ATI radeon 9700 pro (geheugen) kappot?

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 23:40
Ik heb al een jaartje mn radeon 9700 pro, BBA. Eigenlijk heb ik al sinds het begin dat ik heb hem problemen. Vaak zie ik pixel lijnen en witte vlakken. Ik heb er een filmpje van gemaakt (in Halo) om te laten zien wat ik bedoel.

http://www.velodrive.com/MVI_3783.avi <-- lage resolutie en kort filmpje (4.5 mb)
http://www.velodrive.com/MVI_3782.avi <-- 640x480, langer filmpje hier is het duidelijk op te zien (17.9 mb)

Ik heb al veel topics gelezen over problemen met videokaarten maar exact zoiets als dit ben ik nog niet tegen gekomen...

Naast deze problemen, is ie ook bijzonder langzaam. Met 3dmark 2003 haal ik maar 3700 punten, en dat met:

- kale installatie XP, met DirectX 9.0, drivers van ATI (alle versies geprobeert zo'n beetje), intel drivers (voor MB chipset)
- P4 2.8 ghz @ 800mhz, met hyperthreading
- 1 gb dual-channel twinmos geheugen
- 120 gb Maxtor 7200 tpm
- Asus P4p800 Deluxe

Ik heb dus al allerlei drivers geinstalleerd, gespeeld met instellingen (agp 8x, 4x en 2x), anti-aliassing aan en uit, fast write aan/uit naja zo'n beetje alles wat je in kan stellen.
Ik heb mn videokaart nooit overgeklokt of uberhaupt aan de snelheden gezeten. de videokaart wordt goed gekoelt en is ook niet te heet..het is wel warm maar ik kan mn vingers er nog wel ophouden dus het is niet TE warm (volgensmij :?)

Ik heb net met powerstript de snelheid van zowel de engine als het geheugen op 270 en 258 mhz gezet (staat standaard op 330/313) maar dat maakt niks uit.

Nou zit ik er over te denken om hem op te sturen naar ATI, maar nu Max Payne uit is en het bijna december is met nog veel meer nieuwe spellen heb ik daar eigenlijk niet zo'n zin in... maar ja hij is nu nog wel snel genoeg voor de meeste spellen maar straks niet meer en daarnaast zijn sommge spellen gewoon kut door die witte vlakken die knipperen en witte pixel-lijnen (die in dit filmpje overigens niet te zien zijn). Ik heb er 450 euro voor betaald dus baal er eigenlijk toch ook wel van dat ie dan niet goed is, of athans niet zo werkt. Ik had eerst een andere computer, amd 1ghz en een moederboard waarvan ik nu ff t type kwijt ben |:( maar daar had ik het zelfde probleem op... (met deze videokaart dus)

In het filmpje zijn de vlakken een beetje paars-achtig, maar ze zijn eigenlijk wit...dat komt omdat ik het filmpje met mn fotocamera gemaakt hebt :)

Wat denken jullie, moet ik hem opsturen of zal ATI hem gewoon weer terug sturen...is ie echt kappot of ligt het toch aan mij? Graag advies, bvd :)

[ Voor 6% gewijzigd door FireFoz op 15-10-2003 21:17 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Verwijderd

a: lijkt op een brakke kaart. Ik had het met een Gforce een paar weken geleden. Is je kast geaard? Ik zou hem zonder pardon ruilen.

B: wasda voor een game?

• FireFoz
ThaJAXx:

Mn kast is geaard ja. Probleem is dat ik hem bij een web-winkel gekocht heb en ik zal hem naar ATI terug moeten sturen...zal wel weer de nodige weken over heen gaan dus ;(
Daarom wil ik zeker weten dat ie gaar is...

Dit spel :) [rml][ PC] Halo[/rml]

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 22:23
Eerste game op de X-Box, nu ook beschikbaar voor PC.
Is een X-Box topper.

Een beetje verlies heb je altijd...

• FireFoz
Zijn er nog andere mensen die mij met enige zekerheid kunnen vertellen dat ik de kaart niet voor niks zal opsturen als ik die opstuur? Zou ik erg jammer vinden namelijk om hem 5-6 weken (if niet langer :X) kwijt te zijn en dan dezelfde kaart weer terug te krijgen :'(

Verwijderd

Ik had dus ongeveer hetzelfde probleem, met vrijwel dezelfde configuratie.

Op R9700 pro op P4P800 heb ik de vraag al eens gesteld.

Bij mij bleek het dus uiteindelijk aan me p4p800 te liggen en niet aan de videokaart, nadat ik deze vervangen had heb ik het opgelost...

edit:

Na vervanging draaide me mobo overigens ook prima met Memory acceleration mode en Performance mode op turbo als ik met fsb maar iets anders had staan dan 200mhz (bv 201).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 20:28 ]

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:48
Ik zou hem opsturen dit heb ik ook gehad alleen in mindere mate toen mijn hercules cooler een beetje gaar was, maar ik zeg dus met nadruk stukken minder af en toe een texture die niet goed ging. Dit is erg extreem ik zou hem zekers terug sturen want zelf fixsen is er niet bij denk ik je kan proberen met een andere cooler of wat terug clocken maarja dan heb je niet wat je gekocht hebt.

(dat van het moederbord wist ik niet :) , weer wat geleerd :). (ook nog nooit asus gebruikt :+ ))

[ Voor 12% gewijzigd door roodhoedje op 16-10-2003 20:24 ]

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik heb mn Radeon 9700 pro dinsdag ter reparatie aangeboden bij mn computerboer. Vanaf het begin al had ik last dat de computer in games crashde en vreemde dingen zoals driedubbel beeld enzo. K heb mn GF1 er terug in gestopt en de problemen zijn verdwenen. K hoop dat ze er iets aan doen of desnoods de kaart vervangen met een nieuwere revisie ofzo want het zou best eens kunnen zijn dat het aan de combo met mn mobo ligt (Asus A7N8X).

Maarum sja wegbrengen voordat het niet meer kan dus (ik mag ook max. 4 weken wachten :/)..

System specs

Verwijderd

donder powerstrip eraf en probeer dan is... is al bij meerdere mense dat het door powestrip komt.. en wat voor voeding btw?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Het kunnen naar mijn inziens 4 dingen zijn.
1) Je CPU
2) Je Moederbord
3) Je geheugen
4) Je Videokaart

57696520646974206c65657374206973206e657264

• FireFoz
Hmm ik heb het topic gelezen, ga zo eens proberen mijn oude GF1 er in te zetten en kijken wat ie dan doet.
Ook ff met dat memory dual channel uitzetten want dat heb ik ook...baal er wel flink van hoor denk je allemaal top hardware te kopen werkt de helft weer niet optimaal :(
Anders had ik natuurlijk wel gewoon geheugen gekocht...

Trouwens, dat de P4p800 deluxe niet goed werkt met sommige radeon 9700 pro's is ook erg fijn om te lezen in het boekje op het moment dat je hem aan het in bouwen bent :(

Ik hou jullie op de hoogte, bedankt tot zo ver

ps. in max payne 2 bijvoorbeeld loopt het prima...het is dus niet met elk spel zo...met C&C wel, en met halo dus ook zwaar, en ook met de 3dmax 2003 tests

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik had powerstrip ook geinstalleerd (aiw 9800se) en toen kreeg ik die vage dingen. ALs je powerstrip verwijdert en de drivers opnieuw installeert zal het waarschijnlijk weer goed doen. ZIe ook dit topic:

Ati Radeon 9800se vlekt in spellen

• FireFoz
Ik heb powerstript geinstalleerd NA de problemen, dus dat kan het niet zijn.
ik ga zo ff proberen die FSB op 201 te zetten

• FireFoz
hmm het maakt bij mij niks uit ik heb zowel de fsb op 201 gezet als 1 geheugen dim er uit gehaald maar er is geen verschil...ik neem morgen mn kaart ff mee naar mn werken en dan run ik daar ff 3d benchmark kijken of ie daar ook gaar is

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:19
die vlekken zijn puur van de kaart zelf , je moet hem gewoon beter coolen die standaard ati cooling is gewoob gaar :p

Verwijderd

Sluuut schreef op 17 October 2003 @ 10:41:
Het kunnen naar mijn inziens 4 dingen zijn.
1) Je CPU
2) Je Moederbord
3) Je geheugen
4) Je Videokaart
Ow, alleen maar die onderdelen.....

• FireFoz
Gipsy King schreef op 19 oktober 2003 @ 17:33:
die vlekken zijn puur van de kaart zelf , je moet hem gewoon beter coolen die standaard ati cooling is gewoob gaar :p
Zal straks nog ff proberen om mn grote huis-tuin-en-keuken ventilator er op te zetten dan maar t lijkt me sterk want zo warm wordt ie net :)

En de prestaties dan, kunnen die ook lijden van te een te slecht gekoelde kaart :?

• FireFoz
was trouwens vergeten dat ik vandaag vrij ben 8)7

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop, zeker voor dit soort 'nutteloze' informatie :)

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
Ben er ook bijna zeker van dat dit een cooling probleem is.
Probeer er eens een ander cooler op te zetten...

Verwijderd

Test een oude kaart en kijk of die werkt. Als die oude kaart werkt is je videokaart waarschijnlijk kapot. Al zou die oude kaart ook niet werken is je agp slot op je mobo rot.

Kijk anders of er een bios upgrade is voor je kaart?

Anders terug gaan anar winkel voor garantie :)

• FireFoz
Pollewob schreef op 20 oktober 2003 @ 12:10:
Gebruik ajb de [afbeelding]-knop, zeker voor dit soort 'nutteloze' informatie :)
Was eigenlijk meer een reactie op dat ik vandaag naar mn werk zou gaan en dat ik die kaart mee zou nemen om hem daar te testen :)
Maar had idd de edit knop moeten gebruiken :)

Ik heb het net geprobeerd met een grote koeler van 30 cm doorsnee, maar dat maakt dus niks uit...het is dus duidelijk geen koeling probleem want hij is ook helemaal niet extreem warm oid.

Ik zal morgen een GF2 kaart die ik nog op mn werk heb meenemen en dan deze radeon naar mn werk meenemen en ze dan eens omdraaien en kijken wat de uitkomst daar van is...

• FireFoz
nou ik heb hem net in een andere computer gezet en had daar exact het zelfde probleem. Ook heb ik een GF2 mx in deze computer gezet en daar had ik leek het geen problemen mee; ik had halo al weer gede-installeerd dus ik kon niet meer dat ene level spelen en met 3dmax 2003 kon ik 3/10 tests niet uitvoeren omdat die kaart dat niet ondersteunde |:(

Maar aangezien hij exact dezelfde problemen gaf in de andere computer met een compleet ander moederbord dus lijkt het me dat de videokaart gewoon gaar is en dat ik hem morgen ga opsturen naar ATI.

Nog laatste suggesties iemand?

--edit--

WTF ik ga naar www.ati.com en ga naar support...ik moet daar een S/N nummer of een PN nummer invullen, en dat zou met 102 moeten beginnen.
Dus ik zoeken op mn kaart, heb ik die helemaal niet :?

Nou heb ik gezien dat er een sticker over een sticker heen zit...en daaronder zie ik een S/N en P/N nummer staan! Maar, ik krijg die sticker er niet meer netjes af :'(

op die sticker staat ook een of ander vaag nummer waar ik helemaal niks over terug kan vinden :?
Er staat op: S/N: G0210050116g

maar dat is NIET mn S/N nummer, want die staat er dus onder en daar zie ik een klein stukje van en dat is een compleet ander nummer, bovendien vind ati.com niks als ik dat nummer invul....
wtf :?

nou kan ik die sticker er verder af proberen te halen (stukje is al afgescheurd :x) maar ik weet niet of ik dan niet mn garantie verlies...
wat een klote zooi is dit zeg, kunnen ze zo'n nummer niet ff normaal duidelijk ergens neer zetten net een beetje oppassen waar ze hun stickers neergooien |:(

[ Voor 47% gewijzigd door FireFoz op 22-10-2003 20:37 ]

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Maakt de koeler wel goed contact met de core? Als je deze een keertje losgemaakt hebt sluit ie misschien niet goed meer aan. Geen krasjes veroorzaakt op de geheugen chipjes?

Koekie?

• FireFoz
Hazuki schreef op 22 October 2003 @ 20:44:
Maakt de koeler wel goed contact met de core? Als je deze een keertje losgemaakt hebt sluit ie misschien niet goed meer aan. Geen krasjes veroorzaakt op de geheugen chipjes?
Die heb ik er nooit af gehad dus denk niet dat dat het kans, tevens merk ik geen enkel verschil tussen als ik net de computer aan heb of als ik al uren aan het gamen ben...hij hangt ook nooit, athans vroeger niet de laatste tijd krijg ik steeds een hardware failure, OOK van mn videokaart en dan moet ik rebooten

Ik heb dus het nummer geovnden, die eikels hadden er een ANDERE sticker over heen gedaan...die heb ik er nu maar helemaal afgehaald want anders kwam ik nog niet verder en een RMA nummer aangevraagd, nou kreeg ik meel van ATI tech support van Canada :? Naja t zal allemaal wel als ik maar een goede kaart krijg want hij was 450 euro :(

Iig bedankt voor de reacties hier ik hoop dat ik een nieuwe krijg en niet dezelfde terug want ik moet nu ook 2-3 weken (of hoe lang het ook duurt) zonder computer doen aangezien ik geen andere (vrije) videokaart heb liggen :(

• FireFoz
ok dit is raar...
ik heb een RMA nummer aangevraagd, krijg ik van ATI terug:

=============
"Regarding your request for warranty service.

ATI has not distributed any Radeon 9700 PRO retail products out side of the USA and Canada. You will need to contact your vendor for warranty service.

Regards,"

=============

:? Dus ik pak de bon er bij, staat er op "Club 3d Ati Radeon 9700 pro 128 mb"
dus ik denk wtf heb ik dan een club 3d???

Er staat me nog vaags iets van bij dat ik een bba (built by ati) had, maar die in een doos van club 3d kreeg omdat ze geen andere dozen meer hadden oid...ik heb hem bij competer gekocht 1 jaar geleden ongeveer.

Maar, bij POWERED by ati, zou er toch geen ati cooler op moeten zitten? Ik snap er niks meer van want als ik op internet kijk naar kaarten van club3d dan zie ik daar een club3d sticker op de fan zitten, en bij mij is het een echte rode ATI sticker...

ben ik nou genaaid door competer:? Ik snap er niks meer van...heb net club3d gemeeld, dr staat ook helemaal niks op die website van ze...vaag dit :?

Heb net Club3d gemeeld en antwoord terug, ze zeggen dat ik naar completer moet...dus die heb ik net gemeeld...ben benieuwd

[ Voor 7% gewijzigd door FireFoz op 23-10-2003 17:50 ]

Verwijderd

[/quote]B: wasda voor een game?[/quote]

HALO >:)
Pagina: 1