Toon posts:

.rm naar wav converteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een bestandje doorgestuurd gekregen met als bestandsnaam .rm Maar nu wil dit op een audio-cd zetten zodat dit af te spelen valt op een gewone radio! Maar ni vind ik dus geen converter die dit kan omzetten naar .mp3 of .wav? Heb al gezocht op www.downloads.com maar vind hier nix! Heb het alleen nog maar kunnen omzetten naar .avi maar deze kan m'n brand-programma (nero) ook niet laden! Zoek dus iets dat dit kan omzetten naar .mp3 of .wav! Wie kan me helpen?

Dj X-plosive!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:32

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Een .rm bestand is een real-media bestand, een filmpje dus. Nogal logisch dat je dat niet kan omzetten naar een audio-only formaat.
Als het enkel om audio zou gaan zou het normaal een .ra bestand zijn, daar bestaan wel convertors naar mp3 of wav voor.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gewoon met realplayer afspeler en dan met een ander progje weer afspelen :? (omslachtig, maar het werkt wel :))

Verwijderd

Topicstarter
Huh, hoe bedoel je? Bestaat er geen progje die alleen de audio uit een filmpje kan halen! Want heb het al geprobeerd met te recorden en dan afspelen maar dan neemt ie niet op :s! Bestaat er niet zo een progje?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 15:54
je kan toch gewoon je record ingang op wave zetten, de file afpslen in realplayer en dan met een gewoone wave-editor opnemen.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je dit ergens instellen? De record ingang op wave zetten? :s

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

rm is een realmedia file.
is het wel een het bestand, en niet allen de link ernaartoe??

[ Voor 34% gewijzigd door job op 13-10-2003 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet dat ik weet! Als ik het open, opent alleen m'n realmedia player en speelt daarin het liedje af!

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 12:00

gvdh81

To got or not to got..

lol, ik dacht dat dit topic over rm -rf ging :) maar goed, probeer het af te spelen in winamp en zet de output plugin op "to-disk" weet niet of het gaat maar je kunt het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry heb geen winamp alleen windows media player en real media player dan! Maar mij lukt het niet! Kan iemand het anders misschien ff in mijn plaats doen aub? As ie z'n email geeft stuur ik het ff door? Het duurt toch maar 16sec dus het is niet zo groot!

Verwijderd

Ik heb even gezocht op de winamp3 forums, en er is een gastje dat het met wat gekloot voor elkaar heeft gekregen om realmedia af te spelen in winamp.

Maar kan het .avi bestand niet geopend worden in winamp? Dan kan je het idd met de diskwriter plugin naar de hardeschijf schrijven en dan wel openen.

Verder gezoek heeft deze link opgeleverd. (Is een plugin waarmee je realmedia en andere bestanden in winamp (old) kan openen (en dan kan je de diskwriter gebruiken)).

Keuze zat zo te zien (of het werkt weet ik niet ;))

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ja ik kan het avi bestand inladen in winamp (heb het ff gedownload) maar nu weet ik nog niet hoe ik dit naar de harde schijf kan schrijven als een mp3? Waar kan je dit ergens doen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20
(heb de titel wat aangepast)

Daar zijn redelijk wat programma's voor, kijk even op: http://www.google.com/search?q=%22rm+to+wav%22 dan zie je er genoeg tussen staan.

Mocht dit niet lukken, dan kun je het bestand afspelen in realplayer en meteen opnemen met iets van windows recorder ofzo (of een ander opneem programma). Om dit te doen moet je naar je 'recording control'. Klik rechtsonderaan op dat speakertje van windows (ook te vinden in je configuratiescherm), ga dan naar opties, selecteer 'recording' of 'opnemen' of iets dergelijks, kijk in het lijstje eronder of alles aangevinkt staat. Druk dan op OK en je ziet alles wat je kut opnemen. Kies dan voor 'stereo mix' of 'wave' of 'what u hear' of iets dergelijks. Met dit aangevinkt kun je dus opnemen (met een wave recorder zoals die van windows zelf, of cooledit ofzo) wat je afspeelt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

met tinra omzetten naar een avi, en dan de audiostream strippen met vdub :Y)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou het afspelen met realplayer, de record mixer op stereo-mix zetten, en dan met een andere proggie weer naar wav opnemen, dat werkt 9 van de 10 keer wel denk ik.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1