[WD 800JB] Plotselinge reboot! :'(

Pagina: 1
Acties:

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik heb dus vorige week donderdag geloof ik, een western digital 80GB 8MB Cache schijf gekocht bij MyCom. Ik heb nu dus problemen met mijn pc nadat ik die HD op mijn PC heb aangesloten. Ik heb over dit probleem ook al wat vertelt in dit topic -> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/823075

Het probleem is alsvolgt:
Ik zit te werken in mijn zojuist geinstalleerde Windows XP Professional met SP1. En dan opeens (het gebeurt willekeurig), slaat mijn HD in de slaap- of standby-stand en direct daarna of tegelijkertijd eigenlijk reboot mijn pc (Hij sluit windows dus NIET netjes af!). Dit is dus al een stuk of 10 keer gebeurt, ook nadat ik alle onderstaande punten had uitgevoerd.

Wat ik tot nu toe gedaan heb is redelijk veel:
- Jumpers gecontroleerd (staan goed)
- diagnose-tool van Western Digital gedraaid (geen enkele error)
- Bios-update uitgevoerd (gelukt)
- kabels gecontroleerd (zat goed)

Heb ik voor deze schijf 4-in-1 drivers van VIA nodig in XP? Voor mijn hardware zie de link naar het andere topic aub.

Ik zit een beetje met m'n handen in het haar! :'( Iemand die me hiermee kan helpen??!! HEEL GRAAG! _/-\o_

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 22:02

DaOverclocker

Overclocker for life...

hmm als je een VIA chipset hebt heb je 4in1 wel nodig ja.
Maar weet je zeker dat het door je hd komt?
Als je pc reboot, gaat je hd namelijk in slaapstand, dat heb ik ook wel es, maar dat kom niet door mijn hd, maar door iets anders waardoor windows reboot.
Als jeje oude hd aansluit gebeurd er nix?

en sluit es je beide hd's op verschillende kabels aan.

[ Voor 9% gewijzigd door DaOverclocker op 17-10-2003 00:36 ]

systeem specs

Verwijderd

Je moet echt wat meer info geven :

- Moederbord merk en type
- CPU type en gebruikte snelheid + temp. in de BIOS
- Merk en type voeding + de spanningen in de BIOS

Verder zou je kunnen beginnen met de laatste BIOS te flashen voor het moederbord als je dat nog niet hebt gedaan.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Waarschijnlijk is dit meer een softwareprobleem. Kijk eens in de FAQ van WOS waar o.a. hang- en opstartproblemen worden besproken.

Heb je trouwens de tip van BalusC in dat andere topic al opgevolgd? (Maar waar ik overigens geen posting van jou in zie. :) )

[ Voor 79% gewijzigd door Guardian Angel op 17-10-2003 09:10 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Zijn je molex'en niet uitgelubberd?

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik heb per ongeluk de verkeerde link gegeven! :+ SORRY!

Hier staat mijn hardware info -> Constante reboot, probleem HD
GuardianAngel schreef op 17 October 2003 @ 08:49:
Waarschijnlijk is dit meer een softwareprobleem. Kijk eens in de FAQ van WOS waar o.a. hang- en opstartproblemen worden besproken.

Heb je trouwens de tip van BalusC in dat andere topic al opgevolgd? (Maar waar ik overigens geen posting van jou in zie. :) )
Thanx! Ik zal eens kijken hoe die instellingen bij mij zijn! Dit tip van BalusC heb ik idd nog niet gezien! Zou vanmiddag als ik thuis ben van school wel even het een en ander proberen!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:28

Termy

valt er nog wat te fragge?

Als je XP draait (wat je doet, zeg je :P) zet dan eens autorestart bij system failure uit. dat vind je bij control panel-> system -> advanced ->startup and recovery-> automaticly restart

als je dan dus gewoon een BSOD krijgt (ja ja, die zitten er gewoon nog in in XP :P) kan je kijken wat voor fout hij geeft en wellicht de oorzaak achterhalen. reboot hij nog steeds zonder BSOD dan is er iets anders heel erg fout zoals bv plotseling onderbroken stroomkringen (rotte molex) of een voeding die het niet trekt.

vermeld sowieso even de rest van je specs want dan valt er een beter beeld te krijgen van je situatie :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Na het uitschakelen van het automatisch herstarten kreeg ik na 2 dagen een mooi BSOD :) Hulde! Ik kon kijken wat het dus was.... En het was een driver van mijn AC'97 Onboard Audio.... Da's dus HEEL mooi! Geen kapotte Harde schijf :D

Nieuwe drivers gedownload van de Epox-site... en het werkt heel erg mooi! Geen reboots meer! Bedankt voor jullie reacties!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
dat is grappig, ik heb sinds 2 weken ook deze schijf en precies dezelfde problemen. Opeens out of the blue opnieuw starten. Ik heb ook een epox moederbord, dus daar ligt het probleem wellicht denk je? ik ga ook eens die blauwe schermen in de gaten houden, goeie tip!
Pagina: 1