Toon posts:

[XP] HDD partitie xp install loopt vol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een raar probleem:

M,n windows install en andere mappen op m,n C schijf zijn 1,5 gig groot.
Nu keek ik net even naar de properties van deze partitie en zie ik dat er 7,5 gig van de 10 in gebruik is :|.

Ik kan het dus niet zien op de schijf als zijnde een bestand of map, ook verborgen bestanden weergeven heeft geen zin.
Inet cache e.d is het niet, schijf is schoon. Ook staat hibernate uit etc, ik kan met niet voorstellen dat dit een swapfile van 6 gig is.

Verder draait alles prima, dit is een week oude install.

Wie heeft er een idee wat dit zijn kan?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staat system restore aan?
Heb je ook 'hide operating system protected files' oid uit staan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

heb je systeemherstel ook uit staan?, dat gebruikt namelijk ook nogal wat ruimte

is te vinden bij configuratiescherm -> systeem

damm you blackd

[ Voor 15% gewijzigd door Toet3r op 04-10-2003 12:56 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Toevallig heb ik van de week ook zoiets gehad, maar dan met partities waar geen Windows op geïnstalleerd staat maar die ik puur voor opslag gebruik. Er was op elke partitie ongeveer 5 gig minder vrij dan op grond van de hoeveelheid data die erop stond had moeten zijn. Na formatteren van beide partities was alles weer op orde. Ik heb er echt nog nooit last van gehad, dus ik heb ook geen idee wat het is.

Misschien dat je in jouw geval een ghost van je schijf kan maken en kijken hoe groot die ghost dan is?

Verwijderd

Topicstarter
System restore staat niet aan.

Ook is t geen virus/worm oid.

edit:

heb net met TreeSize schijf gescant, maar hij geeft 'Acces Denied' bij System Volume Information. Maybe zit daar de ellende?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 13:00 ]

Verwijderd

Heb je misschien Norton Systemworks draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb helemaal geen rare aps draaien.

• blackd
  • Niet online
http://support.microsoft....9/5/31.asp&NoWebContent=1
Kijk eens hoe groot de inhoud van die map is.
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 13:00:
Nee ik heb helemaal geen rare aps draaien.
Ja, wat is raar he.
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 12:57:
heb net met TreeSize schijf gescant, maar hij geeft 'Acces Denied' bij System Volume Information. Maybe zit daar de ellende?
Dat is standaard, daar heeft niemand toegang toe. Maar kijk eens in bovenstaande link, daar staat uitleg hoe je er moet komen.

[ Voor 59% gewijzigd door blackd op 04-10-2003 13:01 ]

Verwijderd

Kan zijn dat je prefetch vol loopt. (C:\windows\Prefetch) -> (XP English Install). Zoek ook eens naar *.dmp met de search functie. Maar dan nog vind ik het nogal veel 'vervuiling' in 1 week tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou altijd alles heel schoon, heb dit nog nooit gehad, dus ik weet niet of er van vervuiling te spreken is.

En zoals ik al eerder zei, de zichtbare mappen op de C schijf zijn tesamen 1,5 gig (TreeSize zegt 3), dus er loopt in die mappen niks vol denk ik.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 13:04 ]

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 13:03:
Ik hou altijd alles heel schoon, heb dit nog nooit gehad, dus ik weet niet of er van vervuiling te spreken is.
Mjah, wat is schoon. Heb je de hdd geformatteerd alvorens te installeren? Het kan best zijn dat je een volle System Volume Information map had, van een andere install. Zonder format gaat die niet weg, en zit je met die data opgescheept.

Dus, kijk daar eens in (zie vorige post).

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard geformat, prefetch gecheckt, 9 mb...

• blackd
  • Niet online
Voor de laatste keer: Hoe groot is de system volume information folder?
Als je alle mappen / folders in je root selecteert zie je die map niet, dus telt deze niet mee. Ook treesize kan de grootte van de files in die map niet zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig maar kan system volume info niet vinden, heb gewerkt volgens je link

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 13:11:
Ik ben bezig maar kan system volume info niet vinden, heb gewerkt volgens je link
Heb je
Hide protected operating system files (Recommended)
wel uitgezet? (die optie stond al in m'n eerste post..) Waar gaat het precies fout?

[ Voor 7% gewijzigd door blackd op 04-10-2003 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry, ik zie het nu, de map is 0kb groot :/ , er staan voor de rest geen schrikbarende mappen of bestanden, alles samen is 3 gig.

Hmz dat is het dus niet.

Verwijderd

Gebruik de search en zoek naar *.* (zorg dat hidden system files zichtbaar zijn). Sorteer dan op size. Misschien dat je daar iets wijzer van wordt.

• blackd
  • Niet online
Andere optie:
[rml]HlpDsK in "[ XP] C: loopt zonder reden vol :("[/rml]

Misschien dat je daar mee kan zien welke files veel ruimte innemen.
Maar je selecteert naast alle mappen in C:\ toch ook alle files in de root hoop ik? Pagefile.sys en hiberfil.sys kunnen ook groot worden.
code:
1
2
04-10-2003  10:46          536.399.872 hiberfil.sys
04-10-2003  10:46          805.306.368 pagefile.sys

(512 MB RAM)
En deze zijn dus ook standaard hidden enzo.

Verwijderd

Over hoeveel bestanden spreken we hier? Als je bijvoorbeeld 10.000 kleine bestandjes hebt op een partitie met een clustersize van , bijvoorbeeld 16K, dan loopt de slack enorm op. Daarom zie je het alleen bij Properties, die telt de slack ook mee.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Probeer anders eens met spacemonger of sequoiaview de grote bestanden te achterhalen.

Heb je niet toevallig nog bestanden in een (norton protected?) prullebak staan?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Geen norton protected bestanden.

Blackd: files in root neem ik uiteraard mee :)

Ik zie een map 'RECYCLER' staan nu op c schijf, normaal hidden, deze is ook 960 mb groot, kan dit weg?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 16:46 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Die map is gewoon je prullenbak :) Zitten daar geen grote bestanden in?

Verwijderd

Topicstarter
Neej :/ raar

Als ik voor t defragmeteren Analyze doe, zie ik halverwege de partitie dat grote bestand staan, maarja, daar is natuurlijk niet te zien wat het is. Met Sequoiaview kom ik er ook niet uit, deze geeft dat bestand niet weer.

- EDIT -

Oke nu ineens is die map RECYCLER 5,05 gig groot, die moet dus weg, maar too big for bin etc, dus permanent verwijderen. Dan krijg ik de vraag 'dekstop is a system file, are you sure you want to delete?' oid. Wat moet ik hiermee?

Kan het gewoon weg? Dit komt dus doordat ik een diskcheck gedaan heb, norton protected ellende heb uitgezet een gereboot.

Dus de vraag, kan deze map zonder zorgen weg?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 17:25 ]

• Matthey
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:47
WindowsXP heeft een hele mooie search functie (Met een irritant kut hondje eronder).

Zoek naar alle bestanden en mappen, klik op Welke grootte? en doe bijvoorbeeld 50MB. Bij de Geavanceerde Opties ook even verborgen bestanden door laten zoeken.

Ik gok dat je het dan wel gaat vinden.

En als je het zo niet vind, probeer dan eens http://members.ozemail.com.au/~adamo/software/dspace.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de map verwijderd, het probleem lijkt over te zijn.

Bedankt
Pagina: 1