken maar weinig mensen (eigenlijk geen een) die de PC gelijk na 1 reset openschroeven. Als na een reset de PC het nog niet doet, ja dan wel. Maar hij deed het gewoon verder.
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 14:40:

Dus geen garantie. Punt. Simpel.
Juist... Sleutelwoord is hier kan. Je weet niet of het wel zo is.
En kom op zeg, alsof een consument verplicht is om zijn PC te laten repareren omdat de PC een keertje uitvalt en dan niet juridisch sterk staat omdat hij daarna nog een keer zijn PC aanzette.

En als jij zo redeneert, dan zal het zeer maar dan ook zeer moeilijk worden om uberhaupt garantie te krijgen op een pc onderdeel. Immers, het kan van alles zijn. En ik heb het al een keer eerder gezegd in topic: de consument moet niet aantonen dat het niet zijn schuld is, dat moet de winkelier doen. Als de winkelier kan aantonen (en misschien kan in dit geval Gistron dit al) dat het de fout is van de consument (de winkelier kan misschien zien dat ie verkeerd geplaatst is), dan vervalt de garantie ja. Zolang hij dit niet kan zien --> garantie. It's as simple as that.

Verwijderd

Topicstarter
BRuTo schreef op 13 June 2003 @ 14:32:
offtopic:
Wat voor digicam heb je gebruikt voor die foto's, vind ze er rete strak uitzien
Canon A40 :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 14:45:
[...]

Dit had je al eerder gepost, en was al beargumenteerd waarom het niet zo is.

Is het in jouw visie uberhaupt mogelijk dat de winkel in deze juist gehandeld heeft?

Om even het olielampje-voorbeeld erbij te halen..

situatie 1:
- klant krijgt herhaaldelijk een brandend olie-lampje, gedurende een aantal dagen
- klant blijft doorrijden
- motor draait in de soep

situatie 2:
- klant krijgt herhaaldelijk een brandend olie-lampje
- klant gaat direct naar garage
- garage constateert geen defect en stuurt klant weer op pad
- paar dagen later draait de motor in de soep. Oorzaak: geen olie.

Is het voor jou nu echt zo hard om het verschil tussen situatie 1 en situatie 2 op juridisch vlak te zien? Om te zien dat het redelijk is dat klant1 geen garantie krijgt, en klant 2 wel?

Daarnaast ga je totaal voorbij aan optie3:
- garage constateert defect en repareert het.

Je gaat er bij voorbaat al van uit dat de winkel het defect niet gevonden had. dit is niet gebaseerd op daadwerkelijke kennis (immers de PC in kwestie is nooit weggebracht) en is in deze discussie dus pure stemmingmakerij.

Ja, er zijn winkels die redeneren zoals jij doet. Ja, deze winkels verliezen het juridische gevecht om garantie als de PC langsgebracht is. Nee dit is niet relevant want deze PC IS NIET WEGGEBRACHT.
Lekker krom voorbeeld. Ten eerste bij olielampje weet je waar het aanligt. Ten tweede jij hebt het over een tijdsbestek van een aantal dagen terwijl Seaborg het over paar minuten had.
Er zijn zat gevallen van vastlopende PC's, niet startende PC's. En dan wordt er ook netjes eerst in bios/windows gekeken wat de fout nou zou kunnen zijn geweest en om in bios/windows te komen moet je, juist, de PC aanzetten.

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hezik, ik kan het niet anders zeggen dan dat je uit je nek lult.
De wet beschermt de consument, en niet de winkelier. Als de winkelier niet duidelijk kan aantonen dat het de fout van de consument is, moet hij gewoon de kaart vervangen.
Helaas lichten veel winkels de boel op, maar dit betekent niet dat je daar genoegen mee moet nemen als klant! Je recht halen kan helaas wel een stuk moeilijker zijn, maar juridisch is dit geval heel erg duidelijk. Ik denk dat je je toch eens moet verdiepen in de juridische achtergronden voordat je dergelijke onzin gaat spuien.

En een brandend olielampje is wel heel iets anders dan een af en toe crashende pc.

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou nu dus moeten gaan kijken wat voor een juridische stappen ik tegen Gistron kan ondernemen..... :) tja denk dat het moeilijk gaat worden en in elk geval erg veel tijd gaat kosten. Denk dat ik eerst komende week effe weer langs Gistron rij om de spullen op te halen en dan naar hun webshop rij..

• terrapin
  • Niet online
Schrijf een mooie (aangetekende) brief, waarin je verwijst naar de betreffende artikelen in het wetboek (zijn wel in eerdere threads op GoT te vinden), en stel een termijn van bijvoorbeeld 14 dagen waarin zij het moeten oplossen.

Als de winkel weet dat jij weet dat je sterk staat heb je goede kans dat zij hun standpunt wijzigen..

Verwijderd

Lekker krom voorbeeld. Ten eerste bij olielampje weet je waar het aanligt.
Het gaat er om dat er een indicatie is geweest van een storing. Het wat en waar van die storing is op dat moment niet relevant. Er was een storing, en klant heeft er niets aan gedaan.
Ten tweede jij hebt het over een tijdsbestek van een aantal dagen terwijl Seaborg het over paar minuten had.
Ik quoot uit de openingspost:
Pine GF FX 5200 bij Gistron besteld en heb daar sinds een aantal dagen problemen mee
Er zijn zat gevallen van vastlopende PC's, niet startende PC's. En dan wordt er ook netjes eerst in bios/windows gekeken wat de fout nou zou kunnen zijn geweest en om in bios/windows te komen moet je, juist, de PC aanzetten.
Dat valt onder het hoofdstuk 'diagnostische handelingen'. Iets waar nu geen sprake van geweest is, iig. niet door een medewerker van de winkel of een andere specialist.
Hezik, ik kan het niet anders zeggen dan dat je uit je nek lult.
Fijn om te weten dat we elkaar hier respecteren en op een volwassen manier kunnen discusseren.
De wet beschermt de consument, en niet de winkelier. Als de winkelier niet duidelijk kan aantonen dat het de fout van de consument is, moet hij gewoon de kaart vervangen.
Computer stoort ---> consument doet niets. Computer kapot --> consument heeft schuld.

Kan ik het nog eenvoudiger zeggen? Misschien als ik eens met m'n mond probeer te praten, maar als ik uit m'n nek lul heb je iig. die adem niet..
En een brandend olielampje is wel heel iets anders dan een af en toe crashende pc.
Dus niet. Beide zijn een indicatie van een storing waar naar gekeken moet worden.

BTW: als je de thread gelezen had, had je gezien dat mijn advies al lang was om alsnog proberen te beargumenteren waarom je garantie zou moeten krijgen, en anders de fabrikant zelf te benaderen.

Maar ja lezen, dat gaat niet met je nek he..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 15:17 ]

• TD-er
Er is al een paar keer geopperd in het topic dat de winkelier als argument zou kunnen aanvoeren dat de kaart scheef in het AGP-slot heeft gezeten.
IMHO lijkt me dat vrijwel onmogelijk.

Als een AGP-kaart scheef komt te zitten, komt dat vrijwel altijd door een trekkracht aan het slotplaatje. De kaart zou dan aan de rechter kant (ter hoogte van de geheugen-banken) uit het slot getrokken worden. Om deze reden hebben fabrikanten op een gegeven moment (begin '98 als ik me goed herinner) van die nokjes/klemmen/tie-ribs/whatever op de mainboards gemonteerd.
Als je goed kijkt is een van de printspoortjes links (dus aan de kant van het slotplaatje) weggesmolten. Als er dus een kortsluiting ontstaan zou zijn, doordat de kaart er niet goed in zat, zou deze alleen aan die kant ontstaan kunnen zijn, wanneer de kaart niet vastgeschroefd heeft gezeten.
Daarnaast is het ook nog eens een contactje van de bovenste rij. Die is dus als eerste uit het slot als de kaart op die manier los zou zitten.
Kortom de kaart zat er goed in op het moment dat de boel eruit fikte.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
nouja enkele dagen is overdreven, heb hem in 3 dagen tijd 3x aangezet dusja..

• terrapin
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 15:14:
Computer stoort ---> consument doet niets. Computer kapot --> consument heeft schuld.

Kan ik het nog eenvoudiger zeggen?
Je kan niet eenvoudiger tot een foute conclusie komen. Zo simpel vervalt garantie niet, de winkel kan niet eens aantonen dat beide zaken iets met elkaar te maken hebben. (en dat is ook maar de vraag..)

Garantie is niet iets wat je zo simpel kan verspelen. Ook een zegeltje van 'de grantie vervalt bij verbreken' is in Nederland in veel gevallen niet geldig.

De winkel heeft geen poot om op te staan.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Snap niet waar je je zo druk over maakt. Ja, er zijn winkels/verkopers met een juiste instelling. Maar er zijn er ook genoeg die dat niet hebben. En dat mag best aan de kaak gestelt worden. Klein voorbeeldje wat me 1200 piek koste, rond de 1300 inc. vervoer etc.

situatie: klant heeft een brander
-brander schijnt goed te werken
-na 2 a 3mnd merkt klant dat de brander niet goed audio fikt.
4speed lukt niet (fouten in geluid), 2x gaat goed
-klant informeert bij winkel
-winkel kijkt schaapachtig, beveelt ander merk cd's aan.
-klant test zo'n 10 verschillende merken, zonder resultaat.
-klant krijgt nu ook regelmatig klachten van kennissen te horen over zijn gebrande cd's
-klant informeert wederom bij winkel, doet weer niks.
-na 5 mnd. ziet het systeem de CDR niet meer (Yamaha) , klant probeert alles, andere kabels, weghalen drivers tot zelfs opnieue installeren systeem; niets
-haalt de CDR uit kast (systeem werkt verder als vanouds) en gaat naar winkel
-Ze kijken hem na, 2 dagen later telefoontje; u mag hem ophalen, er mankeert niets aan...
-klant: Niets :? :?
-klant haalt CDR op; wilt u even 35 piek betalen ? waarom :? U heeft een ongegronde klacht; kost u 35 piek admin-kosten. Klant: :r :( betaalt de 35 piek.
-de brander werkt gelukkig weer, maar nog steeds geen full-speed audio (4x)
-12mnd en 3weken, brander fikt helemaal niks meer. fouten aan het einde brandproces
-geen garantie , jammer meneer. wij kunnen niets voor uw doen.

Ja jammer mevrouw; dat ik ooit hier iets gekocht heb. Dat ik 1200 piek heb uitgegeven aan de "beste" brander die er was. Bedankt mevrouw, tot nooit ! :(

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• TD-er
Ik heb het altijd grappig gevonden dat mensen computerproblemen zo mooi kunnen vergelijken met autoproblemen.

Mijn chef had daar altijd een mooi tegenantwoord voor, namelijk dat je voor een auto een rijbewijs nodig hebt en voor een computer (helaas) niet.

Bij het halen van een rijbewijs wordt je ook onderwezen in het oppikken van foutmeldingen en mag je als dealer dus ook (enige) kennis verwachten van de bestuurder. (dat die er vaak niet is, is een ander verhaal)
Bij de verkoop van een computer mag je als verkoper niet uitgaan van de aanwezigheid van technische kennis.

Nu is het wel heel dom om bijvoorbeeld een CD-single (8cm CD) in de floppydrive te stoppen (I've seen it happen), maar ik betwijfel of je zulk gedrag de klant juridisch gezien, kunt verwijten. (Dit dus als voorbeeld)

Bij dit probleem is het veel duidelijker dat je de topicstarter niets kunt verwijten, daar het zelfs voor de wat meer ervaren tweaker moeilijk is om te achterhalen wat er precies is gebeurd (zie de verschillende scenarios die hier al genoemd zijn)
Naar mijn mening zal de winkel dan ook de kaart moeten vervangen/laten repareren (reparatie lijkt me zeeeer onwaarschijnlijk), ook al krijgen ze die (mischien) niet van de importeur vergoed. De TS doet zaken met de winkel en heeft dus niets te maken met de relatie tussen winkel en leverancier.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

TD-er schreef op 13 June 2003 @ 15:29:
Nu is het wel heel dom om bijvoorbeeld een CD-single (8cm CD) in de floppydrive te stoppen (I've seen it happen), maar ik betwijfel of je zulk gedrag de klant juridisch gezien, kunt verwijten. (Dit dus als voorbeeld)
Draai deze stelling eens om ;)

Nu is het wel heel dom om bijvoorbeeld een CD-single (8cm CD) in de floppydrive te stoppen (I've seen it happen), maar ik betwijfel of je zulk gedrag de winkel juridisch gezien, kunt toerekenen.

• TD-er
Wekkel schreef op 13 June 2003 @ 15:32:
[...]

Draai deze stelling eens om ;)

Nu is het wel heel dom om bijvoorbeeld een CD-single (8cm CD) in de floppydrive te stoppen (I've seen it happen), maar ik betwijfel of je zulk gedrag de winkel juridisch gezien, kunt toerekenen.
Dat is in dit geval vrijwel het zelfde, daar je met mijn twijfel beide kanten op kunt :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je kan weinig anders doen dan bij de winkel gaan mouwen. Als het AGP slot zelf nog oké is, hoef je alleen voor die videokaart de boer op. Gelijk hebben is een ding, gelijk krijgen weer iets anders (net als ongelijk hebben, maar gelijk krijgen). ;)

• Nielson
  • Nu online
Wat een discussies hier over of dit al dan niet onder garantie zou vallen. Ik snap gewoon niet dat Gistron zo moeilijk doet, dit is een behoorlijk recent kaartje, zij hoeven 'm alleen maar op te sturen naar de importeur of fabrikant en ze krijgen een nieuwe of deze wordt gecrediteerd. Hier wordt echt niet moeilijk over gedaan, en zij kunnen de TS dus gewoon een nieuw kaartje meegeven zonder zelf pijn te moeten lijden.

• motormuisje
Daar kan ik een snel antwoord op geven.

Misschien dat het met de videokaart lukt :)
Het mobo lukt dat echt niet :(

Asus sucks wat service betreft (spreek uit werk ervaring) als het gaat om iets wat doorgebrand is. Hier vloeien juist meer kosten uit.

• TD-er
motormuisje schreef op 13 juni 2003 @ 16:59:
Daar kan ik een snel antwoord op geven.

Misschien dat het met de videokaart lukt :)
Het mobo lukt dat echt niet :(

Asus sucks wat service betreft (spreek uit werk ervaring) als het gaat om iets wat doorgebrand is. Hier vloeien juist meer kosten uit.
Dat maakt voor de TS dus niet uit, mits hij beide bij dezelfde winkel gekocht heeft.
Het een is gevolgschade van het ander.
Als het bij 2 verschillende winkels gehaald is, wordt het ineens een stuk vervelender, omdat dan bekeken moet worden welk van de 2 onderdelen de schade veroorzaakt heeft, zodat de schade op de juiste winkel verhaald kan worden.

Als mijn voeding het spontaan begeeft en daarmee ook vrijwel elk onderdeel in de computer, dan is dat allemaal voor rekening van de winkelier. Hoe die het voor elkaar krijgt om het te claimen bij de leverancier van de voeding is, even simpel gezegd, het probleem van de winkelier.

• motormuisje
Ja dat laatste klopt, mits het een door de winkel gebouwd systeem is. Bouw je hem zelf is het jouw probleem.
In dit geval gaat het om een niet door gistron gebouwd systeem en dus wordt het afzonderlijk bekeken en is het afhankelijk van wat welke leverancier/fabrikant eraan wil doen.

Als je een gebouwd systeem van Gistron hebt, zoals ik boven heb staan met een dergelijk probleem vervangen ze alles.
In mijn geval stopte de cpu koeler van het bij Gistron systeem ermee, (cpu, mobo en voeding dood) alles vervangen zonder kosten en of problemen :P

* motormuisje is dus een goeie klant :) die zeer te spreken is.

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Uit de beginpost:
Een aantal keer toen ik mijn pc aanzette knalde die na enige tijd uit waarbij het poweron ledje en netwerkledje wel bleven branden. Maar na nog een keertje aanzetten hoorde ik geknetter uit de pc komen >:)
het spijt me wel voor je, maar als je na een aantal keren met dezelfde verschijnselen je pc uit ziet knallen waarbij de betreffende ledjes blijven branden, mag je er vanuit gaan dat er in je pc iets niet goed zit, iets los zit of iets anders, oftewel dat je je kast openmaakt en daar naar kijkt :)

"ja maar Gistron mag er toch niet vanuit gaan dat ik technisch ben :? " << zo'n argument zag ik in dit topic voorbij komen... IMHO is het logisch dat Gistron daar wel vanuitgaat gezien je je systeem zelf in elkaar hebt geknutseld :{

edit:

overigens doet je smileygebruik erg vermoeden dat je het wel allemaal leuk en cool vindt :{

p.s. nee ik werk niet bij Gistron ;)

[ Voor 17% gewijzigd door NoBody op 13-06-2003 19:07 ]

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
NoBody schreef op 13 juni 2003 @ 19:03:
[...]

het spijt me wel voor je, maar als je na een aantal keren met dezelfde verschijnselen je pc uit ziet knallen waarbij de betreffende ledjes blijven branden, mag je er vanuit gaan dat er in je pc iets niet goed zit, iets los zit of iets anders, oftewel dat je je kast openmaakt en daar naar kijkt :)

"ja maar Gistron mag er toch niet vanuit gaan dat ik technisch ben :? " << zo'n argument zag ik in dit topic voorbij komen... IMHO is het logisch dat Gistron daar wel vanuitgaat gezien je je systeem zelf in elkaar hebt geknutseld :{

edit:

overigens doet je smileygebruik erg vermoeden dat je het wel allemaal leuk en cool vindt :{

p.s. nee ik werk niet bij Gistron ;)
Tja het is de pc van mijn broer, en ik vond/vind het gewoon humor dat er bij hem weereens iets kapot is :) hij had namelijk ook al problemen met zijn vorige systeem. vind het alleen een beetje jammer voor hem aangezien het toch weer een aardige kostenpost is.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

het spijt me wel voor je, maar als je na een aantal keren met dezelfde verschijnselen je pc uit ziet knallen waarbij de betreffende ledjes blijven branden, mag je er vanuit gaan dat er in je pc iets niet goed zit, iets los zit of iets anders, oftewel dat je je kast openmaakt en daar naar kijkt
Maar dan kijk je niet naar je AGP-slot, maar eerder naar je voeding of iets dergelijks...

of niet soms?

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 13 June 2003 @ 19:28:
[...]

Maar dan kijk je niet naar je AGP-slot, maar eerder naar je voeding of iets dergelijks...

of niet soms?
En ik heb dus eerst de voeding gecheckt, daarna CPU, enja toen was het een beetje afgelopen :P

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik vindt het echt helemaal niet gek dat je het probleem niet gevonden had.

Problemen met het AGP-slot zou ik eerder associeren met geen beeld of 1 lange piep + 3 korte piepjes na aanzetten. Maar dit echt niet, en ik geloof er niks van dat iemand anders direct z'n AGP-slot zou nakijken voordat de PC inmiddels al 6 keer aan/uit geweest is. :/

• cruger
  • Niet online
ik vind ook dat gistron minimaal de kaart moet opsturen naar de fabrikant.
of nog beter hem een nw geven.

Tweak!

• motormuisje
Ik sluit me aan bij Nobody...

Vergeet effe niet dat gasten van Gistron ook actief kunnen zijn op GOT, als we dan kijken naar jou : Athlon XP 1700+ @ 2200mhz (11x200), 512mb PC3200 Kingston, Abit NF7, zullen ze wel erg serieus nemen.

succes :P

//edit :)

En Seaborg voor je over mij zeurt, gezien ik een goeie Gistron klant ben...
Abit AT7 MAX2-Athlon XP2400+ @ 2800+-512 mb Samsung PC3200-220 Gb-Gf3 TI200-Soundblaster blah blah.

Als van deze PC iets doorbrand ga ik GEEN garantie claimen !!!!!!

[ Voor 36% gewijzigd door motormuisje op 13-06-2003 21:00 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Weet je wat je moet doen. De kaart terugvragen van Gistron, en ze gewoon laten stikken.

RMA aanvragen direct bij XFX, klaar... :)

• motormuisje
Jaja laten stikken, goeie woorden :P

Ik zie ik zie een Asus A7V8X.....
Ehm fsb 196, dat is een agp bus van 96 Mhz, ik weet wel waarom de boel stuk is.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ehm fsb 196, dat is een agp bus van 96 Mhz, ik weet wel waarom de boel stuk is.
kuch, dat had ik ook nog niet gezien nee :o :o

Maar onthoud: het was niet z'n eigen PC ! 8) :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 13-06-2003 21:30 ]

• D3N_B0Y
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 21:34

D3N_B0Y

SENDO X

ik ben het broertje van motormuisje zie mijn specs :) >:) wat denk je dat het broertje van seaborg is ?? :P

:: ABIT AN7 :: GF3 Ti200 :: 2500+ ::

• motormuisje
hihi

Verwijderd

Topicstarter
Het is de pc van mijn broer, die gebruikt hem eigenlijk alleen als tekstverwerker, dus OC-en was niet nodig, ik wilde wel maar ik mocht niet :) hij heeft het niet zo op Oc-en dusja.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 23:21:
Het is de pc van mijn broer, die gebruikt hem eigenlijk alleen als tekstverwerker, dus OC-en was niet nodig, ik wilde wel maar ik mocht niet :) hij heeft het niet zo op Oc-en dusja.
Wat heeft je broer nu aan een GeOCde videokaart/computer als hij toch alleen maar de tekstverwerker gebruikt :? 8)7

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik denk dat 'ie effe wou kijken hoe ver ie hem kon overklokken

typische tweaker mentaliteit dus 8)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn pc is dus NIET geoceed, alleen die van mij waar ik nu op draai :) ook nog nooit gekeken hoever die kan dusja..

• motormuisje
Vast

Als mijn broertje wat stuk heeft (zoals zo vaak) zegt hij altijd dat hij hem niet overklokt heeft :P

Broertjes wie kent dat niet ... val Gistron niet lastig ....

[ Voor 96% gewijzigd door motormuisje op 14-06-2003 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk weinig tegen Gistron, ze hebben goede prijzen dusja.. Maar dat de service van de internetshop van hun zo achter blijft vind ik een beetje jammer. Zij zeggen eigenlijk dat ze gewoon helemaal geen garantie leveren. Aparte was juist dat ze dus bij hun gewone winkel waar ik alles heb ingeleverd zeiden dat het garantie was... Enja dan moeten ze mij niet gaan vertellen dat wat ze uit de gewone vestiging verteld hebben niet opgaat voor hun internetwinkel.

• D3N_B0Y
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 21:34

D3N_B0Y

SENDO X

Ik weet gewoon niet wat jullie moeilijk lopen doen tegen gistron .. gistron kan gewoon moeilijk garantie geven als de leveranciers dat niet leveren.. vooral als nu blijkt dat het overklokt was, de garantie is over eht algemeen gewoon goed... als je spulletjes goed opstuurd en goed zegt wat er mis mee is dan geven ze zoveel mogelijk garantie.
zo heb ik al 7pc´s bij hun gekocht en weleens wat dingen kapot .. dingen waarvan ik wist dat het océd was ofzo doek gewoon nie in de garantie, maar HD´s enz. weer wel. dis gewoon wat ik even wil zeggen

:: ABIT AN7 :: GF3 Ti200 :: 2500+ ::

Verwijderd

Ik las net in PCM dat het een bug is in die serie van de 5200.
gewoon even om gaan ruilen dus :)

• terrapin
  • Niet online
D3N_B0Y schreef op 14 juni 2003 @ 09:33:
gistron kan gewoon moeilijk garantie geven als de leveranciers dat niet leveren..
Dat maakt niet uit, de winkel moet je garantie geven, niet de leverancier. Dat is gewoon puur het probleem van gistron, en niet van de consument.

Pagina: 1 2 Laatste