Toon posts:

Fout in windows ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
steeds als ik een programma wil openen krijg ik de foutmelding : (programma naam) heeft een fout veroorzaakt in user.exe.

hierna wordt het programma afgesloten. waardoor ik dus met all mijn programma's niks meer kan doen..

iemand een oplossing hoe ik dit kan fixen.

mvg Tjalle

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51

Shunt

Boe

heb ik ook gehad toen ik zo dwaas was om win me te instaleren
ik heb dit nooit opgelost gekregen
ben toen maar trug naar win2k gegaan
mijn tip gooi er of win xp of 2000 op
win me is een van de meest crappie windowsjes die er ooit bestaan heeft

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 14:16

Pietertje

The Rock

Ik denk dat je ergens een rotte systeem dll op het systeem hebt gekregen.
Als je nog op Internet kunt komen zou ik proberen een Windows Update uit te voeren via Extra -> WindowsUpdate in het menu. Je krijgt dan een update van een hoop nieuw systeem dll's, en met een beetke geluk overschrijft die de rotte dll.

Verwijderd

waarom gebruik je Windows ME ? :X

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Misschien heb je hier iets aan?
http://www.computing.net/windowsme/wwwboard/forum/37542.html

Gezocht met google op "Windows ME error in user.exe"

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik denk ook dat het een DLL zou kunnen zijn, althans, voor wat ik kan vinden iig wel want vaak is de user.exe-fout te herleiden naar een DLL.
http://www.experts-exchan...ems/WinME/Q_20670878.html
En anders:
Zoeken op Google naar: WinME User.exe

Ik zou dit eens proberen, je hebt geen garantie want dit hoeft de oplossing niet te zijn maar omdat je niet veel info hebt gegeven kan ik niet veel meer betekenen. :)
Shunt schreef op 19 oktober 2003 @ 12:38:
heb ik ook gehad toen ik zo dwaas was om win me te instaleren
ik heb dit nooit opgelost gekregen
ben toen maar trug naar win2k gegaan
mijn tip gooi er of win xp of 2000 op
win me is een van de meest crappie windowsjes die er ooit bestaan heeft
En jouw punt is?
Ik heb een hele lange tijd WinME als OS gebruikt en nooit problemen gehad. Een OS als deze moet je goed onderhouden, achterstallig onderhoud zal resulteren in een onstabiel systeem. Ook moet je voorzichtig zijn met de drivers die je gebruikt.

Het lijkt dus meer op een troll dan hulp. Als de TS ME wil gebruiken omdat hij niets anders heeft dan moet je niet gaan zeggen dat hij dan maar [insert OS here] moet gaan gebruiken omdat dit beter zou zijn. Daar heeft de TS niets aan. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bazs2000 op 19-10-2003 12:53 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Is het al vanaf het begin? of pas later gekomen? Ik had dit ook een paar keer (1x met win2k en 1x met winxp). Bij de laatste had ik last van een virus, win32.Yahaa.E@mm. De symptomen waren een beetje anders, maar misschien helpt het toch. Heb je een virusscanner?

Steam

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Aanvulling op vorige post:

Nee, als het goed is hoef je alleen maar in de registry de key HK_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command default aan te passen naar "%1" %*. Hier zul je nog wel iets van yaha zien staan namelijk. Als regedit.exe niet wil opstarten moet je die ff renamen naar regedit.com, en dan zal het wel starten.

[rml][ Win2k] Fout bij het starten van programmas[/rml]

Steam

Verwijderd

Topicstarter
in iedergeval bedankt ik zal alles gaan uitproberen tnx

Verwijderd

als je in windows kan komen zou je de system restore kunnen gebruiken? Dat zat toch ook al in ME?

Verwijderd

tja typisch windows zeker :)

misschien eens zo van die programmas gebruikeren als regcleaner ofd ergelijke?of een system restore?

iets leuks: een ghost maken van een perfect geinstalleerd windows os(soms lukt dat wel eens), heb je problemen kun je redelijk snel iets opbouwen.

Verwijderd

de grootste fout die je maakt is om met ME te werken dit is zonder twijfel de slechtste windows versie ooit misschien tijd om te upgraden

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Laten we geen discussie gaan houden over ofdat Windows ME goed is of niet. Reageer on topic, of reageer niet aub :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 16:10
IK heb het ook wel is af en toe, maar met een reboot ben ik er weer gewoon van af. En met Win ME moet je idd het goed onderhouden. Als je regelmatig de crap verwijderd en je HD onderhoud heb je nooit veel troubles. Tis net een auto. :P

dikzak

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het is toch wel serieus te overwegen om te upgraden naar windows xp, alle gebruikersmappen en instellingen zijn gewoon over te zetten met migratie-tools

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Zoals eleator al aangaf is het niet de bedoeling om hier over te gaan discuseren.
Daar is de TS niet mee geholpen.
En upgraden naar wat dan ook is voor sommige mensen financieel niet te doen,
en moeten ze het doen met wat ze hebben.

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Schoon installeren en gelijk alle updates uitvoeren.

Installeer al je programma's etc maak daar een image van.

Als je weer een rare fout melding ziet kan je de image terug zetten.

Waarom een image? Windows ME werkt gewoon op sommige computers niet goed. Het is echt een crappy besturings systeem. Maar als je het gebruikt goed onderhouden etc. Heb hier in de praktijk veel computers die van alles en nog wat mankeren gezien en toch ging het er al bij een me machine om van "ander besturings systeem". Het klinkt lullig, maar anyway succes.
Pagina: 1