Pulldown voor <div> layer, volgorde aan te passen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• Lost-Viking
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 11:30

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem in beeld gebracht :

Afbeeldingslocatie: http://formatt4.bosgoed.com/probleem.jpg

De menulayer (<div>) heeft een z-index van 100, alleen blijven alle pull down menu's en flash movie's op de voorgrond staan, dus voor het menu. Dit is erg storend. Gewone textvelden gaan wel goed, zoals je ziet.

Is hier iets aan te doen ?? Het is het menu van http://webfx.nu/ (xmenu).

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

ActiveX objecten als Flash en Pulldowns staan altijd op de voorgrond. Ik geloof dat dit in IE 6 opgelost was.

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
André schreef op 13 oktober 2003 @ 14:58:
ActiveX objecten als Flash en Pulldowns staan altijd op de voorgrond. Ik geloof dat dit in IE 6 opgelost was.
is dat zo? deze screenshot is gemaakt van IE 6, dus ik snap het dan ff niet. Weet je het zeker ?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Zeer standaardprobleem en ook in IE 6 nog steeds niet opgelost. De enige "oplossing" is om de menu's in IFRAME's te stoppen, die verschijnen nl. WEL bovenop SELECT tags.

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
mjax schreef op 13 October 2003 @ 15:01:
Zeer standaardprobleem en ook in IE 6 nog steeds niet opgelost. De enige "oplossing" is om de menu's in IFRAME's te stoppen, die verschijnen nl. WEL bovenop SELECT tags.
Vette minder :'( , daar zat ik dus even niet op te wachtten. Het plaatsen in IFRAME's is geen oplossing. Is er ook niet iets te overrullen d.m.v. een stylesheet ofzo ?

Verwijderd

Je zou ook es dit kunnen proberen:

<object> tag.
Dit ding wordt boven de select objecten gerenderend
in ie >= 5.5 kan er zelfs onmouseover (e.d.) events aan gehangen worden.

code:
1
<object border="1" width="200" height="200" data="menu.html" VIEWASTEXT></object>

De width en height moeten geset worden. Je moet er maar ff mee spelen.
Met object heb ik al succesvol een div vervangen in een menu. Je ziet het verschil niet. Tis alleen ff anders, een objecte dan een div
Officieel voor Java classes bedoeld volgens mij. Maar werkt ook prima voor dit doel.

en het mooie is.. hij valt over select's heen :)

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Je kunt misschien ook het GEHELE menu in 1x in een IFRAME plaatsen.. weet niet of dat het oplost, maar op zich is het niet zo heel veel verschil en je hebt geen geklooi met allemaal iframe's om je dropdown(layer) van je menu

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:46
Meeste mensen gebruiken een scriptje waardoor <select>'s worden gehide zodra je over menu heengaat. Dit is vrij simpel te doen, en daar is ook zeker meer over te vinden via search.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.