Kabelfoon snelheidsverhoging!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:34

ultimateharry

Team Slayer:-)

Polle schreef op 25 november 2003 @ 12:45:
Belachelijk hoge prijzen van dataverkeer ! Je betaalt 20 euro, plus dus de prijs van een bundel, met het daaruitvoorkomende bedrag per gigabyte dat je ook nog moet betalen ?
Nee dat bedrag per gigabyte staat er bij ter vergelijking volgens mij. Voor bijvoorbeeld 80 euro per maand heb je 80 gigabyte in 2 maanden. Plus dan idd nog de 20 euro standaardkosten.
Duur blijft het, ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Damn... 80GB limiet in 2 maanden. Daar ga ik met m' huidige 768/128 ADSL verbinding al dubbel overheen en dan doe ik nog niet eens zo gek veel...
Met een 10Mbit upload doe ik waarschijnlijk alleen al 40 tot 80GB per maand aan upload (Website, FTP en KazaA) en dan komt daar nog m'n normale surfverkeer bij :|

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik denk dat dit beginbedragen zijn (netzo als dat de snelste processors onevenredig duur zijn)
dat is verwacht ik gewoon om de ontwikkelkosten eruit te halen (dmv early adaptors)

zal met meer concurentie wel weer goedkoper worden

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

johnnyv.nl schreef op 25 november 2003 @ 12:47:
[...]

Mmmm, die berekening van dataverkeerkosten is vaag, je betaalt alleen 19.95 en de databundel, tenzij je over de limiet gaat lijkt me...
Maar iedereen gaat over de limiet van 0.5 gb lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 14:54
NBK schreef op 25 november 2003 @ 12:49:
Damn... 80GB limiet in 2 maanden. Daar ga ik met m' huidige 768/128 ADSL verbinding al dubbel overheen en dan doe ik nog niet eens zo gek veel...
Met een 10Mbit upload doe ik waarschijnlijk alleen al 40 tot 80GB per maand aan upload (Website, FTP en KazaA) en dan komt daar nog m'n normale surfverkeer bij :|
Niet zo gek veel |:( 160 gb per maand downloaden vind ik echt TE ERG voor woorden. 8)7

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Possible schreef op 25 november 2003 @ 12:52:
[...]

Niet zo gek veel |:( 160 gb per maand downloaden vind ik echt TE ERG voor woorden. 8)7
Erg ? Als iemand er een probleem mee heeft, zou er wel een stokje voor gestoken werden. Poster betaalt ervoor, en zijn inderdaad vrij extreme hoeveelheid dataverkeer mag gewoon plaatsvinden van de provider, wat is het pobleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan inderdaad niet, 160GB p/m en dan niet zo gek veel doen :), ik doe niet zo gek veel, zit denk ik alles bij mekaar, dus ook upload, op zo'n 2GB? Is een gokje, die datameter op de planet site is niet actief :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Polle schreef op 25 november 2003 @ 12:55:
[...]

Erg ? Als iemand er een probleem mee heeft, zou er wel een stokje voor gestoken werden. Poster betaalt ervoor, en zijn inderdaad vrij extreme hoeveelheid dataverkeer mag gewoon plaatsvinden van de provider, wat is het pobleem ?
160 gb per maand vindt jij normaal ofzo ?

160 gb p/m en dan niet zo gek veel doen yeah right |:( lekker complete dvds download dag en nacht O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Possible op 25-11-2003 12:59 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
huh? word dit nu opeens een topic discussie over wat wel of niet veel dataverkeer is ? (nofi; maar daar zijn voldoende topics over; als je dvd's download van newsservers zit je erg znel aan een x aantal gigs hoor)

[/offtopic]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
Ik vind het wel knap als je met een adsl lite abo de 80 gig per maand haalt, staat ie zeker continu te pompen 8)7

Maar die 80 gig per maand haal je met gameservers bijv. ook wel (maar je draait natuurlijk geen gameserver op een lite abo ;) )

De prijs valt dus best mee, maar het punt is: je neemt een 10mbit lijn niet voor weinig dataverkeer :)

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 25-11-2003 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Als je zo'n 10mbit abbo neemt, dan ben je gek als je niet veel giegs download, dat is dan gewoonweg dom, want dan kan je net zo goed een goedkoop adsl abbo'tje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Maestro.mosjuh schreef op 25 november 2003 @ 13:00:
huh? word dit nu opeens een topic discussie over wat wel of niet veel dataverkeer is ? (nofi; maar daar zijn voldoende topics over; als je dvd's download van newsservers zit je erg znel aan een x aantal gigs hoor)

[/offtopic]
Daar ga ik met m' huidige 768/128 ADSL verbinding al dubbel overheen en dan doe ik nog niet eens zo gek veel...
Maar goed ontopic maar nu :)

[ Voor 5% gewijzigd door Possible op 25-11-2003 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Bartjuh schreef op 25 november 2003 @ 13:02:
Als je zo'n 10mbit abbo neemt, dan ben je gek als je niet veel giegs download, dat is dan gewoonweg dom, want dan kan je net zo goed een goedkoop adsl abbo'tje nemen.
Je kan natuurlijk ook een 10mbit hebben omdat je dan niet zoveel meer hoeft te downen (je kan alles immers met gemak downen op het moment dat je het nodig hebt, je hoeft niets meer op te slaan)

Toch betwijfel ik wat de gemiddelde gebruiker aan deze lijnen heeft :( (en ik betwijfel al helemaal of de infrastructuur van de kabelaars dit wel aan kan)

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 25-11-2003 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

/foutje bedankt :+

[ Voor 111% gewijzigd door JeroenT op 25-11-2003 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 08:31
johnnyv.nl schreef op 25 november 2003 @ 13:03:
[...]

Je kan natuurlijk ook een 10mbit hebben omdat je dan niet zoveel meer hoeft te downen (je kan alles immers met gemak downen op het moment dat je het nodig hebt, je hoeft niets meer op te slaan)

Toch betwijfel ik wat de gemiddelde gebruiker aan deze lijnen heeft :( (en ik betwijfel al helemaal of de infrastructuur van de kabelaars dit wel aan kan)
Zou die 10mbit dan gegarandeerd worden of moet je kabel in de grond ook weer niet te ver zijn zoals dat bij adsl is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jullie vergeten we, dat dit wel een zeer laag abbo bedrag is. Zetten we dit tegen een zonnet supergoedkoop abbotje (met zelfde datalimiet) zo ik toch voor de 10mbit abbo gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kanter schreef op 25 november 2003 @ 13:12:
[...]

Zou die 10mbit dan gegarandeerd worden of moet je kabel in de grond ook weer niet te ver zijn zoals dat bij adsl is.
Die 10mbit zulen ze nooit garanderen, wel een overboekingsfactor (garantie dat je bijv. 1/20 van de snelheid wel haalt, meestal gebaseerd op 1/aantalmensendatdelijndeelt)
KarreMania schreef op 25 november 2003 @ 13:14:
jullie vergeten we, dat dit wel een zeer laag abbo bedrag is. Zetten we dit tegen een zonnet supergoedkoop abbotje (met zelfde datalimiet) zo ik toch voor de 10mbit abbo gaan.
Bij enigzins normaal surfgedrag kom je denk ik wel dik over de 500 mb heen in twee maanden :(

[ Voor 34% gewijzigd door pagani op 25-11-2003 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Even een hele zooi topics over hetzelfde in mekaar gemerged:
- 823694: ISP Kabelfoon gaat Ethernet aansluiting aanbieden
- 839786: [Kabel] 10mbit en 100mbit abbo's
Naar:
- 823358: Kabelfoon snelheidsverhoging!

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

ultimateharry schreef op 25 november 2003 @ 12:33:
[..]
Ik vind het nergens op slaan dat de prijzen per maand staan gegeven, maar de datalimieten per 2 maanden. Tuurlijk daar ben je na 10 seconden wel achter maar wat is daar de reden van?
Ik heb liever een 5GB per 2 maanden limiet dan een 2.5GB per 1 maand limiet.

Stel je bent 4 weken op vakantie dan raak die 2.5GB waarvoor je betaald hebt niet kwijt en heb je de maand erna nog gewoon 5GB ruimte om te down-/uploaden.

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-09 09:42
Ondanks ik het super-abo krijg denk ik niet dat ze me kunnen houden bij Kabelfoon.
ADSL is op dit moment dusdanig sneller met een normaal data-verkeer beleid dat ik er niet onderuit kan. Best jammer, verder ben ik wel tevreden over ze. :|

De analoge tel.lijn wordt maandag al opgeleverd, ik geef ze nog 2 maanden (opzeg-termijn) en dan is het afgelopen.

[ Voor 20% gewijzigd door K-2SO op 06-12-2003 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, ik snap niet wat jullie hier nou zo geweldig aan vinden. Dit is gewoon een lompe verkoop truc. Op mijn werk ( In Naaldwijk) hebben we ook kabelfoon. En we zijn er niets dan ontevreden over. Je zal altijd dat limiet blijven houden, dus wat heb je er in godsnaam aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 08:08:
Sorry hoor, ik snap niet wat jullie hier nou zo geweldig aan vinden. Dit is gewoon een lompe verkoop truc. Op mijn werk ( In Naaldwijk) hebben we ook kabelfoon. En we zijn er niets dan ontevreden over. Je zal altijd dat limiet blijven houden, dus wat heb je er in godsnaam aan.
Zoals hier al eens vaker gezegd is, die limiet voldoet voor de een wel maar de ander niet.
Gebleken is dat 30 GB voor mij te weinig is en meer dan nu was ik niet van plan te gaan betalen.
En die limiet blijf je niet houden, want bij ADSL is deze er simpelweg niet bij een basic (of hoger) abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

ach, en geloof het of niet, de fun v/h downloaden gaat er ook wel af hoor nadat je de zoveelste harde schijf MOET aanschaffen omdat je 500GB file-servertje weer eens vol is.
Ik zit nu op super en ga naar ultra-slim, die 30GB/2mnd haal ik al bijna een jaar niet meer.
Tegenwoordig haal ik alleen dat nog maar binnen waarvan ik zeker weet dat ik ut wil hebben en niet orrigineel ga kopen. Films begin ik zowiezo niet meer aan. meestal slechte kwaliteit en dan nog maar hopen dat deel 2,3of4 niet corrupt is halverwege.

De snelheid van kabelfoon is over het algemeen wel ok te noemen, de uptime is hiet in de regio r'dam een groter probleem, helaas.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
_Droopy schreef op 06 december 2003 @ 09:18:
ach, en geloof het of niet, de fun v/h downloaden gaat er ook wel af hoor nadat je de zoveelste harde schijf MOET aanschaffen omdat je 500GB file-servertje weer eens vol is.
Ik zit nu op super en ga naar ultra-slim, die 30GB/2mnd haal ik al bijna een jaar niet meer.
Tegenwoordig haal ik alleen dat nog maar binnen waarvan ik zeker weet dat ik ut wil hebben en niet orrigineel ga kopen. Films begin ik zowiezo niet meer aan. meestal slechte kwaliteit en dan nog maar hopen dat deel 2,3of4 niet corrupt is halverwege.

De snelheid van kabelfoon is over het algemeen wel ok te noemen, de uptime is hiet in de regio r'dam een groter probleem, helaas.
Ruimte genoeg hier, maar het is niet alleen wat ik binnenhaal.
Ik wissel zo nu en dan nog wel eens wat zooi uit met collega's, en dan gaat het al snel natuurlijk. :/
Daarnaast heb ik meer vertrouwen in de techniek ADSL. Betrouwbaarheid is een must, zeker omdat ik voor m'n werk nogal wat met VPN bezig ben s'avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45
Klopt het trouwens dat men in IJsselstein nog steeds moet wachten op de snelheidsverhoging? Ik downlaad nogsteeds met 25,6KB/s, terwijl menig tweaker hier al met 51,2KB/s neerlaad(die het standaard abbo heeft natuurlijk ;))... Hoe zit dat... ik kan niet nog 2 weken wachten :o :| |:(

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 13:02
ik heb premium en woon in schiedam, en ik download ook nog met 75-80 kb/s ... dus hier moet de upgrade ook nog gebeuren, maarja het zou tot 24 december duren het hele proces, dus nog ff wat geduld :p

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in maasland hebben we ook nog steeds de oude snelheid...

ze lopen duidelijk achter op schema :(

uiterlijk 24 december, ze moeten dus nog gaan op schieten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
* RSpliet geeft dit topic een vrij subtiel schopje, anderhalve week maar ;)

Ik zou graag willen weten in welke regio's de snelheid nog niet is verhoogd!
Hierzoo in IJsselstein iig. niet, nouja, niet t standaard abbo iig. K heb er weinig vertrouwen in dat ze t nog redden namelijk!

[ Voor 7% gewijzigd door RSpliet op 23-12-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Hier in Schiedam is Premium ook nog niet verhoogd. Maar ik ga begin volgend jaar toch over naar Demon, dus mij boeit het eerlijk gezegd ook niet zo heel veel. Het komt nu ook snel zat binnen en hoe meer snelheid hoe eerder je aan je limiet zit :+ Ik in ieder geval wel, vandaar ook de overstap naar Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 19:23

smallboy

N/A

Muse schreef op 23 december 2003 @ 20:14:
Hier in Schiedam is Premium ook nog niet verhoogd. Maar ik ga begin volgend jaar toch over naar Demon, dus mij boeit het eerlijk gezegd ook niet zo heel veel. Het komt nu ook snel zat binnen en hoe meer snelheid hoe eerder je aan je limiet zit :+ Ik in ieder geval wel, vandaar ook de overstap naar Demon.
:) lol ik had hetzelfde... standaard abbo was de snelheid omhoog gegaan, en toen zat ik helemaal zo over die 2,5 gb/mnd heen

Nu demon... Kan ik tenminste wat downloaden zonder gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog ff bezig geweest met die datalimieten, ik heb gemaild met COAX en kreeg dit terug

Beste Rachid,

In aanvulling op de reactie van onze voorzitter een mededeling betreffende
de datalimieten.
Kabelfoon slaat nog niet zo'n slecht figuur wat dat betreft.

Chello vermeld alleen bij de abonnementen entry en light een datalimiet van
resp. 500 MB en 1 Gb / per maand.
Bij de andere 2 abonnementsvormen classic en plus geld nog steeds dat er
geen overmatig dataverkeer mag zijn waardoor anderen last hiervan krijgen.

Casema vermeld geen datalimieten bij hun abonnementsvormen en hanteert
dezelfde regels als Chello bij Classic en Chello-Plus.

In vergelijking met Zeelandnet heeft Kabelfoon veel hogere datalimieten.

Alleen bij @home zijn er geen datalimieten.

Met vriendelijke groeten
Theo Verhoeven
Bestuurslid, Regio Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 17:26:
Ik ben nog ff bezig geweest met die datalimieten, ik heb gemaild met COAX en kreeg dit terug

Beste Rachid,

In aanvulling op de reactie van onze voorzitter een mededeling betreffende
de datalimieten.
Kabelfoon slaat nog niet zo'n slecht figuur wat dat betreft.

Chello vermeld alleen bij de abonnementen entry en light een datalimiet van
resp. 500 MB en 1 Gb / per maand.
Bij de andere 2 abonnementsvormen classic en plus geld nog steeds dat er
geen overmatig dataverkeer mag zijn waardoor anderen last hiervan krijgen.

Casema vermeld geen datalimieten bij hun abonnementsvormen en hanteert
dezelfde regels als Chello bij Classic en Chello-Plus.

In vergelijking met Zeelandnet heeft Kabelfoon veel hogere datalimieten.

Alleen bij @home zijn er geen datalimieten.

Met vriendelijke groeten
Theo Verhoeven
Bestuurslid, Regio Zuid
Stuur ze es naar BBNed providers... of KPN ADSL providers :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Om even te melden, hierzo is de snelheidsverhogen met ingang van vandaag doorgevoerd. Standaard abbo, van gem. 25kb/s naar 53 kb/s, upload van 7 naar 13 (speedtest, nog niet naar andere servers geprobeerd). Nu nog ff 1,4GB downloaden, en dan limiet :(

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 14:23
Hier in het Westland, (poeldijk) download ik nu gemiddeld met 110kb met
een premium abbo!

Dl. wel via nieuwsgroepen dus altijd volledige snelheid!
Voorheen was het gem. 80 kb. max.

:)

• danplo
  • Laatst online: 02:20

danplo

The Force is strong with me

Ik post al vanaf vorige week met die nieuwe snelheid.
Dit komt misschien omdat ik het vorige week allemaal heb opgezegt.
Ik denk dat ze zo iets hadden van we gaan voor hem nog even de snelheid omhoog gooien en misschien blijft hij dan wel bij ons.
Nou ik kan ze nu alvast zeggen....nee ik blijf niet.
Ik vind de snelheid best oke hoor en download nu al 1 week met ongeveer 120 kb/sec, maar die data beperking wordt ik zo ziek van.
Ik heb nu een premium extra abonnement en die 15 gig haal ik al binnen een paar dagen.
Ik stap ook op vanwegen dat dit gewoon niet meer werkt voor mij.
Ik ga over twee maandjes naar xs4all en neem daar een Power adsl abonnement.
Heerlijk 150 gig per maand en een snelheid van ongeveer 600 kb/sec.
Voor mij is het nu over...... andere kabelfoon gebruikers succes in dit nieuwe jaar die eraan komt.
Ik ben weg.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Valkje
  • Laatst online: 25-09 14:23
Ja, sins ik de nieuwsgroepen heb ondekt ga ik ook steeds tegen mn limiet aan downloaden. Begin eraan te twijflen om ook over te gaan op ADSL!

Ik kan je heel goed begrijpen, kabelfoon = opzich wel ok, maar die limiet he :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
Download:
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland...... Klaar: 24.4 KByte/sec
(speedtest)

Downloaden van kabelfoon test-server van zo'n 5MB gaat met het slakkengang van 28KB/s...

Potjandorie... nog geen verhoging :o :| :( en dat op de 26e

Na t uit/aanzetten van t modem is ook mijn snelheid verhoogd _/-\o_ ... voor wie nog geen snelheidsverhoging heeft, try it ;)

[ Voor 37% gewijzigd door RSpliet op 26-12-2003 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Modem aan/uit en ik download het testbestand van home.kabelfoon.nl met een ruime 100KB/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

mijn standaard kabelfoon abbo gaat anders nog steeds niet sneller
Pagina: 1 2 Laatste