Toon posts:

[C# + Javascript] menu voor content*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een javascriptmenu bovenaan mijn pagina.
Wanneer ik deze uitklap en er staat een dropdownlist in mijn content
dan komt mijn menu achter de dropdownlist te liggen zodat ik mijn menu niet kan lezen.

Ik heb op i-net gezocht maar niks gevonden, en zelfs programma's (zoals girotel van de postbank) gevonden die hetzelfde probleem hebben. Dus ik vraag me af of er uberhaubt een oplossing voor is.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee gehad?

[edit: javascriptmenu i.p.v. javamenu]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 14:32 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Je bedoeld een Javascript menu?
Javascript en client related dingen horen niet in P&W thuis, maar in W&G.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 16 oktober 2003 @ 14:31:
Je bedoeld een Javascript menu?
Javascript en client related dingen horen niet in P&W thuis, maar in W&G.
Dat vermoeden ik al, ik verwachtte echter dat dit topic toch hier hoorde omdat dit optreed i.c.m. C#. Kkan jij dit topic dan misschien verplaatsen of wordt deze dan gesloten?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:58

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Pulldown voor <div> layer, volgorde aan te passen ?

is hetzelfde probleem, de oplossing is om je form elementen die mogelijk onder het menu vallen te 'hidden', eventueel kan je ook werken met het 'clippen' van een element, als je werkelijk enkel de verborgen gedeeltes van een form-element wil verbergen

deze oplossing Verwijderd in "Pulldown voor <div> layer, volgorde aan "
is ook interessant, maar heb hem zelf niet getest

[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 16-10-2003 14:38 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat je dan de verkeerde steekwoorden hebt gebruikt, want dit probleem is algemeen bekend en er is al genoeg over gesproken in W&G. Het heeft verder niets met C# te maken, maar met het feit dat in sommige browsers bepaalde input elementen niet door de browser zelf, maar door het OS gerenderd worden. Deze elementen liggen dan altijd op de voorgrond.
1 van de meest gebruikte oplossing hiervoor is het tijdelijk verbergen van deze elementen bij het uitklappen van een menu.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg de volgende tip, wat het probleem verhelpt:

Maak een DIV

Zet in die DIV een lege IFRAME ter grootte van de DIV minus een beetje vanwege de randen die anders uitsteken

Zet bovenop die IFRAME een nieuwe DIV en plaats daar de content in die in de DIV getoond moet worden.

Maar het lijkt me stug dat je in een iframe een div kan plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 14:57 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 14:57:
Ik kreeg de volgende tip, wat het probleem verhelpt:

Maak een DIV

Zet in die DIV een lege IFRAME ter grootte van de DIV minus een beetje vanwege de randen die anders uitsteken

Zet bovenop die IFRAME een nieuwe DIV en plaats daar de content in die in de DIV getoond moet worden.

Maar het lijkt me stug dat je in een iframe een div kan plaatsen.
Niet in, maar er bovenop dmv absolute positionering - dat zal ws wel werken in recente IE versies, maar of het ook in andere browsers werkt durf ik wel te betwijfelen.

Intentionally left blank

Pagina: 1