Toon posts:

R9700 pro op P4P800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het spelen van spellen krijg ik vooral op het moment dat ik me mouse cursor beweeg vreemde glitches in me beeld. Zoals op het screenshot beneden. Deze flikkeren dus heel snel over het scherm op verschillende plaatsen.

http://wim.rawkstar.net/screenshot.jpg

De driehoek in de kolom 'type' bedoel ik dus. Ik heb al verschillende videokaart driver updates geprobeerd en dat deed niks. Het gebeurt in verschillende spellen dus het is ook niet specifiek aan toevalig een spelletje. Ook is me kaart totaal niet warm dus een te hoge tempratuur is het niet, en overgeklokt is ie ook niet...

Heeft iemand mischien nog enig idee wat dit kan zijn?

[edit]
in 2d modus werkt ie overigens prima...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 23:04 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
heb je de nieuwste directx erop staan + andere directx runtimes?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zet de core van de kaart eens op een lagere snelheid. Lijkt erop alsof die het net niet helemaal trekt. Als die lagere snelheid helpt en de koeling van de kaart is ok denk ik dat je het beste contact op kan nemen met je leverancier en een nieuwe vragen :)

Verwijderd

En dit heb je met al je 3D spellen? Als dat zo is ben je bijna zeker dat het geheugen van de kaart niet meer goed werkt. Dan krijg je namelijk zulk soort fouten. En misschien ook handig om te vertellen wat voor systeem je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Met alle 3d spellen die ik tot nu toe getest heb: Wolfenstein - Enemy Territory, C&C generals en het spel 4x4 evo dat met de videocard kwam heb ik deze problemen. Ook na het upgraden en zelfs downgraden van me videocard driver kwamen deze problemen terug. Ook heb ik directX9 meerdere keren geinstalleerd wat geen enkel effect had. Ik heb het volgende systeem draaien:

Intel 2.8Ghz/800Mhz QSB
Asus P4P800 Deluxe
Twinmos 2*512MB PC3200 Geheugen
Club3d Radeon 9700 Pro
Maxtor 2*80Gb SATA in Raid 0
Antec 430 Watt Truepower voeding
(heb de juiste radeon revisie volgens de p4p800 handleiding)

De core op een lagere snelheid zetten had ook geen effect. De koeling is zeker goed (zelf met kamerventilator in met kast geprobeerd) en het de stroomvoorziening zit ook wel goed. Eigenlijk weet ik zelf niets meer en denk dat ik er maar vanuit moet gaan dat het kaartgeheugen niet goed is idd.

• Dnc1n
ik denk toch aan een softwarematig conflict.
-chipset drivers?
-laatste bios update van p7p800?

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist een nVidia GeForce 2MX geplaatst en die heeft dus precies hetzelfde probleem. De bios van me mainboard is al geupdate dus dat kan het ook niet zijn en de chipset drivers zijn voor zover ik het weet up-to-date...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Videokaart is dus ok. Heb je de drivers al een keer helemaal verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd? Ik weet eigenlijk niet wat nu.. misschien kan je Windows es opnieuw installeren, alhoewel dat normaal een laatste redmiddel is.

Als dat niet helpt denk ik dat er toch een stukje hardware brak is, wat dat is kan ik zo niet zeggen.

Verwijderd

Misschien ook een idee om ff een andere monitor te testen

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt opgelost...Nadat ik wat aan het spelen ben geweest met me geheugen lijkt het erop dat ik me systeem niet kan draaien in dual-channel als ik ook de optie "Memory acceleration mode" op het mobo aanzet. Als ik deze optie uitzet of 1 van de 2 geheugen reepjes uit het systeem haal zijn er geen problemen meer.
En met dat beetje performance verlies kan ik ook wel leven :)

Bedankt voor de replies...

• Dnc1n
ehm je bedoelt dat je nu juist meer performance hebt nu het mobo op dual channel loopt?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 18:06:
Misschien ook een idee om ff een andere monitor te testen
Denk na, de screenshot is niet met een camera genomen, dus de monitor heeft er niets mee te maken......

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Dnc1n schreef op 21 juni 2003 @ 22:31:
ehm je bedoelt dat je nu juist meer performance hebt nu het mobo op dual channel loopt?
uh nee, eigenlijk bedoelde ik....ik kan kiezen uit 2 opties

of niet dual channel en gewoon 1 reepje geheugen gebruiken
of dual channel met 2 reepjes en de optie "memory acceleration mode" uitschakelen

beide zorgde ervoor dat ik geen problemen had met de beeldopbouw...ik heb dus gekozen voor de laatste....dus dat betekende een beetje performance verlies...

Verwijderd

het lijkt er trouwens wel ook op dat je geheugen dan gewoon niet zo goed is.
je gebruikt toch met dat soort functies andere delen van het geheugen, dat wil zeggen dat bijvoorbeeld het eerste geheugenchipje niet het eerste wordt aangesproken maar het tweede.

Het werkt met algoritmes, die zien welk deel van het geheugen het snelst aanspreekbaar is en sprekt dat ook als eerste aan.

Dit soort fouten duiden er dan ook op dat je geheugen niet goed meer is, heb je verder nog last van vastlopers?

Verwijderd

Topicstarter
vastlopers heb ik eigenlijk geen last van...

Maar zodra ik opties als "memory acceleration mode" of "performance mode" op turbo zet weigert ie te booten met de foutmelding "overclocking failed" terwijl er niks wordt ge-overclocked. Ook als de memory timing handmatig wordt ingesteld (zelfs volgende de specs van het geheugen) krijg ik die foutmelding. Dus er zou idd best iets mis kunnen zijn met het geheugen.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Ey, Zoals je in je boekje heb kunnen lezen werken sommige radeons niet helemaal 100%,

'If installing the ati 9500 of 9700 pro series vga cards, use only the card version PN xxx-xxxxx-30 or later, for optimal performance and overclocking stability'.

Alhoewel je probleem is opgelost komt er ooit nog iemand langs dit draadje die er wat aan heeft ;)
Pagina: 1