Toon posts:

SLK900-A

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD3000+ proc en heb me laatst een Thermalright SLK900-A heatsink en een 92mm papst koeler gekocht en die gemonteerd maar ik weet niet of hij wel genoeg koelt, heeft iemand hier misschien ook die koeler en kan diegene mij ongeveer de snelheid van proc + temp vertellen?

Ik haal namelijk maar ongeveer een fsb van 180 met een multiplier van 13, das ongeveer 2345MHz en dan ongeveer 51 graden zonder dat ik de processor ook ga stressen.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hij koelt genoeg met 51 idle.
je hebt nou eenmaal een superhete CPU.
mjah, niet echt een antwoord op je vraag, maar als je koeler wilt, is (kant en klare) waterkoeling dan niets voor jou?

[ Voor 74% gewijzigd door randje op 20-10-2003 19:11 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ook is je voltage van belang, want speed en vcore leveren het wattage (dus warmte) op. 51 lijkt me redelijk, maar kan misschien iets lager. Draait je fan 12 volt ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hij draaid op 12V

en CPU voltage = 1.79V
CPU Snelheid = 2.35GHz

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:51

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Dat zou toch iets koeler moeten kunnen, ik gebruik een 900 U (dus met bouten door mobo) op een 2500+ Ik heb er een 92mm NMB fan op die ik regel met een controller van een Volcano 7+.

Op 2300mhz (die ik helaas niet stabiel kan draaien....) en 1.85v zat ik op 42c idle met de laagste fan stand. Nu op 2200mhz 36c idle en 40c stressed :)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Nice, maar wat denk je wat ik dan moet doen dan?
heb ik de koeler verkeerd gemonteerd ofzo? ik heb zelfs Artic silver 3 gebruikt als koelpasta.

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 20 October 2003 @ 19:10:
Ook is je voltage van belang, want speed en vcore leveren het wattage (dus warmte) op. 51 lijkt me redelijk, maar kan misschien iets lager. Draait je fan 12 volt ?
de speed heeft helemaal niks te maken met het vermogen ("wattage"), want vermogen is spanning * stroom. Volgens mij is het echter wel zo dat wanneer je je processor overclocked je meer stroomverbruikt en dus uiteindelijk wel een hoger vermogen hebt.

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik heb deze koeler niet, maar denk dat 51 °C idle wel erg aan de hoge kant is om zo je systeem te laten draaien. Als je dan gaat gamen of koetje draaien }:O , dan wordt de temp toch al gauw in de 60 °C.
Dit is welliswaar nog altijd binnen de specificatie van de processor, maar begint toch al aardig hoog te worden.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 19:06:
Ik heb een AMD3000+ proc en heb me laatst een Thermalright SLK900-A heatsink en een 92mm papst koeler gekocht en die gemonteerd maar ik weet niet of hij wel genoeg koelt, heeft iemand hier misschien ook die koeler en kan diegene mij ongeveer de snelheid van proc + temp vertellen?

Ik haal namelijk maar ongeveer een fsb van 180 met een multiplier van 13, das ongeveer 2345MHz en dan ongeveer 51 graden zonder dat ik de processor ook ga stressen.
Ik zou je MP verlagen, en je FSB verhogen, heb je veel meer aan, en je proc word nog koeler ook :)

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11-2025
@ThePerfectCell
Hoe je de MHz haalt, maakt niets uit in de warmte productie. Zeker gezien het feit dat processor altijd op full speed draait en het dus verder niet uitmaakt of dit middels MP of FSB komt......

Verwijderd

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 20 October 2003 @ 19:36:
[...]

Ik zou je MP verlagen, en je FSB verhogen, heb je veel meer aan, en je proc word nog koeler ook :)
Hehe goeie, daar heb ik ook een probleem mee, ik kan mijn multiplier niet van 13 naar 12 krijgen, als ik dat doe start mijn comp niet meer op en moet ik de bios restten met jumpers op mobo :(

check dit forum maar deze is ook door mij geopend.
Multiplier

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 22:40

MF

Take a Seat

Mja, je koopt een papst fan niet voor de prestatie denk ik zo... Dan had je beter een Delta kunnen nemen. Die 51 lijkt me dan ook niet (te)veel.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pink Panther schreef op 20 October 2003 @ 19:38:
@ThePerfectCell
Hoe je de MHz haalt, maakt niets uit in de warmte productie. Zeker gezien het feit dat processor altijd op full speed draait en het dus verder niet uitmaakt of dit middels MP of FSB komt......
Ik merk het anders wel heel goed, op mijn Barton hoor :Y) Met koetje draaiende :)
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 19:40:
[...]

Hehe goeie, daar heb ik ook een probleem mee, ik kan mijn multiplier niet van 13 naar 12 krijgen, als ik dat doe start mijn comp niet meer op en moet ik de bios restten met jumpers op mobo :(

check dit forum maar deze is ook door mij geopend.
Multiplier
Hmmm... Palomino dus... Ja dat zijn procs, die nogal warm willen worden...
Heb je die disconnect al draaien? Of draai je vaak en veel CPU-tijd verslindende programma's, zoals distributed computing tools, zoals ons grazend koetje, van Dutch Power Cows, of games ofzo... Want dan heb je niets, aan die disconnect... (word je proc ook koeler van... Alleen kan je dan de MP niet verlagen... Dat moet je, zoals je in dat topic zegt, doen, door de L1 bruggen met een potlood streepie te verbinden (Of was dit met een Thunderbird? :? )

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:51

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Hij heeft een 3000+ als ik het goed gelezen heb en draait dus standard een13x166. Hij kan dus alleen een 12,5 MP instellen, tenzij die inderdaad gaat modden.

En zou die Papst dan nog langzamer draaien dan mijn NMB fan op +/- 5volt?

[ Voor 20% gewijzigd door bvk op 20-10-2003 20:04 ]

Specs

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 19:06:

Snelheid van proc is gewoon hier te vinden: PMG FAQ - AMD Modelratings. Jouw 3000+ zit op 13x166. En over de temps: die zijn best in orde, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ward: Ook deze gaat op slot, aangezien dit wederom niet getuigt van enig eigen inzet/onderzoek, om je vraagstuk te beantwoorden voordat je een topic opende. Zie mijn sluitmessage in je andere topic voor de relevante links en info.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.