Toon posts:

Wachtwoord Alcatel SpeedTouch modem werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.879 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem: ik heb het SpeedTouch ADSL modem van Alcatel getweakt naar de Pro versie. Dat ging probleemloos. Echter, ik kan met geen mogelijkheid meer via Telnet 10.0.0.138 of Internet Explorer in het modem komen. Het EXPERT wachtwoord werkt niet: "Invalid password, Closing connection, Connection to host lost". De password generator van http://www.bruring.net/alcapass.php werkt blijkbaar niet voor iedereen.

Ik heb in de search het woord Alcatel ingetikt en een uur door de onderwerpen gebladerd maar geen oplossing gevonden. Ook de FAQ kan mij niet verder helpen. Op het forum van de site http://www.weethet.nl wel mensen met precies hetzelfde probleem, maar ook daar geen oplossing. Resetten van het modem blijkt niet te helpen.

Voor alle duidelijkheid: ik kan nog WEL gewoon internetten.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet ook niet met je expert wachtwoord inloggen, maar met het Admin password wat je ooit eens zelf gezet hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ff zoeken naar het topique hierover, daarin zie je de URL staan van een site van of andere universiteit in de VS probeer daar eens je expert password te krijgen...

let wel op dat expert EXPERT moet zijn...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

zwahiel schreef op 10 juni 2003 @ 00:35:
ff zoeken naar het topique hierover, daarin zie je de URL staan van een site van of andere universiteit in de VS probeer daar eens je expert password te krijgen...

let wel op dat expert EXPERT moet zijn...
Hij heb z'n modem al getweaked, dus het expert password is niet het probleem.
Als je aanlogt op http://10.0.0.138 moet je het normale admin password gebruiken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoe het precies met die Alcatel dingen zit, maar als ik mijn Vigor reset, dan is er voor het menu _geen_ wachtwoord... :)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Brahiewahiewa schreef op 10 juni 2003 @ 00:41:
[...]

Hij heb z'n modem al getweaked, dus het expert password is niet het probleem.
Als je aanlogt op http://10.0.0.138 moet je het normale admin password gebruiken.
ow ja... |:(

Probeer eens user als usernaam en als wachtwoord niets...
Of usernaam router werkt ook wel eens...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat er na het tweaken van het modem geen probleem was. Pas na maanden vroeg ie ineens om een wachtwoord, terwijl ik helemaal geen modeminstellingen had aangepast. Zie ook:

http://www.weethet.nl/for...43b8f581114412dbfb7dc9f0d

En ik kan wel eindeloos doorgaan met Alcatel modems met hetzelfde probleem. Zelfs resetten blijkt dus niet te helpen.

Verwijderd

Het is heel simpel: Als je het passwoord niet werkt dan doe je iets verkeerd. Ik acht de kans zeer klein dat door een defect in je modem je password niet meer werkt. Wat er bij jou fout is gegaan is waarschijnlijk het volgende:

Als je dat proggie hebt om je EXPERT password op te vragen moet je op een gegeven moment je VOLLEDIGE identificatie van je modem opgeven. dus: Speedtouch (bla-bla-bla).

Hierbij moet je heel goed opletten of je wel exact intypt wat de indentificatie van je modem is. Waar je met name op moet letten zijn die haakjes. Ik weet niet uit me hoofd of het deze () of die <> andere zijn.

Als je een verkeerde indentificatie opgeeft zal het proggie ook een ander password terug geven.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik me van bewust. Maar ik had het wachtwoord opgeslagen en hij doet het spontaan niet meer van de ene op de andere dag.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

had je je speedtouch ook beveiligd met een ander usernaam wachtwoord? of een def_server ingesteld?

Zo niet, dan kan het voorkomen dat wanneer je bijvoorbeeld een webserver of een webcam of iets dergelijks draait en mensen bekijken dit, dat ze je speedtouch zien...

Je kunt er vanbuiten af naar toe telnetten (als je weet hoe ;) ) en dan via de string je wachtwoord opzoeken...

Zo kun je je wachtwoord wijzigen... Maar je moet je dan vervangen voor iemand anders...

Een kleine hack zou je kunnen zeggen :|

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Premium

Door Premium - Tuesday 10 June 2003 21:40

Het gekke is dat er na het tweaken van het modem geen probleem was. Pas na maanden vroeg ie ineens om een wachtwoord, terwijl ik helemaal geen modeminstellingen had aangepast. Zie ook: Bla Bla Bla

Dat is waar ik heb overal gekeken en gezocht maar er is geen oplossing voor ik heb het zelf ook en de enige oplossing is een nieuwe kopen!!!

(of zoals ik nu doe gewoon bij mijn provider blijven dan hoef je ook niks te veranderen!!!)

• SED
  • Laatst online: 31-10 15:30

SED

Het alcatel modem heeft een vreselijk beveiligingsgat!
Kijk bijv eens hier:
http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/alcatel-bugs.html

Je kunt ook inloggen met je EXPERT naam ( let op de hoofdletters) en je expert wachtwoord als password, 123456 o.i.d in het schermpje in je browser.

Ben je het expert password kwijt dan kun je dat makkelijk terughalen via de bekende weg die ook in bovenstaande link is aangegeven!

Zorg er vervolgens voor dat je speedtouch gepatched wordt zodat men niet meer aan de wankant kan beheren.

Copyright and left by SED...

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Neo_007 schreef op 12 juni 2003 @ 16:33:
Premium

Door Premium - Tuesday 10 June 2003 21:40

Het gekke is dat er na het tweaken van het modem geen probleem was. Pas na maanden vroeg ie ineens om een wachtwoord, terwijl ik helemaal geen modeminstellingen had aangepast. Zie ook: Bla Bla Bla

Dat is waar ik heb overal gekeken en gezocht maar er is geen oplossing voor ik heb het zelf ook en de enige oplossing is een nieuwe kopen!!!

(of zoals ik nu doe gewoon bij mijn provider blijven dan hoef je ook niks te veranderen!!!)
jawel, je moet dus even op zoek gaan naar de datasheets van de SpeedTouch Home... en de electro diagrammen...

Op die manier kun je zien hoe je het NVRAM flashed... daarin staan namelijk alle instellingen die jij opgeslagen hebt... Zie 't maar 't zelfde als een BIOS flashen voor het password...

Clear CMOS, wordt nu clear NVRAM...

ff zoeken naar de schema's chippies verglijken en waarschijnlijk zal er dan een mogelijkheid tevoorschijn komen...

• Smattie
Jullie kunnen allermaal hoog en laag springen dat jullie het weten, maar het kan NIET!!!

Ik heb echt alles al geprobeerd en als iemand zegt dat het wel kan mag ie me mailen en modem komen maken. :(

• Smattie
Heeft niemand meer een reactie hierop??? Ja en een oplossing natuurlijk!!!

• ZroBioNe
  • Niet online
Inloggen via telnet. Switch naar EXPERT mode.
Type dan:
code:
1
2
3
4
system
clearpassword
save
exit

En sluit je telnet sessie..

• Smattie
ZroBioNe schreef op 16 juni 2003 @ 13:18:
Inloggen via telnet. Switch naar EXPERT mode.
Type dan:
code:
1
2
3
4
system
clearpassword
save
exit

En sluit je telnet sessie..
Dat is het nou juist als ik maar kon inloggen!!

Maar als ik al EXPERT invoer krijg ik meteen wachtwoord dus dit gaat ook niet lukken. :Z

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38

Jimbolino

troep.com

Neo_007 schreef op 16 juni 2003 @ 15:23:
[...]

Maar als ik al EXPERT invoer krijg ik meteen wachtwoord dus dit gaat ook niet lukken. :Z
en als je daar je expert wachtwoord invult ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• drecaise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-11 08:38
ik kan me herrineren dat met versie x van de software het inloggen niet meer dmv expert maar door middel van een andere string gebeurde. Kan dit het zijn of weet je hiervan al dat het dit niet is? (Anders kijk ik vanavond even thuis voor je naar dat documentje waar die dingen in staan)

pizzaguys get all the pussy

• ZroBioNe
  • Niet online
Neo_007 schreef op 16 juni 2003 @ 15:23:
[...]

Als je inlogt vraagt ie eerst om een username. Vul daar EXPERT in.
Daarna krijg je een prompt voor een password. Daar vul je je expert password in die je verkregen hebt met dat script. dan moet ie werken

• SED
  • Laatst online: 31-10 15:30

SED

Neo_007 schreef op 13 June 2003 @ 13:44:
Jullie kunnen allermaal hoog en laag springen dat jullie het weten, maar het kan NIET!!!

Ik heb echt alles al geprobeerd en als iemand zegt dat het wel kan mag ie me mailen en modem komen maken. :(
Zet hier je ipnummer neer ( is wel af te raden) en via de wankant kun je met expert wachtwoord zo binnen. LEES die link nu eens en kom dan even terug!

Copyright and left by SED...

• Smattie
SED ik snap jou niet helemaal???

en ZroBioNe dat werkt ook niet al geprobeerd!!!

en drecaise heb je dat documentje al gevonden???

en Jimbolino Lees het begin van de Topic kan dus niet!!!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Neo_007 schreef op 16 June 2003 @ 21:16:
SED ik snap jou niet helemaal???

en ZroBioNe dat werkt ook niet al geprobeerd!!!

en drecaise heb je dat documentje al gevonden???

en Jimbolino Lees het begin van de Topic kan dus niet!!!
Sjeez wat ben je een ongelovelijke jankerd, zeg! Als ik in Google zoek op "Alcatel Speedtouch" +password dan vind ik op de eerste pagina meteen: http://www.petri.co.il/alcatel_reset_password.htm Daar staan keurig drie methodes om een vergeten password te resetten letter voor letter voor je uitgespeld. Kan het eenvoudiger?

Flame is intended, BTW

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• drecaise
  • Laatst online: 01-11 08:38
Dit is wat ik aangetekend had: I.p.v. “EXPERT” moet je nu “td” <enter> “prompt” <enter> typen om in te loggen op je modem (vanaf firmware version 2.70)

Ik had al > 2.70 dus ik had het bij het upgraden al nodig. Maar goed, ik begrijp dat er mogelijkheden te over zijn om een vergeten ww te resetten...

pizzaguys get all the pussy

• Smattie
""Brahiewahiewa"" vriend doe eens even normaal man er zijn mensen die het snappen en er zijn mensen die het niet snappen. En als jij er niet tegen kan dat stel ik voor dat niet meer moet gaan Posten. Maar in ieder geval bedankt voor de URL ik denk niet dat het helpt maar we zien het wel!!!

• Smattie
""Brahiewahiewa"" jij moet deze topic maar eens goed lezen jongen en deze internet site!! (http://www.petri.co.il/alcatel_reset_password.htm) Dat is juist mijn probleem ik kom niet in http://10.0.0.138. Dus ik kan ook niet mijn password resetten!!

• Osiris
  • Niet online
Neo_007 schreef op 17 juni 2003 @ 08:06:
""Brahiewahiewa"" jij moet deze topic maar eens goed lezen jongen en deze internet site!! (http://www.petri.co.il/alcatel_reset_password.htm) Dat is juist mijn probleem ik kom niet in http://10.0.0.138. Dus ik kan ook niet mijn password resetten!!
Dan moet je eens gaan kijken of je LAN nog wel goed werkt etc... (subnets ed)... Of probeer em eens te pingen ofzo :)

En doe beide ff rustig aan oid ;)

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Neo_007 schreef op 17 June 2003 @ 08:06:
En kun je wel pingen naar 10.0.0.138?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

ja dat kan ie, ik heb t zelfde probleem dus..
je kan connecten, moden vraagt om pass en verbreekt de verbinding

Ik heb hem hier aan de praat gekregen(heb net ff gekloot hijs nu weer pro :));

eerst naar http://10.0.0.138 gaan
dan met EXPERT en die login string die je op die site krijgt inloggen (dit lukte in 1x hier)
ga dan naar upgrade en switch de passive met de active, als dat gedaan is ga dan naar telnet, 10.0.0.138
User: EXPERT
Pass: die string dus(10 cijferig)
en toen was ik erin, hij disconnect nu niet meer. Ik hoop dat dit bij jou ook lukt :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 12:21 ]

• Smattie
Ja ik kan wel Pingen!!! Internetten kan ook maar in mijn modem komen ho maar :'(

En nee ik heb hetzelfde nog een keer gedaan wat jij zei maar het mag niet baten!!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11 11:03

RUFFNECK

Poentje

Neo_007 schreef op 17 June 2003 @ 13:25:
Ja ik kan wel Pingen!!! Internetten kan ook maar in mijn modem komen ho maar :'(

En nee ik heb hetzelfde nog een keer gedaan wat jij zei maar het mag niet baten!!
Doe je wel iets goed met die password generator? Ik had een tijdje ook het probleem dat ik maar niet in kon komen, bleek dat ik al die tijd iets teveel of te weinig in de string zette, denk maar aan aanhalingstekens, spaties e.d. Ik kreeg dan wel een pass, maar was natuurlijk niet de juiste.

Verwijderd

RUFFNECK schreef op 17 June 2003 @ 13:28:
[...]

Doe je wel iets goed met die password generator? Ik had een tijdje ook het probleem dat ik maar niet in kon komen, bleek dat ik al die tijd iets teveel of te weinig in de string zette, denk maar aan aanhalingstekens, spaties e.d. Ik kreeg dan wel een pass, maar was natuurlijk niet de juiste.
het moet als volgt zijn:
'SpeedTouch (00-00-00-00-00-00)' met ' erbij dus (vul tussen de haakjes je eige string in (duh:P))

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Neo_007 ; kun je e3ven iets dimmen aub :?

Er zijn hier mensen die zich suf lopen te zoeken op google voor jouw, het enige wat je reply is "werkt niet!!!!!" (let op het veelvuldig , onnodig gebruik van uitroeptekens).

Heb je nou wel of niet de keiharde password reset geprobeerd (dus niet die van de diverse fora, maar die je hier worden aangedragen).

Iedereen weer liev, en voer die klote eendjes ofzo 8)7

Tijd voor een nieuwe sig..

• Smattie
Dit kreeg ik eruit en dan werkt niet.

Je hebt de volgende challenging string op gegeven: SpeedTouch (00-90-D0-21-CD-59)
Het expert wachtwoord is: 1306097418

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Neo_007 schreef op 17 June 2003 @ 23:42:

Je hebt de volgende challenging string op gegeven: SpeedTouch (00-90-D0-21-CD-59)
Je moet et met de aanhalingstekens doen tog ' en '

• Smattie
quote: Je moet et met de aanhalingstekens doen tog ' en '

Moet ik hier nog op gaan antwoorden. Dom antwoord RUFFNECK

[ Voor 9% gewijzigd door Smattie op 18-06-2003 22:33 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Neo_007 schreef op 18 June 2003 @ 22:33:

Euhh, je moet zo te zien inderdaad die quotes erbij tikken :? never mind, de uitkomst is hetzelfde.... |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Spider.007 op 18-06-2003 22:39 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Neo_007 schreef op 17 June 2003 @ 23:42:

Ook niet als je eerst via je browser passive en active wisselt?

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Neo_007 schreef op 18 June 2003 @ 22:33:

Sorry hoor slimmerik, maar zoals ik al eerder aangaf, bij mij verschilde het wachtwoord als je quotes wegliet. :O Suc6 verder...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38

Jimbolino

troep.com

volgens mij is gewoon de reset knop van je modem kapot, voor zover ik weet werkt die gewoon altijd, en ga je gewoon terug naar de fabrieksinstellingen daarmee

dus, trek alle stekkers nog een keer los, probeer de reset een paar keer (ook 10 sec) en anders schroef die kast open en kijk of de resetknop niet gewoon kapot is...

offtopic:
RUFFNECK: leuke sig. http://mij.mine.nu/oldindex.html

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Smattie
Jimbolino schreef op 18 June 2003 @ 23:40:
volgens mij is gewoon de reset knop van je modem kapot, voor zover ik weet werkt die gewoon altijd, en ga je gewoon terug naar de fabrieksinstellingen daarmee

dus, trek alle stekkers nog een keer los, probeer de reset een paar keer (ook 10 sec) en anders schroef die kast open en kijk of de resetknop niet gewoon kapot is...

offtopic:
RUFFNECK: leuke sig. http://mij.mine.nu/oldindex.html
Weet je dat heel zeker dat ie dan naar zijn normale mode gaat. Ik dacht alleen geheel leeg zoals je hem gehackt hebt of heb ik dat nou verkeerd??

De stekkers lost trekken en resseten werkt ook niet ja of als iemand het zeker weet dan is inderdaad het knoppie kapot.

[ Voor 9% gewijzigd door Smattie op 19-06-2003 08:34 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Neo_007 schreef op 18 juni 2003 @ 22:33:

Voor de 2e keer, JIJ hebt een probleem jah. Andere proberen jouw hier te helpen.
Nog een keer zulke achterlijke replys, en je topic is exit + een OW.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Smattie
Sorry hoor dat ik hier op in ga maar ik zie er maar 1.

• Smattie
Ik heb het probleem gevonden, maar oplossen is duur!!

http://www.weethet.nl/for...ex.php?act=ST&f=10&t=1015

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dikke bullsjit. Als je het originele artikel begrijpt dan weet je dat alleen je provider (KPN/MxStream) toegang kan krijgen tot je modem. De UDP-bounce techniek die beschreven staat, vereist dat je op je lan een host hebt staan die Echo service draait. Bijna geen enkele Windows machine doet dat, dus de kans is minimaal dat je modem op die manier gehackt is.

BTW heb je nou al eens de "ping to defaults" geprobeerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:03

mphilipp

Romanes eunt domus

(jarig!)
Als het enige troost is: ik heb hier een Alcatel liggen die exact hetzelfde heeft als die van jou, Neo. En iedereen die dingen roepen over Expert wachtwoorden: roep eens iets dat je zelf hebt uitgetest of lees de topic goed door, want het gaat gewoon niet.
Ik heb 'm naast mijn eigen Alcatel gehad en sowies lukt inloggen met het expert verhaal helemaal niet. Misschien alleen vanaf een bepaalde fw versie, maar bij die van mij niet. Het expert wachtwoord kan ik alleen gebruiken om naar de expert mode te switchen, verder niet. Ik heb het ook allemaal op mijn 'gezonde' Alcatel uitgetest met geteste expert mode wachtwoorden enzo.

De 'locked' Alcatel is niet van mij, maar van de zaak. Mijn eigen Alcatel heb ik al weggedaan en nu heb ik een Draytek. Ik had er netjes een wachtwoord op gezet. Die van de zaak had dat niet (100%) en nu staat ie ineens op slot. Ik denk dus dat er iemand vanaf internet leuk is geweest en het ding op slot heeft gedraaid.
En die drie manieren om het wachtwoord te resetten werken ook niet. Heel erg vaag. Je zou een echte harde reset moeten kunnen uitvoeren op het ding om 'm echt helemaal 'like a virgin' te maken. Maar daar heb ik niets over kunnen vinden... Ik denk dat je 'm kunt wegkiepen... :-(

[edit]
dikke bullshit of niet: ik daag iedereen uit om bij mij langs te komen om de Alcatel te unlocken. Wie het lukt mag 'm hebben...

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 26-06-2003 01:17 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

(jarig!)
Brahiewahiewa schreef op 26 juni 2003 @ 00:36:
[...]
De UDP-bounce techniek die beschreven staat, vereist dat je op je lan een host hebt staan die Echo service draait. Bijna geen enkele Windows machine doet dat, dus de kans is minimaal dat je modem op die manier gehackt is.
Dus het is niet onmogelijk... Hoe kun je nu zeggen dat het niet kan omdat het niet standaard is dat er een echo service op een windows machine draait? Is Windows het enige OS tegenwoordig? En wat als iemand nu eens de 'TCP/IP tools' (of hoe ze dat ook noemen bij Mickey) heeft geïnstalleerd? Volgens mij staan daar van die dingens als echo en tod bij. Het is nu ook weer niet zo dat er duizenden Alcatels op slot staan, maar juist een enkeling. Misschien dat juist die mensen de loterij gewonnen hebben door a)geen wachtwoord in te stellen en b)die echo service (bewust of onbewust) te draaien.
Zeg nooit nooit totdat je het zelf hebt geconstateerd...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

mphilipp schreef op 26 June 2003 @ 01:22:
[...]

Dus het is niet onmogelijk... Hoe kun je nu zeggen dat het niet kan omdat het niet standaard is dat er een echo service op een windows machine draait? Is Windows het enige OS tegenwoordig? En wat als iemand nu eens de 'TCP/IP tools' (of hoe ze dat ook noemen bij Microsoft) heeft geïnstalleerd? Volgens mij staan daar van die dingens als echo en tod bij. Het is nu ook weer niet zo dat er duizenden Alcatels op slot staan, maar juist een enkeling. Misschien dat juist die mensen de loterij gewonnen hebben door a)geen wachtwoord in te stellen en b)die echo service (bewust of onbewust) te draaien.
Zeg nooit nooit totdat je het zelf hebt geconstateerd...
Als je nou goed leest, zie je dat ik ook helemaal geen "nooit" zeg. Ik zeg dat de kans minimaal is.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

(jarig!)
Brahiewahiewa schreef op 26 juni 2003 @ 01:46:
[...]
Als je nou goed leest, zie je dat ik ook helemaal geen "nooit" zeg. Ik zeg dat de kans minimaal is.
Ik kan lezen (duh!), maar je begint je verhaal met 'dikke bullshit!' en dat suggereert dat je het toch eigenlijk wel uitsluit. Vandaar mijn opmerkingen dus...

• Smattie
mphilipp schreef op 26 June 2003 @ 01:06:
Als het enige troost is: ik heb hier een Alcatel liggen die exact hetzelfde heeft als die van jou, Neo. En iedereen die dingen roepen over Expert wachtwoorden: roep eens iets dat je zelf hebt uitgetest of lees de topic goed door, want het gaat gewoon niet.
Ik heb 'm naast mijn eigen Alcatel gehad en sowies lukt inloggen met het expert verhaal helemaal niet. Misschien alleen vanaf een bepaalde fw versie, maar bij die van mij niet. Het expert wachtwoord kan ik alleen gebruiken om naar de expert mode te switchen, verder niet. Ik heb het ook allemaal op mijn 'gezonde' Alcatel uitgetest met geteste expert mode wachtwoorden enzo.

De 'locked' Alcatel is niet van mij, maar van de zaak. Mijn eigen Alcatel heb ik al weggedaan en nu heb ik een Draytek. Ik had er netjes een wachtwoord op gezet. Die van de zaak had dat niet (100%) en nu staat ie ineens op slot. Ik denk dus dat er iemand vanaf internet leuk is geweest en het ding op slot heeft gedraaid.
En die drie manieren om het wachtwoord te resetten werken ook niet. Heel erg vaag. Je zou een echte harde reset moeten kunnen uitvoeren op het ding om 'm echt helemaal 'like a virgin' te maken. Maar daar heb ik niets over kunnen vinden... Ik denk dat je 'm kunt wegkiepen... :-(

[edit]
dikke bullshit of niet: ik daag iedereen uit om bij mij langs te komen om de Alcatel te unlocken. Wie het lukt mag 'm hebben...
Dank je dat ik ook een keer een medemens heb die mij snapt en gelooft!!! Heerlijk maar inderdaad er zit denk ik niks anders op dan een nieuwe kopen.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-10 14:36
Zit er geen intern batterijtje in dat je ff kunt kortsluiten?
Ik weet niet hoe het met die dingen zit precies maar de meeste zulke apparaten hebben ergens een batterijtje die het nvram geheugen behoudt.
De alcatel st home, pro enz. zijn allemaal hetzelfde (zelfde print, verschillende apparaten aan die print) dus eigenlijk zou het kunnen dat de standaard instellingen of van de home behouden zijn of van de pro.
Wat je kunt doen is een complete reset (resetknopje), of een ping-to-default doen (heb je die al uitgeprobeerd?).
Verder: een password generator (Brutus) erop zetten en een nachtje laten draaien.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Smattie
Guru Evi schreef op 26 juni 2003 @ 20:37:
Zit er geen intern batterijtje in dat je ff kunt kortsluiten?
Ik weet niet hoe het met die dingen zit precies maar de meeste zulke apparaten hebben ergens een batterijtje die het nvram geheugen behoudt.
De alcatel st home, pro enz. zijn allemaal hetzelfde (zelfde print, verschillende apparaten aan die print) dus eigenlijk zou het kunnen dat de standaard instellingen of van de home behouden zijn of van de pro.
Wat je kunt doen is een complete reset (resetknopje), of een ping-to-default doen (heb je die al uitgeprobeerd?).
Verder: een password generator (Brutus) erop zetten en een nachtje laten draaien.
Waar kan ik die "Brutus" van daan halen heb je een URL voor me???

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

gewoon zoeken op brute force oid, denk niet dat ze het op GOT op prijs stellen als je met hacker tools gaat lopen strooien.

MechWarrior || Monsters Game

• Osiris
  • Niet online
GambitRS schreef op 28 June 2003 @ 13:34:
gewoon zoeken op brute force oid, denk niet dat ze het op GOT op prijs stellen als je met hacker tools gaat lopen strooien.
Mjah, zelfs requests zijn not-done ;) :)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zijn hier een paar mensen Oostindisch doof of zo. Alle aangedragen oplossingen die ook op andere sites zijn te lezen werken NIET. Die heb ik al tig keer geprobeerd. Ik loof een prijs van 100 euro uit voor degene die dit probleem oplost.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Smattie
Is iemand er al uit of is er al een oplossing ergens gevonden voor dit probleem???

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-10 11:30
Okej, wij hadden hier precies hetzelfde probleem.

En we hebben het opgelost!!!

puur geluk, we hadden alle oude ini files via ftp opgeslagen, toen er nog oude firmware in zat.

Daarin stond een system.ini file met een wachtwoord erin

Misschien werkt datzelfde wachtwoord ook bij jullie
login: EXPERT
paswoord: 22sle99

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

Hebben ze wel opgelost inmiddels gok ik ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.