Toon posts:

Adsl eindelijk beschikbaar alleen niet snelste abo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot mijn verbazing is sinds deze week eindelijk hier ook ADSL(alleen via kpn) beschikbaar in de regio.

Snel even de postcode check en wat blijkt alleen de lite en basic abo's zijn hier te krijgen via KPN netwerk.

Nu heb ik al diverse sites gelezen en ook hier op GOT waar vermeld staat dat de afstand van de centrale max 5~6km mag zijn.
Maar de lengte is "maar" 3.1km vanaf de centrale tot aan mijn deur(woon bijna midden in het centrum), vrienden en kennissen uit de buurt krijgen ook allemaal zelfde resultaat met diverse postcode checkers. De 3.1 km is via een route planner gemeten, vogelvlucht is deze aanzienlijk minder, ca 2.5km.

De laagste 2 abo's zijn te krijgen maar de snelste niet, het andere dorp waar de centrale staat kan wel alle 3 abo's krijgen volgens de postcode checker.

Is die 3.1km te lang voor het snelste abo of maakt de KPN hier een fout met hun postcode checker, want de 2 dorpen zitten in 2 provincies(limburg en brabant), in het verleden zijn met postcode checks wel eens meer vreemde resultaten eruit gekomen omdat het 2 verschillende gemeentes en provincies zijn.

Verwijderd

weet je zeker dat je dan wel aan die centrale zit? zou best kunnen dat iedereen aan een centrale in zijn eigen provincie hangt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

Volgens dit plaatje zou het moeten kunnen maar ja misschien kost het ze te veel ofzo dus doen ze het niet :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Officieel doet KPN maar 3 KM. (En zeker voor de snelle abbo's).
Maargoed, voor zover ik weet wordt dat niet al in de postcodecheck meegenomen...
nero355 schreef op 18 October 2003 @ 17:51:
[afbeelding]

Volgens dit plaatje zou het moeten kunnen maar ja misschien kost het ze te veel ofzo dus doen ze het niet :?
De KPN wil graag de zekerheid kunnen bieden dat het gekochte pakket / snelheid ook gaat werken, ze hanteren dus een andere tabel. Deze tabel is wel goed te gebruiken voor bijv. BBned aansluitingen :)
Waarom staat 2mbit SDSL er niet op :?

[ Voor 66% gewijzigd door Xandrios op 18-10-2003 17:53 ]

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 17:44:
... vogelvlucht is deze aanzienlijk minder, ca 2.5km....
/Mierenneuk mode:
Je bedoelt dus "Hemelsbreed" ;)
/Mierenneuk mode

Uit ervaring kan ik je vertellen dat de KPN nog wel eens verschillende regels hanteert als het gaat om "standaarden"
Ik heb bij twee verschillende klanten het "probleem" gehad dat de 1e wel het snelste abonnement kon afnemen, terwijl de 2e dat niet kon terwijl die volgens diverse metingen notabene dichterbij de centrale zat! (2.8 KM tegenover 3.4KM).
Bellen met de KPN heeft echter niet geholpen aangezien deze stug blijven verwijzen naar de postcode check (evenals de vrienden van de helpdesk van diverse providers).

edit: even wat Spuit11 geblaat verwijderd

[ Voor 20% gewijzigd door rally op 18-10-2003 17:53 ]

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Topicstarter
@gunhead: Ja is 100% zeker dat ik op die centrale zit, bevestigd door kpn.

@ de rest :D
Ik heb zojuist dus ook de KPN gebeld en ze dit gevraagd.

Als reden geven ze op dat er niet genoeg bandbreedte om de extra abo's te leveren, zelfs een lente test (had ik gevraagd) was niet mogelijk.

Dat slaat helemaal nergens op natuurlijk

Verwijderd

Vergeet niet dat het altijd alleen om de afstand centrale -> gebruiker gaat, soms zitten er nog een of meerdere kabelverdelers tussen. DMV een lijntest wordt de werkelijke afstand bepaald. ( Doe ze zelf ook namelijk alleen voor een ander doel )

Mischien dat KPN wil beginnen met het aansluiten van de goedkope abbo en dan als vervolgstap snellere varianten aan gaat bieden....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 18:09 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ik had begrepen dat ook de kwaliteit van de lijn een belangrijk gegeven is voor de maximale snelheid. Misschien hebben jullie daar een lijn in het centrum liggen met een hoop lassen e.d. en wil men daarom niet.

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
he·mels·breed (bn.)
1 in rechte lijn gemeten => in vogelvlucht
©http://www.vandale.be
Je bedoelt dus "Hemelsbreed"
Ze zijn dus allebei juist.

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Heb dus hetzelfde probleem:
Ik kan alleen de Lite abbo's nemen, zelfs basic is blijkbaar te snel voor m'n koperlijntje.

Probleem met de lite abbo's is alleen dat je vaak op een crappy datalimiet komt te zitten van 2000 tot 5000 mb.
Heb al naar xs4all gemailed of ze misschien toch niet een basic abo willen aanleggen bij mij..maar daar doen ze niet aan volgens het uiterst vriendelijke mailtje (NOT) wat ik terugkreeg ;)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

THW Arie schreef op 19 October 2003 @ 15:02:
Heb dus hetzelfde probleem:
Ik kan alleen de Lite abbo's nemen, zelfs basic is blijkbaar te snel voor m'n koperlijntje.

Probleem met de lite abbo's is alleen dat je vaak op een crappy datalimiet komt te zitten van 2000 tot 5000 mb.
Heb al naar xs4all gemailed of ze misschien toch niet een basic abo willen aanleggen bij mij..maar daar doen ze niet aan volgens het uiterst vriendelijke mailtje (NOT) wat ik terugkreeg ;)
Ga bij zonnet, die hanteren geen FUP voor de lite abo.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:22
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 17:44:
Tot mijn verbazing is sinds deze week eindelijk hier ook ADSL(alleen via kpn) beschikbaar in de regio.
KPN levert ook alleen Lite's Basic's en Pro's. De 8Mbit's worden niet door KPN geleverd maar door BBned en die is in je regio niet beschikbaar

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 18:02:
@gunhead: Ja is 100% zeker dat ik op die centrale zit, bevestigd door kpn.
Als jij daar iemand opbelt, doen zij gewoon een postcodecheck voor adsl op www.kpn.com hoor :P.
Als reden geven ze op dat er niet genoeg bandbreedte om de extra abo's te leveren, zelfs een lente test (had ik gevraagd) was niet mogelijk.
Nee dat is echt ontzettende onzin. Als je naar kpn belt krijg je de helpdesk en die weten vaak wel problemen op te lossen, maar hebben het niet altijd bij het rechte eind met dit soort vragen. Dus tenzij jij terug bent gebeld door iemand die op een servicedesk van echt KPN zelf zit, heb je gewoon een mooi verhaaltje gehoord van iemand van de helpdesk :). Dit is het enige goede antwoord:
De KPN wil graag de zekerheid kunnen bieden dat het gekochte pakket / snelheid ook gaat werken, ze hanteren dus een andere tabel.
KPN wil zijn vingers niet graag branden aan kabels die te lang zijn en stoppen ze volgens mij bij een paar KM al met het leveren van fast (helemaal over isdn).

Die afstanden die je op een route tabel vindt van zon uitgebreide postcodecheck zijn overigens lang niet altijd geldend. ik woon volgens spike uit op 700 meter van een centrale, mijn buurman heeft DSL van BBnet genomen en die lijn is toen doorgemeten en bleek bij benadering meer 2700 meter te zijn :o. Telefoonlijnen liggen altijd gebundeld en hebben de neiging ergens centraal een weg over te steken of een kanaal onder te steken en dat soort dingen. Je vergist je dus nogal snel in de afstand.

Meestal valt het wel heel erg mee, adsl is op 3km nog steeds meer dan snel zat voor 2mbit/512kbit, maar zoals gezegd levert kpn liever een gegarandeerde lijn dan een "zou best weleens 8mbit kunnen zijn" lijn :).

Ontopic: Wat je zou kunnen proberen is of je een lite abonnement gaat upgraden naar een basic, misschien slaan ze dan de postcodecheck over en gaat dat prima lukken :).

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 19-10-2003 20:26 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:49

Pimmuz

Roar

@JvS (niet de mooth om te quoten :/)

Hij schrijft duidelijk dat lite en basis beschikbaar zijn dus wat zou het nut zijn om te upgraden van basis naar lite als hij lite in een keer kan nemen?

Misschien bedoelde jij het anders dat hij basis moest nemen en dan kijken of hij up kan graden naar fast?

En waarom zou de TS fast willen?
Vanwege de download of upload?

Als het de upload is neem dan solcon basis met dubbele upload heb je:

1024/320 voor 55euro iig in die richting....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ow ik reageerde op THW Arie die alleen lite kan krijgen en de datalimiet die daarop zit niet zo trekt :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
hierzo in het durp rockanj eis het het zelfde probleem de centrale ligt 2,4km verder op (met gps bepaald) hier kan ik ook maar tot basic. Terwijl het dorp hiernaast 5km van de centrale of ligt en die weer wel fast kan nemen.

Ik snapt er geen drol meer van. Majaa dan maar wachten tot er een abbo komt met een dikke upstream

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Sorry JvS :)

Verwijderd

Misschien dat bij degenen waar het niet kan oude kabels liggen? dat bepaalt ook een hoop he. Maar dat kunnen ze dan toch ook wel netjes melden aan deze mensen lijkt me zo, toch?

Verwijderd

Topicstarter
The Conman schreef op 19 October 2003 @ 15:27:
[...]

KPN levert ook alleen Lite's Basic's en Pro's. De 8Mbit's worden niet door KPN geleverd maar door BBned en die is in je regio niet beschikbaar
Dat weet ik ook, ik heb het ook over de FAST abo van KPN, niet van bbned.
Ik kan hier alleen lite en basic krijgen maar ik wil graag FAST (2048/640).

Ik heb nu chello plus, maar ik wil graag van UPC af en meer upload snelheid.
Het fast abo is het enige abo wat in de buurt komt met chello plus, de uplaod is voor mij net zo als niet belangrijker als de download snelheid, met fast zou ik aanzienlijk sneller kunnen uplaoden als met chello+ nu.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Bert wat bedoel je nou? je typt me een partij krom daar joh lekker de tijd voor nemen :)

Verwijderd

Ik woon ongeveer 5 a 6 kilometer van de centrale af (hemelsbreed).
Ik heb dat probleem hier ook, ik heb echter op BBned gekeken en dat lite abbo heeft geen data limiet, is dat niet bij jou beschikbaar ipv kpn ?

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
als je alleen een lite abbo kunt neme zou ik kijken voor wanadoo, geen datalimiet en een goede nieuwsserver, vergelijkbaar met newszilla van XS4all...

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

JvS schreef op 20 October 2003 @ 12:32:
Ow ik reageerde op THW Arie die alleen lite kan krijgen en de datalimiet die daarop zit niet zo trekt :).
Ik heb ondertussen dus gekozen voor wanadoo. (Had de keuze tussen Zon en Wanadoo)
Het Lite abbo van Wanadoo heeft dus geen datalimiet. Wanneer ik in november eindelijk ADSL krijg zal ik eens kijken of ik stiekem kan upgraden naar basic ;)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

hoe weet je waar de centrale zit in de buurt?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 13:37:
Gebruik de search, er is al eens een link langs gekomen waar je na ingeven van postcode en huisnummer je volledige adres krijgt, het adres van de buurtcentrale en de afstand.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 13:37:
use teh google

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Verwijderd

juaNto was me net voor.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 14:09 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Bedankt juaNto, ik had even geen tijd om het op te zoeken en ben het daarna een beetje vergeten 8)7 |:(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 13:37:
Je hebt een tooltje van KPN waarmee je je centrale kan opzoeken. Vervolgens kun je met een routeplanner de lengte benaderen.

Je hebt ook een postcodecheck die je centrale zou opgeven, maar die gaf bij mij een verkeerde centrale door.

Verwijderd

Topicstarter
juaNto schreef op 21 October 2003 @ 10:38:
Bert wat bedoel je nou? je typt me een partij krom daar joh lekker de tijd voor nemen :)
Hoezo krom??

de 3 abo's KPN: (genoemde snelheden zijn per 3-11)
Lite: 384/128 (wel hier te krijgen)
Basic: 1024/320 (wel hier te krijgen)
Fast: 2048/640 (niet hier te krijgen)

BBNet kan ik gewoonweg niet krijgen hier, chello wel, dat heb ik nu dus al.
Huidig abo van mij is dus
chello+: 3000/384

Wat ik wil is dus FAST van KPN.....
Heb het nergens over BBNet gehad, weet niet wat niet duidelijk is aan dit verhaal.

Heb trouwens wel een nood oplossing gevonden...
Een aanbieder was bereid om FAST in nota te nemen, zodra de centrale gereed is wordt deze ingediend bij KPN voor oplevering. Als KPN terug geeft dat het niet kan werd er een lijntest aangevraagd door deze aanbieder.
(wat KPN zelf dus NIET wilde doen!!)
Als na de lijn test blijkt dat ik wel FAST kan krijgen dan sluiten ze me alsnog aan, kan ik het niet krijgen dan mag ik of een andere kiezen of de order komt te vervallen.
Dit heb ik dus gedaan, ik wacht de lijntest af, kan het dan niet blijf ik mijn chello+ houden.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
En dan nog iets, ga er maar van uit dat chello met een uploadverhoging komt, dat kan haast niets anders nu Kpn ze zo voorbij streeft. En als ze het toch niet doen, bennik ook weg ;)
Pagina: 1