[MS Wireless Optical Mouse] knoppen werken niet goed.

Pagina: 1
Acties:

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 18:21
hoi,
ik heb mij vandaag een MS Wireless Optical Mouse Blue gekocht. Na de installatie bleek dat het muis niet naar behoren werkt. De bewegingen zijn vloeiend, maar wanneer ik probeer te klikken met links, rechts, of scrollen dan loopt het mis. 1 op de 10 keer dat ik het probeer lukt het niet.
Ik heb de laatste nieuwe drivers al geinstalleerd van het internet en werk met Win XP pro.
Het ontvangertje heb ik ook al op alle mogelijke plaatsen gezet , van ver tot heel dicht maar dit veranderd niets aan mijn probleem, ik bekom steeds het zelfde effect.
Ik heb ook al dit forum af gezocht, maar niemand met het zelfde probleem.
weet iemand een oplossing? ik ben radeloos want voor een student was het niet goedkoop zo een muisje... :'(

[update]
Blijkbaar is er niets mis met da hardware maar is het software matig.
de muis blijkt heel goed te werken op het bureablad (klikken en slepen zodat je een klein kadertje ziet). maar vanaf ik op icoontjes, links, knoppen, tekstvakken.... alle interactieve delen van windows en alle programma's dus, wil klikken reageert deze muist niet meer.
zou dit een hardware conflict kunnen zijn? voorlopig is er nog een ander ps/2 muis aangesloten.
[/update]

[update 2]
ik heb een manier gevonden om te klikken, maar deze is alles behalve normaal en gemakkelijk.
Wanneer ik de muisknop inklik, dan zal deze zijn actie enkel maar uitvoeren wanneer ik de muis tergelijk beweeg. (dit is niet normaal).
dus ik moet de muis bewegen om te kunnen klikken of scrollen :s
mijn probleem is dus nog steeds niet opgelost, maar ik weet al wat beter waarhet aan ligt.
[/update 2]

[ Voor 47% gewijzigd door LittleWan op 06-09-2003 18:31 ]

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Verwijderd

ik heb exact hetzelfde probleem met de microsoft Wireless Optical Mouse
(zie Verwijderd in "Windows 2000 Muis of keyboard reageert s" )

Ik heb reeds verschillende dingen geprobeerd maar niks wil helpen, heb nu noodgedwongen mijn oude logitech muis aan m'n computer gehangen en nu heb ik geen enkel probleem meer...

'k zou zeggen, zorg dat je van die microsoft rommel afgeraakt, zelfs met de laatste intellimouse software (versie 5) is er geen lol meer aan!

Heb je al geprobeerd om je muis via PS/2 aan te sluiten?
Bij mij lijkt de muis nu sneller te gaan... en heb ik geen probleem meer met het klikken...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 15:16 ]

Verwijderd

Het IS een hardware probleem van de MUIS:

Post op Amazon.co.uk:

This Clicking Thing Is Doing My Head In

at first the mouse seemed like the greatest thing since sliced bread. i thought wrong. about 3 days after use i began to notice that the clicking on the left mouse button (default click button) was abit faulty. the the past three dasy however i have discoverd the button just doesnt work. i have come back ot the review site and found someone has the same problem. THE LEFT CLICK ONLY WORKS WHILE THE CURSOR / MOUSE IS IN MOTION. i dont understand it but this is oviosuly a fault in the mouse and unless u can deal with having to move the mouse from left to right trying to click just to open a folder up then by every means buy this mouse. otherwise get another optical wireless mouse. DONT TRUST MICROSOFT

Post op een andere website:

Buyer Beware, Known Issue - Button Clicking Fails

There is a huge problem with this mouse in regard to button clicks. You sometimes have to click the buttons 4-10 times in order to get it to work. Microsoft does not have any solution and won't even acknowledge the problem. I had a logictech before and it worked fine.

mijn advies, breng dit stuk ongedierte terug naar de winkel en koop je een andere muis; ik ben dit ook van plan; helaas kan ik nergens meer m'n kasticket terugvinden :-(

Verwijderd

Deinstalleer de Intellipoint software. GOEDE tip!
die software is completen bucht... 8)7