Toon posts:

C: partitie is niet meer op te ruimen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik onder XP de C pratitie wil opruimen dan hangt de PC. Nou ja hangen schijfopruimen hangt. Hij blijft op oude gecomprimeerde bestanden hangen. Welke bestanden zijn dit?
En hoe kan ik er voor zorgen dat ik deze kan wissen of als ik weet dat het belangrijke bestanden zijn hoe kan ik er dan voor zorgen dat XP deze niet meer comprimeerd. Toen het nog werkte was deze optie soms meer dan 800MB.
Ik heb namelijk wat ( :P ) schijfruimte te kort.

[ Voor 1% gewijzigd door Rafe op 19-10-2003 01:32 ]

Verwijderd

Heb je alle residente programma's uitgeschakeld?

offtopic:
het is trouwens partitie, niet paratitie
:)

Verwijderd

Topicstarter
welke? Welke programmas zijn dat residente programmas? BV Norton en zone alarm? Of moet ik via de taskmanager wat programmas uitschakelen?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:55

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Heb je misschien Slaapstand geactiveerd staan? Door die uit ze zetten spaar je ook HD ruimte uit.

desktop eigenschappen -> schermbeveiliging -> energie -> slaapstand

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
Nee stond al uit. Hou niet van energy besparen van windows. Er zal bij mijn nooit wat uitschakelen. :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij hangt hij niet maar is hij gewoon bezig met oude bestanden comprimeren. Heb je je CPU load al eens bekeken of deze operatie gewoon uit laten lopen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
CPU load bijna 100% (rond de 90 %) en heb m al eens ruim 2 uur laten draien zonder met de PC bezig te zijn. Maar blijft daar hangen?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:13

ThaHandy

Discovery Channel

windows @ savemode and try again?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 17:47:
CPU load bijna 100% (rond de 90 %) en heb m al eens ruim 2 uur laten draien zonder met de PC bezig te zijn. Maar blijft daar hangen?
Je hebt grote kans dat hij films oid aan het comprimeren is. Bekijk anders de details eens om te kijken wat hij gaat comprimeren?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zien of i wat gaat comprimeren? Welke details spider.007?
En ThaHandy wat bedoel je met savemode?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

savemode = bij opstarten F8 en dan savemode

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja kan het wel eens proberen maar geloof dat ik dat al een keer had geprobeerd maar kan nog wel een keer voor de zekerheid.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 19:15
heb je niet gewoon een probleem met de HD, oftewel scandisc al eens geprobeerd ?
Of zeg ik nu iets stoms :?

Verwijderd

Tadaaaaa: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;812930

"Wanneer u het hulpprogramma Schijfopruiming uitvoert, reageert het programma niet meer (loopt vast) tijdens het zoeken naar gecomprimeerde bestanden."

"Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen:

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
2. Klik op de volgende registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches\Compress Old Files
3. Klik in het menu Bewerken op Verwijderen.
4. Wanneer u wordt gevraagd het verwijderen van de sleutel te bevestigen, klikt u op Ja.
5. Sluit de Register-editor af."

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 01:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem met HD alleen dat i erg vol staat :P! Heb al scandisk gedaan en virus scan via internet site van symantec. Geen virus of bad sectors. Maar wil HD opschonen alleen gaat dat juist niet. Als ik nu eens wist welke oude bestanden waren gecomprimeerd. En of die belangrijk kunnen zijn bv windows bestanden. Het rare is wel dat het vinkje voor "station comprimeren voor schijfruimte te besparen" in eigenschappen van de c schijf dat dat uit staat!
Hier even wat gegevens meschien dat je daar wat aan hebt. P4 1,6 GHz; 767MB geheugen; 60 GB HDD en windows XP home volledig upgedate.

Catbyte das heel mooi maar als ik dat uitvoer ben ik dan de gecomprimeerde bestanden kwijt. (Kwijt uit de lijst van schijf op ruimen.)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 01:16 . Reden: Toevoeging op Cat byte ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 10:29
je kan gewoon de hele c schijf comprimeren hoor , op een oude hd van mij ben ik wel eens van 5 naar 4 gig gebruikt gegaan op een 5,5 gig hd

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar heb altijd begrepen dat comprimeren niet goed is. Werd altijd afgeraden onder eerdere versies van windows. Het was erg riskant als er namelijk een bepaalt bestand werd beschadigd wist windows geen raad meer met de gecomprimeerde ruimte en was je alles kwijt. En ik neem aan als je dat doet dat je PC (HDD) ook langzamer word.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 10:29
heb ik toender tijd niet veel van gemerkt dus..

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
[F_J_Knip, laat die tweede vraag maar in z'n eigen topic, anders wordt het zo onoverzichtelijk :) ]

[ Voor 82% gewijzigd door F_J_K op 19-10-2003 13:44 ]

Verwijderd

GambitRS schreef op 18 oktober 2003 @ 19:33:
savemode = bij opstarten F8 en dan savemode
safe mode heet dat...

Ga eens naar task manager -> performance, daar nog iets opvallends te zien?
Welke processes draaien er allemaal?

Verwijderd

Topicstarter
Teveel om allemaal op te noemen maar deze 5 zeker. Hotbar, Savenow, Zonelabs, norton en MSN plus. Maar welke moeten er allemaal aan blijven? Tot Win Me was het alleen systray en explorer maar XP is anders. En worden windows bestanden ook gecomprimeerd?

Verwijderd

Heb je toevallig deamontools draaien dat was bij mij ooit het probleem.

Verwijderd

Misschien kan polklm zeggen of de microsoft-oplossing werkt om weer schijfopruiming te kunnen doen...

Ervoor zorgen dat windows geen bestanden meer comprimeert: zet in ieder geval het vinkje voor "oude bestanden comprimeren" in Schijfopruiming uit. Dan moet je natuurlijk wel normaal schijfropruiming kunnen doen, zonder dat ie blijft hangen en daar helpt mijn link hopelijk bij.

Verwijderd

Topicstarter
Catbyte ik wil het wel proberen maar ben ik dan de funtie kwijt of komt i terug? Maakt XP deze opnieuw aan in het register zodat i weer wel werkt?
En waar zet ik dat vinkje uit om oude bestanden comprimeren uit te schakelen? Ik kom als ik jou (als je bedoelt bij die lijst waar temp files en temp internet files staat) begrijp zelfs niet bij dat vinkje daarvoor hangt hij al. Ik wil deze bestanden niet wissen omdat ik niet weet welke bestanden het zijn.
Hij moet dus nog naar die ijst gaan en daar staat i al voor stil. Ik denk dat i staat te berekenen hoeveel MB gecomprimerd is. Dus het zou wel eens veel kunnen zijn, maar welke bestanden het zijn? Weet iemand daar een antwoord op hoe ik zie welke bestanden zijn gecomprimeerd?

Verwijderd

De sleutel kun je gewoon verwijderen, zoals op de site van microsoft staat vermeld. Ik hoop niet dat deze terug komt want: "Dit probleem doet zich voor wanneer het register een onjuiste vermelding bevat die door Schijfopruiming wordt gebruikt voor het zoeken naar gecomprimeerde bestanden."
Die onjuiste vermelding verwijder je dus en je kunt weer gewoon Schijfopruiming starten, zonder dat ie vastloopt bij "oude bestanden compirmeren". Als je de instructies precies volgt op de pagina van Microsoft, zorg je ervoor dat het allemaal weer gaat werken.

Dat vinkje uitzetten is inderdaad in dat lijstje van schijfopruiming, maar je kunt hem pas uitzetten als je de sleutel uit het register hebt verwijderd. Want, zoals je zelf zegt: daarvoor hangt hij al.

Door het vinkje uit te zetten verwijder je geen gecompirmeerde bestanden. Je zorgt er alleen voor dat windows in de toekomst bij schijfopruiming geen bestanden meer gaat comprimeren.

Voorzover ik weet kun je niet zien welke bestanden gecomprimeerd zijn.
Ik denk dat i staat te berekenen hoeveel MB gecomprimerd is.
8)7 Nee, Schijfopruiming is vastgelopen door een foutje in het register. Zie de link van Microsoft voor meer info.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Het draaien van een virusscanner tijdens een defrag kan ook voor veel problemen zorgen!

Zet iig alle programma's uit die je uit kan zetten in je systray
Pagina: 1