Divx zonder koeling

Pagina: 1
Acties:

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik wil een zo plat mogelijke divx speler bouwen en ben dus op zoek naar een moederbord met onboad video, en die een processor ondersteunt die minimaal gekoeld hoeft te worden (het liefst helemaal niet natuurlijk). Daarnaast wil ik er een wifi kaartje in hangen, zodat ik vanaf mijn eigen pc een film naar kan uploaden (de harddisk die er in komt hoeft dus niet groot te zijn, in principe 1 filmpje + os).

Qua processor zat ik in de richting van een celeron/duron te denken, maar ik weet niet hoe krachtig het moet zijn om divx te kunnen decoderen. Daarbij komt nog dat (als ik het goed heb begrepen) oudere/goedkopere moederborden het dataverkeer geheel door de cpu laten afhandelen, wat uiteraard minder ruimte laat voor het decoderen van de divx.

Het dilemma is dus snel genoeg voor divx, maar koel genoeg voor minimale koeling (misschien een idee om een processor zelfs te underclocken of een minder voltage te geven?). Iemand een suggestie voor de combi moederbord & cpu?

Working @ http://www.tricode.nl

Verwijderd

Via Epia 1GHz is toch wel genoeg voor divx?

edit:
linkje toegevoegd

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 12:04 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had hier een compaq 466 staan, met 1 80mm fan erin (die zoog lucht over het koelblok van de cpu de koeling in).
was zat om divxen af te spelen en was superstil (je hoorde alleen de hdd zoemen).
misschien dat dit iets is.
enige nadeel was dat er geen AGP slot in zat (dus Radeon 7000 ofzo voor tvout pakken :P).
ik weet dat ze nog te krijgen zijn bij compuzone (www.compuzone.nl). die had er laatst enkele tientallen in de winkel staan.
Ding is ook extreem plat (ong 10cm hoog en 30 breed en 30 diep). paste alleen een slimline cdrom in, geen standaard halfheigt cdrom.

Helaas is de mijne overleden, maar ik wilde dus hetzelfde doen als jij van planbent.

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Bekijk dit draadje eens: Kleinste case (pics)

• Beowulf27
Hm dat via moederbordje ziet er wel goed uit, bookmarked :-)

Die zelfbouw case is voor mij nog veel te dik (ziet er overigens vet uit!), ik wil echt terug naar enkele centimeters, de grootte is echter minder belangrijk, die mag zelfs wel gewoon een atx afmeting hebben. Ik wil er ook geen videokaart in, maar het moet onboard vga hebben (ik sluit er een lcd op aan).

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 08:51
Je hebt voor divx aan een 300 mhz genoeg.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

commeric schreef op 15 October 2003 @ 12:15:
Je hebt voor divx aan een 300 mhz genoeg.
Maar de wat zwaardere gaat toch niet lukken (met AC3 audio enzo). en xvids trekt hij ook niet helemaal lekker op die snelheid.

Verwijderd

gewoon een duron applebred 1.6 underclocken op 800 mhz ofzo, met een grote heatsinc erop en weinig voltage moet je dan makkelijk passive kunnen koelen...

een paar centimeter redt je denk ik toch niet want je zal er altijd nog een voeding op aan moeten sluiten en naar mijn weten heb je die niet zooo dun...

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Je kan natuurlijk ook gewoon een duron kopen + een goedkope ECS moederbord. Leuk kastje kopen en of een Arctic supersilent pro of een Whissperrock/falconrock kopen.
Als deze niet stil genoeg zijn kan je ze gewoon op of 5V of op 7V laten lopen. Hoort ze dan niet meer.

Het grootste probleem bij mijn pc zijn de harddisks. Ze maken meeste geluid van alles. Evt noppenfolie in je pc. Goedkoop en je ben van die hoge tonen af.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 12:26:
gewoon een duron applebred 1.6 underclocken op 800 mhz ofzo, met een grote heatsinc erop en weinig voltage moet je dan makkelijk passive kunnen koelen...

een paar centimeter redt je denk ik toch niet want je zal er altijd nog een voeding op aan moeten sluiten en naar mijn weten heb je die niet zooo dun...
iemand had een heel strak ding gemaakt van 5,4 cm hoog 8)

gevonden:
[rml][ CM]Media PC 5,4 cm dik[/rml] :9~

• Beowulf27
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 16:26:
[...]

iemand had een heel strak ding gemaakt van 5,4 cm hoog 8)

gevonden:
[rml][ CM]Media PC 5,4 cm dik[/rml] :9~
Super!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
neem een MSi bord (met actieve fan, die lekker veel herrie gaat maken na een paar maanden), en een CoolingMaster kast (met 4 casefans). En een 3.06Ghz P4 533FSB met een enorme koeler, zo'n ouwe, die nog veels te hard draaien. En natuurlijk een oud HDD's, Western Digital, die zichzelf aansleept en hier en daar piept. Dan heb je HET ultieme herrie apparaat 8)7

Compaq's zijn over het algemeen ook kei-stil. Het zou zowiezo niet echt een probleem zijn om een PC geluidsloos te maken, het enige wat altijd herrie blijft maken is de voedings-fan. Denk dat hier het moeilijkste punt zit...

[ Voor 31% gewijzigd door Sluuut op 15-10-2003 16:52 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02
300 Mhz is niet voor alle divX even geschikt... ik heb een celeron 633 hiervoor een pII 400 en ik kon ze niet op een leuke kwaliteit vloeined krijgen hoor met een Geforce 4 FX 5600

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
Vanaf een bepaalde kloksnelheid maakt het bijna niks meer uit, wat veel belangrijker is is dat je videokaart hardwarematig mpeg kan decoden. Oudere videokaarten hebben hier nogal moeite mee, en ik denk dat je voor een lage oplossing toch voor een PCI videokaart met TV out moet gaan, icm een riser kaart. Waarschijnlijk een stuk goedkopere oplossing dan een Epia kopen :)

Verder zou je naar een 1u kast kunnen zoeken, standaart al voldoende airflow en lage voeding. Prijs zal wel redelijk hoog zijn vrees ik, maar het alternatief is zelfbouw. Verder zou je het wel erg stil kunnen krijgen met een Via C3 erop, kleine voeding en natuurlijk silent HD's. Mijn ervaring is dat de liquid maxtor's erg stil zijn, zeker tov hun 'normale' broertjes :)

//edit
Hier, hier en hier staan wat kaartjes die je zou kunnen gebruiken :)

[ Voor 23% gewijzigd door FragFrog op 15-10-2003 17:53 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 14:26

Bezulba

Formerly known as Eendje

je kan ook overwegen om een xbox te nemen, ding is wel wat groot, maar is fluister stil, heeft heen hd van 10 gig. en met een investering van 60 euro om te bouwen tot een multimediastation.

heeft geen wifi, maar wel standaart ethernet.

en word zeer waarschijnlijk door de prijs verlaging van zowel de cube als de ps2 binnen niet al te lange tijd 99 euro

[ Voor 21% gewijzigd door Bezulba op 15-10-2003 17:45 ]

blup

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 03:50

GG85

.......

Xdoos fluisterstil!????? Niet echt hoor.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 14:26

Bezulba

Formerly known as Eendje

GG85 schreef op 15 October 2003 @ 17:47:
Xdoos fluisterstil!????? Niet echt hoor.
ik hoor hem iig niet als ik aan het film kijken ben ...

ik heb ff aandachtig geluistert en ja je hoort hem wel ja, maar het is gewoon het geluidsniveau van bijv een cdtje in een cdspeler.. dat hoor je ook maar is niet hinderlijk

[ Voor 31% gewijzigd door Bezulba op 15-10-2003 17:50 ]

blup

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29

makje

Professioneel prutser

Anders kijk je even in dit subforum: Casemodding & Elektronica

Daar vind je als recente topics oa:
Kleinste case (pics)
[CM] Mini-ITX Cube by OELOE

Daarnaast zijn er nog veel meer Divx-projecten van GoTters te vinden via de search.

Kijk eens wat rond en doe inspiratie op zou ik zeggen...

9800x3d

Pagina: 1