[audio] 5 bronnen, 2 uitvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op mijn kamer het volgende waar geluid uitkomt:

* Pc (nforce2 geluidskaart)
* Dvd speler (nu nog 2 kanaals geluid, binnenkort alst goed is de Kiss DP-450 met 5.1 geluid)
* Gamecube (2 kanaals)
* Sateliet-receiver (2 kanaals)
* video-recorder (2 kanaals)

Voor de rest nog een Nintendo64 en een TV, maar die tellen niet mee voor het onderstaande :) De Nintendo64 ziet grijs van het stof, en de TV zit geen geluidsuitgang op, niet dat uitmaakt want ik kijk alleen TV via sateliet, video-recorder of dvd spelr.

Daarnaast heb ik nog:
* 5.1 geluids-pc-boxen (Trust, heel shit, maar word vernieuwd)
* Philips SBC HP890 stereo koptelefoon (zo'n groot ding :P)
* 2 boxen die bij stereo zaten

Van het 5.1 set wil ik gewoon de 2 rear boxen vervangen door de 2 stereo-boxen (2 x 45 watt (Alle boxen moet namelijk vervangen worden hè ;) )

Nu wil ik graag iets hebben dat ik van de 5 geluidsbronnen er 1 kan selecteren, en dan ook kan kiezen tussen boxen en koptelefoon.

Dus dat ik bijvoorbeeld kan kiezen: Ik wil nu mijn pc geluid beluisteren, via de koptelefoon. Ik hoef maar 1 ding tegelijk, dus ik hoef niet bijvoorbeeld pc via boxen, en dvd via koptelefoon tegelijk.

Ik wil wel dat het 5.1 geluid word behouden, dat is echt een MUST..

Mijn budget is zo'n 200 euro.

Bij
Ik heb al een tijdje zitten kijken naar versterkers, maar naar mijn denken hoef ik toch geen versterker te hebben, het geluid hoeft toch niet versterkt te worden? Of moet ik voor iets degelijks wel persé een versterker cq receiver hebben?

Stereotoren bepaalde receivers als deze zitten 5 video in's en 2 uit, en kost zo'n 300 euro, dan lijkt mij toch wel dat iets dergelijks wat ik wil voor een redelijke prijs te koop is?

Zelf zat ik al een beetje te denken aan deze, maar dan zit er ook weer dat video in en out op, en dan heb ik zoiets van: voor dat geld wat ik daarvoor (video in/uit) uitgeef, heb ik liever wat extra kwaliteit kwa geluid ed, niet dan? :)

Ik heb ook nog wel een stereo, maar daar zit volgens mij alleen een koptelefoon-uitgang op, maar stel ik koop een receiver dan heb ik die toch niet meer nodig, aangezien ik cd en bandjes toch niet meer gebruik..

En wat ik me nu bedenk: Het zou wel leuk zijn als ik makkelijk mijn mp3 speler erop aan kan sluiten :)

Afstandbediening is niet noodzakelijk, maar wel heel handig :)

Ik ben verder geen audio-freak, dus niet alles hoeft super te zijn :)

En voor de mensen die denken dat ik niet heb gezocht >> Ik heb wel degelijk gezocht, maar de ene had bijv wel 5 audio ingangen, maar maar 1 uitgang, de ander weer precies andersom, de ander wel genoeg in en uitgangen, maar ondersteunde de 5.1 niet enz...

Alvast bedankt!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
voorzichtig schopje O+

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Nog een x een schopje...

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Tjah ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Ik dacht dat in de nieuwe conrad catalogus wel zoiets stond om dat kant en klaar te doen.
Als je die catalogus niet hebt, kun je volgens mij ook nog op de site terecht.

Ohja, dit is dacht ik al veel vaker voorgekomen, gebruik de search eens zou ik zeggen, ik weet echter niet of dat toen ook met 5.1 was :?.

[ Voor 26% gewijzigd door GeforceDDQ op 18-10-2003 23:05 ]

301SQN

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

talin

ES-MA

is dit mischien wat ?

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/EB/EBFFD03E75B0DA00E10000000A010252.JPG

AV-OMSCHAKELAAR AVC-5
24,95 EUR

komt van www.conrad.nl af

[ Voor 12% gewijzigd door talin op 18-10-2003 23:11 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

dit heb je nodig :+ :P

Nee serious, met een klein mixertje zou je goed geholpen zijn. :) (mits genoeg bussen om 5.1 te halen)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 23:19 ]

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
talin schreef op 18 oktober 2003 @ 23:10:
is dit mischien wat ?

[afbeelding]

AV-OMSCHAKELAAR AVC-5
24,95 EUR

komt van www.conrad.nl af
Staan geen specs bij maar ziet dr niet echt uit dat het 5.1 ondersteund he..

En de boxen zijn nu 3 x jackplug, die gaan naar de subwoofer, en de subwoofer heeft 5 x zo'n aansluiting als die je op dat apparaatje van jou ziet zitten (weet de naam daar niet van) naar de speakers toe.. Ipv die 3 jackplugs kan ik volgens mij ook een tulp plug aansluiten.

De koptelefoon is (uiteraard) ook gewoon jackplug, en zit een verguld verloopje in naar zo'n grotere variant.

Van de apparaten die geluid moeten leveren is alleen de pc dus 3 x jackplug, maar dat valt te fixen naar die andere aansluitingen (Waarvan ik de naam dus niet weet)..

Ik ga nu direct kijken naar een mixer..

Wellicht iemand suggesties vast naar een mixertje??

edit: enne, XenoDaSouljah: wat bedoel jij precies met "bussen"? het aantal kanalen waarscheinlijk? Is het ook zo dat als ik het volgende heb:

pc >> 5.1 >> 3 kanalen
gamecube >> stereo >> 1 kanaal
dvd speler >> binnenkort 5.1 dvd speler >> 3 kanalen
sateliet receiver >> stereo >> 1 kanaal
videorecorder >> stereo >> 1 kanaal

moet ik dan dus 9 kanalen hebben naar binnen toe en 4 naar buiten (3 voor 5.1 set, en 1 voor koptelefoon) of hoe werkt dat?

Volgens mij word het dan errug duur..

[ Voor 21% gewijzigd door wdekreij op 18-10-2003 23:30 ]

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Ik kan geen geschikte mixer vinden die aan mijn eisen voldoet (en dus ook de prijs)...

Weet iemand er wel een, of weet iemand een andere oplossing? Receiver of Versterker kan natuurlijk ook..

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Mijn oog is nu gevallen op de JVC RX-5030, te zien op http://www.jvc.nl/product.php?id=RX-5030V&catid=23 en tevens wat info beschikbaar op: http://www.kieskeurig.nl/...arch1/Philips%20FR740.htm

Volgens mij kan ik hierop doen wat ik wil doen (zie startpost), of heb ik het dan mis?

Hij kost bij budgetwinkel nog geen 200 eur0's dus das goed te doen dacht ik zo..

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
*schopje*

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
en opnieuw een kick..

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Je sluit een versterker uit.
Dan heeft Talin toch het juiste aangegeven: dit toestel gebruik je voor alle stereobronnen, en dat stuurt uit op je 2 speakers.
Je 5.1 speakers sluit je aan op je enige 5.1 bron: je PC. (Speel DVD's dan maar af op je PC :) )

eagle

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
MM sorry ik snap niet precies wat je bedoeld..

Als een versterker 5.1 ondersteunt, dan ondersteunt ie toch ook gewoon stereo? En dat ie die stereo gewoon over alle boxen heengooid (of iig front left+right en rear left +rigt)

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
wdekreij schreef op 22 October 2003 @ 22:25:
MM sorry ik snap niet precies wat je bedoeld..

Als een versterker 5.1 ondersteunt, dan ondersteunt ie toch ook gewoon stereo? En dat ie die stereo gewoon over alle boxen heengooid (of iig front left+right en rear left +rigt)
lijkt erop dat het bijna alleen mijn eigen berichten zijn die in dit topic staan, maar ik blijf hem iedere avond omhoog kicken als het nodig is >:)

De aanhouder wint :>

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
moest alles nou via de pc kunnen lopen?

dan zou je kunnen denken aan een soundkaart met multi-in/out.. hoewel die probably geen 5.1 ondersteunen (in/out.. out vast wel..)

maja, dan ga je in de profi soundkaart hoek zitten.

Terratec, M-Audio (audiophiles), RME Hammerfall...... duur duur :)

Hoewel terratec en M-Audio met wat modelletjes wellicht wel in je budget passen

(www.thomann.de voor redelijk cheapo webshop, tikkeltje lastig navigeren, maar je bent vast oud en wijs genoeg om daar uit te komen hoe die site werkt ^_^ )

En anders, tja, mixertje/mengpaneeltje, hmm? 8)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Een mengpaneel gaat niet werken omdat die niet 5.1 zijn.

Wat je zoekt is gewoon een 5.1 versterker. Je PC en Kiss kan je dan digitaal/optisch aansluiten en de andere bronnen kan je gewoon analoog aansluiten.

Met 200 euro moet je misschien toch denken aan een tweedehandsje, voor dat geld heb je echt geen fatsoenlijke 5.1 versterker of je moet een merk nemen zoals Koda oid.

Als je iets tweedehands koopt, zorg altijd dat je het apparaat even werkend gezien hebt en betaal nooit iets vooruit. :)
Ook geen dingen via de post laten komen want TPG-post had beter een destructiebedrijf kunnen zijn, die gooien en smijten nogal veel.

off topic
lijkt erop dat het bijna alleen mijn eigen berichten zijn die in dit topic staan, maar ik blijf hem iedere avond omhoog kicken als het nodig is >:)
Wacht maar tot een Modje jou gaat kicken. :P

[ Voor 16% gewijzigd door -=bas=- op 24-10-2003 16:47 ]

Senile! Senile Oekaki

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
_bas_ schreef op 24 October 2003 @ 16:45:
Een mengpaneel gaat niet werken omdat die niet 5.1 zijn.

Wat je zoekt is gewoon een 5.1 versterker. Je PC en Kiss kan je dan digitaal/optisch aansluiten en de andere bronnen kan je gewoon analoog aansluiten.

Met 200 euro moet je misschien toch denken aan een tweedehandsje, voor dat geld heb je echt geen fatsoenlijke 5.1 versterker of je moet een merk nemen zoals Koda oid.

Als je iets tweedehands koopt, zorg altijd dat je het apparaat even werkend gezien hebt en betaal nooit iets vooruit. :)
Ook geen dingen via de post laten komen want TPG-post had beter een destructiebedrijf kunnen zijn, die gooien en smijten nogal veel.
Deze http://www.jvc.nl/product.php?id=RX-5030V&catid=23 zoals eerder vernoemt, voldoet die aan mijn eisen (zover ik weet wel, maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie en dat ik er dan vrijwel niets aan heb..)?!?

offtopic:
Ik wacht steeds 24 uur met kicken hè ;)
Pagina: 1