![]() ![]() |
Het Samsung SGH-E700 topic - Deel 2 |
Welkom in alweer het tweede deel van het Samsung SGH-E700 topic. De SGH-E700 is het nieuwe paradepaardje van Samsung en heeft bijna alles wat je van een hedendaagse telefoon mag verwachten. Het enige gemis is imho het ontbreken van Bluetooth en een e-mail client. ![]() |
Specificaties |
Afmetingen • 90 x 45 x 23 mm Gewicht • 86 gram Kleuren • blauw (Indigo Blue) / zilver Volgens de Samsung site zijn de volgende kleuren ook mogelijk: • Metallic Silver • Beaujolais Red • Pearl White Scherm (intern) • TFT • 65.536 kleuren • 128x160 pixels Scherm (extern) • OLED • 256 kleuren • 96x64 pixels Camera • 640x480 pixels (0.3MP) • 5x digitale zoom • multi-shot functie • nachtstand Accu • 800 mAh Li-ion Polymer Verbindingen • GSM 900MHz + DCS 1800MHz • GSM data / CSD (Circuit Switched Data) • GPRS klasse 10 (4+2) • infrarood (IrDA) • WAP 2.0 browser Messaging • SMS • MMS (maximaal 80 KB) • EMS Overig • clamshell / folder model (met klepje) • 40 stemmige / polyphonic ringtones • 9 MB dynamisch geheugen • 600 KB geheugen voor Java • SMS geheugen voor 200 SMS berichten • Telefoonboek met maximaal 1000 entries (1 entry = thuis, kantoor, fax, overige, e-mail) • 5 color games (2 Java + 3 standaardgames) • ondersteuning voor Java J2ME (MIDP 1.0.3) • trilfunctie • interne antenne (intenne) • Easy Text Input (T9) • organizer functies (memo, kalender, to do lijst, klok, wereld tijd, alarm, calculator, timer, stopwatch) • incoming call mute function: d.m.v. een knopje uit de zijkant kan je ervoor zorgen dat de telefoon niet meer over gaat, zonder dat je het gesprek weigert. ![]() |
Foto's van de SGH-E700 |
![]() ![]() ![]() ![]() Meer pics (1) Meer pics (2) ![]() |
Foto's genomen met de SGH-E700 |
resolutie: 640x480 instelling: fijn / fine Foto made by bBINK ![]() resolutie: 640x480 instelling: nachtstand Foto made by Zondagskindje ![]() Meer pics ![]() |
Data kopiëren telefoon <-> PC |
Data kopiëren kan op twee manieren:
![]() |
Ringtones |
Ringtones 1 (MMF) Ringtones 2 (MIDI) *veel reclame* Ringtones @ HowardForums Programs to convert midi to mmf Ook om ringtones over te zetten van je PC naar je telefoon kan je EasyStudio 1.0.0.1 gebruiken. ![]() |
Reviews |
Review Samsung E700 (made by -D-Jay-) Mobile-review.com Review samsunghandphones.com Review GSMBOX Review ![]() |
Samsung SGH-E700 mini-FAQ | ||
Omdat sommige vragen nogal vaak gesteld werden, heb ik een mini-FAQ gemaakt. Lees deze FAQ dus even door voordat je een vraag stelt. Nee, dat is helaas (nog) niet mogelijk. Misschien dat er in de toekomst een firmware update uitkomt waarmee dat wel mogelijk is, maar dat is nog onbekend. Ja, dat kan. Het enige wat je ervoor hoeft te doen is het intoetsen van de volgende code: code:
Hiermee worden ook je WAP settings gereset, die moet je dus opnieuw instellen. Dat kan je doen door je op www.t-mobile.nl via My T-Mobile opnieuw aan te melden voor T-zones. Het unlocken is uiteraard geheel op eigen risico. Allereerst moet je ervoor zorgen dat je een werkende IrDA poort of een datakabel hebt. Verder heb je het programma EasyStudio van Samsung nodig. EasyStudio kan je hier downloaden (63,5 MB) en is alleen beschikbaar voor Windows. Na het unzippen moet je "EasyStudio.exe" uitvoeren. Je krijgt dan het volgende scherm: ![]() In dit geval is het voldoende als je alleen de "PIMS & File Manger" installeert. Na de installatie van de PIMS & File Manger moet je infrarood poort van je E700 aanzetten, dat doe je in menu 4.8 (menu 5.8 als je de T-Mobile versie hebt). Je moet nu de infrarood poort van de E700 voor de infrarood poort van je computer leggen. Als je gebruik maakt van een datakabel, dan moet je die nu aansluiten. Windows detecteert nu je telefoon. Nu moet je de EasyStudio PIMS & File Manager starten. Nadat je dat gedaan hebt moet je naar File -> Setup gaan. Bij "Port" moet je dan "IrDA" selecteren als je een infrarood poort gebruikt. Als je een datakabel gebruikt moet je de poort selecteren waar de datakabel op aangesloten is. Hierna moet je op "OK" klikken: ![]() Als het goed is zal EasyStudio nu verbinding maken met je telefoon en je telefoonboek, oproepenlijst, SMS berichten en Organiser synchroniseren. Als dit gebeurd is moet je via het Tools menu de File Manager starten. Met de File Manager kan je bestanden van en naar je telefoon over kopiëren. Gemaakte foto's staan standaard in My PhonePhotosMy photos. Ringtones moet je uploaden naar My PhoneSoundsMy sounds en plaatjes of foto's naar My PhoneImages. Je kan niet zomaar elk bestandstype uploaden, het bestandstype moet door de telefoon ondersteund worden. Zo kan je in My PhoneImages alleen jpeg, png en bitmap bestanden zetten. Welke bestandstypen je in welke map kan zetten is in de File Manger heel simpel te zien: ![]() In het rood omcirkelde gedeelte staan dus de bestandtypes die je naar de geselecteerde map kan uploaden. Je kan dus geen Java midlets uploaden via de File Manager. Java Midlets moet je downloaden via WAP. Met de pijl omhoog kan je nu bestanden uploaden en met de pijl omlaag kan je bestanden downloaden. Als voorbeeld zal ik nu de ringtone "airwolf.mmf" uploaden naar mijn telefoon. Ringtones moeten in de My PhoneSoundsMy sounds map, dus eerst selecteer ik die map in het bovenste gedeelte van de File Manager. Via het onderste gedeelte van de File Manager navigeer ik naar de map waarin de ringtone staat en selecteer ik de ringtone. Daarna druk ik de pijl omhoog en vervolgens wordt mijn ringtone geupload: ![]() Zoals je waarschijnlijk weet heeft de E700 in menu 3.1.5 (T-Mobile versie: menu 4.1.5) een instelling "Eerst trillen dan melodie". Maar als je wilt dat de telefoon ook gelijk begint met het afspelen van een melodie, dan moet je een ringtone hebben die de telefoon laat trillen. De instelling in menu 3.1.5 (T-Mobile versie: menu 4.1.5) zet je dan op "Melodie". Je kan zo'n ringtone downloaden, maar je kan ook een trilsignaal aan een ringtone toevoegen. Zie daarvoor Anoniem: 16379 in "Het Samsung SGH-E700 topic - Deel 2". Nee, dat is helaas niet mogelijk. Neem a.u.b. contact met mij op, als je nog tips / aanmerkingen voor deze mini-FAQ hebt. ![]() |
Samsung SGH-E715 |
De specificaties van de SGH-E715 komen redelijk overeen met die van de SGH-E700, maar er zijn enkele verschillen. Zo heeft de E715 een flitser en een 900 mAh accu. Daarnaast is hij 10 gram zwaarder. bron Wat pics van de Samsung SGH-E715: ![]() ![]() Meer pics ![]() |
Vorige delen |
Het Samsung SGH-E700 topic![]() |
Last updated 14-12-2003: mini-FAQ updated.
Met dank aan JayHova voor het maken van de eerste startpost, Novah voor het design en alle posters in het vorige topic.
Mail / ICQ me voor opmerkingen, toevoegingen of suggesties.
[ Voor 171% gewijzigd door Xandrios op 10-02-2004 19:43 ]