Norton Systemworks 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

Topicstarter
Ik heb al wat rond gespeurt maar kon geen goede info vinden over het volgende:

Ik heb met norton systemworks 2003(speed disk) mijn schijf gedefragmenteert,
nu had ik wel ergens gelezen bij de instalatie van systemworks dat ik voor winxp
dus het NTFS volume moest kiezen, maar ik ben dat dus vergeten en hij heeft mijn schijf dus als FAT gedefragmenteert, hierna zag ik dat stoplicht (zeg maar) van norton system docter in ene naar 95% in het rood springen. Shit dacht ik, wat heb ik nu weer gedaan. Afijn ik heb dus die (scan for errors before optimizing NTFS volume) optie in global options aangevinkt en opnieuw gedefragmenteert, gelukkig staat ie nu weer op 100% in het groen.

Nu valt het mij op dat de schijf veel sneller gefragmenteert is, iedere dag gaat die meter zo'n 3 % omlaag terwijl ik niks heb gedownload of geinstalleerd enz.

Maar het kan ook aan mij liggen, ik weet het niet.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 17:51
Het kan zijn dat je swapfile groter wordt gemaakt en dus achteraan de schijf bezig is geweest waardoor je schijf gefragmenteerd raakt. Het kan ook zijn dat "het stoplicht" elke dag naar beneden gaat omdat er "zoveel" tijd is verstreken en het dus de bedoeling is dat je om de zoveel dagen defragmenteert.
Ook moet je de Norton Protected Recycle Bin in de gaten houden, die wil vaak nogal wat ruimte in beslag nemen. Probeer die dus eens uit te schakelen.

Verder zou ik me niet te veel aantrekken van het stoplichtje. Als je pc traag wordt, defragmenteer je hem weer eens. :)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:31
Oh, was ie daarvoor, ding stond bij mij altijd op rood :P

Mjah, niet te druk om maken, gewoon defragmenteren wanneer het jouw uitkomt, wat IceEyz ook al zei^^.

• WietBoer

WietBoer

Just Chill

Topicstarter
Oke, dus het is niet erg als mijn pc een keer als FAT gedefragmenteerd is terwijl ik een NTFS schijf heb?

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
NTFS defragmenteert in principe minder snel dan FAT... maar als ik het goed begrepen heb, heb je weer opnieuw gedefragmenteerd maar dan aangegeven dat hij het als NTFS moet doen? Dan lijkt het me vaag dat hij sneller defragmenteert dan vroeger. Weet je het zeker dat er verschil in zit, of is het misschien enige vorm van paranoia? :)

• WietBoer

WietBoer

Just Chill

Topicstarter
Oke zet jij hem is een paar dagen aan als je wilt, en vertel me of die bij jou
ook zo snel naar de 85% gaat.

Ik heb trouwens een P4 1,6 GHz met WinXP Home (sp1 etc.), misschien kan dit wat helpen.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik ben mijn schijven momenteel aan het defragmenteren, zodat ik goed kan testen hoe snel hij weer defragmenteert. C: is NTFS en D: is FAT. Maarre... leg me eens uit waar je moet aangeven dat een schijf het ene of het andere is, want zo te zien detecteert hij dit gewoon automagisch :?

Wat me overigens opviel: volgens de windows defragmenter moest ik mijn C: defragmenteren en mijn D: niet. Speeddisk geeft echter aan dat C: 36% defragmented is en D: maar liefst 92%.... da's toch ook vaag?

[ Voor 27% gewijzigd door Millennyum op 16-10-2003 09:37 ]

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 08:04
Hmm ik heb nog een ander probleem. Als ik speed disk probeer te laten draaien geeft ie een foutmelding. "speek disk kan niet geladen worden" ?? Waarom niet? Iemand een oplossing hiervoor?

www.maartenlangelo.nl

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:31
Nette kick ;)

Probeer eens te reinstallen ofzo :) doet vaak wonderen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Maarten L, dit is al de tweede keer dat ik je hierop moet wijzen:
Spider.007 schreef op 12 april 2004 @ 08:40:
[...]

Maarten L, een ander probleem hoort in een ander topic. :) Start dus even je eigen topic en vertel daarin even wat je al geprobeerd hebt.

Ook het toevoegen van plaatjes vindt je overigens in de FAQ :)
Deze draad gaat preventief op slot

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.