Toon posts:

[Router] Verbinding wordt op random tijden verbroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat je het vraagt, ja ik had een ander topic hierover waar niemand op gereageerd heeft. In ieder geval niet met een oplossing :P

Anyway... ik heb dus een SOHO-IS104 router die constant problemen geeft. Voor een week geleden viel op random tijden de router er gewoon uit waarna ik moest rebooten. Na een firmware upgrade is die bug "opgelost", nu valt het ding gewoon 10 tot 15 seconden stil (reboot ofzo) en werkt daarna weer gewoon.

Dit is lastig en irritant aan het worden vooral omdat ik online games speel.. log je net in, wordt je er weer uitgeflikkerd :(

Mijn vraag is nu eigenlijk...

Wat is de reden voor de router om te zeggen: "nu moet ik maar rebooten" op volkomen random tijden? Ik heb het gedaan met verschillende PC's aan, ook met een PC die net geformatteerd is, van alles. Dus het ligt niet aan een of andere PC. Het is de -ROUTER- die dus op een gegeven moment beweert dat ie moet rebooten.

Waarom? En hoe stop ik dit?
En kan dit ook bij de @home cable modem liggen die ik 2 verdiepingen lager in m'n meterkast heb zitten?

Waarom reboot dat ding?

Verwijderd

Als er in het vorige topic niemand was die het antwoord wist, waarom zou die er dan nu wel zijn?

Weet je zeker dat het niet aan je ISP ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is niet @home, buren hebben er geen last van enzo... fuck het gebeurt net weer :( Dit is echt zo irritant :o

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hoe wee tje zeker of die reboot en niet iets anders bijvoorbeeld :

In je router als optie aan de @Home kant dat ie zegt van zolang moet je een DHCP adres aannemen, na die tijd release je hem en dan moetje na 15 seconden weer een andere aanvragen :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
DHCP refresh heb ik uit gezet eigenlijk :) En dat ie reboot wordt duidelijk door een of andere LED op de front die knippert.. als hij dat niet aan het doen is, is hij aan het rebooten, volgens de (crappy) handleiding.

Ik weet het niet meer... ik zit er aan te denken zo'n wireless netwerk router te kopen volgende week. Maar als het probleem bij die @home modem ligt dan... is dat verspild geld natuurlijk.

Daarom vraag ik het hier eventjes. @Home wilt namelijk niet helpen met deze router omdat ze dat niet willen ondersteunen :|

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dan koppel je ffe je modem direct aan je PC en kijk je even ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
:'( Daar had ik die router dus voor gekocht, om van die switch af te zijn en dus niet constant 1 PC aan te hebben...

God domme net weer he... ik ben dus echt pissed off met dit ding :(

Kan zo'n ding niet te lang aan staan ofzo? Overhead reboot? Zit er een random "tease user" functie in? Kan @Home een DHCP renew forcen aan mijn kant?

Ik snap het niet meer... echt niet. En dit is zo balen... :'(

Verwijderd

dat ding is kapot denk ik.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 22:05:
DHCP refresh heb ik uit gezet eigenlijk :)
[...]
En die moet eigenlijk aan :)

Maak gewoon ff een backup van je settings (moet via dat webpanel kunnen) en doe ff een reset to factory defaults en stel alles (IP, DNS, DHCP etc) op auto in. Needless to say dat je nieuwste firmware in je machientje moet hebben.

Ga dan nog eens rustig kijken of die crashes er nog zijn en probeer eventueel te achterhalen wat die crashes veroorzaakt. Zoals je zelf al afvraagt "Wat veroorzaakt dat nou?"; het is dus gewoon een kwestie van bepaalde (combinaties van) acties waardoor de 'firmware' (vergelijkbaar met een soort mini-OS) gewoon crasht.. Ik heb vaak gehoord dat bepaalde routers slecht omgaan met stevig gebruik van P2P programma's. Al die incoming en outgoing connections (helemaal als je als supernode fungeert) doen sommige routers dus ook crashen!

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1