[SB Live!] Geen center speaker

Pagina: 1
Acties:

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Ik heb een Soundblaster Live! Player 5.1. Ik draai windows 2k Pro en heb de drivers van internet van Creative zelf, de 5.12.2.252 van 7/24/2002> Met zowel deze drivers als met die op de CD heb ik het volgende probleem:

Als ik in audio HQ op 'test' klik hoor ik al mijn boxen, alle 5 de satellites dus incl de center speaker. Maar met welk programma dan ook, met name Winamp hoor ik die center speaker dus niet.

In HQ staat het volume van de centerspeaker vol open, dus dat is het niet. Wie hebt er een idee? :9

R&D professional

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 21:38

jotheman

Was like that when I got here!

Zet winamp 's op DirectSound en probeer 't dan nog eens, heb je je speakerconfiguratie in de surroundmixer (dus níét de instellingen van multimedia) goed ingesteld?
En gebruik de search eens, er zijn hier al meerdere topix over geweest, misschien kun je daar ergens een oplossing vinden.

I see dead pixels...

• mr_wizard
Winamp staat op directsound, speakerconfiguratie in de surroundmixer en in multimedia staan OK. Ga nu searchen naar andere topics

R&D professional

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20
Volgens mij kan dit ook niet met de 5.1 player. Met de audigy kun je ergens een instelling op 'movie mode' zetten om het geluid op alle speakers te zetten.

Maar persoonlijk vind ik het een beetje onzinnig. Het is niet zo dat meer speakers beter wordt ofzo. Want dan moet namelijk het linker- en rechterkanaal beide over het centerkanaal worden afgespeeld. Daarmee verkloot je je stereobeeld, je hebt niet meer duidelijk links en rechts.
Maar dat is voor iedereen anders.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Die centerspeaker waar jij het over hebt, word volgens mij alleen met EAX ondersteund.
EAX is een onderdeel van het geluid bij bijvoorbeeld spelletjes.

Dit is de informatie die ik er over kan geven, mocht er meer info zijn dan hoor ik dat ook graag..! ;)

• mr_wizard
Success! Ookal mocht het onzinnig zijn, mijn center speaker doet het nu gewoon. Ik heb de kX driver gedownload en kan nu normaal tweaken en verdomd, mn centerspeaker doet het altijd!

R&D professional

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43
Center-speaker werd ondersteund met de oude live drivers door middel van movie-mode. Tegenwoordig is dat nietmeer het geval :P. Maar in spellen met EAX support is het meestal ook 5.1 zoals max payne2 , gta vc etc. Met powerdvd stuurt je kaart ook aan met 5.1 :), indien je sp/dif of 5.1 doet.

Verwijderd

creative levert op de drivercd een eigen audioplayer mee, die heeft een optie om 5.1 sound aan te zetten voor MP3's. Als die daar aanzet en dan de player afsluit dan heeft winamp die instelling overgenomen. Het is niet de meest elegante oplossing, maar zover mij bekend is het bij de Live! de enige.
Pagina: 1