Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
CPU koeler: Zalman 6000 Al/Cu
in een thermaltakekast.
Een bios flash is natuurlijk mogelijk maarja het heeft goed gewerkt dan moet dat toch weer kunnen?
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
die cooler draait max 1200 rpm tog ?
zet de rpm monitor eens uit
het kan dat je mobo hem niet meer ziet of mischien draait hij nu zelfs nog lanzamer door stof ofzo
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Lorem
als ik er weer op kom hoor je het van me
[ Voor 12% gewijzigd door Andre-85 op 14-10-2003 20:26 ]
Lorem
The birds turned into The Flying Dutchmen!
ik weet dat het een erg iritant piepje is...
in mijn geval zou het verdwenen kunnen zijn doordat ik een S-ata schijf heb gekocht...alleen zou dat niets uit moeten maken
als ik et precies weet hoor je meer van me
edit:/
wat misschien kan helpen --> als je die hardware monitor aanzet. ga je naar tools en dan configuration. daar kan je 'beep' aan en afvinken.. misschien kan dat helpen..
[ Voor 17% gewijzigd door Burner13 op 14-10-2003 20:37 ]
Verwijderd
Heb meerdere NF7-s v2 mobo's gezien met temp. sensor problemen. Dit is volgens mij in bios 17 opgelost. (laatste is 18).
flashen van je bios is erg simpel en ongevaarlijk mits je alles volgens je handleiding doet die je bij je mobo hebt gekregen.
bios info / download linksBIOS ID:17
Please use AWDFLASH 8.23D or later to update NF7 series BIOS. With incorrect AWDFLASH version, the GUID will be erased, and leads to IEEE1394 peer to peer function failed. AWDFLASH 8.23K is included in this BIOS package.
Fixed the exclamation point under Motherboard Resources of Device manager in Windows XP when use USB keyboard/mouse and set as "Support via BIOS".
Fixed the intermittent sirens when getting into Windows 2000 or XP with both "Shutdown when CPUFAN Fail" and "CPU Shutdown Temperature "enabled in PC Health Status.3. Calibrated readings of "CPU Over Temp. Protect" option in SoftMenu™ III.
Fixed the problem that SATA BIOS string is wrongfully connected with PCI add on card BIOS.
Calibrated the CPU temperature again.
Revised DDR400 DRAM timing according to NVidia's recommendation.
Updated BPL to v3.02 according to NVidia's recommendation.
BIOS Compile Date: 7/2/2003.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 20:42 ]
Wat is de hardware doctor?laat hardware doctor automatisch opstarten. wanneer je die aanzet is dat gepiep weg.
Nee dat heb ik niet. Ik heb wel de settings weer terug gezet.Heb je al een "reset" van je bios geprobeerd?
Het vreemde vindt ik dat het alleen bij een koude start voorkomt.
[ Voor 4% gewijzigd door Andre-85 op 14-10-2003 21:22 ]
Lorem
erm als je nu niets gaat proberen omdat het volgens jou niet zo is vraag ik me af wrom je hier komt voor hulp ?Andre-85 schreef op 14 October 2003 @ 20:22:
Stof is eigenlijk niet in de kast aanwezig. Die rpm monitor heeft altijd aangestaan (dus ook toen ik het probleem niet had) en als rpm te laag is moet er volgens mij geen alarm afgaan maar moet de pc uitschakelen. Het bios gaat er dan vanuit dat de cpu fan ermee gestopt is.
er zijn nu al een aantal dingen genoemd die jij niet wil doen omdat het voor heen wel werkte
wel het werkt nu niet en dat moet je op lossen of niet ?
als je die dingen nu gewoon even doet
rpm counter uit zetten
bios flashen
tjek ook je voedings waardes eens en je cpu voltages bij mij gaf hij ook een hoop geluid als mijn vcore over de 2 volt kwam
en als mijn voeding gevaarlijk af week
[quote]Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 20:41:
psies wat ik zegAndre-85 schreef op 14 October 2003 @ 20:37:
[...]
als je nou even mijn post hier boven leest![]()
en als je natuurlijk niets wilt proberen heeft het ook weinig zin om hier een topic te starten
je moet wel geholpen willen worden
wat een kromme zin
[ Voor 21% gewijzigd door Shunt op 14-10-2003 20:42 ]
Game PC
Verwijderd
als je nou even mijn post hier boven leestlaat hardware doctor automatisch opstarten. wanneer je die aanzet is dat gepiep weg.[/qoute]
Wat is de hardware doctor?
[qoute]Heb je al een "reset" van je bios geprobeerd?[/qoute]
Nee dat heb ik niet. Ik heb wel de settings weer terug gezet.
Het vreemde vindt ik dat het alleen bij een koude start voorkomt.
en als je natuurlijk niets wilt proberen heeft het ook weinig zin om hier een topic te starten
Plus nog die biosreset, zeer tot heel erg zeer waarschijnlijk doet'ie het daarna wel weer goed
'Heb iets in de bios verandert, toen deed'ie raar, weer terugverandert maar het gaat niet over' lees ik nog altijd als een error in de bios, al dan niet veroorzaakt door degene die er aan heeft gezeten, een biosreset helpt in zo'n geval haast altijd
edit: ga ik ook maar die laatste erop zetten
[ Voor 28% gewijzigd door Burner13 op 14-10-2003 20:47 ]
Verwijderd
bij zorgde die versie ook voor betere OC mogelijkhedenBurner13 schreef op 14 oktober 2003 @ 20:45:
ik kan me niet herinneren een andere bios erop gezet te hebben
edit: ga ik ook maar die laatste erop zetten
let wel bios update moet je alleen doen als het echt nodig is of wanneer je het wilt. Als je systeem prima draait zou ik het niet doen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 20:51 ]
Bios flashen wil ik proberen als ik er vrij zeker van ben dat dat gaat helpen. Bios resetten is iets wat ik ga proberen.
En natuurlijk wil ik geholpen worden anders open ik inderdaad geen topic...
* Andre-85 hoopt nog altijd dat er nog iets in het geheugen van Burner13 komt bovendrijven
Lorem
ik zou maar vast eens een reset van bios doen en als dat niet werkt een bios flashAndre-85 schreef op 14 October 2003 @ 21:29:
Ehm je moet niet denken dat ik niets probeer. Ik heb zeker ook de rpm settings veranderd maar dat maakt niks uit.
Bios flashen wil ik proberen als ik er vrij zeker van ben dat dat gaat helpen. Bios resetten is iets wat ik ga proberen.
En natuurlijk wil ik geholpen worden anders open ik inderdaad geen topic...
* Andre-85 hoopt nog altijd dat er nog iets in het geheugen van Burner13 komt bovendrijven
kan geen kwaat als je het goed doet hoor
Game PC
Verwijderd
Bijvoorbeeld speedfan
Verwijderd
dat zou ik dus niet doenVerwijderd schreef op 15 October 2003 @ 11:42:
Schakel de monitoring uit in het bios en installeer een software programma die alles in de gaten houd.
Bijvoorbeeld speedfan