Toon posts:

Windows 2000 Muis of keyboard reageert soms niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een erg vaag probleem;

Ik moet soms meerdere malen op een icoon of een invulveld klikken eer ik er de focus op krijg; na enkele keren klikken (ik weet niet juist hoeveel, lijkt random te zijn) krijg ik dan uiteindelijk toch de focus; Ik heb dit zowel met de muis als met het keyboard... en dit in alle applicaties (links en rechtsklikken, zelfs scrollen met het wieltje wil niet altijd onmiddellijk lukken)

Het vreemde is dat dit "fenoneem" soms vanzelf verdwijnt! Het komt dus heel random op en verdwijnt soms na een tijdje gewoon weer...

Ik heb reeds alles uit de taskmanager gehaald dat er niet standaard in hoort te staan.

Aan wat kan dit liggen? Een virus? Slechte drivers? Videokaart ?

... ik ben een beetje ten einde raad ...

Mijn hardware:
AMD Athlon 2200+
512 MB DDR

Gigabyte mobo (upgedate met laatste bios update)

Geforce FX 5200 (ABIT) (update met laatste officiële nvidia drivers)
Nvidia Nforce chipset (upgedate met laatste drivers)

microsoft wireless optical mouse
standaard keyboard

Soundblaster live! player 5.1 + onboard AC 97 soundkaart

Windows 2000 PRO SP 4 + alle updates via winupdate

Kaspersky Antivirus

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 16:32 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
is je cpu load tijdens die "hangs" 100%?? als dat zo is moet je kijken welke service op dat moment 100% verbruikt, kan bv ook een normale windows service zijn zoals explorer oid.

Maar dan weet je iig waar je het moet zoeken.

Als het alleen je muis/tobo driver is is het misschien verstandig om die te updaten/opnieuw installeren.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
CPU load verzet zich niet abnormaal... geen 100% load of zo als ik met m'n muis over een link blijf hangen bv...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht hier de oplossing gevonden te hebben... maar 't is helaas niet gelukt :(

Heb zopas de realtek drivers (van de gigabyte website) van m'n netwerkkaart upgedate/reinstalled; nu heb ik blijkbaar geen probleem meer... hopelijk!

btw, m'n mobo is deze: GA-7N400L bios versie: F5

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 16:33 . Reden: geen oplossing ]

Verwijderd

Topicstarter
Te vroeg gejuicht !! 't PROBLEEM IS NOG STEEDS bestaande :-(

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE

Waarschijnlijk heeft het te maken met mijn Microsoft Wireless Optical Mouse (Blue); ik heb - om alles eens geprobeerd te hebben - mijn oude logitech muis aangesloten en nu heb ik geen enkel probleem meer met het klikken op iconen en het invullen van velden...

Kan dit een hardware bug zijn in de muis? Of is het een combinatie USB 2.0 en deze muis ... of met de nforce2 chipset? ... Iemand een idee ?

• Kliniclown
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 21:01
Op welke poorten heb je toetsenbord en muis aangesloten? USB of PS/2?
Misschien dat daar het probleem inzit.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Zijn je batterijen in de muis aan vervanging toe (als er uberhaupt batterijen in zitten :+)?
Staat het zendstation niet te ver weg van de muis af?
Staan er veel obstakels tussen de zender en de muis?

Lijkt me ook niet echt dat dit een softwarematig probleem is. Ik denk dat je signaal verstoord raakt of iets in de geest.

Trouwens USB 2.0 en Win2k gaan niet goed samen. Ik zit hier op mijn stage en daar zijn ze allemaal nieuwe hp evo's aan het preppen. Die hebben alleen usb 2.0 met dito toetsenbord en muis. Ze draaien hier win2k en hadden, zelfs bij een kale installatie, problemen dat het toetsenbord en de muis niet goed reageren of gewoonweg niet gedetecteerd werden. Daar zijn ze een hele tijd mee bezig geweest om te zoeken naar een oorzaak. Wat blijkt, microsoft biedt geen ondersteuning voor usb 2.0 in win2k. Ze hebben een paar chips vrijgegeven, maar geven geen enkele garantie dat het gaat werken. Latere Service Packs zouden wellicht kunnen helpen, maar zelfs dan bieden ze geen garantie.

Wellicht ligt het daar dan aan. En dat is dan weer heel vervelend, want dan zul je naar winXP moeten of een andere muis gebruiken die gewoon ps/2 is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies;

heb nu de microsoft optical wireless muis via PS/2 op m'n computer hangen en - voorlopig - doet hij het nog; heb wel al moeten ondervinden dat de performantie van de muis nu stukken lager ligt... ik bedoel, soms lijkt de cursor erg last te hebben van slowmo-toestanden...

Bedankt UnderFlow voor het zeer interessante antwoord ivm Win2K en USB2.0; ik had er nog niet van gehoord. Ik heb ook een glitch probleempje gehad met de Logitech muis op de USB poort, soms bleef die gewoon voor een paar seconden bevroren op het scherm om dan plots weer "los" te komen; dus ik vermoedt dat dit de oorzaak van mijn probleem is.

Misschien kijk ik wel eens uit naar een upgrade naar Windows XP (Pro); m'n bak kan het nu toch deftig aan ;-)

Of zou een PCI USB uitbreidingskaartje soelaas kunnen brengen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 03:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, probleem is zelfs op WinXP Pro (SP1) nog niet van de baan; Is er nu echt niemand die een oplossing kan verzinnen?

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Heb je geen andere pc waar je die muis zou kunnen uitproberen ?
Misschien is die muis wel brak :?

Be Stronger Than Your Excuses

Pagina: 1