• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vraag in het kort:
Hoe moet je twee telefoons aansluiten op 1 hoofdaansluiting :? Alle twee de telefoons moeten werken met de stekkers erin.

Iets uitgebreider:
Er zijn dus twee belangrijke draden bij de hoofdaansluiting: rood en blauw. Wanneer je twee telefoons wilt aansluiten en je van beide aansluitingen gewoon simpelweg de rode draadjes aan elkaar aansluit en evenzo met de blauwe draadjes, dan werkt dit niet. Wanneer de stekker van de telefoon er beneden inzit werkt de telefoon boven niet meer.

Nu heb ik uiteraard al flink gezocht en volgens een Gamma foldertje in een GoT-topic, zou je van de tweede telefoon enkelt de rode draad moeten aansluiten. Elders op dit forum kwam ik dezelfde oplossing tegen. Helaas werkt dit niet (of ik doe wat fout).

Heeft iemand een idee hoe je dus wel twee telefoons tergelijkertijd kunt laten werken :? Het heeft volgens mij iets te maken met het aansluiten van de tweede blauwe draad op de aarde aansluiting...

Alvast bedankt :).

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De draad van de aansluiting boven zit waarschijnlijk in de aansluiting beneden op de a' en de b' aangesloten. Als je hem zo aansluit zal de aansluiting bevon het idd niet doen met beneden een stekker erin, omdat de stekker beneden deze aansluiting onderbreekt, schroef beneden de aansluting open en sluit de rode en blauwe draad die naar boven gaan aan op de a en b ipv de versies met ' erbij, en het zou moeten werken...

• dr snuggles
  • Niet online
Kippenijzer schreef op 18 October 2003 @ 18:35:
De draad van de aansluiting boven zit waarschijnlijk in de aansluiting beneden op de a' en de b' aangesloten. Als je hem zo aansluit zal de aansluiting bevon het idd niet doen met beneden een stekker erin, omdat de stekker beneden deze aansluiting onderbreekt, schroef beneden de aansluting open en sluit de rode en blauwe draad die naar boven gaan aan op de a en b ipv de versies met ' erbij, en het zou moeten werken...
Bedankt voor je antwoord. Ik vind het alleen wel een beetje vreemd:
de a' en de a zijn met elkaar doorverbonden. Net als de b' en de b. Het zou dat toch geen ene mallemoer moeten uitmaken of je nu de a' en de b' gebruikt, of de a en de b :?

Verwijderd

Kijk ff goen in de aansluitdoos, a en a' zitten aan elkaar als de stekker er NIET in ziet, net zoals b en b'. Het maakt dusa wel degelijk uit.
Makkelijk met moderne electronische toestellen is gewoon alles paralel hangen. Alle rode draadjes aan elkaar en alle blauwe. Heb je nod een oud T65 toestel dan moet je b en eb doorverbindel anders doet de bel het niet.
Bij paralel hangen en een impulskiestoestel wil het andere toestel wel eens gaan rinkelen als er "gedraaid" wordt op het ene toestel.

• dr snuggles
  • Niet online
Super, dank jullie wel _/-\o_

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit betekent dat het nu wel werkt? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• dr snuggles
  • Niet online
pven schreef op 18 October 2003 @ 19:17:
[...]

Dit betekent dat het nu wel werkt? :?
Nee, dat het gaat werken :). Ik heb het namelijk net even na gemeten met een weerstandsmeter en het klopt idd wat OkkieP zegt. Morgen even de aansluiting bij m'n oom goed klussen en dan is het weer klaar.
Pagina: 1