Toon posts:

[Win2k] Fout bij het starten van programmas

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het starten van programmas krijg ik elke keer de fout dat het programmapad niet klopt, of een willekeurige fout. Ik kan nu geen enkel programma meer opstarten in Win2k maar winXP en ME werken nog wel gewoon.

Dit probleem is gekomen nadat ik besmet was geraakt met win32.Yahaa.E@mm virus. Om dit virus te verwijderen wat volgens mij ook in de prullepak stond heb ik de directory c:/recycled verwijderd in msdos. Hierna kon ik geen enkel programma meer opstarten. Het virus is nu verwijderd!

Win2k start gewoon op en eenmaal in windows kan hij de programma's in de taskbar niet starten. En verder ook geen enkel ander bestand, ook geen setup bestanden!
Sommige programmas (als IE6 en verkenner) kan ik echter nog wel uitvoeren door met [shift] [rmb] te selecteren "als een andere gebruiker starten"
Aanmelden als een andere gebruiker helpt trouwens niet.

Wie heeft een oplossing voor dit probleem, directory recycled verwijderen kan toch niet zo veel kwaad

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Weet je zeker dat het virus nu echt verwijderd is? Scan nog maar eens (online/offline). Misschien is bij het verwijderen van het virus ook wel iets misgegaan (systeembestanden verwijdered ed).

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

zou je de faq niet es ff lezen van SA daar staan tips + trucs en oplossingen in voor het GOED verwijderen van dit virus..

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tool om het virus te verwijderen hier http://www.aubade.nl/ weggehaalt. De virussen zijn verwijderd. En ook na het scannen met de meest nieuwe (NAV2002) viruscan en definities van 4 augustus werden er geen nieuwe virussen gevonden.

Virus is dus verwijderd, dit virus zorgde ervoor dat de viruscan eerst werd gedeactiveerd en daarna lekker verder kon rommelen.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 19:45:
Ik heb de tool om het virus te verwijderen hier http://www.aubade.nl/ weggehaalt. De virussen zijn verwijderd. En ook na het scannen met de meest nieuwe (NAV2002) viruscan en definities van 4 augustus werden er geen nieuwe virussen gevonden.

Virus is dus verwijderd, dit virus zorgde ervoor dat de viruscan eerst werd gedeactiveerd en daarna lekker verder kon rommelen.
Toch denk ik dan dat die virus removal tool te veel verwijderd heeft. Een reinstall van Windows lijkt me het snelst en handigst.

Verwijderd

Topicstarter
SiHiDa schreef op 07 augustus 2002 @ 19:54:
[...]
Toch denk ik dan dat die virus removal tool te veel verwijderd heeft. Een reinstall van Windows lijkt me het snelst en handigst.
Het probleem was er al voordat ik het virus verwijder tool had gebruikt, ik probeer nu nog 1x een online viruscan. Maar dat zal wel geen resultaat opleveren.

Het probleem kwam toen ik zag dat het systeem altijd een bepaald systeem wou laden uit de map C Recycled. Deze schijf wordt niet gebruikt door windows maar gewoon als opslag. WIN 2000 staat op E geinstalleerd. De exacte naam van het bestand weet ik niet meer maar hij wordt nu niet meer geladen.

Dat bestand was dus waarschijnlijk wel een virus bestand.

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, als het goed is hoef je alleen maar in de registry de key HK_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command default aan te passen naar "%1" %*. Hier zul je nog wel iets van yaha zien staan namelijk. Als regedit.exe niet wil opstarten moet je die ff renamen naar regedit.com, en dan zal het wel starten.

• slownera
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Aangezien het virus wat in je register verandert waardoor je .exe bestanden niet kan openen moet je dit weer in je register herstellen.

Even een stukje uit de website www.virusalert.nl (kijk daar ff op de search voor meer info). Hier nog het linkje: http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=289

Aanpassen van de registry:
Yaha.E tast de registryfunctie aan, daarom dient u eerst regedit.exe om te zetten in regedit.com
Ga naar "start" -> "uitvoeren / run"
type in: copy regedit.exe regedit.com [enter]
type in: start regedit.com [enter]

Vervolgens: Ga naar de waarde:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\exefile\shell\open\command

Je ziet dan een mappenstructuur die eindigt in de geopende map "command".
(Of kies CTRL-F en zoek op de naam "command".
(Controleer vervolgens of je in de bovenstaande mappenstructuur zit!)

Deze selecteer je.
Kies vervolgens in het rechterpaneel de waarde "standaard"
Indien u hier een verwijzing vindt naar het virusbestand (zie "preventie maatregelen : 1") dan heeft het virus deze dus aangepast en dient u onderstaande stappen uit te voeren!

Klik met rechtermuisknop op dit icoon en kies "wijzigen".
Pas vervolgens de waardegegevens aan, type in ["%1" %*].
Kies [ok].
De standaardwaarde in de commandsleutel is nu veranderd in: ""%1" %*"

** Ik had wat eerder op verstuur bericht moeten drukken :) **
Beter een dubbel bericht dan geen bericht

Verwijderd

Topicstarter
shingo schreef op 07 augustus 2002 @ 20:04:
Aangezien het virus wat in je register verandert waardoor je .exe bestanden niet kan openen moet je dit weer in je register herstellen.

Even een stukje uit de website www.virusalert.nl (kijk daar ff op de search voor meer info). Hier nog het linkje: http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=289

Aanpassen van de registry:
Yaha.E tast de registryfunctie aan, daarom dient u eerst regedit.exe om te zetten in regedit.com
Ga naar "start" -> "uitvoeren / run"
type in: copy regedit.exe regedit.com [enter]
type in: start regedit.com [enter]

Vervolgens: Ga naar de waarde:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\exefile\shell\open\command

Je ziet dan een mappenstructuur die eindigt in de geopende map "command".
(Of kies CTRL-F en zoek op de naam "command".
(Controleer vervolgens of je in de bovenstaande mappenstructuur zit!)

Deze selecteer je.
Kies vervolgens in het rechterpaneel de waarde "standaard"
Indien u hier een verwijzing vindt naar het virusbestand (zie "preventie maatregelen : 1") dan heeft het virus deze dus aangepast en dient u onderstaande stappen uit te voeren!

Klik met rechtermuisknop op dit icoon en kies "wijzigen".
Pas vervolgens de waardegegevens aan, type in ["%1" %*].
Kies [ok].
De standaardwaarde in de commandsleutel is nu veranderd in: ""%1" %*"

** Ik had wat eerder op verstuur bericht moeten drukken :) **
Beter een dubbel bericht dan geen bericht
Ok, alvast bedankt voor de info, ik ga er mee aan de slag!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Shingo en Wouter93 bedankt voor jullie goede hulp. Mijn Win2K werkt weer, alle Exe bestanden kunnen weer worden opgestart.

Ik heb alleen nog 1 probleem, dat heeft ook te maken met dit virus.
Dat is dat ik NAV2002 niet meer kan activeren door een fout die er zo uitziet: Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/naamlo222os.jpg

Hebben jullie hier nog een oplossing voor?

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
eh, nee.

Verwijderd

Topicstarter
Die foutmelding heb ik eerder gezien bij veel vrienden/buren/kennisen. Dat kwam ook door het virus, daar heb ik windows opnieuw geinstalleerd. Maar dan maar even zonder NAV2002, ik zoek nog gewoon ff verder naar een oplossing.

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

wat ik nu _niet_ kan begrijpen is waarom je naar het runnen van die tool uberhaupt nog je map c: recycled hebt weggegooid :?

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Diaboluzzz schreef op 08 augustus 2002 @ 06:28:
wat ik nu _niet_ kan begrijpen is waarom je naar het runnen van die tool uberhaupt nog je map c: recycled hebt weggegooid :?
Die had ik al eerder verwijderd, en pas daarna die A.V. Tool.

Maar alles werkt weer naar behoren, ook Norton AV 2002 werkt weer na het runnen van Adware en opnieuw installeren van Nav.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2002 17:16 . Reden: Vergeten ]

Pagina: 1