Toon posts:

virtueel geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb op mijn nforce nf7-s 2x 512 geheugen zitten (dual channel).
nu heb ik al vrij veel gezocht vooral in het search gedeelte van dit forum.
maar ik kan toch niet echt een antwoord vinden,over het instellen van het virtueel geheugen met deze grote, wat is nu de beste (virtueel geheugen) instelling voor deze grote aan geheugen?.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
• [google=instellen virtueel geheugen]
• [google=optimaal instellen virtueel geheugen]
• [search=optimaal virtueel geheugen]
• enzo..

ook hier...
1. Ruim uw Virtueel Geheugen op.
Wanneer de computer over onvoldoende RAM-geheugen beschikt en er meer geheugen nodig is om de huidige taak te voltooien, wordt ruimte op de vaste schijf gebruikt om RAM-geheugen te simuleren. In Windows wordt dit virtueel geheugen genoemd. De ruimte die op de vaste schijf wordt gebruikt als RAM-geheugen wordt vaak het wisselbestand genoemd. Dit principe is vergelijkbaar met de swapfile van UNIX. Het wisselbestand voor het virtuele geheugen (dat de naam Pagefile.sys heeft) dat standaard wordt gemaakt tijdens de installatie is 1,5 keer zo groot als de hoeveelheid RAM-geheugen in de computer.

Wanneer uw Windows XP afsluit blijven alle bestanden die tijdens het werken onder Windows XP in dit Virtueel Geheugen zijn opgeslagen gewoon behouden. Dat betekend dat wanneer iemand anders uw computer gebruikt en een beetje handig is deze bestanden zo terug kan halen. Niet echt veilig dus.

Hoewel Microsoft een feature heeft geimplementeerd die het Virtueel Geheugen bij het afsluiten helemaal leegmaakt is deze feature vreemd genoeg standaard niet actief. Volgens onze bescheiden mening is de reden hiervoor dat het activeren van deze feature het afsluiten van Windows XP enigszins vertraagd.

Om deze feature waarbij het Virtueel Geheugen bij het afsluiten van Windows XP wordt leeggemaakt te activeren dient u de volgende handelingen uit te voeren:

- Kies Start >> Uitvoeren >> type op de commandoregel REGEDIT >> klik OK.
- De Register Editor wordt nu gestart.
- Kies in het linker schermdeel vervolgens HKEY_LOCAL_MACHINE >> SYSTEM >> CurrentControlSet >> Control >> SessionManager >> Memory Management.
- Selecteer in het rechter schermdeel de sleutel ClearPageFileAtShutdown.
- Kies vervolgens Bewerken >> Wijzigen.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/ccreturn2/windowsxp/aanpassengif/0302-xpf-010.jpg
- Verander de Waarde 0 (=nul) in 1 (= een).
- Sluit de Register Editor af en herstart Windows.
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 19:59:
precies geef mij maar eens een duidelijke link met het antwoord het gaat er dus om dat 1024 aan geheugen erin heb maar ik weet zo niet wat daar de beste instelling voor is en die linken van u geven mij geen antwoord op mijn vraag
Dan moet je zoeken. Er wordt van je verwacht dat je hier zelf wat moeite doet voor je hier post. De onderstaande dingen zijn verplichte lectuur voor nieuwe users hier..

Wat te doen voordat je een topic opent
Waaraan moet je topic titel voldoen
Wat moet er allemaal in je startpost staan?

De Forum FAQs

PMG FAQ
PMG Beleid

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

Succes, en veel plezier op GoT :)

[ Voor 139% gewijzigd door jazz op 15-10-2003 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
precies geef mij maar eens een duidelijke link met het antwoord, het gaat er dus om dat ik 1024 aan geheugen erin heb, maar ik weet zo niet wat DAAR de beste instelling voor is, en die linken van u geven mij geen antwoord op mijn vraag

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 20:02 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Ik kan me herinneren dat mij verteld is dat je 3x je geheugen moet nemen. Dus in jouw geval zou dat 3 gig zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

En dat is dus dikke onzin, wat moet je met 3GB extra geheugen? Grote kans dat dat nooit gebruikt wordt, natuurlijk.
Er zijn tooltjes die je swapfile usage meten bij gebruik van je PC, zo kun je een optimale grootte instellen. Zoek eens rond op het forum daarvoor.

Draai hier 1GB RAM met een pagefile van 128MB "just in case", maar die wordt dus eigenlijk niet gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door roelio op 15-10-2003 20:05 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 19:59:
precies geef mij maar eens een duidelijke link met het antwoord, het gaat er dus om dat ik 1024 aan geheugen erin heb, maar ik weet zo niet wat DAAR de beste instelling voor is, en die linken van u geven mij geen antwoord op mijn vraag
Je mag zelf ook wel wat moeite doen, het is niet een kwestie van hier een vraag stellen en een kant en klaar antwoord verwachten. Als dit je instelling is ga dan lekker ergens anders posten.

Maar ik strijk over mijn hart ... 1 GB --> Virtueel geheugen 512 is genoeg. Die richtlijn van 3x de hoeveelheid van je intern geheugen is echt iets van vroeger toen men <= 256 MB geheugen had ...

-

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is echt wel te vinden in de Search. Het komt ongeveer hierop neer: als je nooit boven jouw 1GB uitkomt, dan kun je virtueel geheugen gewoon uitschakelen :) Anders moet je het maar lekker aan Windows overlaten, XP heeft een uitstekend geheugenmanagement.

Zoekertje, dicht dus.
NitroX_infinity schreef op 15 oktober 2003 @ 20:01:
Ik kan me herinneren dat mij verteld is dat je 3x je geheugen moet nemen. Dus in jouw geval zou dat 3 gig zijn.
Je bent blijven hangen in de 95/98-tijd :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.