Com poort netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• GRT
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:32
ik heb een ouwe laptop staan en daar wil ik muziek op zetten, ik heb ut al geprobeerd met cdrws maar die leest ie niet. Ik heb wil er zo min mogelijk geld aan uitgeven omdat die computer toch al zo oud is.dus weet iemand hoe je via je compoort een netwerk kan opzette?? of via een andere (goedkope) manier mp3 op die computer kan zetten?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Je kan zowel via compoort als via je printerpoort EEN verbinding opzetten. Okee het is dan geen netwerkverbinding, maar het werkt. Via printerpoort is traaaaaaag.... via compoort is veel traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaager.

Maar het kan met een null-modemkabel.

Maareh...
[search=netwerk via compoort]
Newerk via Com/LPT port

[ Voor 17% gewijzigd door WFvN op 13-10-2003 20:09 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

voor kleine mp3'tjes gaat dat prima over een null-modem verbinding. het is wel vreselijk traag (maximaal 128 kbps) maar het werkt

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

ik heb ut al geprobeerd met cdrws maar die leest ie niet.
Gewone cdr's ook niet?

Verwijderd

Het magische wordt, "FX"
Het is een dos programma die met compersie bestanden over nulmodem, parallel kabel en over utp netwerk bestanden kan kopieren. Het werkt ook in win98.

Lekker relax programma ;).

Verwijderd

Er bestaat ook zoiets als een netwerkadapter voor de paralelle poort, die dingen zijn van Xircom (pocket ethernet adapter 3).
Die zijn voor een appel en een ei gebruikt te kopen (zag er in de guldentijd geregeld eentje staan voor fl 40,- of lager). Ik heb er eentje liggen, het werkt perfect (dos en win95/98, printerpoort als ECP/EPP instellen en zorgen dat hij 16 bit draait, 95/98 wil vaak netwerkkaarten op 32 bit zetten ook als ze dat niet ondersteunen).
Misschien een wat betere oplossing dan een Nullmodemkabel...?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 00:16:
Misschien een wat betere oplossing dan een Nullmodemkabel...?
Nee, alleen duurder... Windows 95 en 98 kunnen gewoon bestanden delen via een 'directe kabelverbinding' zoals het heet en een null-modem kabel zal ongeveer 5 euro kosten. Sneller zal het ook niet zijn, want er zit nu eenmaal een maximum aan de snelheid van com/lpt poorten en die haal je met null-modem al...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nullmodem
Direct kabelverbinding
Interlink (zit in MS-DOS 6.x)
2e hands Netwerkkaartje wat op een COM port werkt
HDD in een normale PC hangen
ZIP drive via COM port
iets met PCMCIA

Legio mogelijkheden die je stuk voor stuk met de search had kunnen vinden.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.