Toon posts:

Vrije ruimte op HD na wissen mailtjes OE6?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wissen mailtjes onder outlook exp 6 (win XP) heb ik geen vrije ruimte erbij gekregen? Hoe kan ik als nog deze vrije ruimte krijgen? Ik heb ongeveer 50 MB uit de map verzonde berichten gegooid maar krijg deze ruimte niet op mijn HDD er bij als vrije ruimte? Wat moet ik hier aan doen?

Verwijderd

[open deur] Heb je de prullenbak verwijderde items ook leeggemaakt?

edit:
rot OE ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 17:24 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

/open deur modus

Ook je Verwijderde Item leeggegooid en daarna OE afgesloten en weer geopend?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 17:23:
[open deur] Heb je de prullenbak ook leeggemaakt?
Je bedoeld de verwijdere items binnen oe :P

Spuit 11 :D

[ Voor 5% gewijzigd door Weezer-DC op 18-10-2003 17:23 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als de bestanden ook niet meer in VerwijderdeItems staan, wellicht eempies alle mappen comprimeren?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Nee staat niets in prullebak gebruik altijd shift delete. Maar hoe comprimeer ik dan deze mappen?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:55

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Vergeten om je verwijderde items lijst leeg te gooien?

He who controls the Spice, controls the Universe.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Comprimeren: heb hier geen OE maar iets als Bestand > Mappen > Alle mappen comprimeren, of Bestand > Comprimeren > Alle mappen ofzo.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is de oplossing maar is het dan nu niet dat alles vertraagt als je er iets van wilt opennen? (omdat hij het weer eerst moet decomprimeren?)

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Ruudboy

Database Beheerder

Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 19:32:
Ja het is de oplossing maar is het dan nu niet dat alles vertraagt als je er iets van wilt opennen? (omdat hij het weer eerst moet decomprimeren?)
Nee, comprimeren haalt alleen de lege ruimte weg uit je mail bestand.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[veelteingewikkeldverhaal]
Outlook Express werkt als een database, met je *.DBX bestanden als tabellen.

Bij het verwijderen van mails verwijder je eigenlijk records uit die tabellen, echter, de tabellen houden dezelfde grootte totdat je met comprimeren de tabellen re-indexeert zodat de overtollige ruimte wordt vrijgegeven.

[/veelteingewikkeldverhaal]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik toch iets rars. Ik heb gisteren mijn verzonde items een stuk leeg gegooid. Ik had rond de 200MB vrije ruimte en na deze actie z´n 650MB maar heb vandaag de PC weer opgestart en mijn vrije ruimte is weer gedaalt naar 170MB? Hoe is dat mogelijk. Comprimeren van de verzonde map lukt niet meer dus zit er ergens een ander probleem. Hoe kan ik achter halen waar ineens die 400MB is gebleven?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik iets als TreeDir Sizer om te kijken waar alle ruimte heengaat.

Vergeet niet alle Hidden + SYstem-protected files weer te laten geven, anders zie je een paar echte ruimtevreters niet.

[PS]Verwijderd in "C: partitie is niet meer op te ruimen?"

Twee draadjes kicken met hetzelfde probleem is niet echt de bedoeling he...

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 19-10-2003 13:36 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
misschien norton systemworks geinstalleerd? dan ff rechtsklikken op de prullenbak, en dan "empty norton protected files" :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
Ja backslash sorry maar dacht dat het daar ook een beetje thuis hoorde.

En het heeft toch wel wat temaken met die andere topic? Hoort eigenlijk meer daar thuis dan hier. Het probleem is gewoon dat ik z´n 400 MB ineens kwijt ben. Maar backslash heb je een suggestie waar ik dat progje haal. En is het makelijk?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 19:58 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Ja das nou het mooie Ik heb gisteren een deel gewist. Het DBX bestand is kleiner geworden in de outlook map. Maar vandaag is al die vrije ruimte dus weer weg? Dat is het rare. En het is z´n 400 MB das ni niks als je HDD vol staat en je wat ruimte moet hebben. PC word traag en moet nog ff wachten op een andere HDD.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
traag omdat je HD vol is :?

maar goed, dan zou ik eens scandisk draaien, misschien is de boel niet goed vrijgegeven.

je weet trouwens zeker dat je de juiste DBX bestanden bekeken hebt? vaak zijn er meerdere folders met identiteiten.

edit: ook ff blackslash32 zijn tip gebruiken. met treesize heb je snel een goed beeld van je HD. ik heb eens gehad dat er 600 mb in m'n temp stond, toen had ik nog geen 180 GB O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Mr.Nobody op 19-10-2003 20:13 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Misschien heb je n beetje een gebrek aan geheugen? Dan zal nl. je swapfile groeien, en dat kost n hoop ruimte ;).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Scandisk al een aantal keer gedraaid en geheugen meer dan 760 MB. PC gegevens P4 1,6 767MB geheugen, HDD 60 GB (2 par van 30 GB)

Verwijderd

als je norton hebt mopet je ff protected files purgen... dit scheelt ook enkele MB's en mail is meestal maar een paar KB per stuk...

Verwijderd

goos, zoals S3v3n_0f_n1n3 al een beetje onduidelijk aangaf, is het zo dat windows een deel van je hardeschijf ruimte gebruikt als tijdelijk werkgeheugen, als je comp het heel druk heeft, en je kijkt naar je hd, dan is er minder ruimte dan waneer je comp idle is, dat komt dus door het "virtuele werkgeheugen".
Pagina: 1