Toon posts:

%$#%$ ADSL - USB-modem en Via-chipset!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige maand kreeg ik eindelijk mijn mxstream doe-het-zelf-pakket. Ik heb de zooi gelijk aangelegd, en moet zeggen, binnen een half uurtje draaide alles als een tierelier. Tenmiste....voor een seconde of 30, en dan floepte de ledjes van het usb-modem uit (die prachtige groene mantarog). Pas na opnieuw opstarten waren de ledjes weer terug. Tenminste.....voor een seconde of 30, en dan waren ze weer uit. Resultaat: geen verbinding meer.
Zo ging het de hele middag door. Het record dat ik heb op het houden van mijn adsl-verbinding staat op een minuut of vijf voordat ik weer opnieuw moest opstarten.

Omdat ik me van een adsl-verbinding toch iets anders voorstel ben ik maar eens gaan graven in de kpn-archieven, en kwam daar tot mijn verbazing een tekstje tegen dat het USB-modem NIET lekker werkt met een pc met een VIA-chipset. Dan dient zich dus het probleem aan wat ik boven omschreef.
Daar ben ik dus lekker mee. Dus ik de MXStream helpdesk maar eens gebeld. Daar erkenden zij dit probleem, en gaven me een paar zeer "bruikbare" tips, varierend van "verwijder uw geluidskaart" (wel internet, maar geen geluid??) tot "als u goedkoop ram-geheugen gebruikt, vervang dat dan voor duurder geheugen", "als uw pc en videokaart zijn overgeklokt, klok deze dan weer terug" "koop een usb-hub, dan blijft de verbinding iets langer tot stand (6 minuten?). Kortom, als ik de tips van de helpdesk moet gebruiken moet ik mezelf dus op kosten jagen of mijn pc slopen.

Verder spitten leverde me de info op dat de Via-chipset zowiezo moeite heeft met USB-ondersteuning. En ik had dat met mijn stomme kop ook moeten weten, want daarom doet mijn scanner het dus zo belabberd (zeg maar niet) en weigert mijn USB-muis regelmatig.

Maar goed, bij de mxstream helpdesk kreeg ik te horen dat de KPN aan een oplossing bezig is om mensen met dit probleem tegen een KLEINE MEERPRIJS een ethernet modem aan te bieden. Alleen wist dit knaapje nog niet te melden wanneer dat kon.
Inmiddels heb ik Windows ME, Windows 2000 en Windows 98 SE geprobeerd, mijn USB-poort losgehaald en weer vastgezet, alle overige USB-apparaten losgekoppeld en toen geprobeerd, enz. Zonder resultaat.

Dit verhaal dateert van 9 juni: inmiddels is het probleem nog niet opgelost, en heb ik van KPN te horen gekregen dat omruilen van het modem niet mogelijk is, en dat ik gewoon een ethernet-modem (á f 550,00) moet kopen!!! |:(

Het moraal van dit lange verhaal (ik moet ook even mijn woede kwijt) is: KENT IEMAND DIT PROBLEEM EN HEEFT DAAR EEN OPLOSSING VOOR DIE WEL WERKT???

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 17:45

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb geen oplossing voor je. Wel een tip.

Ik heb deze week in dit forum iemand gezien die zonder problemen zijn USB modem kon omruilen voor een ehternetmodel.

Zoek ff in de search, misschien kan je hem ff vragen hoe hij dat heeft gedaan.

Suc5

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Hier een berichtje van de helpdesk van de KPN, jaja er zijn ook nog verstandige mensen die daar werken.

Maar je kunt de modem niet omruilen. Eigen fout. En het ligt niet aan de USB modem, maar aan de via chipset. Dus KPN kan er niets aan doen. Sorry maar waar.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
hmmm, dat komt wel hard aan, maar het is wel de waarheid dat ze zeggen, maar dit hadden ze wel gelijk tijdens het uitbrengen van de modem kunnen zeggen,ipv dat mensen erachter komen en dat KPN er ook pas dan achterkomt of voordoet dat ze het voor het eerst zien..gelukkig heb ik de ethernet versie..

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb het mail adres van een gozer die nog een paar ethernet adsl modems te koop heeft staan. Heb ik ook gedaan, ik had ook de usb modem (deed het overigens prima bij mij, ingeplugd in een USB controller kaartje met VIA(!) chipset) en heb afgelopen week een ethernet modem gekocht. Ik heb nu freesco draaien en alles loopt als een tierelier... :)
Mail/icq me dus maar voor het email adres van die vent...

Andere tip: koop a 50,- een USB insteekkaartje met intel chipset en sluit daar je modem op aan.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

In je BIOS "optimal" setting veranderen in "normal" wil ook wel eens helpen.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Kan je anders niet goedkoop servertje met usb insteekkaart ding neerflikkeren en via die pc op inet?

Verwijderd

Topicstarter
Beetje late reactie, maar toch. Prob uiteindelijk opgelost door de FSB in de bios terug te schroeven van 133 naar 100. Modem werkt nu perfect en zelfs mijn USB-scanner doet het, die heeft het, sinds ik mijn huidige pc had, nog nooit op deze pc gedaan.
Pagina: 1