Toon posts:

GF4 stuk, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vanmiddag is mijn Geforce4 Ti4600 overleden (rare tekens en kleuren bij de POST, en windows crasht bij het booten. Nu wil ik een nieuwe kaart gaan kopen, maar zit met een paar puntjes:

- Draait de 8x AGP Radeon 9800Pro op een 4x AGP Mobo..? (Asus P4B-533)
Klinkt als een rare vraag, maar de één zegt dat het kan, en de ander zegt van niet.

- Is er een wezelijk verschil tussen de 9600PRO en de 9800PRO met de spellen die ik speel? (Halo, UT2003, Generals)

Alvast bedankt.

Raymond

Verwijderd

AGP 8x werkt niet klaar want het mobo ondersteund het dom weg niet.

Voor die spellen duidelijk de 9800pro veel sterker.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Generals draait prima op een 9600Pro, ligt aan je budget welke je gaat kiezen.

AGP 8x kaarten zijn backwards compatible, dus het het gaat wel draaien op 4x. :)
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 19:07:

BS :/ woeps :X

[ Voor 45% gewijzigd door PD2JK op 14-10-2003 19:10 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 19:07:

omg je kan het natuurlijk nog slimer posten. want je lijkt hier net een prof.. :X

nee 8x werkt niet nee, je snelheid is dan gewoon 4x MAAR HET KAN WEL, alleen aangezien je mobo 4x ondersteund is je snelheid dus 4x
dit had je ook met de search kunnen vinden (is al aantal keer eerder gevraagt)

en ja natuurlijk zit er een wezelijk verschil tussen die 2 kaartjes, want anders heeten ze niet anders :S

je zal zelf een prijs/kwalteit keuze moeten maken, daar kunne we je niet mee helpen.

[ Voor 42% gewijzigd door BasieP op 14-10-2003 19:09 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Zoals MDdeHeus al zegt zal 8x agp niet werken... echter de kaart zelf zal gewoon werken, maar dan op 4x agp... ik betwijfel of je het verschil merkt eerlijk gezegd :D

En idd 9800Pro is een stuk sneller maar ook een stuk duurder :/

I love watercooling

Verwijderd

wezenlijk verschil zal er niet zijn bij de huidige spellen denk ik..........alleen de 9800pro zal een stukje langer meegaan voor spellen die nog gaan komen.......

en agp 8x is geen probleem op agp 4x (uiteraard wel op 4x)

hetzelfde antwoord in een paar varianten dus dit topic kan wel op slot nu :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 19:10 ]

Verwijderd

denk wel dat je wel een superkaart kan kopen, maar dat dit geen nut heeft als je cpu, geheugen of mobo een superbottleneck gaat vormen...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb een ATI Radeon 9500 Pro die kan normaal ook op 8x draaien, maar mijn ABIT KT7 -RAID moederbord gaat niet verder dan 4x ... en verder is het zoals eerder is gezegd wat is jouw budget... De beide kaarten die jij noemt moet de genoemde Games prima kunnen draaien .... alleen is de 9800 natuurlijk sneller dan de 9600 ...

Wat is een super bottle-neck ... ik heb een AMD TB 900Mhz systeempje waar dus een ATI Radeon 9500 Pro met 128MB geheugen in zit ... ? en dat was toch een hele vooruitgang met de Geforce 2 GTS 32MB. Ik draai de meest nieuwe spelen op redelijke resoluties ... met zoveel mogelijk/ zoniet alle details aan.

[ Voor 33% gewijzigd door _Dune_ op 14-10-2003 19:17 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 19:11:
denk wel dat je wel een superkaart kan kopen, maar dat dit geen nut heeft als je cpu, geheugen of mobo een superbottleneck gaat vormen...
Tjah, dat gaat natuurlijk op voor alle systemen, maar gezien het moederbord (533Mhz (f)sb of zoeits) lijkt het systeem geen bottleneck

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 19:06:
Hallo allemaal,

Vanmiddag is mijn Geforce4 Ti4600 overleden (rare tekens en kleuren bij de POST, en windows crasht bij het booten. Nu wil ik een nieuwe kaart gaan kopen, maar zit met een paar puntjes:

- Draait de 8x AGP Radeon 9800Pro op een 4x AGP Mobo..? (Asus P4B-533)
Klinkt als een rare vraag, maar de één zegt dat het kan, en de ander zegt van niet.

- Is er een wezelijk verschil tussen de 9600PRO en de 9800PRO met de spellen die ik speel? (Halo, UT2003, Generals)

Alvast bedankt.

Raymond
Zelfde had ik idd ook met mijn ti 4600. Exact hetzelfde. Dit na 14 maanden.
Welk merk is het? Ik had nl 2 jaar garantie (leadtek).

- Zoals aangegeven. De radeon zal gewoon werken, maar dan @ agp 4x.

- Er zit flink verschil tussen de 9600pro en 9800pro. Ik zou voor de laatste en snelste gaan, vooral omdat de 9600pro niet in alle gevallen sneller is dan de ti4600 (beetje zonde dus). Zeker als je games @ hoge resolutie en max detail speelt is de 9800pro toch wat lekkerder.
Je kan overigens ook voor een 9800 NON-pro gaan, die is een stukkie goedkoper en flink sneller dan de ti4600/9600pro, ook is die vaak heel simpel over te klokken naar een 9800 pro (gratis sneller!!)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Voor de duidelijkheid:

Verschil tussen AGP 4x en 8x bestaat niet, geen enkele kaart gebruikt echt de grotere bandbreedte. Er zal ook geen kaart komen die dat zal gaan gebruiken omdat ze voor die tijd overstappen op PCI-X. De kaart is op AGP 4X even snel als op AGP 8X. AGP 8X is ook meer een marketing truukje. Dus JA, je kaart zal het prima doen op je moederbord.

En JA, er is een wezenlijk verschil. De Radeon 9800 kan veel meer, is veel krachtiger, hierdoor kan je langer wachten met een toekomstige upgrade EN je kan al je spellen met FSAA en aniso spelen. Omdat je UT2003 speelt neem ik dan maar aan dat je first person shooters leuk vindt (anders zou je UT2k3 ook niet spelen :+ ) en juist die games hebben de meeste 3d power nodig. Ik zou gaan voor de 9800

MechWarrior || Monsters Game

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik draai met de 9800 Pro van Hercules. Mijn specs staan in mijn signature. Ik draai Generals op 1600x1200 met alle toeters en bellen op maximum. Halo en UT2003 op 1280x1024 met alles op maximum. En het draait prima hier :D UT zelf op 1600x1200 res overigens :Y) (Imho toch stukken beter dan UT2003).

[ Voor 16% gewijzigd door SandsOfArrakis op 14-10-2003 19:33 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reactie's. 4x gaat dus gewoon werken (onder 4x natuurlijk).

Ik heb net de 9800 Pro besteld, niet alleen omdat de spellen die ik nu speel dan een stuk beter draaien, maar meer omdat ik dan voorlopig weer een tijdje mee kan.

Bedankt allemaal.

Raymond

PS. Mijne was ook precies 14 maanden oud... (ASUS V8460 Deluxe) 1 jaar garantie... :/

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk

De vragen die je stelt had je met klein beetje zoeken, reviews en de VB-Faq ook makkelijk zelf kunnen beantwoorden. Probeer dat een volgende keer dus eerst ajb :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.