Newerk via Com/LPT port

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Is het mogelijk om via een com of lpt kabel een netwerk te maken met een andere computer en zodoende een cddrive te delen?

zo ja, welke software kan ik het beste hiervoor gebruiken (heb al lopen zoeken, maar kan nix vinden).

Het liefst zou ik het netwerk onder msdos doen.

alvast bedankt

Verwijderd

Probeer Direct Cable Connection dat standaard bij Windows zit. Werkt opzich best leuk. Alleen P2P volgens mij. Maar je ziet elkaars shares.

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij moet kan je met beiden een verbinding maken met een andere computer, maar een compleet netwerk is niet mogelijk. Je kunt alleen een 1op1 verbinding maken met een ander computer.
Hiervoor heb je een zogeheten null-modem nodig, welke je kunt kopen bij een computerwinkel.

Deze kabel aansluiten op beide computers en dat de wizard "directe kabelverbinding". (start-bureauaccesoires-communicatie(waarschijnlijk, anders te bereiken via de help)).
Deze zal je door het hele proces heenloodsen.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarvoor is 't?

• Ed.
Op zaterdag 19 januari 2002 16:17 schreef the_bbk het volgende:
Volgens mij moet kan je met beiden een verbinding maken met een andere computer, maar een compleet netwerk is niet mogelijk. Je kunt alleen een 1op1 verbinding maken met een ander computer.
Hiervoor heb je een zogeheten null-modem nodig, welke je kunt kopen bij een computerwinkel.

Deze kabel aansluiten op beide computers en dat de wizard "directe kabelverbinding". (start-bureauaccesoires-communicatie(waarschijnlijk, anders te bereiken via de help)).
Deze zal je door het hele proces heenloodsen.
Lukte me niet... ik heb zo'n nullmodem kabel (gaat gewoon van compoort naar compoort, right?) en dan herkende die de andere comp niet :(

is m'n kabel kapot ofzo?

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:47
Vroeger (en nog steeds denk ik) had je Lantastic waarmee je via COM/LPT poorten een netwerk kon opzetten met schitterende (be)heersmogelijkheden. Natuurkijk kan/kon Lantastic dit oom met ARC, TR & ETH kaarten.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel editted on request.
Laat wel even weten wat je precies bedoelt.
In Windows en DOS (vanaf 6.22 meen ik) sit standaard software om vie een null-modem kabel 2 PC's te laten babbelen .
Laplink kan het ook overigens.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Predator

Suffers from split brain

Hou er rekening mee dat dit helemaal niet snel gaat gaan ...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Op zaterdag 19 januari 2002 19:30 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Hou er rekening mee dat dit helemaal niet snel gaat gaan ...
Met een serieel kabeltje (nullmodem) gaat het idd niet echt vooruit. Maar met een parallele kabel ertussen valt dat best wel mee hoor...

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 20 januari 2002 11:04 schreef G8KeePeR het volgende:

[..]

Met een serieel kabeltje (nullmodem) gaat het idd niet echt vooruit. Maar met een parallele kabel ertussen valt dat best wel mee hoor...
Ik had het ook op serieel hoor :)

Ff opgezocht
Als het een EPP/ECP parrallele poort heb je 500KB-2MB/s ( ik had het niet zo snel verwacht ).

Serieel ... dat wil je niet weten ;(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 15:45 schreef Rolex het volgende:
Het liefst zou ik het netwerk onder msdos doen.
koop een paar 2e handsnetwekkaarten voor 5 euro p/s/ en installeer een dos netwerk, heb je veel meer aan dan een nulmodme kabeltje.
Hoe je een dos netwerkje opzet kun je met Google zo vinden. Kun je evt ook zien welke kaarten de beste drivers hebben en zich het eenvoudigste laten installeren.

• Ed.
Op zondag 20 januari 2002 12:43 schreef andre_at_home het volgende:

[..]

koop een paar 2e handsnetwekkaarten voor 5 euro p/s/ en installeer een dos netwerk, heb je veel meer aan dan een nulmodme kabeltje.
Hoe je een dos netwerkje opzet kun je met Google zo vinden. Kun je evt ook zien welke kaarten de beste drivers hebben en zich het eenvoudigste laten installeren.
vergeet niet dat het om een laptop gaat. Ik heb hier zat netwerk kaarten over liggen (stuk of 5), maar geen pcmcia voor networking
Pagina: 1