Asrock K7vt2+Speedtouch usb problemen

Pagina: 1
Acties:

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 16:18

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Hoi,

ik heb net m;n nieuwe moederbord geïnstalleerd, en alles werkt perfect.
Alleen krijg ik problemen als ik m'n Alcatel Speedtouch USB wil installeren. Het installeren gaat goed, ik krijg het bericht dat ik de modem nu kan aansluiten op de computer, en als ik dat doe, dan bevriest mn systeem, en krijg ik hem niet meer opgestart, tenzij ik m;n modem weer uit de usb poort haal.
Het ligt niet aan m'n usb, want m'n kaartlezer werkt wel goed.

Ik heb een ASrock K7VT2 moederbord met een Via KT266A chipset met een AMD Ahtlon XP 1700+ processor.

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door reuzekind op 17-10-2003 22:22 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

via chipset en usb modem :'(
heel vaak gaat dit niet goed samen. (heel vaak niet altijd )

je had dan ook beter voor de ethernet uitvoering kunnen gaan.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
chucky666 schreef op 17 October 2003 @ 22:24:
via chipset en usb modem :'(
heel vaak gaat dit niet goed samen. (heel vaak niet altijd )

je had dan ook beter voor de ethernet uitvoering kunnen gaan.
Hmm, jammer dat ik dit niet van te voren wist. Is er ook een manier om er achteraf nog wat aan te doen?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

reuzekind schreef op 17 October 2003 @ 22:30:
[...]

Hmm, jammer dat ik dit niet van te voren wist. Is er ook een manier om er achteraf nog wat aan te doen?
lees en huiver :o
%$#%$ ADSL - USB-modem en Via-chipset!!!!

hoe lang heb je die usb modem al ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

ga naar www.mxstream.nl en dan naar support drivers daar vind je de laatste software patch voor de usb modem, die moet dit probleem dus ook verhelpen.
Ik had ook een soort zelfde probleem(zelfde chipset) alleen ik kon hem wel installen en hij deed het wel maar na een tijdje surfen op het net werd het icoontje van de modem geel had was de connectie verbroken, toen kwam ik bij mxstream uit en had ik de laatste patch eroverheen gemieterd en toen liep het hele handeltje stabiel

Verwijderd

mocht het bovenstaande niet werken bouw dan een usb kaartje in zo heb ik de problemen mijn mijn adsl-via combi verholpen. ook een kt266 set [ironie op de usb kaart zit ook een via chip]

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
chucky666 schreef op 17 October 2003 @ 22:39:
[...]

lees en huiver :o
%$#%$ ADSL - USB-modem en Via-chipset!!!!

hoe lang heb je die usb modem al ?
Hmm het lijkt erop dat als ik dat verhaal zo lees dat het een groot probleem vorm voor kpn.

Ik denk dat ik de modem al een jaartje heb, met m'n vorige moederbord heb ik er geen last van gehad, dat was een ECS Elitegroup K7S5A moederbord.
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 22:40:
ga naar www.mxstream.nl en dan naar support drivers daar vind je de laatste software patch voor de usb modem, die moet dit probleem dus ook verhelpen.
Ik had ook een soort zelfde probleem(zelfde chipset) alleen ik kon hem wel installen en hij deed het wel maar na een tijdje surfen op het net werd het icoontje van de modem geel had was de connectie verbroken, toen kwam ik bij mxstream uit en had ik de laatste patch eroverheen gemieterd en toen liep het hele handeltje stabiel
Laatste drivers geïnstalleerd, en nog steeds hetzelfde probleem.
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 22:42:
mocht het bovenstaande niet werken bouw dan een usb kaartje in zo heb ik de problemen mijn mijn adsl-via combi verholpen. ook een kt266 set [ironie op de usb kaart zit ook een via chip]
Als dat ook werkt wordt het wel zoiets inderdaad. Bedankt voor de tip _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door reuzekind op 17-10-2003 22:56 ]

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Het werkt allemaal weer!

Ik heb een Sweex 4xUSB2.0PCI kaartje gekocht, en het werkte in 1 keer. Bedankt voor de hulp, en voor de oplossing!

Ik laat het hier denk ik niet bij zitten, en ga contact opnemen met kpn, en kijken of ik misschien de gemaakte kosten op hun kan verhalen.

Thnx!

Verwijderd

Heeft geen zin, KPN zal de fout afschuiven op VIA(en terecht).
ADSL modems zijn niet de enige USB-apparaten die problemen geven met een VIA-chipset

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
ik heb zelf ook de speedtouch usb ....hij trekt 500ma aan stroom van je usb poort,dus je moet ervoor zorgen dat de root hub waar de poort op zit niet gebruikt wordt door een ander apparaat....
in systeem /apparaten/usb/ usb root hub/energie/ energiebeheer te vinden in 98se

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Pagina: 1