Hier stond een dode link.
Heb er wel 100 € voor over.
Nu alleen nog hopen dat het ook gelijk in schiedam verkrijgbaar is.
Anders nog even door surfen met de super abonnement.
Meestal is het om de twee jaar dat ze de data bundel iets verhogen.
Dit jaar is het de snelheid verhogen en volgend jaar gewoon weer de data bundel....
Nog even geduld hebben maar.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Erg goed.Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 00:42:
hoe is eigenlijk de nieuwsserver van Kabelfoon ??? iemand ervaring ??
Bijna altijd alles compleet.
Zit er alweer 2 jaar op.....ervaring zat.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Verwijderd
Schaadt het niet, dan baat het niet
Klinkt als Zevenbergen?DrJamez schreef op 17 October 2003 @ 13:43:
Jammer dat er bij ons niets anders dan Demos te verkrijgen is
Via de kabel dan he, ADSL via KPN is gelukkig wel leverbaar
Ik had 'vroeger' Demos van Kabelfoon; toen ADSL beschikbaar kwam heb ik dat maar genomen.
Is er overigens nog nieuws op het Demos-gebied bij Kabelfoon?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
[ Voor 12% gewijzigd door RSpliet op 19-10-2003 16:51 ]
Idd. Maar er is nog geen nieuws op het gebied van Kabelfoon, de mensen op de helpdesk weten er nog niets van af, het ligt op "directieniveau". En zolang Essent Kabelfoon geen toegang geeft komt er ook niets anders.pven schreef op 19 October 2003 @ 16:43:
[...]
Klinkt als Zevenbergen?
Ik had 'vroeger' Demos van Kabelfoon; toen ADSL beschikbaar kwam heb ik dat maar genomen.
Is er overigens nog nieuws op het Demos-gebied bij Kabelfoon?
Maar de apparatuur ligt er al, want de basisscholen kunnen al wel breedband via Kabelfoon geven, maar Essent ligt gewoon dwars.
Maar zit nu al een tijdje op ADSL en nog steeds geen problemen mee
[ Voor 4% gewijzigd door DrJamez op 19-10-2003 17:02 ]
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Misschien zijn ze daadwerkelijk wakker geworden. Maar als ik dan kijk naar de datalimieten geloof ik niet dat ze het principe van concurrentie helemaal begrijpen. Je kan de Kabelfoon snelheiden krijgen zonder datalimiet voor hetzelfde geld of voor minder geld.
Aan 10Mbit synchroom heb je geen f*ck met een lage datalimiet. Ik neem aan dat je tenminste niet dit abonnement neemt om sneller te kunnen emailen

8Mbit/1Mbit ADSL voor €65,- zonder datalimiet is dan altijd nog 10x interessanter.
/me is harstikke blij met Demon en klikt eMule weer aan
Doet me trouwens denken aan n tijdje geleden. Waren weetikniet hoeveel mensen aan t klagen omdat NTL een datalimiet had ingesteld, die er voorheen niet was. Was dus gigantisch gezeik over dat t niet meer breedband is, omdat je maar n halve dag kan internetten. Daar ging het om een limiet van 1GB/dag, waarbij er nieteens zo sterk op word gelet. ik bedoel, 30 a 31GB/maand met n lijntje van 768/256 of iets dergelijks. Nu hebben ze na al dat gezeik t datalimiet weer verhoogd naar 4GB/dag!!! Geen Nederlandse provider die dat tolereert, en de Engelsen vinden dat 'wel acceptabel'...
En dan maar zeuren dat wij Nederlanders zo zuinig en veeleisend zijn

[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 19-10-2003 19:09 ]
Waarom hebben mensen de drang om alles maar te downloaden wat los en vast zit als ze een beetje snelheid krijgen van hun provider? Moet het nou perse zo zijn dat als je een hogere downloadsnelheid krijgt, dat dan automatisch je datalimiet ook omhoog moet gaan?
Reacties zoals: "dan ben ik binnen een dag door m'n datalimiet heen" snap ik dan ook niet. Tuurlijk ben je snel door je datalimiet heen. Dat is nogal logisch bij een hogere snelheid. Maar met zo'n hoge snelheid kan je ook een hoop binnen halen in korte tijd.
Vergeten mensen dan soms dat het voor je provider allemaal een hoop geld kost?
Je betaalt voor een bepaalde datalimiet. En je moet toch blij zijn als je bij die datalimiet wat sneller kan downloaden? Dan hoef je minder lang op je bestanden te wachten.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Verwijderd
Ik vind het op zeker belachelijk die data limiet.Jeroen17 schreef op 21 oktober 2003 @ 16:08:
Is er nou niemand die weinig download maar wel gewoon snel z'n bestanden wilt hebben?
Waarom hebben mensen de drang om alles maar te downloaden wat los en vast zit als ze een beetje snelheid krijgen van hun provider? Moet het nou perse zo zijn dat als je een hogere downloadsnelheid krijgt, dat dan automatisch je datalimiet ook omhoog moet gaan?
Reacties zoals: "dan ben ik binnen een dag door m'n datalimiet heen" snap ik dan ook niet. Tuurlijk ben je snel door je datalimiet heen. Dat is nogal logisch bij een hogere snelheid. Maar met zo'n hoge snelheid kan je ook een hoop binnen halen in korte tijd.
Vergeten mensen dan soms dat het voor je provider allemaal een hoop geld kost?
Je betaalt voor een bepaalde datalimiet. En je moet toch blij zijn als je bij die datalimiet wat sneller kan downloaden? Dan hoef je minder lang op je bestanden te wachten.
Ze kunnen dit makkelijk een stuk omhoog gooien vind ik.
Dat het geld kost oke dat zal best waar zijn.
Maar er zijn zoveel mensen die niet eens aan die limiet komen.
En daar maken ze ook weer winst op.
Ik ga opzeker die 10mbit nemen als het bij mij te krijgen is in 2004 en met 80 gig bundel erbij.
Maar vind het gewoon belachelijk om voor 100 euro per maand aan een download limiet te zitten van 40 gig per maand.
Hier heb ik gewoon niet genoeg aan.....
Maar goed misschien volgend jaar weer bij kabelfoon.
En anders maar eens gaan kijken voor ADSL...alleen dit kan ik jammer genoeg pas nemen als ik op mijn eigen woon......dan maar even kabelsloom nog even.
en dan te bedenken dat ik vandaag aan iemand uit finland uit moest leggen wat een datalimiet is, daar had ie nog nooit van gehoord

Gamen op een laptop is best ok .... echt
Maar wat ik wel een zou willen weten is de gedachte achter deze limieten, waarom zou een bedrijf als kabelfoon op deze manier werken ? Ze lopen zo ontzettend veel risico om klanten te verliezen op deze manier.

Ik ken mensen die echt downloaden om het downloaden. Gaan ze ISO's van spelletjes downloaden terwijl ze zelf nooit spellen spelen. Argument: 'altijd handig, kan ik ruilen met iemand die wel spelletjes speelt' ...
Of erger nog; ze downloaden films en series die ze dan vervolgens ongezien weer wegmikken. "ik had geen tijd om al die films te bekijken en mijn schijf was vol" ...
Zelf haal ik af en toe heel bewust een ISO-tje binnen van een spel of Linux-distro ofzo, met de bedoeling er ook echt wat mee te gaan doen.
Maar ik moet toegeven; af en toe is de limiet voor mij ook aan de krappe kant.
Kabelfoon moet ook met zijn tijd mee wat betreft die datalimiet. Alles is ook veel groter geworden, zoals demo's van spelletjes enzo.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Bijvoorbeeld over het uitbreiden van de data limiet.
Zodat we een link maken dat er elke keer een e-mail gestuurd wordt naar hun over dit probleem.???
Zal wel niet echt aanslaan denk, maar dan weten ze wel dat wij dit een probleem vinden.
Het is maar een idee hoor dus val me er niet op aan.
Op deze manier kun je beter een wat minder snel abbo nemen...
Alleen hoe zetten we het op ??
Zijn er mensen die goede iedeeen hebben over dit.
En misschien ook een idee hoe je het best zo'n e-mail link maakt.
Als ik wat ideeen heb dan zou ik dit best wel willen bouwen voor jullie.
Ik hoor of lees het wel.
Voor de mensen die mij willen helpen iets op te bouwen kan je mijn msn gebruiken.
darthvader2002@dolfijn.nl
[ Voor 4% gewijzigd door danplo op 22-10-2003 00:49 ]
Jammer, los van die datalimiet ben ik toch best tevreden over ze.
Verwijderd
Ben voor het eerst ff aan het spelen met news.kabelfoon.nl maar ik haal maar een download 40 kB is dit normaal ??? ik gebruik grabit
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 10:28 ]
Ja ligt eraan wat voor abonnement je heb.Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 08:01:
Ik weet ook nog wel een paar mensen die hier hun handtekening onder willen zetten
Ben voor het eerst ff aan het spelen met news.kabelfoon.nl maar ik haal maar een download 40 kB is dit normaal ??? ik gebruik grabit
Ik haal met mijn premium extra een download van 80 kb/sec.
Bijvoorbeeld hoe je dit opzet en wat je moet weten en doen.
Zijn best al wat mensen die deze actie willen steunen.
Ik wil die website wel maken dat is geen probleem.
Verwijderd
Ik haal sinds gistermiddag al snelheden van 650+ kB/s (nog niet op de newsserver)
Ben er trouwens ook achter gekomen dat in je data bundel ook het interne (kabelfoon) verkeer meetelt. Dat is dus het gebruik maken van de newsserver, het uploaden van data voor je website op een kabelfoon server.
Bij de meeste providers wordt dit niet meegerekend!!!!!!
we moeten hier snel aktie op ondernemen!
O.m.g. het Ultra abbo ? Vind je dat niet te duur ?Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 07:56:
Ik heb het Ultra abbo, maar ik haal nu al 250/300 kB/s. Ik had maar 2 porten open i.p.v. 8 nu![]()
Ik haal sinds gistermiddag al snelheden van 650+ kB/s (nog niet op de newsserver)
Ben er trouwens ook achter gekomen dat in je data bundel ook het interne (kabelfoon) verkeer meetelt. Dat is dus het gebruik maken van de newsserver, het uploaden van data voor je website op een kabelfoon server.
En wat bedoel je met '8 porten open' ?
Ik wil ook wel meehelpen aan deze actie, ik ben momenteel Premium Extra gebruiker (uiteraard voor het extra data gebruik) en krijg per 01-01-2004 het Super-abbo.
Hoe gaan we dit aanpakken ?
[ Voor 3% gewijzigd door K-2SO op 23-10-2003 09:37 ]
Het zou fijn zijn als er iemand zou zijn die weet hoe je dit moet opzetten.
Dat zou erg handig zijn.
Dan kunnen we dit gelijk even opzetten en dan kan de actie van start gaan.
Heb hier ook nog wel een lading mensen die kabelfoon hebben en mee willen doen.....
Dus mensen help ons even met details hoe dit aan te pakken.
Alvast bedankt.
Helaas kan ik niet dreigen met het opzeggen van mij K'foon abbo, aangezien ik thuis woon en m'n vader het teveel rompslomps vind om zijn nieuwe e-mail adres door te geven.
[ Voor 57% gewijzigd door RSpliet op 23-10-2003 17:45 ]
Ik heb Premium btw.
[ Voor 5% gewijzigd door Muse op 25-10-2003 14:18 ]
Verwijderd
en ik ben al blij met iedere minuut dat ik bij hun weg ben!
nu kan ik teminste lekker tekeer gaan op het internet.. dusse.. ik heb nou geen datalimiet..
en nou kan ik dus alles lekker downloade
net kabelfoon was ik altijd ook nog de kosten van me abbo .. en dan nog de kosten van de data die even hoog waren.. daar ook nog eens bovenop..
niets dus..
daarintegen
het kabelfoon netwerk.. is nou niet echt dat je zegt stabiel te noemen!
kabel lag er ongeveer eens per week uit.. als ze weer eens bezig waren.
en dan wisten ze zelf vaak ook niet eens dat ze daar bezig waren

nu met adsl heb ik er in een jaar niet meer uitgelegen!
Voor zover ik weet is het al zeker máánden geleden dat het internet er eventjes heeft uitgelegen. Dit kan ik nou niet als een probleem bestempelen. Jij wel??En trouwens de snelheden zijn bijna altijd stabiel.
Dat jij misschien wat meer download dan gemiddeld wil nog niet zeggen dat er geen mensen zijn die niet zoveel downloaden. Ik denk zelfs dat dat minimaal 3/4 van de internetters is...
Kortom ik ben blij met Kabelfoon, zeker omdat ik hier geen (snel) adsl kan krijgen. En als ik aan mijn datalimiet zit, dan stap ik toch gewoon over op een sneller abbo met meer data???
BTW: Ik ben druk aan het lezen/zoeken naar informatie voor het opzetten van een actie tegen Kabelfoon... Ik hou jullie op de hoogte...
[ Voor 11% gewijzigd door heuker op 25-10-2003 22:18 ]
Vind ik ook.heuker schreef op 25 October 2003 @ 22:13:
Hoelang is dat dan wel niet geleden?
Voor zover ik weet is het al zeker máánden geleden dat het internet er eventjes heeft uitgelegen. Dit kan ik nou niet als een probleem bestempelen. Jij wel??En trouwens de snelheden zijn bijna altijd stabiel.
Dat jij misschien wat meer download dan gemiddeld wil nog niet zeggen dat er geen mensen zijn die niet zoveel downloaden. Ik denk zelfs dat dat minimaal 3/4 van de internetters is...
Kortom ik ben blij met Kabelfoon, zeker omdat ik hier geen (snel) adsl kan krijgen. En als ik aan mijn datalimiet zit, dan stap ik toch gewoon over op een sneller abbo met meer data???
BTW: Ik ben druk aan het lezen/zoeken naar informatie voor het opzetten van een actie tegen Kabelfoon... Ik hou jullie op de hoogte...
Mijn verbinding is nu de laatste half jaar echt stabiel en heeft er helemaal niet meer uitgelegen.
Ik vind kabelfoon erg goed de laatste tijd en het enige waar ik van baal is die data beperking.
Maar zoals ik nu lees ben jij er druk mee bezig....dit is mooi om te horen.
Als ik moet helpen dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt voor de moeite.
Dat was vroeger, Kabelfoon is op de goede tour nu .. niet te vergelijken dus.Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 21:05:
het blijft een feit dat het kabelfoon blijft.
en ik ben al blij met iedere minuut dat ik bij hun weg ben!
nu kan ik teminste lekker tekeer gaan op het internet.. dusse.. ik heb nou geen datalimiet..
en nou kan ik dus alles lekker downloade
net kabelfoon was ik altijd ook nog de kosten van me abbo .. en dan nog de kosten van de data die even hoog waren.. daar ook nog eens bovenop..
niets dus..
daarintegen
het kabelfoon netwerk.. is nou niet echt dat je zegt stabiel te noemen!
kabel lag er ongeveer eens per week uit.. als ze weer eens bezig waren.
en dan wisten ze zelf vaak ook niet eens dat ze daar bezig waren
nu met adsl heb ik er in een jaar niet meer uitgelegen!
Ik denk trouwens wel dat dit ook mede komt door het groeiende aantal mensen die op ADSL overstappen. En dat het kabelfoon netwerk dus wat minder vol zit.
Verwijderd
Kabelfoon is okay!
Verwijderd
In het begin was kabelfoon goed, ze hadden een goede service.
Maar toen de kabelfoonshop kwam met zijn helpdesk, was de service over.
Als er storing was werd je verplicht contact op te nemen met hun helpdesk, een
nummer waarvoor je moet betalen.
Als eerste probeerde deze klungels je je computer te formateren, want de fout lag
nooit bij hun. Ik heb weken geen verbinding kunnen maken door een storing op de
kabel.
Na veertien dagen heb ik mijn modem ingeleverd en mijn abb. opgezegd.
Ze wilden mij de laatste 2 maanden nog laten betalen voor iets wat ze niet
geleverd hadden. Dit werd automatisch afgeschreven.
Ik heb toen de bank opdracht gegeven het geld terug te boeken wat gebeurd is.
IK heb nooit meer iets van die idioten vernomen, alleen wacht ik nog steeds op de
terugbetaling van F 50,- borg voor het modem.
Dat ik dat nooit zal krijgen heb ik me maar bij neergelegd.
Ik heb 5 jaar van hun diensten gebruik gemaakt, dus ik weet waar ik het over heb.
En ik ben zeker niet de enige. veel gebruikers bij kabelfoon die ik ken hebben dezelfde klachten.
Ik nu 2,5 jaar adsl , al wordt het gratis wil ik nog geen kabelfoon.
MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X
Ik ben over Kabelfoon helemaal tevreden: netwerk is stabiel enzo, alleen die limiet he

Dit is dus ruim een maand na de aankondiging (17 oktober) en precies een maand voor de uiterlijk datum waarop het gerealiseerd zou zijn (24 december): netjes.
woei!
Verwijderd
Al zou het maar een mail zijn met een x aantal handtekeningen
Ik woon trouwens in Gouda.
ook al heb je een data limiet dit geld niet voor intern fabelfoon netwerk. dus als je wilt kan je de newsgroup server (veel binaries) leechen wat niet meeteld op je datalimiet en je kan wel een hoop kazaa achtige software downloaden.
Tja vanalles
Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 07:56:
[..]
Tja, wat is het nu?vso schreef op 24 november 2003 @ 11:07:
for de fabel foon tweakers:
ook al heb je een data limiet dit geld niet voor intern fabelfoon netwerk. dus als je wilt kan je de newsgroup server (veel binaries) leechen wat niet meeteld op je datalimiet en je kan wel een hoop kazaa achtige software downloaden.
Verwijderd
alle data tussen modem en kabelfoon telt mee, zowel up&down. Het maakt niet uit of je intern zit of op internet.
/me wacht nog steeds op zijn snelheidsverhoging...

Waar woon je, en welk abonnement heb je?Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 11:43:
[...]
alle data tussen modem en kabelfoon telt mee, zowel up&down. Het maakt niet uit of je intern zit of op internet.![]()
/me wacht nog steeds op zijn snelheidsverhoging...
edit: Maasland zie ik in je profiel.
[ Voor 12% gewijzigd door Moons op 24-11-2003 12:11 ]
Net toen ik demon had aangevraagd, kwam dat mailtje van snelheidsverhogingen
Maarja, de reden om over te stappen was voor mij de limiet. Inmiddels heb ik demon en ben er tot nu tevreden over.
Kabelfoon is voor de rest een prima provider, de laatste tijd had ik nooit storingen (wel een stroomstoring, maar daar konden zij ook niet veel aan doen
* smallboy hoopt maar dat demon geen limieten gaat invoeren, en zeker niet van 2,5 gb per maand (zo'n 80 mb per dag) want daar zit je gauw overheen
Verwijderd
Extern weet ik niet, maar met m'n Ultra abbo is hij wel afgeknepen ik haal ongeveer 450 KB's terwijl ik normaal zo'n 600-650 kan halenKanter schreef op 24 november 2003 @ 20:03:
Ik had effe een vraag wat betreft de kabelfoon newsserver. Zit er een snelheidslimiet op die server? En als je extern inlogt?
Ik weet dat chello en @home bezig zijn met de voorbereidingen, en dat Kabelfoon al klaar is met de beta fase en vanaf 1 januarie zullen veel gebieden een 10mbit up/down lijn kunnen aanvragen.
*Nieuw!* (in 2004 te introduceren, beperkt leverbaar, postcodecheck in 2004 via onze site service.kabelfoon.nl).
*EttH (Ethernet to the Home) abonnement*
Prijs : EUR 19,90/mnd
Snelheid : Downstream: 10 Mbit/s
Upstream : 10 Mbit/s
Inbegrepen data : 0,5 GByte per 2 maanden
*Nieuw!*
*Databundel abonnement* (in combinatie met 1 van de bovenstaande abonnementen)
5 GByte/2mnd : EUR 15,00/mnd (EUR 6,-/GByte)
10 GByte/2mnd : EUR 25,00/mnd (EUR 5,-/GByte)
20 GByte/2mnd : EUR 40,00/mnd (EUR 4,-/GByte)
40 GByte/2mnd : EUR 60,00/mnd (EUR 3,-/GByte)
80 GByte/2mnd : EUR 80,00/mnd (EUR 2,-/GByte)
Overschrijding van in de abonnementen begrepen hoeveelheid verkeer wordt naberekend op basis van EUR 7,50/GByte; afronding vindt plaats op 0,5 GByte.
heeft iemand al details van de andere kabelaars??
[ Voor 1% gewijzigd door Tetsuo55 op 25-11-2003 12:26 . Reden: domme typos :P ]
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
De prijzen zijn wel heel stevig en ik moet nog zien wat ze van de daadwerkelijke snelheid realiseren.
Ik vind het nergens op slaan dat de prijzen per maand staan gegeven, maar de datalimieten per 2 maanden. Tuurlijk daar ben je na 10 seconden wel achter maar wat is daar de reden van?
[ Voor 35% gewijzigd door ultimateharry op 25-11-2003 12:35 ]
Wel lomp, je neemt toch geen 10mbit up en down lijn met een datalimiet, dan is het hele punt van die lijn weg

Verwijderd
*EttH (Ethernet to the Home) abonnement*
Prijs : EUR 19,90/mnd
Snelheid : Downstream: 10 Mbit/s
Upstream : 10 Mbit/s
Inbegrepen data : 0,5 GByte per 2 maanden
allen beschikbaar in Maasluis Parkhof
Mmmm, die berekening van dataverkeerkosten is vaag, je betaalt alleen 19.95 en de databundel, tenzij je over de limiet gaat lijkt me...Polle schreef op 25 november 2003 @ 12:45:
Belachelijk hoge prijzen van dataverkeer ! Je betaalt 20 euro, plus dus de prijs van een bundel, met het daaruitvoorkomende bedrag per gigabyte dat je ook nog moet betalen ?
Nee dat bedrag per gigabyte staat er bij ter vergelijking volgens mij. Voor bijvoorbeeld 80 euro per maand heb je 80 gigabyte in 2 maanden. Plus dan idd nog de 20 euro standaardkosten.Polle schreef op 25 november 2003 @ 12:45:
Belachelijk hoge prijzen van dataverkeer ! Je betaalt 20 euro, plus dus de prijs van een bundel, met het daaruitvoorkomende bedrag per gigabyte dat je ook nog moet betalen ?
Duur blijft het, ben ik met je eens.
Met een 10Mbit upload doe ik waarschijnlijk alleen al 40 tot 80GB per maand aan upload (Website, FTP en KazaA) en dan komt daar nog m'n normale surfverkeer bij
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
dat is verwacht ik gewoon om de ontwikkelkosten eruit te halen (dmv early adaptors)
zal met meer concurentie wel weer goedkoper worden
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Maar iedereen gaat over de limiet van 0.5 gb lijkt mejohnnyv.nl schreef op 25 november 2003 @ 12:47:
[...]
Mmmm, die berekening van dataverkeerkosten is vaag, je betaalt alleen 19.95 en de databundel, tenzij je over de limiet gaat lijkt me...
Niet zo gek veelNBK schreef op 25 november 2003 @ 12:49:
Damn... 80GB limiet in 2 maanden. Daar ga ik met m' huidige 768/128 ADSL verbinding al dubbel overheen en dan doe ik nog niet eens zo gek veel...
Met een 10Mbit upload doe ik waarschijnlijk alleen al 40 tot 80GB per maand aan upload (Website, FTP en KazaA) en dan komt daar nog m'n normale surfverkeer bij

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Erg ? Als iemand er een probleem mee heeft, zou er wel een stokje voor gestoken werden. Poster betaalt ervoor, en zijn inderdaad vrij extreme hoeveelheid dataverkeer mag gewoon plaatsvinden van de provider, wat is het pobleem ?Possible schreef op 25 november 2003 @ 12:52:
[...]
Niet zo gek veel160 gb per maand downloaden vind ik echt TE ERG voor woorden.
Verwijderd

160 gb per maand vindt jij normaal ofzo ?Polle schreef op 25 november 2003 @ 12:55:
[...]
Erg ? Als iemand er een probleem mee heeft, zou er wel een stokje voor gestoken werden. Poster betaalt ervoor, en zijn inderdaad vrij extreme hoeveelheid dataverkeer mag gewoon plaatsvinden van de provider, wat is het pobleem ?
160 gb p/m en dan niet zo gek veel doen yeah right

[ Voor 13% gewijzigd door Possible op 25-11-2003 12:59 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
[/offtopic]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
NBK schreef op 25 november 2003 @ 12:49:
Damn... 80GB limiet in 2 maanden. Daar ga ik met m' huidige 768/128 ADSL verbinding al dubbel overheen en dan doe ik nog niet eens zo gek veel...
Ik vind het wel knap als je met een adsl lite abo de 80 gig per maand haalt, staat ie zeker continu te pompen

Maar die 80 gig per maand haal je met gameservers bijv. ook wel (maar je draait natuurlijk geen gameserver op een lite abo
De prijs valt dus best mee, maar het punt is: je neemt een 10mbit lijn niet voor weinig dataverkeer
[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 25-11-2003 13:01 ]
Maestro.mosjuh schreef op 25 november 2003 @ 13:00:
huh? word dit nu opeens een topic discussie over wat wel of niet veel dataverkeer is ? (nofi; maar daar zijn voldoende topics over; als je dvd's download van newsservers zit je erg znel aan een x aantal gigs hoor)
[/offtopic]
Maar goed ontopic maar nuNBK schreef op 25 november 2003 @ 12:49:
Daar ga ik met m' huidige 768/128 ADSL verbinding al dubbel overheen en dan doe ik nog niet eens zo gek veel...
[ Voor 5% gewijzigd door Possible op 25-11-2003 13:03 ]
Je kan natuurlijk ook een 10mbit hebben omdat je dan niet zoveel meer hoeft te downen (je kan alles immers met gemak downen op het moment dat je het nodig hebt, je hoeft niets meer op te slaan)Bartjuh schreef op 25 november 2003 @ 13:02:
Als je zo'n 10mbit abbo neemt, dan ben je gek als je niet veel giegs download, dat is dan gewoonweg dom, want dan kan je net zo goed een goedkoop adsl abbo'tje nemen.
Toch betwijfel ik wat de gemiddelde gebruiker aan deze lijnen heeft
[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 25-11-2003 13:04 ]
[ Voor 111% gewijzigd door JeroenT op 25-11-2003 13:15 ]
Zou die 10mbit dan gegarandeerd worden of moet je kabel in de grond ook weer niet te ver zijn zoals dat bij adsl is.johnnyv.nl schreef op 25 november 2003 @ 13:03:
[...]
Je kan natuurlijk ook een 10mbit hebben omdat je dan niet zoveel meer hoeft te downen (je kan alles immers met gemak downen op het moment dat je het nodig hebt, je hoeft niets meer op te slaan)
Toch betwijfel ik wat de gemiddelde gebruiker aan deze lijnen heeft(en ik betwijfel al helemaal of de infrastructuur van de kabelaars dit wel aan kan)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die 10mbit zulen ze nooit garanderen, wel een overboekingsfactor (garantie dat je bijv. 1/20 van de snelheid wel haalt, meestal gebaseerd op 1/aantalmensendatdelijndeelt)Kanter schreef op 25 november 2003 @ 13:12:
[...]
Zou die 10mbit dan gegarandeerd worden of moet je kabel in de grond ook weer niet te ver zijn zoals dat bij adsl is.
Bij enigzins normaal surfgedrag kom je denk ik wel dik over de 500 mb heen in twee maandenKarreMania schreef op 25 november 2003 @ 13:14:
jullie vergeten we, dat dit wel een zeer laag abbo bedrag is. Zetten we dit tegen een zonnet supergoedkoop abbotje (met zelfde datalimiet) zo ik toch voor de 10mbit abbo gaan.
[ Voor 34% gewijzigd door pagani op 25-11-2003 13:15 ]
- 823694: ISP Kabelfoon gaat Ethernet aansluiting aanbieden
- 839786: [Kabel] 10mbit en 100mbit abbo's
Naar:
- 823358: Kabelfoon snelheidsverhoging!
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ik heb liever een 5GB per 2 maanden limiet dan een 2.5GB per 1 maand limiet.ultimateharry schreef op 25 november 2003 @ 12:33:
[..]
Ik vind het nergens op slaan dat de prijzen per maand staan gegeven, maar de datalimieten per 2 maanden. Tuurlijk daar ben je na 10 seconden wel achter maar wat is daar de reden van?
Stel je bent 4 weken op vakantie dan raak die 2.5GB waarvoor je betaald hebt niet kwijt en heb je de maand erna nog gewoon 5GB ruimte om te down-/uploaden.
That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)
ADSL is op dit moment dusdanig sneller met een normaal data-verkeer beleid dat ik er niet onderuit kan. Best jammer, verder ben ik wel tevreden over ze.
De analoge tel.lijn wordt maandag al opgeleverd, ik geef ze nog 2 maanden (opzeg-termijn) en dan is het afgelopen.
[ Voor 20% gewijzigd door K-2SO op 06-12-2003 07:53 ]
Verwijderd
Zoals hier al eens vaker gezegd is, die limiet voldoet voor de een wel maar de ander niet.Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 08:08:
Sorry hoor, ik snap niet wat jullie hier nou zo geweldig aan vinden. Dit is gewoon een lompe verkoop truc. Op mijn werk ( In Naaldwijk) hebben we ook kabelfoon. En we zijn er niets dan ontevreden over. Je zal altijd dat limiet blijven houden, dus wat heb je er in godsnaam aan.
Gebleken is dat 30 GB voor mij te weinig is en meer dan nu was ik niet van plan te gaan betalen.
En die limiet blijf je niet houden, want bij ADSL is deze er simpelweg niet bij een basic (of hoger) abonnement.
Ik zit nu op super en ga naar ultra-slim, die 30GB/2mnd haal ik al bijna een jaar niet meer.
Tegenwoordig haal ik alleen dat nog maar binnen waarvan ik zeker weet dat ik ut wil hebben en niet orrigineel ga kopen. Films begin ik zowiezo niet meer aan. meestal slechte kwaliteit en dan nog maar hopen dat deel 2,3of4 niet corrupt is halverwege.
De snelheid van kabelfoon is over het algemeen wel ok te noemen, de uptime is hiet in de regio r'dam een groter probleem, helaas.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Ruimte genoeg hier, maar het is niet alleen wat ik binnenhaal._Droopy schreef op 06 december 2003 @ 09:18:
ach, en geloof het of niet, de fun v/h downloaden gaat er ook wel af hoor nadat je de zoveelste harde schijf MOET aanschaffen omdat je 500GB file-servertje weer eens vol is.
Ik zit nu op super en ga naar ultra-slim, die 30GB/2mnd haal ik al bijna een jaar niet meer.
Tegenwoordig haal ik alleen dat nog maar binnen waarvan ik zeker weet dat ik ut wil hebben en niet orrigineel ga kopen. Films begin ik zowiezo niet meer aan. meestal slechte kwaliteit en dan nog maar hopen dat deel 2,3of4 niet corrupt is halverwege.
De snelheid van kabelfoon is over het algemeen wel ok te noemen, de uptime is hiet in de regio r'dam een groter probleem, helaas.
Ik wissel zo nu en dan nog wel eens wat zooi uit met collega's, en dan gaat het al snel natuurlijk.

Daarnaast heb ik meer vertrouwen in de techniek ADSL. Betrouwbaarheid is een must, zeker omdat ik voor m'n werk nogal wat met VPN bezig ben s'avonds.

Verwijderd
ze lopen duidelijk achter op schema
uiterlijk 24 december, ze moeten dus nog gaan op schieten.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 19:03 ]
Ik zou graag willen weten in welke regio's de snelheid nog niet is verhoogd!
Hierzoo in IJsselstein iig. niet, nouja, niet t standaard abbo iig. K heb er weinig vertrouwen in dat ze t nog redden namelijk!
[ Voor 7% gewijzigd door RSpliet op 23-12-2003 19:51 ]
Muse schreef op 23 december 2003 @ 20:14:
Hier in Schiedam is Premium ook nog niet verhoogd. Maar ik ga begin volgend jaar toch over naar Demon, dus mij boeit het eerlijk gezegd ook niet zo heel veel. Het komt nu ook snel zat binnen en hoe meer snelheid hoe eerder je aan je limiet zitIk in ieder geval wel, vandaar ook de overstap naar Demon.
Nu demon... Kan ik tenminste wat downloaden zonder gezeik.
Verwijderd
Beste Rachid,
In aanvulling op de reactie van onze voorzitter een mededeling betreffende
de datalimieten.
Kabelfoon slaat nog niet zo'n slecht figuur wat dat betreft.
Chello vermeld alleen bij de abonnementen entry en light een datalimiet van
resp. 500 MB en 1 Gb / per maand.
Bij de andere 2 abonnementsvormen classic en plus geld nog steeds dat er
geen overmatig dataverkeer mag zijn waardoor anderen last hiervan krijgen.
Casema vermeld geen datalimieten bij hun abonnementsvormen en hanteert
dezelfde regels als Chello bij Classic en Chello-Plus.
In vergelijking met Zeelandnet heeft Kabelfoon veel hogere datalimieten.
Alleen bij @home zijn er geen datalimieten.
Met vriendelijke groeten
Theo Verhoeven
Bestuurslid, Regio Zuid
Stuur ze es naar BBNed providers... of KPN ADSL providersVerwijderd schreef op 24 december 2003 @ 17:26:
Ik ben nog ff bezig geweest met die datalimieten, ik heb gemaild met COAX en kreeg dit terug
Beste Rachid,
In aanvulling op de reactie van onze voorzitter een mededeling betreffende
de datalimieten.
Kabelfoon slaat nog niet zo'n slecht figuur wat dat betreft.
Chello vermeld alleen bij de abonnementen entry en light een datalimiet van
resp. 500 MB en 1 Gb / per maand.
Bij de andere 2 abonnementsvormen classic en plus geld nog steeds dat er
geen overmatig dataverkeer mag zijn waardoor anderen last hiervan krijgen.
Casema vermeld geen datalimieten bij hun abonnementsvormen en hanteert
dezelfde regels als Chello bij Classic en Chello-Plus.
In vergelijking met Zeelandnet heeft Kabelfoon veel hogere datalimieten.
Alleen bij @home zijn er geen datalimieten.
Met vriendelijke groeten
Theo Verhoeven
Bestuurslid, Regio Zuid
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
een premium abbo!
Dl. wel via nieuwsgroepen dus altijd volledige snelheid!
Voorheen was het gem. 80 kb. max.
Dit komt misschien omdat ik het vorige week allemaal heb opgezegt.
Ik denk dat ze zo iets hadden van we gaan voor hem nog even de snelheid omhoog gooien en misschien blijft hij dan wel bij ons.
Nou ik kan ze nu alvast zeggen....nee ik blijf niet.
Ik vind de snelheid best oke hoor en download nu al 1 week met ongeveer 120 kb/sec, maar die data beperking wordt ik zo ziek van.
Ik heb nu een premium extra abonnement en die 15 gig haal ik al binnen een paar dagen.
Ik stap ook op vanwegen dat dit gewoon niet meer werkt voor mij.
Ik ga over twee maandjes naar xs4all en neem daar een Power adsl abonnement.
Heerlijk 150 gig per maand en een snelheid van ongeveer 600 kb/sec.
Voor mij is het nu over...... andere kabelfoon gebruikers succes in dit nieuwe jaar die eraan komt.
Ik ben weg.
Ik kan je heel goed begrijpen, kabelfoon = opzich wel ok, maar die limiet he

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland...... Klaar: 24.4 KByte/sec
(speedtest)
Downloaden van kabelfoon test-server van zo'n 5MB gaat met het slakkengang van 28KB/s...
Potjandorie... nog geen verhoging
Na t uit/aanzetten van t modem is ook mijn snelheid verhoogd
[ Voor 37% gewijzigd door RSpliet op 26-12-2003 10:46 ]