Geluid weg

Pagina: 1
Acties:

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 12:38

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Dit is raar. Mijn computer is sinds gisteren op stil gegaan, met andere woorden, ik heb geen geluid mee.

Ik maakte gebruik van de onboard audio van mijn Asus moederbord, de A7N8X, maar sinds gisteren hoor ik dus niks meer uit mijn boxen van mijn PC, noch mijn stereoinstallatie.

Ik heb gekeken bij Control Panel --> Sounds maar daar stond niks op Mute. Ik heb een aparte audiokaart erin geduwd, maar dat mag ook niet baten ---> Geen geluid. De microfoon poort doet het wel, want als ik naar Start --> Programma's --> Accessoires --> Entertainment en Record sound ga, dan zie ik pieken als ik in mijn microfoon praat.
Dus het is een software matig dat er geen geluid is, want de audiokaart is gewoon nog goed (geen beschadigde audiopoort van mijn moederbord dus).

Ik draai Windows XP. Ik heb serieus geen flauw idee waarom opeens het geluid weg is. Heeft iemand ideeën waar ik zou kunnen kijken om mijn geluid weer terug te krijgen?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20
Probeer eens andere speakers, misschien zijn je speakers namelijk gewoon kapot ofzo.

En probeer ook even met een opname programma de 'stereo mix' of 'what u hear' op te nemen. Ga naar dat speakertje rechtonderin -> opties -> eigenschappen -> seleceteer 'recording' of 'opnemen' o.i.d. -> kijk in de lijst wat er allemaal staat of vink ze allemaal aan -> ok -> en kies dan what u hear of stereo mix of iets dergelijks. Speel vervolgens een mp3 af met mediaplayer ofzo en neem ondertussen wat op met die recorder. Als je nu ook gewoon de pieken ziet weet je dat je geluidskaart in ieder geval wel iets doet (dan is het misschien een los contact ofzo).

Naja, geen idee, maar het is het proberen waard.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Mogelijk dat een laatst geinstalleerd software progamma, of zelfs een game, een conflict bezorgd. Ik heb het ook wel eens gehad met mijn Audigy 1. Software verwijderen, kaart verwijderen in windows uit je syteem, nieuwste software downloaden van de site, booten, kaart opnieuw laten detecteren en dan de nieuwe software erover. Meestal klaart dit wel het probleem :) Succes

• Pater

Pater

Terry Tate

Topicstarter
@ ShittyOldMan: ik heb zowel de speakers als de stereoset aangesloten op mijn Laptop en ik kreeg in beide gevallen gewoon geluid. De boxen zijn dus gewoon goed.

Ik heb ook gedaan wat jij zei, dus het geluid opnemen (What you hear) en dan zie je inderdaad ook die pieken: De geluidskaart doet het dus ook. Maar op de een of andere manier laat hij niks horen uit de boxen...:(

Battle.net tag

Verwijderd

Heb je logitech toetsenbord met zo'n draaischijf? Staat die open gedraaid, of het je per ongeluk mute knop op dat toetsenbord ingedrukt? Heb ik namelijk ook is gehad en heb ik 2 uur lopen klooten met van alles terwijl het zo opgelost was :) Enne, maybe opeens Geluid gemute bij geluidskaart eigenschappen!? Effies nakijken? En staat je geluidskaart nog aan in de bios? Effies allemaal nalopen, zit maybe wat tussen!

• Pater

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Maar het rare is dat ik niks geïnstalleerd heb deze week. Het enige waar ik geen controle over had deze week is dat mijn vriendin een filmpje wou kijken op de TV en dat zij in Windows Media Player heeft gezeten. Ze kwam opeens met de Skin optie van WMP en dat is - volgens haar - het enige wat ze gedaan heeft.

Ik zou het ook anders niet weten, ik heb er een andere geluidskaart ingedaan die het gewoon doet en goed geïnstalleerd. Dus uit 2 geluidskaarten komt geen geluid. Heel vaag dit.

En ik heb nog zo'n ouderwets toetsenbord, dus geen snelknoppen voor audio. Ik heb ook de bios nagelopen en de audio settings in Control Panel, maar ik kan niks vinden. ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Pater op 19-10-2003 14:22 ]

Battle.net tag

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet perongeluk "alleen digitale uitvoer" aangevinkt?

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 14:07

JAM

Ik weet niet of je het al gechecked hebt....
sommige software (meestal games) zorgt ervoor dat het 'Wave'-volume op nul wordt gesteld. Ik heb het zelf ook een keer bij de hand gehad en heb eerst ook de halve PC doorzocht....

Verwijderd

heb je misschien windows update gedaan?
ik heb namelijk gister ook windowsupdate gedaan, en sinds dien had ik geen geluid meer over m'n voorkanaal van me soundblaster !
Pagina: 1