Toon posts:

Standaard P4 fan coolingpatch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een HELE domme vraag hoor... maar ik ben net een standaard cpu fan op men P4 2.4 800 aan het zetten, en er onder op zitten een zwarte patch. Dit is toch een cooling patch dus ik heb geen pasta nodig? 8)7

Ik denk ik vraag het liever even dan dat ik men CPU zo naar de klote werk |:(

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Jup dat is je pasta :) Dus je hoeft geen pasta meer op je proc te smeren :)

[ Voor 55% gewijzigd door Ossenaar op 15-10-2003 18:17 ]

De kick van Electric!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Nou... meestal zijn die cooling pads niet echt om over naar huis te schrijven, zeker niet bij hergebruik. Beter is het de hele zaak schoon te maken en er bijvoorbeeld AS3 op te kwakken. Kost je een keertje 15 euro voor een tube waar je jarenlang mee vooruit kan :)

Semi-offtopic: ik neem tenminste aan dat je je hele koelblok eraf hebt gehaald, niet alleen de fan?

//edit
Overigens is dit ook wel in de faq en search te vinden ;)

[ Voor 26% gewijzigd door FragFrog op 15-10-2003 18:27 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Je kunt 'm laten zitten, maar een vloeibare pasta verdient de aanbeveling. Arctic Silver is inderdaad een van de beste pasta's. Hergebruik wordt afgeraden omdat bij gebruik de pad loslaat en je dus kuiltjes in je pad krijgt die slecht zijn voor de warmteoverdracht.

Verwijderd

Topicstarter
nou weet je, ik was toch binnenkort van plan die zalman 90 mm te kopen, dus tot die tijd houd ik dit er even op.
Ik heb een tubetje as3 liggen dus zodra ik die zalman hier heb maak ik hem wel schoon etc :)

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Ik heb op korte termijn (1 maand) respectievelijk een 3.0 Ghz (FSB800) en een 2.4 Ghz (FSB 533) in elkaar gestoken.
Bijde waren boxed processors. Bij de eerste zat een koeler bij, met zelfs een spuitje koelpasta in de verpakking. Bij de andere zat er ook (zoals bij de TS) een koeler zonder pasta maar met zo'n zwart "plakkertje"...
Nu heb ik dat er onmiddellijk afgedaan, omdat het me nu niet eht op CoolingPad leek! Het was eerder een aluminiumfolie achtig ding, en ik kan me niet indenken dat dat dient om betere geleiding te hebben...
Ik heb er Iig een druppeltje normale pasta ertussen gesmeerd...

BTW de eerste processor waar ze een spuitje pasta bijleverden... Ik meen me te herinneren dat vroeger in de garantievoorwaarden stond, dat deze verviel als je pasta gebruikte? Uit nieuwsgierigheid heb ik de garantieverklaring deze keer nog eens gelezen, en kon hier niets meer van vinden... Vergis ik me, of hebben ze nu een ommekeer gemaakt?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Topicstarter
Kristof schreef op 15 oktober 2003 @ 18:56:
Bij de andere zat er ook (zoals bij de TS) een koeler zonder pasta maar met zo'n zwart "plakkertje"...
Ja dat vond ik er dus ook raar uit zien. Ik dacht eerst dat het een soort bescherm laagje was voor de heatsink, maar toen ik het probeerde eraf te halen merkte ik dat het zwarte afgaf op mijn vingers dus moest wel een coolpatch zijn :9

Anyway hij is een beetje gebogen op een randje maar zou niet uit moeten maken lijkt me. hij wordt toch plat gedrukt.
Beetje arctic silver lijkt me toch een beter ideaa eigenlijk :?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Als je de stock HSF van de P4 op de correcte manier monteert, dan zal dat zwarte spul (thermal pad ;)) gewoon prima z'n werk doen. Intel levert niet voor niets die koelers zo bij hun processors, dus tja :P. Zorg er wel voor, dat je tijdens het monteren de koeler zo min mogelijk over de proc schuift, zodat het pad in orde blijft, anders kunnen oneffenheden zorgen voor minder contact, waardoor je proc minder goed wordt gekoeld.

Om te testen of je de HSF goed hebt gemonteerd, kan je hem voorzichtig heen en weer bewegen. Als het goed is, gaat alleen het mobo mee, en niet de koeler ten opzichte van het mobo. Staat overigens ook in de handleiding uitgelegd :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Btw bij die Stock CPu koelers van pentium maakt het toch niet uit welke kant hij er op zit?
In de manual stond dat het power kabeltje er boven uit kwam maar dan is het P4 3d logotje ondersteboven 8)7

Don't worry ik heb nog niets aangezet O-)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 20:17:
Btw bij die Stock CPu koelers van pentium maakt het toch niet uit welke kant hij er op zit?
In de manual stond dat het power kabeltje er boven uit kwam maar dan is het P4 3d logotje ondersteboven 8)7

Don't worry ik heb nog niets aangezet O-)
Bij zo'n boxed proc zit behalve de koeler ook een handleiding. Check die ff en je weet het zeker.

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
FragFrog schreef op 15 October 2003 @ 18:23:
Beter is het de hele zaak schoon te maken en er bijvoorbeeld AS3 op te kwakken. Kost je een keertje 15 euro voor een tube waar je jarenlang mee vooruit kan
Jij betaald dan toch veel hoor, in pricewatch staat het tussen 4-8€ 8)7

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:28
Op mijn heatsink zit ook zo'n pad, het is een 2,4 GHz 533 MHz FSB op een Asus P4PE en hij draait al bijna een jaar super stabiel op 2808 MHz, dus er is niet mis met het standaar thermal padje wat ze erop hebben geplakt.
Pagina: 1