Toon posts:

win xp installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik heb een pc met 2 harde schijven van 4 gb per stuk, deze zijn als volgt ingedeeld:
1ste schijf
c: 2 gb
d: 2 gb
2de schijf
e: 4 gb

dit heb ik zo ingesteld bij de installatie van win xp. hiervoor stond win nt op. ik installeer win xp op de c-schijf nadat ik deze eerst heb moeten formatteren, ntfs.

nu de installatie klaar is lijkt alles gewoon normaal maar nu blijkt als ik in me c: ben en alles selecteer is dat 700 mb, dat klopt wel. maar als ik eigenschappen doet van de c: dan komt er een melding dat me c: volzit en er kan ook idd niets meer bijgezet worden.

heeft iemand hier een oplossing voor?

paulus

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 13:27
Staat de root van je C niet helemaal vol met losse bestanden?
Er is nl een max aan bestanden/mappen die je in de root van je schijf mag hebben staan.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zet allereerst eens systeemherstel uit en indien het aanstaat, ook de slaapstand uitschakelen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik denk dat je de verborgen bestanden niet meetelt in je Windows map, want een Windows XP installatie van maar 700 MB is érg weinig.

Via Windows Verkenner kan je verborgen bestanden weergeven: Extra » Mapopties » Onderaan staat Verborgen bestanden en mappen, daar moet je het tweede rondje aanvinken :)

The devil is in the details.

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 15:17
Grotere schijf kopen ;)

2GB is wel erg minimaal voor een XP installatie. Ik zou c: en d: dan ook mergen. Kan in XP via .... :? even kwijt... zit een programma in, zwaar aftreksel van Partition Magic.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Topicstarter
het is toch echt 700 mb en het ligt niet aan de verborgen mappen.

me grafiekje zit vol, i probeer nu die virtual geheugen

ik heb die pagefile verandert en virtual geheugen en herstelgebeuren uitgezet en nuis me grafiek niet meer vol maar staat nu op 1,4 gb. maar als ik dus alles selecteer en me verborgen items zou ie moeten laten zien enzo dan blijft ie 700 mb houden en dus snap ik niet waar die overige 700 mb vadaag komt

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:19 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 12:27:
het is toch echt 700 mb en het ligt niet aan de verborgen mappen.
WFvN schreef op 15 oktober 2003 @ 11:55:
Zet allereerst eens systeemherstel uit en indien het aanstaat, ook de slaapstand uitschakelen.
Heb je dat nou al eens geprobeerd?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
En verplaats je swapfile (Virtueel geheugen) naar een andere schijf.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 11:51:
nu de installatie klaar is lijkt alles gewoon normaal maar nu blijkt als ik in me c: ben en alles selecteer is dat 700 mb, dat klopt wel. maar als ik eigenschappen doet van de c: dan komt er een melding dat me c: volzit en er kan ook idd niets meer bijgezet worden.
Je zegt dat je een melding krijgt - welke melding is dat exact? Of bedoel je dat het grafiekje volzit?

Als het grafiekje volzit, dan is het hoogstwaarschijnlijk toch echt dat je diskspace vol is - bijvoorbeeld door een pagefile of iets dergelijks. Zoek eventjes hier op GoT naar tools om precies te zien waar je diskspace zit - dan krijg je daar ook wat meer inzicht in. Dit topic gaat bijvoorbeeld hierover.

Lees bovendien even de hierboven al gedane suggesties (allemaal!) en reageer er ook op - mensen nemen de moeite te reageren, neem jij dan ook de moeite ;)

[ Voor 10% gewijzigd door elevator op 15-10-2003 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
zie Door paulush - Wednesday 15 October 2003 12:27

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:21 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Je kan met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop je posts wijzigen. Je hoeft dus niet na 9 minuten een nieuw bericht te plaatsen. Je kan gewoon je vorige bericht wijzigen.

maar je zou natuurlijk OOK eens ALLES kunnen doorlezen en daarop reageren..... in plaats van met oogkleppen op te blijven doorposten want daar lijkt het nogal op

* WFvN zou graag html-rechten hebben en een gruwelijk grote marquee plaatsen

[ Voor 11% gewijzigd door WFvN op 15-10-2003 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:21 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Zou je dit bericht zometeen willen editten (met het al aangewezen icoontje), en vervolgens je post willen updaten met de antwoorden op alle vragen? Zoals je ziet is wordt het niet bepaald gewaardeerd op de manier waarop je nu reageert - probeer je daar een beetje aan aan te passen.

De mensen die reageren proberen samen met jou naar een oplossing te werken :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 12:27:
heb die pagefile verandert en virtual geheugen en herstelgebeuren uitgezet en nuis me grafiek niet meer vol maar staat nu op 1,4 gb. maar als ik dus alles selecteer en me verborgen items zou ie moeten laten zien enzo dan blijft ie 700 mb houden en dus snap ik niet waar die overige 700 mb vadaag komt
Als je wilt weten waar je ruimte heen is, kijk dan eens naar deze topics:

[rml][ WIN2k/WINXP] Mapgrootte in verkenner weergeven[/rml]
Waar is die schijfruimte gebleven?

En hierbij sluit ik ook je topic. Ik zou je toch dringend willen vragen de geldende policies op dit forum eens door te lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door elevator op 15-10-2003 16:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.