Toon posts:

Asus P4P800-VM kan HD/CDROM niet detecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Asus P4P800VM & HD's Detecteren

Ik heb eindelijk mijn nieuwe hardware gekocht!

(Asus P4P800-VM
P4 2,4 Ghz, 800fbs
512MB DIMMDDR Kingston)

En zit nu met een probleem,
Het moederbord/bios detecteerd mijn Harde Schijf niet, maar naast dat, ook mijn CD-Rom niet.

Het gaat hier om een;
Seagate Barricuda 40Gb 7200rpm IDE
en een
LiteOn 52x CDROM

Hoe kan ik, (heb de handleiding meerdere malen gelezen, en op www.asus.com staat ook niet, en Google, zegt niets, omdat het moederbord vrij nieuw is) mijn HD's laten detecteren?

PRI IDE - HD
SEC IDE - CDROM + HDBrackett (kan niet anders!!!!!!!)

In de bios heb ik de IDE Config staan op:
Onboard ID Opr. Mode - Enhanced Mode
Enhanced Mode Suppport On - P-ATA + S-ATA
IDE Detect Time Out (Sec) - 35 (is Max)

De rest van de instelling, voor de controllers staan allemaal op AUTO

Please help me... word er naar 1,5 dag knettergek van!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En hoe staan de jumpers?

Want verder is er niet eng/vreemds aan dit mobo hoor. Geen handleiding nodig wat betreft de IDE.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de jumpers op de HD op Master staan, en de CDRom op Slave, heb niets aan de oude configiruatie qua HD/CDRom veranderd van het oude systeem

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Opslagmedia en I/O controller kwesties horen logischerwijs in Opslagmedia & I/O Controllers :)

PMG > OM

Terugkomend op het probleem: zitten de kabels 100% zeker weten goed? De blauwe connector moet op het mobo zitten. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle kabels al minimaal 4x gecontrolleerd, ik heb zelfs de handleiding er nog eens bijgepakt, om te kijken of ik geen jumper ofzo had moeten verplaatsen.

De blauwe connector, zit in het blauwe slot op het moederbord (dus de PRI IDE)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles nog eens doorgekeken, ook de FAQ, en gekeken of alles volgens de FAQ wel klopte, maar helaas, hij vind nog steeds mijn HD nog mijn CDROM niet, zwaar klote, om het ff plat te zeggen...

Wat kan er hier fout zijn? Want de HD, en CDROM hebben met dezelfde wijzingen wel op mijn oude PC gewerkt...

Bekend probleem?

*ik ga zometeen ff proberen met de Seagate diskette om mijn HD te vinden*

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Seagate DiskWizard en SeaTools nu gebruikt, en kom er niet uit, hij vind maar geen HD, ik heb de instellingen in de BIOS nog eens veranderd, want wie weet of het werkt, ook geen resultaat, nog maals de handleiding erbij, kast voor me neus, geen jumper verkeerd, niets...

Alles zit goed aangesloten, HD's werken wel in een andere PC, I DON'T GET IT!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:10
Uh, probeer eens alleen de HDD op de master aansluiting te zetten en dan CS (cable select). En anders alleen die hdd op master.
Blijft ie wel heel lang hangen op detecting? Of schiet ie daar zo voorbij??

Kijk ook even hier
worden een aantal intressante opmerkingen gemaakt mbt IDE en HDD'a aansluiten.

[ Voor 32% gewijzigd door wmeester op 17-10-2003 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op master doet ie niets
Op CS doet ie niets
Zonder SECIDE doet ie niets

En springen, nee... het duurt zwaar lang, en dan meld ie opeens dat er geen CDROM is gevonden, en dan geeft ie een melding dat ik een geldig boot device moet gebruiken

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:10
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 14:56:
Op master doet ie niets
Op CS doet ie niets
Zonder SECIDE doet ie niets

En springen, nee... het duurt zwaar lang, en dan meld ie opeens dat er geen CDROM is gevonden, en dan geeft ie een melding dat ik een geldig boot device moet gebruiken
HEEL raar. Misschien toch wat mis met het MB. Kan zo snel niet meer andere dingen verzinnen. (dubbelcheck)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat er niets mis met dat MB is... heeft me verdomme te veel geld gekost, en ben blij dat ik eindelijk van die P2 233Mhz af ben...

Ik zal nogmaals alles checken, en ... ja

Verwijderd

Topicstarter
het is heel raar...

Als ik de CDROM en Bracket de-connect, van de SEC IDE controller, vind hij me HD zonder probleem... maar zodra ik de CDROM weer aansluit vind hij de HD niet meer...

What can be to problem?

Verwijderd

Topicstarter
Alles aangesloten op de PRE IDE (dus HD en CDROM) krijg nu alleen nog iets vaags...

Mijn BIOS toont de CDROM, maar als ik een bootflop gebruik, om hem te starten voor installatie, zegt ie NO DRIVES INSTALLED, dus vind ie geen CDROM

Ook, vertikt ie het om mijn Patities te verwijderen/varanderen
Pagina: 1