Toon posts:

[WINXP] CPU usage

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb Windows XP Professional, en als ik dus gewoon XP opstart, dan Ctrl+Alt+Delete druk, komt er op welke processen er aan de gang zijn. Nu staat er bij processen redelijk veel, maar nooit niet meer als 10 ofzo bij CPU. Maar helemaal van onder staat er: niet-actieve systeemprocessen, en dan staat er bij CPU altij tss de 90-100. Maar als ik kijk bij prestaties is de CPU nooit 100. Maar die systeemprocessen gaan nooit onder de 90.

Wat moet ik nu vertrouwen? Betekent die 90-100 bij niet-actieve systeemprocessen iets helemaal anders als CPU gebruik?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Die 90-100 bij niet-actieve systeemprocessen is het percentage wat niet gebruikt wordt door je CPU. ;)
Het is dus geen process, maar een weergave van de niet gebruikte CPU-tijd.
Zelf vindt ik dat ook een beetje zinloos, maar goed....het zal wel een functie hebben.

De GoT-search had je hetzelfde antwoord kunnen geven. Als je dat de volgende keer eerst doet en daarna de FAQ leest, dan kan je daarna, als je echt nog geen antwoord op je vraag hebt, een topic openen.

[ Voor 106% gewijzigd door _the_crow_ op 19-10-2003 14:14 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
Beste Koenpje, dit is een vraag die ongeveer 50 keer per week wordt gesteld. Dit had je ook makkelijk kunnen vinden mbv de search.

Dus zoals reeds gezegd, dit is ongebruikte processor tijd.

-

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 21:26
Deze is inderdaad wat verwarrend, maar je moet het zo lezen:

Volgens Windows is de processor altijd voor de volle 100% actief ?!?!
Bijv.
5% met het op de achtergrond afspelen van wat MP3'tjes
3% met allerlei systeemtaken op de achtergrond (RPC etc)
92% met het doen van niks =>Niet actieve systeemprocessen in Windows XP termen

Totaal 100%

Hans van Zijl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

^^
Lijkt me duidelijk

Probeer voordat je een topic opent ook eerst zelf even wat te onderzoeken en te zoeken :)

Dit topic is gesloten.