Toon posts:

[Alcatel speedtouch]Probleem met inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn alcatel speedtouch home modem. Deze heb ik ongeveer een jaar geleden veranderd tot pro. Ik kon tot aan vorige week altijd gewoon inloggen zowel via de http://10.0.0.138 als via telnet. Maar opeens kan ik niet meer inloggen. Ik krijg bij beiden wachtwoord onjuist. Ik heb het expert paswoord opnieuw achterhaald maar ook dit bood geen oplossing.

Ik blijf de fout krijgen authorisation required. Ook via ftp krijg ik permisson denied, terwijl ik ftp nog nooit gebruikt heb.

Zelfde probleem:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/767774/0

Ik durf het modem niet te resetten want ben bang dat ik dan helemaal geen internet meer heb. Misschien kan iemand me vertellen wat een 'normale' reset normaal gesproken doet. Ik heb al lopen zoeken op weethet.nl en gezocht in de handleiding van het modem maar geen oplossing.

Ik hoop dat iemand mij een oplossing kan bieden want ik wil graag een webserver gaan draaien hier thuis maar kan nu de poort niet forwarden.

Verwijderd

Ik weet niet hoe je je wachtwoord terug moet krijgen, maar ik denk iig dat de ingebouwde firewall van de modem uitstaat. Op deze manier kan je namelijk via internet de modem-instellingen veranderen, en zo zal een of andere grappenmaker jouw wachtwoord veranderd hebben.

Verwijderd

Dit heb ik ook weleens gehad terwijl ik er niet eens een wachtwoord in had staan. Resetten verhielp het probleem en vernaggeld zover als ik weet niet je "internet".

add->Resetten doe je oa door de power eruit te rossen en hem weer aan te zette ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik het modem gereset met de reset knop achterop, maar geen verschil. Ik heb nog steeds gewoon internet. Maar ik kan het modem op geen manier gebruiken, via telnet krijg ik pasword incorrect en via http krijg ik 'HTTP/1.0 401 Authorization Required'. Is er nog een andere manier om het modem te resetten of er voor te zorgen dat ik er weet in kan ??

edit:
Volgens mij reset het modem niet, hij geeft geen reboot nadat ik het knopje ingedrukt hebt. Heb het knoptje 10,20 en 30 sec vastgehouden, maar geen verschil. Ook de reset opties dit ik hier vond http://www.petri.co.il/alcatel_reset_password.htm geven geen oplossing.

Via een topic hier op got vond ik de alcatel auto port mapping. Maar hier krijg ik error modem is not responding.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 17:51 ]

Verwijderd

Wat is het IP van je computer? En probeer ook eens een harde reset door de power er af te halen!?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Je kan ook je modem terug naar factory defaults zetten, daardoor ben je wel alles kwijt en moet je het script van KPN opnieuw draaien (wat je op de CD erbij hebt gekregen). Hoe je dat moet doen, bijvoorbeeld met een ping, staat in de handleiding die weer op de Alcatel CD staat.

Bij mij werkte de reset met de knop achterop namelijk ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Beaves op 19-10-2003 00:17 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de alcatel site gekeken en heb daar informatie gevonden over het resetten van het modem. Dit werkt niet, op beide manieren reset het modem niet. Niet door de reset aan de achterkant, dit komt mogelijk doordat het pro is. Niet door het pingtodefaults. en niet door de stroom er af te halen. Als iemand me wil helpen door vanaf ergens te proberen om in het modem te komen, graag. Ik post alleen niet zo graag mijn ip op een forum.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 13:03 ]

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 13:47

Local Host

Het forum is om te leren.

idd een keer uit en aan zetten. Heb het probleem ook weleens gehad. Ik kan bevestigen dat je je instellingen behoud.

Verwijderd

Maurice_: Ik heb liever niet dat je hier zo direct om privé contact vraagt, we zijn tenslotte een online-community en geen datingsite ;)
Het is inderdaad verstandig hier je IP-adres niet te posten, maar vraag voortaan gewoon iemand via MSN/ICQ die je er toch al in hebt staan. Dank voor de aandacht :)

Ik raad je wegens spam-gevoeligheid ook aan je emailadressen even weg te editten :)

Ik heb het net even geprobeerd, en kom uit op de inlogpage van je modem/router. Er is dus inderdaad iets niet goed met je portmaps.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er een mogelijkheid om het modem te resetten want ik krijg het niet voor elkaar. Ik kom op geen enkele manier meer in het modem. Niet via http, ftp of telnet. Ik moet dit modem toch kunnen resetten ??

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing is als volgt:

Het modem moet uitstaan
Open een command-prompt (CMD.EXE in NT, W2K en XP, COMMAND.COM in Win98) scherm.
Met arp-d word de cache van de computer leeggehaald:
C:\WINDOWS>arp -d

Voer het volgende in:
C:\WINDOWS>arp -s 10.0.0.140 01-90-d0-80-01-ff
Het mac adres moet gelijk zijn !!

Om te controleren of je gegevens verwerkt zijn typ arp-a:
C:\WINDOWS>arp -a

Interface: 10.0.0.1 --- 0x4
Internet Address Physical Address Type
10.0.0.140 01-90-d0-80-01-ff static

Blijf continue pingen met ping -t:
C:\WINDOWS>ping 10.0.0.140 -t

Pinging 10.0.0.140 with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

... etc ...

Zet het modem weer aan.
Zodra het modem is gestart zullen we heel even groene lampjes gaan branden, hierna reset deze zichzelf weer en zal deze nogmaals rebooten.
Het pingen kan afgebroken worden met CTRL-C of door het command schermpje te sluiten.
Haal de arp nog even leeg met arp-d:
C:\WINDOWS>arp -d

Nu moet het weer werken. Succes!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 12:52 ]

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Jo Maurice,

Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet op de Server als op mijn Werkstation!!

Weet je zeker dat het niet je eigen Mac adres moet zijn. En 10.0.0.140 moet dat geen 10.0.0.138 zijn??

Ik ben een beetje teleurgesteld ik had heel veel hoop!!! :'(

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Smattie schreef op 06 november 2003 @ 13:31:
Jo Maurice,

Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet op de Server als op mijn Werkstation!!

Weet je zeker dat het niet je eigen Mac adres moet zijn. En 10.0.0.140 moet dat geen 10.0.0.138 zijn??

Ik ben een beetje teleurgesteld ik had heel veel hoop!!! :'(
Ik denk dat ik een BEESD in huis heb ofzo. Hij wil maar niet gekraakt worden _/-\o_

Ps nieuwe URL met betere info: http://www.petri.co.il/al...lcatel_reset_password.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Smattie op 06-11-2003 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb je het verkeerd nagekeken zijn want het moet dit mac adres zijn en niet een andere. Gebruik je een andere dan werkt het idd niet. Probeer even om de rest van je pc's uit te zetten. Maakt volgens mij geen verandering. Maar dit moet werken als het niet werkt voer je iets niet goed uit. Want heb het al op 3 modems uitgevoerd en het werkt bij allemaal.
Pagina: 1