Toon posts:

Multiplier

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net geprobeerd mijn multiplier in plaats van 13x (standaart) naar 11x te zetten, maar toen ik dat deed deed mijn computer niets meer, en moest ik de jumpers omzetten om weer te kunnen opstarten.
Hoe wil ik mijn multiplier naar bv 11x krijgen?

in de FAQ staat iets met L1 bruggen verbinden, maar je hoeft toch niet iets te veranderen op je mobo als je van een multiplier van 13x naar 11x wilt gaan..

Verwijderd

Waarop wil je je multiplier naar 11? :? Dan gaat ie veel trager draaien, is ie niet echt voor gemaakt denk ik om zo'n lage multiplier te hebben

Verwijderd

Topicstarter
ik wil de multiplier omlaag gooien en de FSB vol omhoog gooien.
dan is hij sneller

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 18:52:
Waarop wil je je multiplier naar 11? :? Dan gaat ie veel trager draaien, is ie niet echt voor gemaakt denk ik om zo'n lage multiplier te hebben
Onzin. Een lagere MP kan heel goed. Dit is vooral bruikbaar wanneer je je FSB hard omhoog gooit.
Een hoge FSB met lage MP levert bij zelfde eindfreq. betere prestaties dan een lage FSB en hoge MP.

Ontopic.
Geef eens wat meer specs. Je CPU + Mobo dus.

Verwijderd

Zal niet veel geven denk ik :? Waarom niet gewoon multiplier 13x en fsb omhoog >:) Waarom moet die nu omlaag? Kan je niet gewoon zo fsb omhoog gooien?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 19:03:
[...]

Onzin. Een lagere MP kan heel goed. Dit is vooral bruikbaar wanneer je je FSB hard omhoog gooit.
Een hoge FSB met lage MP levert bij zelfde eindfreq. betere prestaties dan een lage FSB en hoge MP.

Ontopic.
Geef eens wat meer specs. Je CPU + Mobo dus.
Even voor de de duidelijheid, je hebt gelijk, behalve dat hoge fsb met lage MP een betere performance oplevert. Dat hangt er puur vanaf wat je met je machine aan het doen bent. Met veel I/O naar memory etc, ja, dan wel.
Bij veel rekenwerk op de processor heb ik toch echt liever een hele hoge MP

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb:
-AMD 3000+
-MSI K7N2 Delta (ms6570) Nforce2 mobo
-2x 512 DDR400 PC3200 geheugen

Ik wil mijn multiplier omlaag gooien en fsb omhoog, maar als ik mijn multiplier naar 11 wil bregen ipv 13 dan doet de comp niets meer en kan ik de bios resetten met de jumpers op mobo.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

breng hem eerst eens omlaag naar 12.5 met de 'standaard' fsb en kijk of hij dat doet.
Het blijft experimenteren.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Emmeau schreef op 20 oktober 2003 @ 19:05:
[...]

Even voor de de duidelijheid, je hebt gelijk, behalve dat hoge fsb met lage MP een betere performance oplevert. Dat hangt er puur vanaf wat je met je machine aan het doen bent. Met veel I/O naar memory etc, ja, dan wel.
Bij veel rekenwerk op de processor heb ik toch echt liever een hele hoge MP
Dan mag jij mij uitleggen waarom je daarvoor kiest. Want ik blijf bij mijn stelling.
Lees nog eens aandachtig dit detail:
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 19:03:
[...]

......bij zelfde eindfreq......

Verwijderd

Topicstarter
Emmeau schreef op 20 oktober 2003 @ 19:11:
breng hem eerst eens omlaag naar 12.5 met de 'standaard' fsb en kijk of hij dat doet.
Het blijft experimenteren.
Ok het heb het geprobeerd met de fsb op standaart zetten en dan de multiplier omlaag gooien, ik kon alleen naar een multiplier van 12,5 gaan.
Ga ik verder naar 12 dan kan ik mijn bios weer resetten met de jumpers op mobo.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ward, je topicstart getuigt niet van enig zelfwerkzaamheid cq. zoeken naar topics die over dit onderwerp gaan. Je topictitel had daarom ook beter gekund. Enige specs, zelf proberen en duidelijke resultaten daarvan, BIOS instellingen, zoekresultaten (binnen GOT en daarbuiten) etc zijn toch wel gewenst en missen dus in je topicstart, vandaar gaat dit topic dicht. Het multiplier probleem is ook vaker langsgekomen, dus met de search op GoT zijn daar ook een aantal topics over te vinden :)

Lees het volgende door om te zien wat er op GoT (en specifiek in DOC) van een topicstart verwacht wordt:

Algemene faq - voordat je een topic opent
Algemene faq inzake topicstarts
Moderatiepolicy DOC (update 27 maart 2003) *lezen*

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.